Kutsutko itseäsi kissan tai koiran äidiksi tai jollakin vastaalla?
Olen usein kuullut ihmisten väittävän koiralle olevansa tämän "iskä" tai "äiti" ja ihmetellyt miten sekaisin he ovat päästään. Liittyykö tuo tapa johonkin fetissiin? Vaikea kuvitella naisen pullauttavan koiranpentua sisältään kuitenkin.
Kommentit (80)
Olen itse perheetön ja vasta viimeaikoina olen alkanut kutsua itseäni kissojen mammaksi. Mutta olen muutenkin alkanut itseäni mummottelemaan, ikää kun alkaa jo olla. Aiemmin puhuttelin itseäni lemmikeilleni ihan vaan etunimelläni. Eli että: "katsokaa mitä herkkutikkuja Tiina osti teille".
Vierailija kirjoitti:
Ylen toimittaja näyttää mallia miten kissalle leperrellään, näin sitä pitää tuohon voisi vielä lisätä pehmeitä krrrrrr ääntelyitä ja siristää omia silmiään kissalle
t. kahden kisuliinin äiti
Niinpä, silmien siristely merkitsee suukkoa kissalle, samoin kissalla perheenjäsenilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen toimittaja näyttää mallia miten kissalle leperrellään, näin sitä pitää tuohon voisi vielä lisätä pehmeitä krrrrrr ääntelyitä ja siristää omia silmiään kissalle
t. kahden kisuliinin äiti
Niinpä, silmien siristely merkitsee suukkoa kissalle, samoin kissalla perheenjäsenilleen.
Elukoista en tiiä, mutta katse on lyhyin matka kahden ihmisen välillä.
Sanon aina joko äiti tai mieluummin äet, heillähän on onni asustella siinä parhaassa maakunnassa.
Christiiina kirjoitti:
Mami ja papi. Tai palvelusväki.
Ai nyt sulla on mies sitten? Välillä taitaa rooli unohtua.
Tuli mieleen tämä tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Sikalan omistaja on monen sian äitisika🤣
Se on emakko.
Tiedän yhden aikuisen naisen, joka kutsuu itseään pehmolelujensa äidiksi..
Vierailija kirjoitti:
Olen kissani mamma. Kissat muuten näkevät omistajat äitinään. Kiintymyssuhde on samanlainen. Toisin kuin koirat, jotka näkevät omistajan laumanjohtajana ainakin yleensä.
Älä jaa väärää tietoa.
"Löydökset paljastavat, että koiran ja omistajan välinen suhde muistuttaa vauvan ja äidin välistä suhdetta enemmän kuin on kuviteltu. Tiedotteessaan tutkijat toteavat tulosten olevan jännittäviä, sillä se auttavat ymmärtämään, miten eri eläinlajien välinen side muistuttaa äidin ja lapsen välistä kiintymystä.Tutkimus ilmestyi NeuroImage-tiedelehdessä. Tutkimusta varten tieteilijät yhdistivät tietoja lemmikkikoirien käytöksestä sekä aivokuvauksen tuloksista."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikalan omistaja on monen sian äitisika🤣
Se on (F)emakko.
Onko sinulla ongelmia ? Minä olen lapsilleni äiti, koirani on tottunut tuntemaan nimellä äiti. Miksen siis voi sanoa että tule äidin luo, kun koira tietää että minua kutsutaan äidiksi
Olen eläimille Mami. Se ei tunnu kotona hassulta, mutta kerran olin eläinlääkärissä, missä lääkäri kysyi hoitajalta puhelimitse missä kissani on, ja hoitaja vastasi, että tuossa äitinsä luona odottaa. Silloin kyllä hölmistyin.
Mieheni on ruotsinkielinen. Puhuessaan lapsille ja koiralle minusta, hän kutsuu minua mammaksi Olen siis mamma ja koira tietää sen. En silti tietenkään kuvittele olevani koiran äiti, kuten ei kukaan muukaan lemmikin omistaja.
Vanerikorvistanttako se on täällä tänään ojentanut ihmisiä kirjoittamisesta. Maltahan vielä muutama viikko kun koulut alkaa.