Miten olet hyötynyt Orpon hallituksen toimista?
Petteri Orpon hallitus on hallinnut maata jo yli vuoden. Kerro, miten olet hyötynyt Orpon hallituksen toimista?
Ennen kuin vastaat, niin lue kysymys mielellään vielä uudestaan. Asiallisia vastauksia. Kiinnostaa tietää, miten parannukset on kohdistuneet ja mitä hyötyjä seurannut ihmisille.
Kommentit (92)
Sipilän/Orpon aikana jakeluvelvoite% laitettiin bensan hintaan. Onneksi Marin piti kaksi vuotta prosentit alhaisena (13,5%) vaikka Sipilä olis halunnut nostaa sen 25%:iin.
Minulla on turvallisempi oli Orpon hallituksen aikana kuin aikaisemmin. Valtion turvallisuudesta huolehditaan eikä takerruta mihinkään järkyttävään ihmisoikeusjargoniin. Lapseni koulutus on paremmin turvattu, kuin aikaisemmin. Samoin oma terveydenhuolto. Demarithan olisivat jakaneet näihin tarvittavat rahat sohvajengeille. Yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus on nyt parempi, kun työntekijä saa selvästi enemmän kuin sohvajengi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on turvallisempi oli Orpon hallituksen aikana kuin aikaisemmin. Valtion turvallisuudesta huolehditaan eikä takerruta mihinkään järkyttävään ihmisoikeusjargoniin. Lapseni koulutus on paremmin turvattu, kuin aikaisemmin. Samoin oma terveydenhuolto. Demarithan olisivat jakaneet näihin tarvittavat rahat sohvajengeille. Yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus on nyt parempi, kun työntekijä saa selvästi enemmän kuin sohvajengi.
Siis osa-aikaisilta ja matalapalkkaisilta työntekijöiltä on erityisen paljon leikattu, oletko tietoinen?
Sohvajengi sanana naurattaa, kun makaan tässä sohvalla työttömänä hallituksen leikkausten takia. :D lisää sohvajengiä Suomeen t. Kokoomus
Alvin nostosta ei hyödy kukaan. Asuntojen, ruoan, lääkkeiden ja bensan hinta nousee.
Näin se velkalaiva uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Sohvajengi sanana naurattaa, kun makaan tässä sohvalla työttömänä hallituksen leikkausten takia. :D lisää sohvajengiä Suomeen t. Kokoomus
Mua naurattaa kun tuet on niin pieniä että sulla ei ole varaa muuta tehdä kun maata sohvalla.:kokoomus.
He kilökohtqisesti ei vaikutusksia. Laskukausi on kääntynyt lamaksi ja työtovereista osa on saanut kenkää. Minä en.
Kaikki hinnat tuntuu nousseen paitsi bensa jota käytän aika vähän. Alvi nostaa lisää. Mutta siis pärjäilen palkallani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Rajalaki ainut ja sekin epäsuora hyöty
Oikeus prof. Tiedotteen mukaan koko rajalaki täysin turhake, poliittista liirum laarumia ja hiekkalaatikko leikkiä.
Eikös tuo rajalaki koske lähinnä tuota itärajalta läpikulkua?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni näistä tämän hetken turvallisuusongelmista on tällä hetkellä ihan oman maan kansalaisten aiheuttamia. Ryöstöt, puukotukset yms. lisäntyneet ihan kuule suomalaisten nuorten tekeminä. Miten luulet, että nuoriso voi paremmin, jos koulutuksesta leikataan koko ajan samoin terveydenhuollosta. Yhä useampi nuori tarvitsisi tukea ja terapiaa mielenterveysongelmissa, mutta niitä ei vaan saa. Luuletko ns. luokkaerojen parantavan heidän asemaansa saatika maan sisäistä turvallisuutta.
Väität lapsesi koulutuksen olevan turvatumpaa kuin aiemmin? Perusteletko tätä vähän, kun ammatillista koulutusta supistetaan, lukioista suunnitellaan maksullisisa yms.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa schaissee, elääkö sun lapses jossain kuplassa, joka eristää hänet muusta maailmasta.
Osa-aikatöitä nyt enemmän tarjolla kun osaniitä aiemmin tehneistä ei voi enää tehdä niitä. Sain juuri osa-aikatyön.