Rehellisesti mikä saisi sinut tekemään 1-3 lasta?
Mikä saisi innostumaan raskaudesta, lisääntymisestä ja perheen perustamisesta?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
No enemmän rahaa pitäisi olla. Vakituinen työpaikkakin auttaisi paljon. Toisaalta kun käy töissä täysipäiväisesti en jaksaisi 2 lasta enempää. Joten jos pitäisi tehdä enemmän kun 2 lasta pitäis olla melkein kotiäiti tai osa-aika työ. Se taas vaatisi enemmän taloudellista tukea.
No lähes kaikki on vaan rahasta kiinni. Jos olis rahaa vois olla vaikka 5 lasta.
Samaa mieltä. Itse haaveilen pienenä suur perheestä, mutta taloudellinen realismi ja hyvän miehen puute ja vaalityö puuttuu. Noh minkäs mahtaa. Mutta miettimään että tämä on käytännössä valtion ja yritysten syy. Äitiysloma hyvällä rahalla enää 9kk eli nuoret eivät saa vuoden määräaikaisuuksia ja työkokemusta eikä ammatti rahaa ja sitten äidiltään ei halua edes tehdä lapsia kun vauvan joutuu laittaa päiväkotiin koska pska Suomi mies ei tietenkään elätä tai tuskin mikään mies.... Ja ilmaiseksi pitäs näitä Suomi veronmaksajia tänne puskea. Keinovuokrakohtu maksaa BtW 10 000€ että valtio missä mun 20 000€ murr... No jaa näillä mennään. Mutta nämä huononnukset vaikuttaa varmasti valkoihoisten viimeisiinkin lisääntymis haluihin.
Luulin, että vihaan lapsia, mutta kun sellaisen 33v sain huomasin, että sehän oli maailman ihanin asia.
Nyt heitä on viisi. Vastaisin AP:n kysymykseen, että rakkaus lapsia kohtaan sai minut tekemään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että löytäisin lapsille luotettavan ja kunnollisen isän. Ei ole löytynyt.
Kaikki miehet ovat nykyisin tautisia huo**a.
No ei kyllä ole.
T: tuo kenen kommenttiin vastasit
Ei mikkään. Ihminen on syöpä. Populaatiot ovat liian suuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ja vapautus työelämästä niin kauan, että lapset on 18.
Sekä tämän jälkeen taattu paluu mielekkäisiin työtehtäviin.
Halutessaan ja taloudellisesti voisi myös jäädä suoraan eläkkeelle, lasten synnytys ja kasvatus voisi olla naisen elämänura, ellei erikseen halua palata takaisin työelämään, mutta mitään velvoitetta siihen ei olisi.
Tämä olisi rehellisesti sanottuna hyvä motivaattori. Lapsen tekeminen ja kasvattaminen kerryttäisi eläkettä, useampi lapsi sitten enemmän. Toki ymmärrän, että tämä saisi sitten sen ns. heikomman aineksen lisääntymään holtittomasti.
Yksi löytyy jo. Syy: päätin että jos löydän hyvän miehen, jonka kanssa mahdollista perustaa tasa-arvoiseen vanhemmuuteen perustuva perhe, niin haluan ainakin yhden lapsen. Onnistui. En tiedä vielä haluanko toisenkin.
Ei pysty ymmärtämään näitä, työttömiä, koskaan töitä tehneitä, kouluttamattomia, jotka lisääntyy. JA oletetaan, että yhteiskunta, koulu, sossu yms. tahot huolehtii kaikesta. Ei vaan voi käsittää.
Ja terapeutilta kuultua: masentuneet, voimattomat äidit tahtovat uudestaan raskaaksi, kun se raskausaika on niin woimaannuttavaa (hormonit). Lapsi, tai se raskaus, ei ole lääke. Tämmöset urpot tulis steriloida.
Ei mikään. Keskityn lapsenlapsiin.
Elämää suurempi rakkaus ja tunne elinikäisestä kumppanuudesta. Yleinen optimismi siitä että maailma ja elämämme on menossa parempaan suuntaan. Taloudellinen tilanne minulla ja puolisollani eöiälsi turvattu ja minimissään ylempää keskitasoa. Työajat 8-16 ja viikonloput vanhan ajan tyyliin vapaita.
Muuten voin olla ilmankin lapsia. Ei ole minulle mikään ehdoton pakkohankinta.
Lapsia tulee jos on tullakseen. Aika ahdistavaa että niitä pitäisi tekemällä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että löytäisin lapsille luotettavan ja kunnollisen isän. Ei ole löytynyt.
Kaikki miehet ovat nykyisin tautisia huo**a.
Jep, pesä ku pesä kelpaa.
Minulla on yksi lapsi ja odotan toista. Voisin tehdä vaikka vielä sen 1-3 lisää, mutta minulle tulee joka raskaudessa hyperemeesi jonka aikana en oikein pysty huolehtimaan edes itsestäni. Joten lapsiluku on tässä kun tästä selvitään :(
Se, että naisten kuntoutumiseen panostettaisiin. Kerrottaisiin realistisesti raskaudenmuutoksista kehossa, tarjottaisiin fysioterapiaa raskauden jälkeen ja ennen sitä. Sektion saisi pyytämällä, eikä yritettäisi pakottaa synnyttämään alakautta. (Kuullut liikaa tarinoita, missä sektiota ei saa, vaikka kuinka pelkäisi ja sitten on repeämät siellä alhaalla ja muita ongelmia loppuelämän).
Ihan omasta halustani tein yhden lapsen.
Pysyvä työpaikka jonka varaan voi suunnitella oman elämän. Asunnot perheen jne. Elämän kumppanin tulisi olla samalla arvomaailmalla oleva tavoiltaan moraalisesti ja uskonnollisesti.
Nykyajan liika suvaitsevaisuus rikollisia kohtaan romuttaa ja rampauttaa koko yhteiskuntaa. Huumeiden salakuljetus ja myynti tulisi olla kuolemantuomiolla rangaistava ja elinkautinen tarkoittaisi elinkautista.
Olen jo lapsena, 12 vuotiaana sanonut etten halua lapsia. Eli joku "geeni" minulta puuttuu, kun en ole halunnut lisääntyä. Lisäksi on ilmennyt muutama terveysongelma, joiden takia raskaus pitäisi suunnitella etukäteen ainakin kahden eri alan erikoislääkärin kanssa. Olen myös aika tehtäväorientoitunut ihminen. Tykkään töistäni ja siihen liittyy matkustamista ja vapaa-ajallakin tykkään harrastusteni eteen tehdä töitä. Vastapainona ahkeralle harrastamiselle ja työnteolle tarvitsen ihan omaa aikaa, jolloin ihan vaikka istun puistossa ja katson maisemia. Haaveilen aina silloin tällöin kakkosasunnosta, jonne voisin mennä yksin oleskelemaan.
Siispä lasten tekeminen vaatisi omalta kohdalta varmaan sellaisen erittäin lapsirakkaan miehen, joka "ylipuhuisi" minut lasten hankintaan. Miehen, joka olisi valmis ottamaan vetovastuun lapsiperheen arjen hoitamisesta, siten että minä voin luoda uraa ja harrastaa ja saan vielä johonkin väliin sen oman hiljaisen palautumishetken. Tähän päälle toki vaatisi vielä sen, että sijaissynnytys olisi laillista tai minun terveysjutut pitäisi saada selvitettyä siten, että voisin tulla ns huolettomasti raskaaksi. Minusta olisi jotenkin kammottavaa, että lasten hankinta (iloinen juttu!) olisi joku kliininen toimenpide sairaalassa, jota varten pitää valmistautua ja käydä lääkäreillä tutkittavana.
Luotettava kumppani, tasapuolinen sopimus juridiikasta, kotiäitiys eikä mikään transsukupuolinen "vanhemmuus" lääketeollisuuden ja päivähoidon armoilla, miehen hyvät geenit, miehen hyvä luonne. Samat jutut minkä vuoksi koiriakin jalostetaan
Normaali nisäkkään biologia. Itsestään selvyys, että jäljeläisiä sai tulla, jos oli tullakseen. Ihmisyyttä sen verran mukana, että piti miettiä omaa jaksamista ja taloudellisia kysymyksiä lapsimäärää päättäessä.
Nyt ei saa enää mikään lisääntymään koska keski-ikä, esivaihtarit ja järki.