Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko noin 78 äo:lla pärjätä yliopistossa.

Vierailija
14.07.2024 |

Sain masentuneena tällaisen kokonaistuloksen. Myös kykyprofiili on epätasainen. Oon käynny normaalit peruskoulut 8 keskiarvolla. En joutunut kauheasti tekemään töitä, mutta unohdin asiat melko nopeaan kokeiden jälkeen.

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista. Jos on ollut kasin tasoa koulussa niin ap on keskiverto älyltään.

Joko valehtelet tai olet taantunut.

Vierailija
22/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vihervassarit opiskelevat tuolla äo:lla yliopistossa, kun pääsevät suhteilla kouluun ja Ylen toimisto lahjoo opettajat päästämään nämä Suomen vihaajat tutkinnon läpi, jotta voivat sitten teeskennellä "asiantuntijoina" A-studiossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et ois voinu tolla älykkyysosamäärällä saada sitä kasin keskiarvoa. 

Vierailija
24/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit yliopistoon? Kai kaikkea voi tehdä, mutta tyhmemmältä vaatii paljon enemmän aikaa ja vaivaa oppia asiat. Mun älykkyys on 135 ja olen Aallossa. Vaativaa on minullekin.

Vierailija
25/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kasvatuspuolella ei ole kovin korkealentoista asiaa. Koneinsinöörinäkin voisi ehkä pärjätä, luulisin.

Huomaa, ettet tiedä tekniikan koulutuksesta mitään. Sinne ei pääse edes sisään, jos ei osaa laskea hyvin.

Ai? Mä pääsin insinöörikoulutukseen konetekniikan linjalle hyvällä matikan ylioppilaskirjoitusnumerolla. Teknistä lahjakkuutta ei ole. Se tuli selväksi opiskelussa. 

Vierailija
26/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Jos on ollut kasin tasoa koulussa niin ap on keskiverto älyltään.

Olin lähes kaikissa aineissa keskitasoa, mutta unohdin asiat nopeasti. Eli nyt olen taas paljon tyhmempi. Tämä on totta.

Ap

Vierailija
27/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lähes kaikissa aineissa keskitasoa, mutta unohdin asiat nopeasti. Eli nyt olen taas paljon tyhmempi. Tämä on totta.

Ap

Ei ole normaalia unohtaa tuolla tavalla. Sulla on sitten joku muu vika jossain. 

Kyse ei ole tyhmyydestä vaan toimintakyvyn taantumisesta. Esimerkiksi vakavat hoitamattomat mt ongelmat voi aiheuttaa tollasta.

Vierailija
28/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolentutkimusen laitoksella riittää kun toistelee intersektionaalisiaa opinkappaleita sadoista sukupuolista, naispeniksistä ja synnyttävistä miehistä.

Tätä kommenttia varten koko ketjukin piti aloittaa. 👏

Sukupuolentutkimus on lähinnä tasapainottomien terapiatukkien luovaa kirjoittamista. 👏

Vierailija
29/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kasvatuspuolella ei ole kovin korkealentoista asiaa. Koneinsinöörinäkin voisi ehkä pärjätä, luulisin.

Huomaa, ettet tiedä tekniikan koulutuksesta mitään. Sinne ei pääse edes sisään, jos ei osaa laskea hyvin.

Ai? Mä pääsin insinöörikoulutukseen konetekniikan linjalle hyvällä matikan ylioppilaskirjoitusnumerolla. Teknistä lahjakkuutta ei ole. Se tuli selväksi opiskelussa. 

ammattisurkeeseen on miljoona kertaa helpompi päästä kuin aaltoon di linjalle. ja matikkakin vastaa lähinnä lukiotasoa koulutuksessa.

Vierailija
30/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet masentuneena saanut tuloksen 78. Kyllähän sinun kannattaa tehdä uudet testit, kun olet paremmassa kunnossa. Uudet testit jo senkin takia, ettei tuo tulos jää vetämään mieltäsi alas ja vaikuttamaan valintojesi takana.  Peruskoulu kevyesti kasin keskiarvolla viittaa selvästi siihen, että äo:si on vähintään 100. 

Vierailija
31/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain vihervassarit opiskelevat tuolla äo:lla yliopistossa, kun pääsevät suhteilla kouluun ja Ylen toimisto lahjoo opettajat päästämään nämä Suomen vihaajat tutkinnon läpi, jotta voivat sitten teeskennellä "asiantuntijoina" A-studiossa. 

Kohta ei tarvitse enää mitään tutkintoja yliopistosta. Samat jutut voi opiskella netistä. Olen löytänyt nettitutoriaalien ihmeen. 

Vierailija
32/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit yliopistoon? Kai kaikkea voi tehdä, mutta tyhmemmältä vaatii paljon enemmän aikaa ja vaivaa oppia asiat. Mun älykkyys on 135 ja olen Aallossa. Vaativaa on minullekin.

Mitä opiskelet Aallossa, tekniikkaa? Tosi harvalla on noin korkea äo, tuskin monella dippainssilläkään. Ja kauppiksessa on varmasti moni noin äo 100:lla. 

Vierailija
33/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lukio ja ylioppilaskirjoitukset sujui? Se antaisi paremmin käsitystä sun mahdollisuuksista korkeakoulussa kuin joku yläasteen keskiarvo (mahdollisesti vuodelta kivi ja kirves?)?

Vierailija
34/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ammattisurkeeseen on miljoona kertaa helpompi päästä kuin aaltoon di linjalle. ja matikkakin vastaa lähinnä lukiotasoa koulutuksessa.

Matikka oli varmaan ainoa aine, jossa pärjäsin jollakin tavalla. Keväällä aloin sitten opiskelemaan taidemaalausta. Tuntui omemmalta. 

Vierailija
35/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei masentuneena tehty testi kerro mitään mistään, muistitoiminnot kärsii vahvasti, samoin kaikki muut osa-alueet. 78 äo:lla ei selvitä peruskoulusta edes läpi, yhtenä esimerkkinä Teuvo Hakkarainen. Kasin vaivattomasti hankittu keskiarvo kertoo taatusti yli 100 pisteen ällistä.

Itse sain Mensan virallisesta testistä 143, ja peruskoulun keskiarvo oli (laittamatta tikkua ristiin) 8,9. Oikeasti läksyt lukemalla ja koealueet pläräämällä se olisi hiponut kymppiä, iisisti. 78 äo tarkoittaisi sitä, että 100% tsemppamalla keskiarvon saisi max jonnekin kutosen pintaan, ja puoluekanta olisi persu tai kristilliset.

Vierailija
36/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites lukio ja ylioppilaskirjoitukset sujui? Se antaisi paremmin käsitystä sun mahdollisuuksista korkeakoulussa kuin joku yläasteen keskiarvo (mahdollisesti vuodelta kivi ja kirves?)?

Ei oikeastaan. Kielet opiskelin kuuntelemalla vanhoja ylioppilaskirjoituksia, lainasin kirjastosta. Matikan opiskelin ulkoa, kirjoitin lyhyen. Äikässä luotin tärppiin Alvar Aallon 100-vuotissyntymäjuhlasta. Reaali meni B:llä, mutta en oikeastaan lukenut siihen. Vastasin 4:ään jokerikysymykseen. 

Osasin järjestää elämän mukavaksi jo silloin. Samaa teen nykyään. Sitä ei opi missään koulussa. En pidä itseäni älykkäänä. 

Vierailija
37/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä opiskelet Aallossa, tekniikkaa? Tosi harvalla on noin korkea äo, tuskin monella dippainssilläkään. Ja kauppiksessa on varmasti moni noin äo 100:lla. 

Joo, jos äo on 135 niin pääsee Mensaan ja on älykkäämpi kuin 98% väestöstä. 

Vierailija
38/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt sitä, että miksi kannattaisi mennä yliopistoon, jos ei halua tutkijaksi? Muutenkin voi pärjätä. 

Vierailija
39/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ymmärrät ja muistat lukemaasi niin pärjäät teoreettisilla aloilla missä tahansa. Jos taas kirjan avaaminenkin tuntuu vastenmieliseltä, niin kannattaa tehdä mieluummin jotain fyysistä.

Vierailija
40/168 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet masentuneena saanut tuloksen 78. Kyllähän sinun kannattaa tehdä uudet testit, kun olet paremmassa kunnossa. Uudet testit jo senkin takia, ettei tuo tulos jää vetämään mieltäsi alas ja vaikuttamaan valintojesi takana.  Peruskoulu kevyesti kasin keskiarvolla viittaa selvästi siihen, että äo:si on vähintään 100. 

Mun ÄO oli kaksissa eri testeissä 97,ja oli kasin keskiarvo. Myös ongelmia hahmottamisessa ja unohdin asiat kokeiden jälkeen. Kävin yliopiston mutta siihen meni paljon tavallista enemmän aikaa ja energiaa ja alan töissä en pärjännyt. Mullakin toki mt ongelmat vaikuttaa jonkun verran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi