Pelkään, että en enää löydä parisuhdetta
Olen eronnut reilu vuosi sitten enkä mä nyt välttämättä juuri nyt halua parisuhdetta, mutta haluan sellaisen tulevaisuudessa. Tinderissä ja Badoossa olen ollut, mutta ihan turhia paikkoja. Ei ole vain mun juttu tuollainen nettideittailu. Irl ei miehet lähesty. En taida kelvata enää kenellekään.
Olen 45v enkä vielä haluaisi jäädä ilman parisuhdetta. Olen kaiken lisäksi ylipainoinen. Sille asialle olen kuitenkin koko ajan tekemässä jotakin eli suunta on kohti normaalipainoa, mutta tuskin siltikään kelpaan miehille. Enkä etsi mitään miesmallia tms. joten sellaisista vänkyttämiset voi jättää väliin. Ihan tavallista suomalaista miestä etsin, mutta enpä mä heille kelpaa.
Olisi ihana kun olisi joka rakastaisi mua ja välittäisi musta. Suutelisi, halaisi, olisi läheisyyttä ja seksiä. Tehtäisiin asioita yhdessä. Ihan tavallista arkea.
Olen Facebookissa useammassa sinkkuryhmässä ja tuntuu pahalta katsoa kun välillä niihin tulee ihmisiltä ilmoituksia, että poistuvat kun löysivät jonkun. Facekavereita menee kihloihin, naimisiin, saavat lapsia jne. Mä olen sen sijaan yksin. Nytkin alkoi itkettää kun kirjoitan tätä.
Olen mä toki ollut parisuhteissa ja on yksi aikuinen lapsi. Olen viimeisen vuoden vaikean eron jälkeen kasannut itseäni ja käynyt läpi erotuskaa. Siinä tuskan keskellä menin ihastumaan mieheen jota en voi saada omakseni. Sekin tuonut lisää tuskaa ja ihan ahdistusta. Vaikea edes ajatella, että voisin olla kenenkään muun kanssa kun on tunteita tätä yhtä kohtaan. Pitäisi siis saada ihastus loppumaan, mutta vaikealta sekin tuntuu.
Yksinäistä on ja tuntuu pahalta ajatella, että yksinkö jään loppuelämäksi.
N45
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella olemaan onnellinen yksin. Se ei ole loppujen lopuksi sen kummempaa, kuin suhteessakaan. Annat rakkautta kumppanille vs. annat rakkautta itsellesi
Ei yksin saa samalla tavalla fyysisiä tarpeita tyydytettyä eikä läheisyyden tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa opetella olemaan onnellinen yksin. Se ei ole loppujen lopuksi sen kummempaa, kuin suhteessakaan. Annat rakkautta kumppanille vs. annat rakkautta itsellesi
Älä nyt höpötä. Se parisuhde on muutakin kuin yksittäinen rakkaudentunne, se on esim jokapäiväistä juttuseuraa jonkun sellaisen kanssa joka oikeasti välittää juuri sinusta, vs joku työpaikan kahvihuonekeskustelu.
Sitä voi olla muuallakin kuin parisuhteessa. Sinä et voi muuttua parisuhteeksi, mutta voit etsiä seuraa.
Ei sellaisia syvällisiä platonisia ihmissuhteita löydy sen helpommin kuin parisuhteitakaan. Eivätkä nekään korvaa parisuhdetta, ne platoniset suhteet menevät kahvittelun jälkeen oman kumppaninsa luo kun itse menee tyhjään kotiin. En ymmärrä miksi yrität muuta väittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poista Face, jos siitä on sulle noin paljon harmia.
Ei hyvää päivää. No en todellakaan poista. Se nyt on vain yksi asia mun elämässä. Ei ne ajatukset siitä miksikään muutu vaikka Facen poistaisin.
N45
Kyllä ne ajatukset tutkitusti muuttuvat. Some pahentaa yksinäisyyttä/ masennusta jne.
Sinä et voi vaikuttaa siihen, löydätkö koskaan ketään, joka aidosti rakastaisi sinua ja välittäisi sinusta. Vapaat miehet ovat valtaosin roskaa ja moni keski-ikäinenkin elää uutta nuoruuttaan sarajapanijana.
Tulet vain onnettomaksi, jos keskität ajatuksesi asiaan, joka on toisen käsissä.
Ja jos laihdutat, laihduta itsesi vuoksi etkä siksi, että KELPAISIT. Psykologisesti todella huono lähtöasetelma suhteelle. S
Ja siinä jälleen kerran yksi joka olettaa musta kaikkea sontaa. Mä en todellakaan laihduta sen vuoksi, että kelpaisin. Missään en kirjoittanut niin. Mä laihdutan itseni vuoksi ja ihan turha alkaa jankuttamaan muuta. En myöskään todellakaan hyväksy huonoa käytöstä mua kohtaan. Mä en huoli ketä tahansa vaikka te niin pienessä mielessänne kuvittelette.
Ja mikä hel vetti saa teidät jotkut kuvittelemaan, että tee mitään muuta kuin etsin epätoivoisesti miestä??? En edes etsi ketään nyt kun ei vain jaksa, deittisovellukset on täyttä sontaa. Mä kirjoitin hyvin selkeästi, että jossakin kohtaa haluaisin parisuhteen. Mulla on kuitenkin elämässä vaikka mitä enkä todellakaan istu kotona itkemässä. Kyllä mä elän elämääni. Haloo.
N45
Teit kuitenkin aloituksen murheistasi parisuhteen löytämisen suhteen ja lisäksi otit siinä esille ylipainosi ja laihduttamisesi. Olisit voinut jättää koko ylipainon mainitsematta. Ja olisit voinut jättää koko avauksen tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksin saa samalla tavalla fyysisiä tarpeita tyydytettyä eikä läheisyyden tarvetta.
No tämä. Masturbointi ei koskaan korvaa hyvää seksiä miehen kanssa.
N45
Läheskään jokaisessa parisuhteessa ei saa tyydytettyä henkistä ja fyysistä läheisyydentarvettaan. Aika ruusunpunaisesti kuvaillaan täällä ideaalia parisuhdetta. Joo, sitä ei ole löytänyt moni parisuhteessa olevistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kommentoin:
Olen kanssasi samaa mieltä. En minä ainakaan saa.
Mutta jotkut kommentoijat ilmeisesti saavat nuo tarpeet tyydytettyä yksinkin, tai heillä ei tuollaisia tarpeita ole ollenkaan 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas on 4 kaverin wa -ryhmä ja sinne muut parisuhteessa olevat postailee kuvia reissuiltaan ja illanvietoistaan puolisoidensa kanssa. Ärsyttävää!
Ihan kun näyttäisivät mulle keskaria kun olen ainoa sinkku, jonka illat ja vklt menee yleensä aina yksin.
No miksi ne menevät yksin? Onko se puoliso ainoa ihmiskontakti elämässä? Vähän liian painava taakka antaa kumppanille.
Näin, puolison löytävät ne joilla on mielekästä tekemistä ilmankin puolisoa. Kukaan ei kiinnostu perässävedettävästä tyypistä.
Se vaan on aika hankala paikka ihmiselle, joka on syystä tai toisesta pudonnut kuoppaan. Sitten ovat he, jotka ovat kroonisesti perässävedettäviä, mutta kyllä heillekin on omia ottajiaan.
Tulee pois sieltä kuopasta, miten sinne edes pudotaan niin ettei elämässä ole mitään mielenkiintoista? Mä en tajua näitä tyyppejä olipa ne sinkkuja tai ei, miten ankeaa on elämä jossa on ei ole mitään mielenkiintoista, vaan töitä, unta ja jotakin ruudun tuijotusta. Sitten odotetaan puolison korjaavan koko elämän kuntoon, ja ihmetellään miten ketään ei tuollainen suururakka kiehdo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. No en todellakaan poista. Se nyt on vain yksi asia mun elämässä. Ei ne ajatukset siitä miksikään muutu vaikka Facen poistaisin.
N45
Kyllä ne ajatukset tutkitusti muuttuvat. Some pahentaa yksinäisyyttä/ masennusta jne.
Sinä et voi vaikuttaa siihen, löydätkö koskaan ketään, joka aidosti rakastaisi sinua ja välittäisi sinusta. Vapaat miehet ovat valtaosin roskaa ja moni keski-ikäinenkin elää uutta nuoruuttaan sarajapanijana.
Tulet vain onnettomaksi, jos keskität ajatuksesi asiaan, joka on toisen käsissä.
Ja jos laihdutat, laihduta itsesi vuoksi etkä siksi, että KELPAISIT. Psyko
Ja sä voit vastaavasti jättää tämän ketjun jos mun kirjoitukset noin häiritsee. Sä et sitä päätä kuka tänne saa tehdä aloituksia. Omaa tyhmyyttä jos ei osaa sulkea ketjuja jotka ei kiinnosta.
N45
Se on ihan mahdollista, että jäät yksin. Niin on käynyt monelle, joka on ulkoisesti ok, hyvätuloisessa työssä ja muutenkin asiat kunnossa. Ehkä sekin vaihtoehto pitää vain hyväksyä. Kerrot, että kaipaat seksiä ja läheisyyttä. Ehkä kevyemmän suhteen löytäminen on helpompaa. Sekin on vaihtoehto, jos sopii arvoihisi ja pystyt sietämään tunteet liittyen siihen, että suhde ei syvene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas on 4 kaverin wa -ryhmä ja sinne muut parisuhteessa olevat postailee kuvia reissuiltaan ja illanvietoistaan puolisoidensa kanssa. Ärsyttävää!
Ihan kun näyttäisivät mulle keskaria kun olen ainoa sinkku, jonka illat ja vklt menee yleensä aina yksin.
No miksi ne menevät yksin? Onko se puoliso ainoa ihmiskontakti elämässä? Vähän liian painava taakka antaa kumppanille.
Näin, puolison löytävät ne joilla on mielekästä tekemistä ilmankin puolisoa. Kukaan ei kiinnostu perässävedettävästä tyypistä.
Se vaan on aika hankala paikka ihmiselle, joka on syystä tai toisesta pudonnut kuoppaan. Sitten ovat he, jotka ovat kroonisesti perässävedettäviä, mutta
Miten niin oletetaan että puoliso korjaa koko elämän kuntoon. Ei, oletetaan vain että puolisolta saa fyysistä ja henkistä läheisyyttä. Normaaleissa parisuhteissa niitä saa, ei tässä nyt huonojen parisuhteiden perään itketä.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan mahdollista, että jäät yksin. Niin on käynyt monelle, joka on ulkoisesti ok, hyvätuloisessa työssä ja muutenkin asiat kunnossa. Ehkä sekin vaihtoehto pitää vain hyväksyä. Kerrot, että kaipaat seksiä ja läheisyyttä. Ehkä kevyemmän suhteen löytäminen on helpompaa. Sekin on vaihtoehto, jos sopii arvoihisi ja pystyt sietämään tunteet liittyen siihen, että suhde ei syvene.
Ei musta ole kevyeeseen suhteeseen. Olen liian tunteellinen sellaiseen ja tulee ihastuttua kuitenkin vastapuoleen ja on sitten on sydäntä raastavaa kun suhde ei syvene. Kokemusta on.
N45
Vierailija kirjoitti:
Näin se heteroita suosiva yhteiskunta tuottaa vain lisää katkeruutta eikä sitä edelleenkään kyseenalaista juuri kukaan'
En usko että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. En ymmärrä mikä selität "heteroita suosivasta yhteiskunnasta", sillä sosiaalisessa mediassa voi kuka tahansa laittaa kuvia siitä kuinka onnellisia s-vähemmistöpariskuntia ovat.
En ole myöskään kateellinen l-pareille tai h-pareille. Tänään viimeksi luin lehdestä kuinka riitaisa ero l-parin välillä aiheutti melkein kuoleman ja yhden ehdottoman vankeuden. Tilastollisesti l-parit taitavat olla kaikista riitaisimpia.
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus nro 61:lle:
En kyllä koe olevani mitenkään samalla viivalla ystävättäreni kanssa.
Samaan aikaan kun minut on torjuttu poikkeuksetta jokaisten treffien jälkeen, on ystäväni tapaillut useita mukavia miehiä viime vuosina, jopa matkustellut ulkomailla muutaman kanssa, eikä hänen tarvitse vastaanottaa jatkuvasti näitä torjuntoja, jotka ovat käytännössä jo tuhonneet itsetuntoni.
Oletko luonteeltasi sellainen, että haluaisit treffailla kevyesti ja matkustella puolivieraan miehen piikiin? Jos olet niin sitten pitäisi vähän skarpata ja alkaa elää oman luonteensa mukaista elämää, Minä taas veikkaan, että olet tasaisempi ja rauhallisempi tapaus, etkä oikeasti edes haluaisi lentää miehestä toiseen, koska jos niin on niiin niitä siipiä on pakko räpyttää (opetella kevyttä, flirttailevaa käytöstä
Ei kaikkia naisia voi "laittaa kauniiksi" jos sattuu vaikka luusto olemaan sellainen että on lyhyet jalat, pitkä selkä, lyhyt kaula, olematon leukalinja, litteät poskipäät ym. Etenkään nelikymppisenä ei meikillä tehdä ihmeitä.
Kyllä vähemmän kauniskin voi laittaa itsensä vetäväksi, mutta joutuu sitten valitsemaan sen välillä, että riittääkö oma vetovoima riittävän laadukkaisiin miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on aika hankala paikka ihmiselle, joka on syystä tai toisesta pudonnut kuoppaan. Sitten ovat he,
Niin en mä ainakaan mitään mun elämän korjaajaa etsi vaan kumppania jonka kanssa tehdä asioita yhdessä, matkustella, olisi seksiä ja läheisyyttä. Se, että tein tämän aloituksen ei tarkotia edelleenkään sitä, että mun elämässä ei ole mitään. Mulla on paljonkin elämässä, mutta ei se silti poista sitä kaipuuta aikuiseen parisuhteeseen.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Suurin osa tarjolla olevasta seksistä on parhaimmillaankin keskinkertaiseta. Pahimmillaan sarjapanijan masturbaatiohetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Ja jos laihdutat, laihdu
Ja sä voit vastaavasti jättää tämän ketjun jos mun kirjoitukset noin häiritsee. Sä et sitä päätä kuka tänne saa tehdä aloituksia. Omaa tyhmyyttä jos ei osaa sulkea ketjuja jotka ei kiinnosta.
N45
Tämähän on kiinnostanut niinkin paljon, että olen kirjoittanut tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Suurin osa tarjolla olevasta seksistä on parhaimmillaankin keskinkertaiseta. Pahimmillaan sarjapanijan masturbaatiohetki.
Vai niin. Harrastatko sinä itse koskaan seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus nro 61:lle:
En kyllä koe olevani mitenkään samalla viivalla ystävättäreni kanssa.
Samaan aikaan kun minut on torjuttu poikkeuksetta jokaisten treffien jälkeen, on ystäväni tapaillut useita mukavia miehiä viime vuosina, jopa matkustellut ulkomailla muutaman kanssa, eikä hänen tarvitse vastaanottaa jatkuvasti näitä torjuntoja, jotka ovat käytännössä jo tuhonneet itsetuntoni.
Oletko luonteeltasi sellainen, että haluaisit treffailla kevyesti ja matkustella puolivieraan miehen piikiin? Jos olet niin sitten pitäisi vähän skarpata ja alkaa elää oman luonteensa mukaista elämää, Minä taas veikkaan, että olet tasaisempi ja rauhallisempi tapaus, etkä oikeasti edes haluaisi lentää miehestä toiseen, koska jos niin on niiin niitä siipiä on pakko räpy
No kun ei voi. Pitää olla riittävän hyvä luusto pohjalla, etenkin kasvoissa, että itsestään saa vetävän. Etenkin keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan on aika hankala paikka ihmiselle, joka on syystä tai toisesta pudonnut kuoppaan. Sitten ovat he, jotka ovat kroonisesti perässävedettäviä, mutta
Tulee pois sieltä kuopasta, miten sinne edes pudotaan niin ettei elämässä ole mitään mielenkiintoista? Mä en tajua näitä tyyppejä olipa ne sinkkuja tai ei, miten ankeaa on elämä jossa on ei ole mitään mielenkiintoista, vaan töitä, unta ja jotakin ruudun tuijotusta. Sitten odotetaan puolison korjaavan koko elämän kuntoon, ja ihmetellään miten ketään ei tuollainen suururakka kiehdo.
Sehän korjaantuu jo sillä, että on se suhde.
Ei kaikkia naisia voi "laittaa kauniiksi" jos sattuu vaikka luusto olemaan sellainen että on lyhyet jalat, pitkä selkä, lyhyt kaula, olematon leukalinja, litteät poskipäät ym. Etenkään nelikymppisenä ei meikillä tehdä ihmeitä.