Oliko tämä kesä teidän mielestä lyhyt?
Minun mielestä kesä oli outo, se alkoi toukokuussa ja loppui juhannuksen aikoihin.
Nyt rupes pimenemään ja syksyn tuntua ilmassa. Kohta lehdet kellastiuu ja tulee yöpakkasia.
Kommentit (67)
Suomessa kesä on aina lyhyt. Jo nyt ahdistaa se pimeys ja pakkaset jotka on tulossa. Lomaa 0 päivää tänä kesänä, joten koko talvi menee siinä ettei tee itsemurhaa vitutukseensa.
Edelleen on lämmin vuodenaika. Vaikka tavallaan arkijuttuja tehdäänkin. Joten venytä rauhassa kesää tai tilaa toinen. Mieti jos olisi sääkone ja aina vaan lämmintä, tuulta.
Kesä on joka vuosi tietyn mittainen. Kesäkuusta elokuun loppuun.
Ajattelin just lauantaina, että voisi olla kuumempikin. On niin kiva kun ulkona tarkenee t-paidassa.
Syksy alkaa syyskuun loppupuolella. Alkaa toukokuun alussa.
Oli. Ihan paska kesä. Olen lomalla heinäkuussa, ja lähes koko ajan on satanut, ollut pilvistä ja kylmää. Nautipä tässä mistään kesästä, kun hytisee pitkähihainen päällä.
Vierailija kirjoitti:
Syksy alkaa syyskuun loppupuolella. Alkaa toukokuun alussa.
Siis kesä alkaa toukokuun alussa ja loppuu syyskuun loppupuolella.
Hämeessä +23c, puolipilvistä, hieman tuulee. Täydellistä, kävin uimassa
Vierailija kirjoitti:
Kun talvella on pari lumisateetonta päivää niin tarkoittako se AP.n mielestä että talvi on ohi.
Pari? Viimeiset kaksi viikkoa on ollut kylmää, sadetta ja pilvistä. Lehdet huutaa silti helleaalloista ja trooppisista öistä. Missähän maassa? Ei ainakaan täällä.
Vierailija kirjoitti:
Oli?! Kesähän on vasta puolessa ja tänäkin aamuna tarkeni jopa liiankin hyvin lenkillä t-paidassa ja shortseissa kun ilmankosteus oli niin korkea.
Harmi että sateet ja etenkin ukkoset tuntuu kiertävän pk-seudun tätä nykyä hyvin tehokkaasti. Nekin kun kuuluisivat kesään. Sen sijaan on sitten tällaista hiostavan nihkeää keliä.
Mä oon Helsingissä ja mun mielestä täällä on satanut vähän väliä. Viimeksi eilen. Ja sateiselta näyttää taas keskiviikosta eteenpäin. Onneksi oon täällä Suomessa vaan lomalla ja kuun lopussa meen kotiin. Siellä kesä jatkuu lokakuun loppuun.
Parempi kesä kuin viime vuonna, joilloin lämmintä oli vain 2 viikkoa Helsingissä. Nyt on sentään ollut enemmän mutta sade on pilannut monta päivää. Lämpötila on liikaa vaihdellut. Voisi olla pidempään lämmintä yhtäjaksoisesti.
Kesä on aina liian lyhyt ja talvi liian pitkä. Meilläpäin ei kevättä juuri ollutkaan ja se harmitti kovasti, oli vain hiton kylmää pitkään ja yhtäkkiä oli kuuma.
Öh, nyt on vasta heinäkuun puoliväli. Kesää on jäljellä vielä puolitoista kuukautta. Valoisa aika alkaa sitä paitsi aina lyhenemään juhannuksen jälkeen. Mitä sinä siis oikein höpiset?
Helvetisti on kyllä satanut ainakin täällä Helsingissä, onneksi ei mitään pakkasia sentään ole tullut. En jaksanut käydä nyt lauantaina missään vaikka sää oli päivällä hyvä, kun yöllä taas luvattiin hirveitä sateita. Tää kesä kyllä menee sisällä pelatessa.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kesä kuin viime vuonna, joilloin lämmintä oli vain 2 viikkoa Helsingissä. Nyt on sentään ollut enemmän mutta sade on pilannut monta päivää. Lämpötila on liikaa vaihdellut. Voisi olla pidempään lämmintä yhtäjaksoisesti.
Liikaa on satanut. Tai pikemminkin liian usein. Ja lämpimämpää olisi saanut olla enemmän.
Kesä ei ole vielä ohi, senkin höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vielähän tässä on kesää jäljellä. Outo ollut siinä suhteessa, että isäni on kuolemansairas, eikä tiedä onko enää loppukesästä elossa. Vuodenajalla ei ole juurikaan merkitystä tällä hetkellä.
Jaksamista rankkaa vaiheeseen. Samanlaisen kesän olen läpikäynyt, isä lähti syyskuussa.
Lyhyt? Puolessa välin menossa. Kyllä kai se lyhyeltä tuntuu, jos kesä on yhtä kuin kesäloma ja se on alkanut juhannusviikolla.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin just lauantaina, että voisi olla kuumempikin. On niin kiva kun ulkona tarkenee t-paidassa.
Samoin. Tämä on vuoden paras aika. Tai itseasiassa koko elämän. Se on elämän parasta aikaa kun ulkona pärjää pelkässä t-paidassa.
kesä jatkuu vielä 1,5 kuukautta ja syyskuussakin voi olla vielä lämmintä, joten turhan aikaista kysyä tällaista.