Kutsutko itseäsi kissan tai koiran äidiksi tai jollakin vastaalla?
Olen usein kuullut ihmisten väittävän koiralle olevansa tämän "iskä" tai "äiti" ja ihmetellyt miten sekaisin he ovat päästään. Liittyykö tuo tapa johonkin fetissiin? Vaikea kuvitella naisen pullauttavan koiranpentua sisältään kuitenkin.
Kommentit (80)
Eläimille lässyttäminen lisää endorfiinien ja oksitosiinin eritystä, se siis lisää onnellisuutta ja hyvinvointia. Ehkä näiden paheksujienkin kannattaisi kokeilla.
Olen kissani mamma. Kissat muuten näkevät omistajat äitinään. Kiintymyssuhde on samanlainen. Toisin kuin koirat, jotka näkevät omistajan laumanjohtajana ainakin yleensä.
Hmm.. onhan monella naisella mirri jalkojen välissä ja sellainen viikko sitten sheivattu näyttää ihan siltä kuin siili näyttäis kieltä..
Vierailija kirjoitti:
Minusta kissojen hävittäminen on järkevämpää kuin niille lepertely. Kissoja on muutenkin liikaa.
Mieluummin sut vois hävittää eikä kuule jäisi kukaan kaipaamaan. Edes se äitisi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kissojen hävittäminen on järkevämpää kuin niille lepertely. Kissoja on muutenkin liikaa.
Tässä se taas nähdään miten eläinviha kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin sut vois hävittää eikä kuule jäisi kukaan kaipaamaan. Edes se äitisi.
Varmaan joku Näkkälän fani.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat ilmiötä jossa nämä jopa puhuvat eläimelle vauvakieltä ja lässyttävät? 😂 Nehän on ihan sekopäitä .
En nyt sentään millään lässytyksellä puhu kissalleni, taikka vauvakielellä. Olen kuitenkin varmuudella sen isukki. Se ei ole hän, ei suostuisi moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. onhan monella naisella mirri jalkojen välissä ja sellainen viikko sitten sheivattu näyttää ihan siltä kuin siili näyttäis kieltä..
Siitä jutut mistä puute.
Vierailija kirjoitti:
Olen kissani mamma. Kissat muuten näkevät omistajat äitinään. Kiintymyssuhde on samanlainen. Toisin kuin koirat, jotka näkevät omistajan laumanjohtajana ainakin yleensä.
Minä olen lapsilleni äiti ja koiralleni mamma.
Suomenkielisenä en miellä mammaa samalla tavalla äidiksi.
Ylen toimittaja näyttää mallia miten kissalle leperrellään, näin sitä pitää tuohon voisi vielä lisätä pehmeitä krrrrrr ääntelyitä ja siristää omia silmiään kissalle
t. kahden kisuliinin äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat ilmiötä jossa nämä jopa puhuvat eläimelle vauvakieltä ja lässyttävät? 😂 Nehän on ihan sekopäitä .
En nyt sentään millään lässytyksellä puhu kissalleni, taikka vauvakielellä. Olen kuitenkin varmuudella sen isukki. Se ei ole hän, ei suostuisi moiseen.
No kyllä on taas jollakin maailmanloppu jos sanoo hän.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kisseä, mutta jos olisi, niin kutsuisin itseäni mamaksi. Ei mua ole koskaan kiinnostaneet tosikot ja muun paskasakin mielipiteet. Joskus eräs tosikko totesi vänisevällä äänellä, ettei eläimillä ole sielua. Mietin mielessäni, ettei sullakaan.
Sinua ei ole näköjään kiinnostanut myöskään suomen opettelu. Tämän enempää en vaivaudu selittämään.
Ps. Puhekieli ei ole se juttu :)
Olin kissoillemme äiti ja mieheni oli pappa. Alussa yritimme puhua itsestämme niille etunimillä mutta se kesti vain pari päivää. Ne olivat niin totaalisen suloisia karvapalleroita, neljä kuukautta vanhoja ja täysin riippuvaisia meistä. Hoivavietti iski päälle ja kovaa.
Joo kaverini muistaakseni puhui itsekin miten pipiä hommaa se on mutta sitten alkoi kuitenkin leikkimään kissansa äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te ootte vetäny?? Mä voisin ottaa kahdella kympillä sitä samaa..
Ei maksa mitään kun lakkaa ottamasta itseään ja elämää liian vakavasti.
Sanon jos muut käyttää. Yleensä se nimittely tulee ulkoa päin.
En tiedä tykkäänkö siitä, nimenomaan ap sinun kaltaisten paskapäiden takia. Te oletatte, että minä sanelen sen.
Mutta ihmiset käyttää sitä herkästi, kun näkevät lemmikin kanssa ja se on ihan ok. Nämä on poikkeuksetta mukavia ja ystävällisiä ihmisiä, jotka näitä ilmaisuja käyttää.