Nainen, seurustelisitko miehen kanssa, joka ei suostu elättämään sinua?
Kommentit (148)
Enemmänkin kieltäytyisin seurustelemasta miehen kanssa, joka haluaisi elättää minua. Tienaan 80 000 - 100 000 euroa vuodessa, enkä halua tai tarvitse elättäjää.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on outo. En ole koskaan ajatellut jonkun miehen elättävän minua.
Niin on. Ainut mies joka mua on elättänyt ikinä, oli isä, eikä hän mua yksin elättänyt vaan äidin kanssa.
Kumppani on joskus tarjonnut illallisen mutta siihen se elatus on jäänyt.
Seurustelin ja nyt olen naimisissa sellaisen kanssa. Pystyn kyllä elättämään itse itseni niin riittää että mies tekee saman.
Vierailija kirjoitti:
Saan kelasta ihan hyvin kun mulla on kolme lasta niin ihan hyvin voisin. Minusta se, että löytää isän lapsille on tärkeempää kuin raha.
Siellähän on jo 1-3 isää. Eikö mikään ollut ässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Jos tulee tilanne, että jompi kumpi menettää työnsä, kyllä silloin toinen ottaa isomman vastuun taloudesta. Kun perustan yhteisen talouden jonkun kanssa, niin se sitten on yhteinen. Hyvin harvoin niin on, ettei toisella olisi mitään tuloja, mutta se on helposti vain Kelan työttömyysetuus joka on vain n. 600€/netto, ja koska puoliso on töissä, ei saa asumistukea tai toimeentulotukea, koska laki katsoo että puolisoilla on toisiinsa nähden elatusvelvollisuus.
Jos tämä olisi miehelle joku kynnyskysymys, niin tietäisin ettei hän rakasta minua. Minä olen ollut mieheni kanssa puolet elämästäni, ja olen ollut lasten kanssa kotona tai työttömänä useamman kerran, kun taas miehellä on ollut vakituinen valtion virka, kaikki rahat mitä tähän talouteen on tullut, on myös mennyt, eikä ole aina riittänytkään, varsinkaan nyt kun mies o
Nykyisin vakavat parisuhteet esim avioliitto eivät kiinnosta juuri tuon elättämisvelvoitteen vuoksi. Miehissä on yllättävän paljon pihejä. Tämä on ihan ok, jokainen saa elää kuten parhaaksi näkee. Siivouspalvelut voi ostaa, valmiin lämpimänkin ruuan voi ostaa marketista ja kaikkiin muihinkin palveluihin löytyy ihan varmasti ammattilaiset. Tiedä sitten, kumpi tapa elää tulee lopulta halvemmaksi. Mutta eriäviä mielipiteitä asioista ei tarvitse kuunnella eikä kompromisseja tarvitse tehdä ilman parisuhdetta.
Elätin miestä 20 vuotta. En tekisi sitä enää, kiitos vaan kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai seurustellessa kukaan elätä ketään... Suomessa on muutenkin sosiaaliturva tulottomia varten, joten en ihan ymmärrä kysymystä.
Tuloton puoliso on Suomessa täysin ilman sosiaaliturvaa, puolison on hänet elätettävä. Itse jouduin pitkän sairastelun päätteeksi irtisanotuksi enkä tule olemaan työkykyinen. Kela ja sosiaalitoimisto olettavat, että puoliso elättää kuten laki määrää.
Ei minua ole elättänyt koskaan kukaan muu kuin omat vanhemmat, mutta aikuisikäni olen elättänyt itse itseni.
Missä providerit? Ei näy kommentteja? Koska niitä ei ole.
Ei ole kyllä golddiggereitäkään kun ei ole kultaa mitä louhia.
Japanilaiset naiset hankkuvat koulutuksen ja työn, ne ei ole samanlaisia kuin suomiakat, jotka eivät huoli miestä, joka ei elätä naista.
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset naiset hankkuvat koulutuksen ja työn, ne ei ole samanlaisia kuin suomiakat, jotka eivät huoli miestä, joka ei elätä naista.
Japanilaiset naiset ovat kovia tekemään töitä ja ne pitää kodin siistinä ja laittaa ruokaa. Suomalaiset naiset ovat syrjäytyneitä vätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Eivät japanilaiset naiset enää tarvitse tai halua miestäkään. Että se siitä solvaamisyrityksestäsi.
En ole tavannut kiinnostavaa miestä, jolla olisi edes varaa elättää vaimonsa Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset naiset ovat kovia tekemään töitä ja ne pitää kodin siistinä ja laittaa ruokaa. Suomalaiset naiset ovat syrjäytyneitä vätyksiä.
Syrjäytyneellä vätyksellä taidat tarkoittaa itseäsi. Vai miksi muuten tarvitset naisen pitämään kotisi siistinä ja laittamaan sinulle ruokaa töissä käynnin lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai seurustellessa kukaan elätä ketään... Suomessa on muutenkin sosiaaliturva tulottomia varten, joten en ihan ymmärrä kysymystä.
Ei, mutta jo avoliitto estää toimeentulotuen ja monissa tapauksissa myös asumistuen saamisen. Eli käytännössä valtio olettaa että avopuoliso elättää tulottoman kumppanin, vaikka kyse olisi kahdesta 18 vuotiaasta jotka kokeilevat yhdessä asumista.
Näinhän se on, joten jos tämä valtion edellyttämä elatusvelvollisuus ei nappaa, lienee syytä asua erillään. Kuka vaan voi sairastua tai joutua onnettomuuden vuoksi työelämän ulkopuolelle, huonolla tuurilla voi tulla yt:t ja työttömyys. Liian hankalaa ja kohtuutonta siinä kohtaa alkaa kiireellä etsimään uutta kämppää, etenkin jos makaa sairaalassa tai on kuntoutuksessa, joten jos kumppanille on ehdoton edellytys omavaraisuus tilanteessa kuin tilanteessa, on se varmimmin mahdollista kun ei muuteta yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyneellä vätyksellä taidat tarkoittaa itseäsi. Vai miksi muuten tarvitset naisen pitämään kotisi siistinä ja laittamaan sinulle ruokaa töissä käynnin lisäksi?
Sanoinko, että tarvitsee? SANOINKO, ETTÄ TARVITSEE?!
Sorry nyt vain, mutta minä olen korkeasti koulutettu toimistotyöntekijä. Joten solvauksesi epäonnistui, koska se perustui vain arvaukseen.
Japanilaisilla naisilla on työ. Ne ei tarvitse elättäjää, kuten suomalaiset naiset. Ne haluaa parisuhteen, rakkautta, läheisyyttä ja tiimipeliä. Se on parempi diili kuin suomalaisten naisten kanssa, jotka ei hoida kotia, laita ruokaa tai käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät japanilaiset naiset enää tarvitse tai halua miestäkään. Että se siitä solvaamisyrityksestäsi.
Haluaa. Että se siitä sinun naisvihastasi japanilaisia naisia kohtaan.
En suostuisi. Miehillä on parempi palkkataso, joten mies saa maksaa. Miehen kuuluu tuoda leivät pöytään ja hoitaa nainen.