Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisten on vaikea ymmärtää, että toiset kärsii hellesäällä?

Vierailija
14.07.2024 |

Ja saadaan suunnilleen jotkut raivarit, jos joku kehtaa valittaa ihanasta helteestä.

Mä voin todella huonosti hellepäivinä vaikka olisin sisätiloissa. Huimaa ja pyörryttää, tuskanhiki nousee jatkuvasti pintaan, pään ympärillä tuntuu puristava vanne enkä pysty ajattelemaan enkä oikein hengittämäänkään. Olo on vaan ihan kauhea eikä siinä vaiheessa halua kuulla kenenkään viisasteluja siitä, että "nyt pitää nauttia!".

Kommentit (293)

Vierailija
1/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itseaiheutettu ongelma, siihen kärsimykseen on ratkaisuja vaikka kuinka. 

Vierailija
2/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla itseaiheutettu? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ymmärrä. Kesällä pitää paistaa aurinko ja lämpöä vähintään +25.

Vierailija
4/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan siksi, että te jaksatte siitä valittaa kokoajan,

aurinko ja valo antaa energiaa ja lämpö on aina hyvä. 

siitä ei pidä valittaa, jos se sinua harmittaa niin mene muualle

Vierailija
5/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ap grönlantiin tai huippuvuorille. Suomessa talvea riittää, on todella hienoa että neljänä kesäkuukautena saamme nauttia helteistä, eikä sekään ole jokavuotista.

Vierailija
6/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurimmalla osaa ihmisistä ei ole minkäänlaista empatiakykyä.

Vierailija
7/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi kuunnella sinun negatiivista märinääsi? Juu, toiset kärsivät kivuista ja toiset jostain muusta, ikävä juttu mutta en minä sille mitään voi. Minä nautin kesästä ja lämmöstä, kohta on taas edessä yli puoli vuotta kestävä kylmä, ikävä, pimeä ja masentava kausi. Miksi sinun kaltaisesi negatiiviset valittajat yrittävät kaikin keinoin pilata nämä muutamat valoisat ja lämpimät kuukaudetkin valituksellanne.

Ole hiljaa ja mene vaikka pimeään maakellariin odottamaan talvea.

Vierailija
8/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? Tulin juuri Etelä-Euroopasta. Siellä paikalliset ovat sisällä päivällä kun ulos ei voi mennä. Jaat varmaan heillekin ratkaisusi? Kuinka nauttia +40 helteestä istumatta sisällä ilmastointilaitteen alla? Itseaiheutettua joo.

Vierailija
9/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäitä on nää ihmiset...

Vierailija
10/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niinkö? Tulin juuri Etelä-Euroopasta. Siellä paikalliset ovat sisällä päivällä kun ulos ei voi mennä. Jaat varmaan heillekin ratkaisusi? Kuinka nauttia +40 helteestä istumatta sisällä ilmastointilaitteen alla? Itseaiheutettua joo.

Mene muualle kitisemään, et auta ketään.

Vierailija
11/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöstä valittajat kuvittelevat että auttavat jotenkin itseään valittamalla, uhriutumalla ja syyttämällä muita. Taustalla on pakko olla mielenterveysongelmia.

Vierailija
12/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointilaitteet on keksitty. Muutamalla satasella saa siirrettävän laitteen, jolla viilentää yhden huoneen. Poistavat myös kosteutta ilmasta, lämpö ja kosteus yhdessä tuntuvat pahemmalta kuin pelkkä lämpö. 

Vierailija
13/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähi syleettää lukea tai nähtä  kasvottomien ihmisten parjailuja ja hehkutteluja siinttä ja tuonstta asiasta. Itthe lähes onnsitun aina olemaan valittamati käyttökelvottomista säistä, eli sateista. Niintä käyttääluonto enemmän. Pouta on sellaista väliaikaista armhadusta joka auttaa kestämään paremmin seuraavat sateet ja koleudet. Käupungissa asumaan jos jouttuisi kyllä mikä tahansa sää olisi varmaan ilottomuuden ja samantekevyyden  lähde ,jos mikä. t äiä41

Vierailija
14/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmöstä valittajat kuvittelevat että auttavat jotenkin itseään valittamalla, uhriutumalla ja syyttämällä muita. Taustalla on pakko olla mielenterveysongelmia.

Et osaa sivuuttaa valituspuheita? Sulla jotain ongelmaa yläpäässä? Kontrollitarvetta?

Vierailija
15/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on saatava valittaa kellon ympäri kaikesta joka minua haittaa ja ärsytät mua jos et jaksa kuunnella.

Vierailija
16/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ihana heinäkuu kun ei ole 30 asteen helteitä ennustuksissa. Olisipa ne poissa koko loppukesän. 🥳

Korkeintaan 20 astetta on ihan riittävä.

Vierailija
17/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikä siinä vaiheessa halua kuulla kenenkään viisasteluja

Ihmiset änkevät kotiisi viisastelemaan?

Vierailija
18/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse talven ja syksyn ystävä, mutta siltikään säästä iniseminen ei hyödytä. Se kun muuta sitä asiaa mihinkään suuntaan vaikka miten valittaisi. 

Vierailija
19/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku +25 on ihan ok, mutta sitä en ymmärrä, miksi suomalaiset väkisin tunkevat Etelä-Eurooppaan +40 -asteen lämpötiloihin? Sieltä sitten tullaan takaisin hätäkyydillä maastopalojen ja sydäreiden takia, kroppa palaneena ja kuivuneena.

Etelä-Euroopasta tullaan mieluummin lomalle tänne, kun on niin mukavan kohtuullinen lämpö.

Viime vuoden vastaavassa keskustelussa joku neropatti sanoi, että mitä vingut, ollaanhan saunassakin +100 -asteessa. Kyllä vain, mutta ei 24/7 ilman mitään mahdollisuutta päästä kuumuutta pakoon.

Minusta 20-25 -astetta on Suomen kesälle just hyvä lämpö ja välillä saa myös sataa, että kasvit ja eläimet saavat vettä.

Vierailija
20/293 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmä kärsivät vähänsinnepäin-suomenkielestäsi