Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokran maksusta myöhässä..

Vierailija
02.02.2007 |

Asun VVO:n vuokra-asunnossa. Tänään on eräpivä mutta minulla ei ole koko vuokraan rahaa. Voinko maksaa osan nyt ja osan loppukuusta? Onko kukaan maksanut näin? Vai odotanko loppukuuhun ja maksan sitten koko vuokran? Yritin tänään soittaa sinne mutta oli jo kiinni..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yksityiselle vuokranantajalle maksanut melko usein päivän tai pari myöhässä ja nykyisin kun asutaan opiskelija-asunnossa, on melkein enemmän sääntö kuin poikkeus että maksetaan vuokra myöhässä... ei ole vielä tullut sanomista.

Vierailija
2/7 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki on tosi tiukka vuokrarästien suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häätöuhka tulee vasta, kun 1,5 kuukauden vuokra on myöhässä. Siinä vaiheessa vasta uhkaillaan. Silloin voi tehdä sopimuksen. Jos sopimus ei pidä, niin vuokra lähetetään perintätoimistoon, mistä tulee myös uhkaus ja perintäkirje. Tässäkin vaiheessa voi tehdä sopimuksen, mutta tietysti menee perintämaksut ja muut vuokrat on maksettava aina ajallaan.

Meillä oli perhetragedia pari vuotta sitten ja silloin meni pitkään ennen kuin saatiin talous tasapainoon. Kokemusta siis on:)

Vierailija
4/7 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin muistaa seuraava pätkä huoneenvuokralaista (ap:lla ei taida olla tästä pelkoa):

Vuokranantaja on oikeutettu purkamaan sopimuksen:

1) jos vuokralainen on jättänyt vuokramaksun eräytymispäivänä suorittamatta eikä neljän päivän kuluessa maksua toimita;

Vierailija
5/7 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä maksusta pystytään sopimaan ihan hyvin..

Vierailija
6/7 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra vasta 20 pv kun eräpäivä oli 2 pv, eikä tullut mitään huomautusta etu eikä jälkikäteen.

Olen myös maksanut joskus osan vuokrasta ja loput kun ollaan saatu rahaa, taaskaan ei ole tullut mitään huomautusta.

Vierailija
7/7 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä oli kans kerran tilanne, ettei vuokranmaksupäivänä ollu rahaa, se oli joku torstai tai perjantai ja maanantaina sille sitten tuli rahaa ja silloin maksoi. Soitti kuitenkin vvo:lle etukäteen ja sai ohjeet lisätä viivästymismaksu suoraan vuokraan, koska se perittäisiin joka tapauksessa seuraavan kuun vuokrassa. Ja kertoivat, että jo päivän myöhästyminen aiheuttaa viivästymismaksun perimisen. Tämä tapahtui joskus 2000-2001.