Miten olet hyötynyt Orpon hallituksen toimista?
Petteri Orpon hallitus on hallinnut maata jo yli vuoden. Kerro, miten olet hyötynyt Orpon hallituksen toimista?
Ennen kuin vastaat, niin lue kysymys mielellään vielä uudestaan. Asiallisia vastauksia. Kiinnostaa tietää, miten parannukset on kohdistuneet ja mitä hyötyjä seurannut ihmisille.
Kommentit (92)
Satonen puhui 100000 työpaikasta mutta unohti mainita että se on miinusta.
Vierailija kirjoitti:
hyvä palkkaisena mun verotus ei noussut.muuten olisi varmaan mennyt puolet sohva porukalle.
Kohta nousee ALV jokaiselle ja kun se lätkäistään joka laskuun niin kyllä tuntuu, vaikka ruoan ALV ei itse noususikaan niin kaupoille kaikki kuljetuksista lähtien tulee kallistumaan ja nämä kustannukset tulevat kyllä siirtymään ruoan hintaan.
Olen hyötynyt ainakin niin, että tuloista jää joka kuukausi yli 80 e enemmän itselle kuin jäi viime vuonna. Bensa on halpaa, samoin uuden auton saa alle 35 000 eurolla. Saan itse poimia mustikkani omasta metsästä, siellä ei ole mustikkaturisteja repimässä varpuja ja tukkimassa teitä. Saan edelleen lämmittää kotini uusiutuvalla energialla.
Thaimaalainen orjatyövoiman käyttö loppui kunLi Anderrsson puuttui siihen elikkä onpa hyvä että porvaritkin kiittävät Liitä.
Toimenpiteet valtion velkasuhteen parantamiseksi tarkoittavat toimenpiteitä myös huoltosuhteen parantamiseksi. Olen kymmenen vuoden päästä eläkkeellä ja vaivat lisääntyvät. Vaikka terveydenhuoltopalvelut supistuisivat, haluan että tärkeimmät palvelut ovat ylipäätään olemassa vielä tulevaisuudessa. Edellisten hallitusten kasvattaman velanoton linjalla näin ei olisi..
Marinin hallitus 40 ja perskokkare hallitus noin 60 miljardia velkaa niin eipä tuo velanotto ole mihinkään loppunut.
Ei tarvi enää käydä osa-aikatöissä.
Vierailija kirjoitti:
Marinin hallitus 40 ja perskokkare hallitus noin 60 miljardia velkaa niin eipä tuo velanotto ole mihinkään loppunut.
Tästä on ihmisillä yleisesti väärä mielikuva. Kokoomus ottaa myös velkaa ja PALJON
Bensa maksaa n 1,80€ sen n. 3€ sijasta, mihin hinta olisi nloussut, kun kaikki vihervassareiden jakeluvelvoitteen muutokset olisi mennnyt läpi. Edelleen ollaan Kreikan tiellä, ollaan kjuitenkin saatu muutama vuosi lisäaikaa
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin tyytyväinen Orpon hallituksen toimintaan.
Miten? Avaa nyt hieman.
Vierailija kirjoitti:
Verotuksen keventyessä meillä vaimon kanssa jää käteen n. 8 000 euroa enemmän vuodessa, joten olemme päättäneet mm. tukea vaimon veljenpoikaa hänen oikeustieteen opinnoissaan, kun hän aloittaa ensi syksynä. Eli hyvään tarkoitukseen menee nämä muutokset.
Sua on huijattu. Suomessa opiskelu on ilmaista.
En ole huomannut hyötyjä, yt ja lomautukset lisääntyneet, alan konkurssit. Meillä 3 x yt-neuvottelut ja lomautusuhka päällä. Tuotanto lässähtänyt. Työ on kuitenkin tärkeä osa elämää ja palkkatulot vaikuttavat koko perheeseen.
Eikö Kreikassa mene ihan hyvin nykyään? EU jeesaili ja nyt asiat on järjestyksessä. Sen sijaan Suomessa ei ole mitään näyttöä paremmasta. Pitäisi tännekin tulla jonkun tulla Orpolle sanomaan, että tässä tilanteessa ne Turun humpuukijunat helvettiin suunnitelmista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se että hallitus vaihtuu muuta velanottoa seuraavana vuonna. Pakkohan sitä velkaa oli ottaa vielä esim. ed. velkojen kasvaneiden korkojen maksuun. Velkaa täytyi vielä ottaa, sillä Suomen tuottavuutta ei paranneta hetkessä. Vuosikausien prosessi, liittyy kansalaisten osaamiseen, innovaatioihin, kilpailukykyyn jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se että hallitus vaihtuu muuta velanottoa seuraavana vuonna. Pakkohan sitä velkaa oli ottaa vielä esim. ed. velkojen kasvaneiden korkojen maksuun. Velkaa täytyi vielä ottaa, sillä Suomen tuottavuutta ei paranneta hetkessä. Vuosikausien prosessi, liittyy kansalaisten osaamiseen, innovaatioihin, kilpailukykyyn jne.
Innovaatiot ja kilpailukyky on haithattelua, josta ei ole mitään näyttöä, että toteutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kreikassa mene ihan hyvin nykyään? EU jeesaili ja nyt asiat on järjestyksessä. Sen sijaan Suomessa ei ole mitään näyttöä paremmasta. Pitäisi tännekin tulla jonkun tulla Orpolle sanomaan, että tässä tilanteessa ne Turun humpuukijunat helvettiin suunnitelmista.
Itse kyllä odotin että IMF:än kaverit olisivat tulleet ohjeistamaan hallitusta niin kaikki leikkaukset eivät olisi kohdistunut pelkästään kansalaisiin vaan EK ja bisnespuolikin olisivat saaaneet osallistua talouden tervehdyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut hyötyjä, yt ja lomautukset lisääntyneet, alan konkurssit. Meillä 3 x yt-neuvottelut ja lomautusuhka päällä. Tuotanto lässähtänyt. Työ on kuitenkin tärkeä osa elämää ja palkkatulot vaikuttavat koko perheeseen.
Liittynee enemmän kaikkeen muuhun kuin hallituksen toimiin. Satojen miljoonien tappiot lakoista johtuen vaikuttavat varmasti hieman?
No enpä mitenkään, en hyötynyt enkä hävinnyt.
Lähes 30 vuotta ulkomailla asuneena hallitukset Suomessa eivät oloani ja eloani hetkauta. Totta kai suren sitä Suomea miksi se on muuttunut ja koko ajan ajautuu ja ohjataan yhä vaarallisempaan suuntaan eikä kansa näe nenäänsä pitemmälle.
Itse en koskaan Suomeen palaa joten omalta kohdaltani asiat on hyvin. Olen kuitenkin Suomessa syntynyt joten kyllä se joitain tuntemuksia herättää, kiukkua ainakin.
Omat lapseni ja perheeni on siitä kaikesta turvassa mutta minulla on vanhimman sisaren kaksi aikuista lasta perheineen siellä, Heillä on ainakin toistaiseksi asiat hyvin niin taloudellisesti kuin muutenkin mutta epävarmalla alustalla istuvat. Toivon heille parasta.
Jännempää seurata uutisia, kun saa joka kerta jännätä että mitä ne hullut tällä kertaa
Suurituloisten verotus ei ole keventynyt, se on ennallaan. Vai tarkoitetaanko tällä sitä, että veroja ei edelleenkään oteta yli 60% tuloista?