Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olet hyötynyt Orpon hallituksen toimista?

Vierailija
14.07.2024 |

Petteri Orpon hallitus on hallinnut maata jo yli vuoden. Kerro, miten olet hyötynyt Orpon hallituksen toimista?

Ennen kuin vastaat, niin lue kysymys mielellään vielä uudestaan. Asiallisia vastauksia. Kiinnostaa tietää, miten parannukset on kohdistuneet ja mitä hyötyjä seurannut ihmisille.

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinin hallitus 40 ja perskokkare hallitus noin 60 miljardia velkaa niin eipä tuo velanotto ole mihinkään loppunut.

Ei se että hallitus vaihtuu muuta velanottoa seuraavana vuonna. Pakkohan sitä velkaa oli ottaa vielä esim. ed. velkojen kasvaneiden korkojen maksuun. Velkaa täytyi vielä ottaa, sillä Suomen tuottavuutta ei paranneta hetkessä. Vuosikausien prosessi, liittyy kansalaisten osaamiseen, innovaatioihin, kilpailukykyyn jne.

Innovaatiot ja kilpailukyky on haithattelua, josta ei ole mitään näyttöä, että toteutuisi.

Et näemmä oikein tiedä mitä tuo tarkoittaa. Kyllä nämä ovat ihan talouden menestyksen perusasioita ihan kaikissa valtioissa.

Vierailija
62/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvä palkkaisena mun verotus ei noussut.muuten olisi varmaan mennyt puolet sohva porukalle.

Tuo oli olettamus, itselläni verotus on joka vuosi joko pysynyt samana tai laskenut, joten ei mitään viittausta siihen, että sitä olisi mistään syystä nostettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinin hallitus 40 ja perskokkare hallitus noin 60 miljardia velkaa niin eipä tuo velanotto ole mihinkään loppunut.

Ei se että hallitus vaihtuu muuta velanottoa seuraavana vuonna. Pakkohan sitä velkaa oli ottaa vielä esim. ed. velkojen kasvaneiden korkojen maksuun. Velkaa täytyi vielä ottaa, sillä Suomen tuottavuutta ei paranneta hetkessä. Vuosikausien prosessi, liittyy kansalaisten osaamiseen, innovaatioihin, kilpailukykyyn jne.

Tuottavuudesta on itketty kohta 20 vuotta. Työntekijöitä on kurmuutettu vaikka kuinka paljon kikyillä yms ja yrityksille jaettu tukia ja veroaleja. Silti edelleen naristaan, kun tuottavuus on niin huonoa. Mitäs sitten tehdään? Kurmuutetaan työntekijöitä lisää ja leikataan koulutuksesta, jotta ei tulevaisuudessakaan innovoida enää sitäkään vähää. Ei ne hyvät kehitysideat tyhjästä tipu vaan vaativat koulutusta ja tutkimusta. Lisäksi naurattaa persujen ja kokoomuksen narina "Marinin jakamista" koronatuista. En muista yhdenkään näiden puolueiden edustajien vastustaneen koronatukia yrityksille. Siellä ne kokoomusyrittäjät olivat käsi ojossa vetämässä välistä ja nyt jälkikäteen on havaittu ettei ne tuet ihan oikeaan paikkaan edes menneet. Jos koronatuet olivat niin kamala asia niin miksei kukaan niitä vastustanut muista puolueista?

Vierailija
64/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erittäin tyytyväinen Orpon hallituksen toimintaan.

Miten? Avaa nyt hieman. 

Yks kysyy enemmän kuin sata viisasta ehtii vastata.

Vierailija
65/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni elävät turvallisemmassa Suomessa, työstäni jää enemmän varoja käyttöön muuhunkin kuin välttämättömiin tarpeisiin, saamme kulkea vapaana ilman sekopäisiä terveysfasisteja ja mikä tärkeintä - kaikki ovat omillaan eikä vain ne joita edellinen hallitus katsoi sopivaksi. 

Mikä tahansa leikkaus mikä koskee edellisen hallituksen toimien kannattajia on meille voitto. Tähän lukeutuu myös sotepalveluiden heikentäminen, olen onnellinen. Toivon mahdollisimman monen jäävän hoitojonoihin, kuten itsekin jäin kolme vuotta sitten. Se meinasi koitua kuolemaksi, nyt saatte tekin maistaa sitä, terroristit. Toivon lisäksi että sosiaalitukia pienennetään entisestään. Menkää töihin.

Vierailija
66/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä palkkaisena mun verotus ei noussut.muuten olisi varmaan mennyt puolet sohva porukalle.

Kohta nousee ALV jokaiselle ja kun se lätkäistään joka laskuun niin kyllä tuntuu, vaikka ruoan ALV ei itse noususikaan niin kaupoille kaikki kuljetuksista lähtien tulee kallistumaan ja nämä kustannukset tulevat kyllä siirtymään ruoan hintaan.

Meinaatko että meillä hyvätuloisilla ei ole enää varaa ostaa ruokaa?

Vierailija
67/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Rajalaki ainut ja sekin epäsuora hyöty

Vierailija
68/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Työpaikalla on kielto palkata ihmisiä, yksi tekee 2-3 työt. Kaikkea on kurjistettu, verotuskin nousi. Olen vielä onnellisessa asemassa, että saan tehdä töitä, mutta kuinka pitkään kiitos Petterin. Pistän kaiken säästöön mitä irti lähtee ja sijoitan ulkomaille.

Vierailija
69/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni elävät turvallisemmassa Suomessa, työstäni jää enemmän varoja käyttöön muuhunkin kuin välttämättömiin tarpeisiin, saamme kulkea vapaana ilman sekopäisiä terveysfasisteja ja mikä tärkeintä - kaikki ovat omillaan eikä vain ne joita edellinen hallitus katsoi sopivaksi. 

Mikä tahansa leikkaus mikä koskee edellisen hallituksen toimien kannattajia on meille voitto. Tähän lukeutuu myös sotepalveluiden heikentäminen, olen onnellinen. Toivon mahdollisimman monen jäävän hoitojonoihin, kuten itsekin jäin kolme vuotta sitten. Se meinasi koitua kuolemaksi, nyt saatte tekin maistaa sitä, terroristit. Toivon lisäksi että sosiaalitukia pienennetään entisestään. Menkää töihin.

Olet hyvä esimerkki siitä, että pahoillekin ihmisille tapahtuu ikäviä asioita. 

Vierailija
70/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimenpiteet valtion velkasuhteen parantamiseksi tarkoittavat toimenpiteitä myös huoltosuhteen parantamiseksi.  Olen kymmenen vuoden päästä eläkkeellä ja vaivat lisääntyvät. Vaikka terveydenhuoltopalvelut supistuisivat, haluan että tärkeimmät palvelut ovat ylipäätään olemassa vielä tulevaisuudessa. Edellisten hallitusten kasvattaman velanoton linjalla näin ei olisi..

Tämä hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Marinin hallitus, sillä erotuksella, että velkojen maksukykyä ei ole toisin kuin Marinin hallituksella. Kerro ihan omin sanoin, miten koet tämän hyödyllisenä vai estääkö dissosiaation ongelmat sen?

Vierailija
71/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimenpiteet valtion velkasuhteen parantamiseksi tarkoittavat toimenpiteitä myös huoltosuhteen parantamiseksi.  Olen kymmenen vuoden päästä eläkkeellä ja vaivat lisääntyvät. Vaikka terveydenhuoltopalvelut supistuisivat, haluan että tärkeimmät palvelut ovat ylipäätään olemassa vielä tulevaisuudessa. Edellisten hallitusten kasvattaman velanoton linjalla näin ei olisi..

Tämä hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Marinin hallitus, sillä erotuksella, että velkojen maksukykyä ei ole toisin kuin Marinin hallituksella. Kerro ihan omin sanoin, miten koet tämän hyödyllisenä vai estääkö dissosiaation ongelmat sen?

Ei herran tähden miten pihalla olet. Sitä Marinin hallituksen ottaman velan korkojaan nyt maksetaan. Ei valtio voi jättää sitä maksamatta kun hallitus vaihtui.

Vierailija
72/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te täällä kitise, että puolet palkasta on mennyt veroihin koko ajan, mikä se totuus nyt sitten onkaan..

Vierailija
73/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hyvä esimerkki siitä, että pahoillekin ihmisille tapahtuu ikäviä asioita. 

Se ero hyviin ihmisiin, että pahojen ihmisten ikävät kokemukset saavat heistä entistä pahempia, eikä he ota opiksi. Kun ei ole kykyä empatiaan, siksi heistä ei koskaan tule hyviä ihmisiä.

Vierailija
74/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu, että kuuluuko/voiko kaikki vaan hyötyä?

Mutta itse, miten olen hyötynyt? Verotus laski taas noin 1 %-yksikön verran. 

Haittoja on enemmän sitä kautta, että oma ja muiden perheenjäsenten tulevaisuus työelämässä on epävarmaa. Kroonista sairautta sairastavana olen myös huolissani julkisen puolen terveydenhoidosta. Sairauteni hoito yksityisellä maksaisi vuositasolla kymmeniä tuhansia, julkisella hoidot on sadoissa euroissa per vuosi.

Yhteiskunnan tasolla olen huolissani erityisesti nuorten koulutuksesta, jos ei ole mahdollisuuksia käydä yliopistoa, onko syntyperän takia ihminen tuomittu köyhään elämään koko loppuiäksi, niin kuin ennen vanhaan oli. Suomi oli ennen hyvä maa, kun kaikilla oli mahdollisuus koulutuksen kautta muuhunkin kuin kädestä suuhun elämiseen. Nyt on valtionvarainministeri, joka sanoo, että suomalaisilla on liian korkea elintaso. Noinko on maan raha-asioista vastuussa oleva ministeri katkeroitunut jostain, että hänen mielestään, jos olet syntynyt köyhään perheeseen, niin sinun pitää siellä aina pysymän. Eikö kansan hyvästä elintsosta pitäisi olla ylpeä?

Vierailija
75/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herran tähden miten pihalla olet. Sitä Marinin hallituksen ottaman velan korkojaan nyt maksetaan. Ei valtio voi jättää sitä maksamatta kun hallitus vaihtui.

Ei herran tähden miten pihalla olet. Sitä Sipilän ja Kataisen 110 miljardin velan korkojahan tässä myös maksellaan.

Sipilä vielä alensi Suomen luottoluokituksenkin,  joten korko on vielä korkeampi.

Vierailija
76/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herran tähden miten pihalla olet. Sitä Marinin hallituksen ottaman velan korkojaan nyt maksetaan. Ei valtio voi jättää sitä maksamatta ku

Ihmisen muisti on lyhyt. Aivan kuin ennen Marinin hallitusta ei olisi ollut velkaa lainkaan.

Vierailija
77/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan yt-pelko päällä. Siinäpä se tulevaisuus..

Vierailija
78/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käteen jää nyt 300 euroa kuussa enemmän, sillä veroprosentti on laskenut. 

Vierailija
79/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskokkare hallitus kutistaa veropohjaa noin 8miljardilla e joka katetaan palveluiden heikennyksillä ja ullatus velanotolla.

Vierailija
80/92 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään. Rajalaki ainut ja sekin epäsuora hyöty

Oikeus prof. Tiedotteen mukaan koko rajalaki täysin turhake, poliittista liirum laarumia ja hiekkalaatikko leikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi