Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero suurperheessä

Vierailija
14.07.2024 |

Eli tilanne sellainen, puoliso muuttaa kuun vaihteessa pois. Jään itse 5 alaikäisen kanssa tähän vanhaan kotiin asumaan. Eli tuleva ex muuttaa pieneen kaksioon. Eli sinne ei pysty lapsia edes ottamaan. Miten tässä saa itse omaa aikaa?  Eli pitääkö minun antaa ex tulla tänne minun kotiin ja sitten keksiä itselle paikka minne menmä?Lastenvalvojalle aika vasta syyskuussa. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko esim mummolaa jonne isä voisi mennä lasten kanssa tapaamisten ajaksi?

Tai tapaamiset niin ettei oo kaikki lapset yhtä aikaa mukana?

Ei ole lähivanhemman asia miettiä tapaamisten helpottamista. Exä järjestäköön itse omat tapaamiset. Lähivanhemman tulee kannustaa lapsia tapaamisiin, ei järjestää niitä.

Vierailija
42/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä jatkaa, ei ole mummolaa minne mennä ja  tietenkin haluaisin että isä tapaisi lapsia.  Kysymys oli että jos halua arjen pyöritykseen välillä taukoa, on minun suostuttavaa siihen että päästän ex tänne kotiimme lasten kanssa viettämään aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etävanhempi haluaisi todella olla lasten kanssa, hän hankkisi makuuhuoneeseen kahdet kerrossängyt. Yksi lapsista voisi nukkua lattialla tai toisen kerrossängyn alle laitetaan ulosvedettävä alapeti. Toisen kerrossängyn alle laatikko lasten tavaroille.

Isä hankkii itselleen olohuoneeseen sängyn tai nukkuu vuodesohvalla. 

Ei mitään ongelmaa. Jos on halua, niin kyllä onnistuu. 

Vierailija
44/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan niitä sellaisiakin kerrossänkyjä missä on kolme vuodetta päällekkäin. Järjestelykysymyshän tämä on. Yleensä kuitenkin kun isä hankkii liian pienen asunnon se on sanaton viesti ettei hän HALUA lapsia luokseen, ainakaan yöksi. 

Vierailija
45/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä jatkaa, ei ole mummolaa minne mennä ja  tietenkin haluaisin että isä tapaisi lapsia.  Kysymys oli että jos halua arjen pyöritykseen välillä taukoa, on minun suostuttavaa siihen että päästän ex tänne kotiimme lasten kanssa viettämään aikaa?

Ap, miksi annetut vastaukset eivät kelpaa? Sinun EI tarvitse päästää ex:ää kotiinne. Sinulle on kerrottu erilaisia vaihtoehtoja.

Vierailija
46/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaksioon ei pysty ottamaan lapsia? Tuo on puhdas tekosyy. Lapsille tarvitaan 5 tuolia ja pöytä, ettei tarvitse lattialla syödä ja 5 patjaa. Tietty olisi hyvä, jos patjojen alle olisi vuoteetkin, mutta se ei ole välttämätöntä.

Hyvänen aika, et voi olla tosissasi sen kanssa etteikö isä voisi olla lastensa kanssa yhtä paljon tai enemmänkin kuin nyt vain siksi, että isä asuu kaksiossa!

Lapsille aika iso vaatimus sopeutua tuollaiseen sillipurkkiin ison omakotitalon jälkeen ja on naapureitakin kohtaan varmaan aika perseestä

Onhan se lapsia kohtaan, mutta paljon suurempi vaatimus olisi laittaa olemaan ilman isää.

Vierailija
47/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arjen pyörityksestä vapautumiseen riittää sekin, että kaikki lapset ovat edes aamusta iltaan ex:n luona ruokittavana. Siihen kaksio riittää ihan hyvin. Joku 14 vuotias varmaan pyörii muutenkin osan ajasta omissa menoissaan eikä ole koko aikaa paikalla.

Vierailija
48/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, jään nyt miettimään miten teemme tapaamisten suhteen.

Ap 

Vierailija
49/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi exän hoitovuorolla  kotiisi tulla, hänen on järjestetävä    asia itse. 

50/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
51/51 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä vanhemmat hommasi pienen yksiön kodin läheltä. Ystäväni tienaa paljon vähemmän ja hoitaa kotia enemmän, mies osti yksiön ja ystäväni maksoi siitä yhtiövastikkeen, n 100 e. 

Aikuiset meni vuoronperään tänne asumaan, kunnes nuorin lapsista meni yläkouluun ja vanhemmat olivat muuttaneet pois kotoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi