Lääkärit leimaavat kaikki oireet mt-ongelmiksi
https://www.is.fi/terveys/art-2000010549870.html
Tässä taas yksi tarina. Potkut tulisi antaa kaikille noille "lääkäreille".
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
- Niin muka-oli minunkin endometrioosini yli 15 vuotta stressivatsa, joka johtui isän kuolemasta kun olin 14...
- Näköhermontulehdus oli täyttä kuvittelua, mitä nyt sitten likvorit pilvissä ja jouduin tiputukseen.
Kävitkö gynekologilla vai terveyskeskuksen yleislääkärillä?
Varasin 17 v. tyttärelle gyneajan, kun kuukautiskivut vaan pahenivat pikkuhiljaa ja Burana/Panadol ei enää riittänyt. Sai apua, endometrioosiepäily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa tapauksissa kyse onkin mt-ongelmista eli todennäköisyydet puolella. Aika moni luulosairas ramppaa lääkärin puheille säännöllisesti, varsinkin jos lasku menee yhteiskunnan tai työnantajan piikkiin.
No minä esimerkiksi ramppasin hulluna lääkärillä endometrioosini kanssa. Siellä rampataan kun lääkärikunta vielä on sellaista, että se ei ala kumoamaan kollegan diagnoosia eli jos ketjun alussa joku mokaa, sitä mokaa sitten toistetaan, ettei vaan astuta kollegan varpaille.
Tämä! Minullekin yleislääkäri oli keksinyt sairauden ja diagnoosin kun olin poistunut huoneesta. Sain lähetteen erikoislääkärille joka kumosi sen pintapuolisen tutkimisen jälkeen. Diagnoosia ei voi poistaa tiedoista sanoi yleislääkäri. Se estää minua nyt saamasta kuntoutusta ja hoitoa. Ja kyseessä on ihan fyysinen sairaus. Kovasti yrittävät tehdä minusta myös masentunutta mutta kun ei masenna, mikään muu kuin epäpätevät lääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa tapauksissa kyse onkin mt-ongelmista eli todennäköisyydet puolella. Aika moni luulosairas ramppaa lääkärin puheille säännöllisesti, varsinkin jos lasku menee yhteiskunnan tai työnantajan piikkiin.
No minä esimerkiksi ramppasin hulluna lääkärillä endometrioosini kanssa. Siellä rampataan kun lääkärikunta vielä on sellaista, että se ei ala kumoamaan kollegan diagnoosia eli jos ketjun alussa joku mokaa, sitä mokaa sitten toistetaan, ettei vaan astuta kollegan varpaille.
Yksittäiset omakohtaiset tarinat ovat aina kiehtovia ja mielenkiintoisia, mutta lääkärit pelaavat aika paljon todennäköisyyksillä. Ensin poissuljetaan yleisimmät sairaudet/syyt, jotka usein liittyvät epämääräisissä oireissa mt-ongelmiin. Sitten kun poissuljettu ne, siirrytään tutkimaan harvinaisempia sairauksia.
Blaablaablaa. Miksi se on muka hirveän todennäköistä että isän kuolema 9 vuotta aikaisemmin aiheuttaa niin jäätävät vatsakivut että pyörtyy työpaikalle? Tai ei pysty kävelemään muuta kuin hiihtämällä koska jokainen pienikin tärähdys sattuu niin että silmissä mustenee?
Ja oireet seuraa kuukautiskierron vaiheita?
Vierailija kirjoitti:
Niin, no jos mitään vikaa ei näy missään kokeissa niin minkäs sitten lääkärinä itse tekisitte.
Kuuntelisin potilasta ja käyttäisin ammattitaitoani.
Totta! Samoin poliisi käyttää mt korttia jos heistä tehdään valitus. Ja aina he ovat uskottavampia. Siksi nauhoita kaikki,muuten et pärjää lääkäriä tai poliisia vastaan. Kaverilla oli välilevynpullistuma, no totahan lääkäri teki mt asian siitä. Tyrkytti jopa pöytälatikosta pillereita että jaksaa mennä kadun toisell puolelle apteekkiin. Potilas meni omakustanteisesti yksityiseen magneettikuvaukseen jossa todettiin useita selkäongelmia ja se actuelli välilevynpullistuma. Lähetti paprut lääkärille- kato nyt, ei mikään mt juttu.
Eräs tapaus kun lääkärimies kuiskutteli naispotilaan korvaan( tuli ihan liki) kysyen oletko etu vai taka...pil jne.
Kun nainen teki aluehallintoon valituksen ei uskottu. Lääkäri sanoi tunnistaneensa heti hänet mt potilaaksi. Eli nauhoitus olisi pelastanut naisen. Ottakaa opiksi.
Helpompi tehdä se resepti kolesterolia alentavalle lääkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Niin, no jos mitään vikaa ei näy missään kokeissa niin minkäs sitten lääkärinä itse tekisitte.
Niin, kun kaikilla ei kokeissa näy muutoksia heti vaan esimerkiksi vasta viiveellä. Eikös joku poika juuri kuollut sepsikseen näin.
Sydänongelmissa on älyttömän suuri ero onko lääkärinä kardiologi vai päivystyksen yleislääkäri. Toistuvat flimmerit ja kardiologin kautta lähete ablaatioon. Päivystyksessä törmännyt välillä asenteeseen tartteex tätä edes kääntää... joo tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin uniapnea oli mt-ongelma. Tätä mt-ongelmaa podin vuosikausia ennenkuin eräs sairaanhoitaja keksi laitta uniapneatutkimuksiin. Vaikea-asteinen uniapnea löytyi.
Joskus voi itsekin pohtia vaihtoehtoja ja vaatia tutkimuksia ! Jos asialliseen vaatimukseen ei suostuta, pyydä kirjaamaan Omakantaan miksi ei !
Minulle hiljattain Kalasatamassa luukulla neitonen sanoi että lääkäri ei tee virheitä. Lähtiessäni sanoin selkeällä äänellä hänelle että Älä koskaan sano asiakkaalle että lääkäri ei tee virheitä. Minun kohdalla oli juuri näin tapahtunut.
Lääkärit määräävät ketipinoreita ja muita voimakkaita myrkkyjä ku nallekarkkeja pikku lapsillekin. Kaikki muka mt ongelmaisia, jos vähän unettomuutta. Kaikki perustuu rahaan.
Tästä on Steen1 biisikin "600 miljardin liikevaihto takaa.. Foliopää kappaleen nimi. Kuinka on mahdollista, että ihmiset ei tiedä tätä faktaa.
Tämäkin kirjoitus varmaan poistetaan. Huumataan ihmiset masennus mömmöillä kunhan rahaa tulee.
EI ihme koska Suomessa lääkärit on jotain jumalasta seuraavia.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmassa osassa tapauksista? Eli valtaosa lääkärin vastaanotolle nykyaikana hakeutuvista on mielisairaita?
Mistä tämmöinen psyykensairauksien räjähtänyt kasvu sitten kertoo? Koska on tuokin huolestuttavaa ja kalliiksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena nainen on vain hermoheikko stressaaja, keski-ikäisenä kaikki johtuu ruuhkavuosista, sen jälkeen syy on vaihdevuosissa, kuten anopillani mm. imusolmukesyöpä meni niiden piikkiin...
Huono tuuri. Minun imusolmukesyöpäni kyllä löydettiin ihan sellaisenaan terveyskeskuksessa, ja pääsin vauhdikkaasti tutkimuksiin ja erikoissairaanhoitoon. Ehkä siksi että vaihdevuoteni olivat jo ohi.
Hammaslääkäri näki tiedoistani että minulla on skitsofrenia. Yllättäen ei hampaan röntgenkuvissa näkynyt mitään. Seuraavana päivänä menin särkypäivystykseen toiselle paikkakunnalle ja hammas jouduttiin poistamaan. Hammaslääkäri sanoi että on varmasti ollut kipeänä kun kaiveli mätää hampaankolosta. Lisäksi kerroin että hammas liikkuu, niin ensimmäinsen hammaslääkärin mukaan se oli normaalia ja toinen oli eri mieltä. Ei todellakaan ollut normaalia.
Tieteen kehityksen myötä diagnoosien määrä on lisääntynyt juurikin johtuen siitä nykyisellään yhä enenevissä määrin tieto on lisääntynyt ja näin ollen on saatavilla tai mahdollistaa sen kyetään diagnosoimaan herkemmin erinäisiä oireyhtymiä joita ennenvanhaa ei noteerattu samalla tavalla, mikä on tietysti kehitystä sinällään johon sisältyy myös käänteinen puoli ottaen huomioon kuinka se näkyy potilasmäärien lisääntymisenä ja kotioloissa tehtävien olettamusten ja luulojen lisääntymisenä.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin uniapnea oli mt-ongelma. Tätä mt-ongelmaa podin vuosikausia ennenkuin eräs sairaanhoitaja keksi laitta uniapneatutkimuksiin. Vaikea-asteinen uniapnea löytyi.
Diagnoosit ovat sekä fyysisellä että psyykkisellä puolella pelkkiä meemejä. Fyysiset diagnoosit laskevassa trendissä, psyykkiset nousevassa. Koittakaa pysyä perässä
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli paksusuolen tulehdus, mutta julkisella ei verikokeissa ollut mitään hälyttävää. Matalan hemoglobiinin olivat laittaneet kuukautisten syyksi. 3kk kärsin kunnes menin lopulta yksityiselle ja pääsin tähystykseen. Tulehdushan siellä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Niin muka-oli minunkin endometrioosini yli 15 vuotta stressivatsa, joka johtui isän kuolemasta kun olin 14...
- Näköhermontulehdus oli täyttä kuvittelua, mitä nyt sitten likvorit pilvissä ja jouduin tiputukseen.
Kävitkö gynekologilla vai terveyskeskuksen yleislääkärillä?
Varasin 17 v. tyttärelle gyneajan, kun kuukautiskivut vaan pahenivat pikkuhiljaa ja Burana/Panadol ei enää riittänyt. Sai apua, endometrioosiepäily.
Endometrioosi johtuu e-pillereistä. Lopettakaa sukuhormonienne härkkiminen, ennen kun saatte alapääsyövän
Vierailija kirjoitti:
Lääkärien osaaminen ja työmoraali taitaa olla kaikkien aikojen surkeimmalla tasolla. Ainoa kiinnostava asia työssä on palkka.
Palkka ja se, että voi kertoa olevansa lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lääkäreidenkin opetella lukemaan niitä tuloksia kokonaisuutena. Ne kertoo paljon enemmän kuin yksittäiset arvot. Ja sitten sellainen että kun joku on ihan viitearvojen ylä tai alarajalla niin se ihminen ei ole ok, se tarkoittaa sitä että sillä on jo aika huono olo ja se on varttia vaille ongelmia. Kun näitä on useampi ihmisellä niin se kertoo jo laajemmin ongelmien suunnasta. Lisäksi mikä siinä on kun ne ei lue niitä verikokeita useimmilta vuosilta. Ne kertoo jo kokonaisen elämän. Sieltä voi kysyä mitä on minäkin vuonna ollut kun arvot on mitä on ja näkee mihin suuntaan on ihmisen terveys kehittynyt. Lääkärin pitäisi olla kuin salapoliisi joka etsii johtolankoja, mutta ne tuntuu olevan pelkkiä yhdellä aivosolula ajattelevia virkatolvanoita.
Lääkärin ennakkoluuloko siinä puhuu? Päinvastoin suomalainen on sellainen, joka sinnittelee ja lähtee lääkäriin vasta kun on aivan pakko. Itsellänikin on tällä hetkellä ainakin 5 erilaista terveysvaivaa, mutta itsekseni niitä hoitelen. Ihottumaa, kipua ja sen sellaista.