Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa enää, mies elää kuin poikamiehenä

Vierailija
13.07.2024 |

Olemme koko perhe lomalla heinäkuun. Mies on loman aikana viettänyt 4v lapsemme kanssa keskenään noin pari tuntia, nekin vähän pitkin hampain kun "vaihtokauppana" oli että siivoan sillä aikaa kotona kun he käyvät ulkona. Kotityöt myös minun harteilla lapsenhoidon ja ruoanlaiton lisäksi. Mies vaan ilmoitusasiana sanoo aamulla lähtevänsä yksin minne milloinkin eikä tietoa milloin tulee takaisin. Jos tulee, sittenkin saattaa vielä olla harrastuksia ilta. Tästä suivaantuneena olen usein pakannut tavarat ja lähtenyt lapsen kanssa sukuni kesäpaikalle, en jaksa aina olla yksin lapsen kanssa vaan kaipaamme seuraa. Mies taitaa olla tästä vaan tyytyväinen, sitten kyllä viihtyy kotona kun saa olla rauhassa. Tuntuu ihan hirveän pahalta. Eilenkin pojan kanssa kahdestaan istuttiin mökin laiturilla ongella. Millainen isä ei halua viettää aikaa perheensä kanssa? Minä se opetan poikaa pyöräilemään ja kalastamaan. Mökillä saataisiin olla rauhassa tai lähteä ihan mihin vaan reissuunkin. Ei häntä kiinnosta. Mietin eroa vakavissani. 

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä toinen? Mietin vaan, kun on niin paljon menoja. Olen surullinen sinun ja pienen poikasi puolesta. Jos välität hänestä vielä, koita saada puheyhteys ja selvittää asiaa. Koita kuitenkin nauttia lomastasi ja lapsestasi, kesä on hyvin lyhyt ja lapsi pieni vain kerran. Kaikkea hyvää!

Vierailija
42/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia! Juuri mietin samaa vaikka meillä on jo teini-ikäiset pojat. Oltiin just viikko reissussa Viron rantakohteessa ja oli tosi kiva loma jopa teinien mielestä. Aurinko paistoi, päivät meni uidessa rannalla ja kylpylässä. Syötiin ravintoloissa josta löytyi teineille ruokaa ja kokista, kaikki tuntuivat tyytyväisiltä. Kallis reissu kuitenkin heinäkuun sesongin aikaan neljältä, minulla meni varmaan 2000 e ja miehellä ehkä 1000 e matkoineen, hotelleineen ja ruuat ja juomat. Eilen laivalta kotiin tullessa mies kilahti ilman mitään syytä autossa ja haukkui koko loman ihan epäonnistuneeksi ja surkeaksi. Kuuntelin ihan suu auki sitä vuodatusta. Jopa teinit kertoivat isälle loman olleen tosi onnistunut. Minun loma on lopussa ja maanantaina töihin. Mietin ihan tosissani eroa, mitä minä tuollaisella ilonpilaajalla teen? Lisäksi jos mies tunsi ettei loma ole sitä mitä hän haluaa, niin voisi avata suunsa jo varausvaiheessa eikä jälkikäteen haukkua kaikkea p***sk

Hän olisi varmaan halunnut viettää loman Virossa poikamiehenä, 1000 eurolla saa jo vaikka ja mitä 😄 toista se on viettää aikaa vaimon ja teinien kanssa rantakohteessa. Loma ei ollut sitä mitä hän halusi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksoin viitisentoista vuotta poikamies-avopuolisoani. Sitten vaihdoin.

Vierailija
44/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehesi ei halunnut porsia kanssasi, jäikö pillerit "vahingossa" ottamatta?

Vierailija
45/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastamaan voi opettaa nainen, se ei ole jotenkin enemmän isän tehtävä. 

Mutta mies vastuuton ja typerä kun ei hoida lastaan. Vakava keskustelu ja ero.

Vierailija
46/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa miehesi ei halunnut porsia kanssasi, jäikö pillerit "vahingossa" ottamatta?

Etkö ole kuullut, että se ehkäisee, joka ei lapsia halua?

Vierailija
47/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mies elää kuin lapseton, kun hänellä ei ole lapsenhoitovastuuta. Miksi otat lapsen mukaan ja jätät miehen yksin? Jätä hyvä ihminen lapsi kotiin miehen hoitoon ja vietä omaa aikaa sinäkin.

Vierailija
48/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä käsitä tätä, että aina on vaan ero mielessä ensimmäisenä ratkaisuna. Miksi ihmeessä enää ei edes yritetä tehdä ensin asialle jotain. Vasta sitten on eron aika, jos mies osoittautuu täysin toivottomaksi tapaukseksi kaikista korjausliikkeistä huolimatta.

Mistä sinä päättelit että tässä etsitään ensimmäistä ratkaisua. Minä tulkitsen kirjoituksen niin että ap on jo yrittänyt saada muutosta tilanteeseen mutta sitä ei ole tullut. Mies ei ole muuttanut toimintatapaa. Mielestäni tässä ollaan hakemassa sitä viimeistä ratkaisua eli on jo sen eron paikka.

Vierailija
49/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistatko miehesi? Onko sinulla jokin pakottava tarve muokata häntä mieleiseksi?

Ota hyvä ihminen ero jos olet omistushaluinen nainen.

Sun mielestäsi miehen ei siis tarvitse viettää aikaa oman lapsensa kanssa?

Niin...yhdessä kun ollaan, lapsi on myös miehen. Erossa jotenkin tämä asetelma muuttuu.

Ei se muutu jos mies on osallistunut lasten elämään ja hoitoon tasavertaisesti. Jos mies sen sijaan on käyttäytynyt kuin ap: n mies, niin laitetaan täytäntöön sama systeemi mikä on ollut käytössä koko ajan. Usein erossa vain käy niin että siitä lapsesta, jota mies on ignoorannut vuosikaudet, tuleekin miehelle yhtäkkiä kultaakin arvokkampi.

Vierailija
50/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa. Onko sinulla ihan suomalainen, normimies? Yleensä he kumminkin huolehtivat että vaimo ja lapset viedään mökille ym ympäristöön josseivat itse jaksa.

No eivät huolehdi, tämä on tosi yleinen kuvio ja kyllä ihan tavallisilla suomimiehillä. Haluamalla haluavat itse lapsia mutta kun se lapsii syntyy niin ei mitään kiinnostusta lasta tai perhettä kohtaan. Kaverit ja terassit kiinnostaa kyllä. Sitten parkuvat kun tulee "yllätysero".

Vierailija
51/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lle: olisiko miehesi kavereilla/sukulaisilla lapsia? Jos, niin voisivat mennä jonnekin 2 isää ja 2 lasta esim. Vai onko koko lapsiperhe-elämä hänelle täysi mysteeri?

Vierailija
52/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistatko miehesi? Onko sinulla jokin pakottava tarve muokata häntä mieleiseksi?

Siellä samanlainen pska. Ei paljon pollan sisällä ole, kun tällaista kirjoittaa.

Vierailija
53/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistushaluinen? Onko se lapsikin vain äidin, ei isän? Millainen isä sinä olet lapsillesi, häh? Millainen mies olet vaimollesi, häh?

Vierailija
54/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinunkaan isäsi olisi halunnut että sinä synnyt. Ja sinäkin olet siis hylännyt omat lapsesi.

Vierailija
55/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Vituttaa aivan saatanasti sinun ja lapsesi puolesta. Veisin teidät kummatkin piknikille lepohetkeä viettämään jos näkisin tuollaista lähipiirissäni, tai naapurissa. Miehesi on häpeäksi miehille. 

M30

Vierailija
56/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mies elää kuin lapseton, kun hänellä ei ole lapsenhoitovastuuta. Miksi otat lapsen mukaan ja jätät miehen yksin? Jätä hyvä ihminen lapsi kotiin miehen hoitoon ja vietä omaa aikaa sinäkin.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan en jättäisi lasta tuollaisen miehen seuraan. Monestakin eri syystä. 

M30

Vierailija
57/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos monista vastauksista. Täällä ehdotettiin että jättäisin vaan lapsen isälleen pariksi päiväksi. En halua käyttää lasta pelinappulana. Jos isä ei ole aiemmin hoitanut edes päivää yksin, en halua kokeilla miten käy. Lapsi on sellaiseen liian kallisarvoinen. Siksi olenkin yrittänyt houkutella isää mukaan että oltaisiin yhdessä perheenä ja jaetaan sitä vastuuta. Mennään ja tehdään, vietetään aikaa. Siinähän se suhde voisi luontevammin kehittyä.

Vastauksena joillekin halusiko mies lasta, ihan yhteisestä päätöksestä haluttiin ja yritettiinkin melkein vuosi. Ja miehelle lapset ei ole mitenkään vieras asia, hänellä on itseään paljon nuorempia sisaruksia ja on kyllä tuttua se lapsiperhe-elämä. Ap 

Vierailija
58/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos monista vastauksista. Täällä ehdotettiin että jättäisin vaan lapsen isälleen pariksi päiväksi. En halua käyttää lasta pelinappulana. Jos isä ei ole aiemmin hoitanut edes päivää yksin, en halua kokeilla miten käy. Lapsi on sellaiseen liian kallisarvoinen. Siksi olenkin yrittänyt houkutella isää mukaan että oltaisiin yhdessä perheenä ja jaetaan sitä vastuuta. Mennään ja tehdään, vietetään aikaa. Siinähän se suhde voisi luontevammin kehittyä.

Vastauksena joillekin halusiko mies lasta, ihan yhteisestä päätöksestä haluttiin ja yritettiinkin melkein vuosi. Ja miehelle lapset ei ole mitenkään vieras asia, hänellä on itseään paljon nuorempia sisaruksia ja on kyllä tuttua se lapsiperhe-elämä. Ap 

Olet luultavasti sanonut hänelle, että hänen pitää osallistua enemmän lapsen asioihin ja lapsen kanssa ajanviettoon. Mitä hän vastaa siihen? Minulla nimittäin on samanlainen tilanne kotona menossa kuin sinulla, ja oma mieheni vastaa lähinnä jotain tekosyitä tai vaihtaa puheenaihetta. 

Vierailija
59/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinvuoteella miestä tulee kaduttamaan, että missasi oman lapsensa lapsuusajat. Mutta se ap ei ole sinun vastuulla. Keskity olemaan hyvä äiti, mieheesi et luultavasti näissä asioissa pysty vaikuttamaan kun et ole tähänkään mennessä pystynyt.

Vierailija
60/176 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet luultavasti sanonut hänelle, että hänen pitää osallistua enemmän lapsen asioihin ja lapsen kanssa ajanviettoon. Mitä hän vastaa siihen? Minulla nimittäin on samanlainen tilanne kotona menossa kuin sinulla, ja oma mieheni vastaa lähinnä jotain tekosyitä tai vaihtaa puheenaihetta."

Joo kyllä olen aiheesta yrittänyt puhua monia kertoja. Yleensä mies väittää, ettei voi hoitaa lasta/olla hänen kanssaan enempää kun ei osaa minun mielestäni tehdä sitä oikein. Ja minä tasan tiedän ettei tämä pidä paikkaansa, hän vaan on keksinyt erinomaisen aseen vierittää syyn minun niskoilleni. En ole puuttunut hänen tyyliinsä hoitaa missään vaiheessa. Perusteluja tälle en ikinä saa. Keskustelu loppuu siihen. Välillä yritän kertoa tunteistani viestillä jos se olisi helpompaa kun saa miettiä sanojaan. Mies jättää vastaamatta. Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan