Miksi jotkut ihmiset toljottaa suu auki ja näyttävät siltä kuin eivät olisi ihmistä koskaan aiemmin nähneet?
Tuijotetaan näkyvästi suu ammollaan ja pää kääntyy 180 astetta kuin pöllöllä. Mikä teitä niin kiinnostaa muissa ihmisissä?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Entäs nämä kerrostalon pihoilla istuvat tyypit jotka tuijottaa vaikka näytät aina samalta? XD
Puhuvat susta selän takana tai pahimmillaan jopa ääneen niin että kuulet varmasti ja vetävät röökiä enemmän kuin laki sallii. Saatat olla heille päivän tai koko viikon polttavin puheenaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla tuijotellaan. Helsingin ihmisvilinässä ei kukaan kerkee tuijotteleen.
Helsingissä ainakin tuijotetaan. Jäin kerran seurueestani jälkeen sitomaan kengännauhaa ja katsoin (huom. minäkin tuijotin), kun eräskin mies jäi tuijottamaan seurueeni perään ja törmäsi liikennemerkkiin täysillä. Yhdelläkään meidän seurueesta ei ole tatuointeja, räväkkää hiusväriä tai pellepukeutumista. Olimme vain ryhmä nuoria ihmisiä.
Joku sairas pervo joka jäi toljottamaan laumaa nuoria naisia?
Ei millään pahalla, mutta aina kun mies tuijottaa niin heti oletetaan että hän on sairas pervo, mutta jos nainen tekee samoin niin siinä ei nähdä mitään pahaa. Miksi näin?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sattunut näin kassalla, ja välillä muuallakin. Kassalla jälkeeni tullut mieshenkilö tuijotti silleen että "kukahan toikin on???" suu auki. Silloin oli hilkulla etten tokaissut että saatanaako tuijotat?
Raivostuttavaa.
Olen mies ja minulla on käynyt niin että itse olen se takana jonottava ja edessä oleva nainen kääntyilee tuijottamaan useamman kerran. Jotenkin tulee kiusallinen olo, ei tiedä miellyttääkö silmään vai onko rääkä jäänyt poskelle. 😄
Miksi taivutit kahta saman subjektin predikaattia eri tavalla?
Toljottaa ja näyttävät.
Lienet suu auki toljottava i d i o o t t i.
Vierailija kirjoitti:
Oot liian lähellä
Liian lähellä? Toinen maksamassa kassalla ja minä hihnan päässä, joku 2-3 metriä matkaa. Niin no, Suomen oloissa voi ollakin.
Yksinkertaisesti tykkään kyylätä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti tykkään kyylätä ihmisiä.
Mulla sama! Oon vaan niin hiton utelias että on pakko kyylätä.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on ja monta pahaa: Syöpähoidot vei hiukseni ja kun menin parkkipaikan ohi kauppaan niin eräs nainen juuri tuli autolleen ja todella toljotti niin ettei kätensä edes osunut niin että olisi autonsa ovea saanut auki. Näitä sain aivan liikaa vastaavia kokea, silloin minulla pinna meni poikki ĵa menin naisen luo ja sanoin: Lähetänkö minä sinulle kuvani että saat oikein tarpeeksesi tuijottaa vakavasti sairasta syöpäpotilasta. Paljon kohtaa näitä äärettömän sivistymättömiä kansalaisia muulloinkin , minä kyllä näen ilman että tarvitsee monttu auki ketään toljottaa eikä tarvitse lisäksi vielä kääntyä ja peräänsäkin katsoa. Nämä sivistymättömät ei lainkaan ilmeisesti itse tajua että heidän ala-arvoinen käytöksensä todella huomataan😬😬🤬🤬
Kyse ei ole valinnasta, vaan biologisesta ilmiöstä. Kun et ymmärrä näkemääsi, tuijotat niin kauan, kunnes ymmärrät. Muuten voisi käydä niin, että peto hyökkää kimppuusi ja loppu koittaa. Siksi meihin on sisäänrakennettu tuollainen tapa tuijottaa silmät pullistuen ja niin, ettei mitään muuta pysty silloin tekemään.
On tukalaa joutua tuon kohteeksi, olen sitä itsekin joutunut kokemaan. Aika nopeasti aloin katsoa muista ihmisistä ohi, jottei tarvitsisi stressaantua heidän mielipuolisesta, pelokkaan näköisestä tuijotuksestaan.
Sitten taas, kun joskus harvoin itse olen tuijottanut noin, ja lopulta tajunnut näkemäni, niin joka kerta hävettää. Tuijottaminen on kuitenkin niin primitiivistä, ettei sitä saa pois päältä.
Mun edesmennyt anoppi teki tuota. Hän ei poistunut koskaan maaseudulta. Kun tapasimme, hänen kuulumisensa saattoi olla se, että kaupassa oli ihminen jota ei tuntenut. 20 vuotta sitten hän soitti miehelleni kertoakseen, että oli nähnyt ihmisen, jolla oli revityt farkut. Sama tiedote saatiin myös useammasta ihmisestä, jolla oli eri ihonsävy. Tuijottaminen liittyi myös siihen, että hän halusi havaita kaikki oudot yksityiskohdat, että hän voi kertoa niistä muille. Mielellään ensimmäisenä. En koskaan uskaltanut kysyä siitä suun auki pitämisestä. Se kuitenkin paheni vanhuuden myötä.
Itse muistan kerran katsoneeni ihmistä suu auki. Se tapahtui lapsena uimahallissa, kun mummo vastapäisessä suihkussa heitti rintansa olan yli päästäkseen pesemään alta.
Siinäkin voi testata, toimiiko toiseen suuntaan niin, että eihän tässä mitään kattelkaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Somalit toljottaa.
Toljottavat ihmiset kuuluvat molempiin sukupuoliin mutta yhteistä heillä on että ovat Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Homoseksuaaleja?
Suu auki toljutus ei ole kiinni seksuaalisesta suuntautumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Maalla tuijotellaan. Helsingin ihmisvilinässä ei kukaan kerkee tuijotteleen.
Totta. En juuri tunne Hesaa mutta Kauhavalla kerran tuijotettiin kylällä että "Keitä nuo on".
Mä ajoin työ pakulla roskista vaihtamaan puiston käytävää pitkin.
toinen porukka oli tullut leikkaamaan nurmikkoa eli auto&peräkärry, peräkärryssä päältä ajettava ruohonleikkuri. Olivat siinä vähän matkan päässä puistokäytävällä myös.
siinä työntekijä nainen tuijotti minua niin järjettömän hölmönä, näin oikeen kun suu vaan hitaasti avautuu. Vaihdoin roskikseen ja jatkoin matkaa.
vieläkin muistuu mieleen kun tilanne oli niin älytön🤣
en ajanut lujaa tms. Vilkkuri oli päällä, kaikki meni normaalisti. Eikä mua haitannut että kaupungin puistokäytävällä purkivat kuorman ja menivät siitä leikkaamaan taloyhtiön nurmikkoa.
Joo ja jos vähänkin tekee jotain poikkeavaa, niin silloin tuijotetaan. ihmiset ei ole nähneet varmaan paljon sitten elämää. Esim olin kerran lasipurkin metsässä keräämässä lehtiä yms terraariota varten, niin aika moni tuijotti. Yleensä nämä ovat kyllä vanhempia ihmisiä jotka tuijottaa. Nuoret ei paljon tuijottele. Mistä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkukaupungeissa näitä vielä enemmän. Mulla oli täällä kerran vieraana ulkomaalainen ystävä ja hän pukeutui erilailla ja persoonallisesti ja hänen perään ikäänkuin käännyttiin katsomaan. Hän itsekin huomasi sen ja sanoi että tälläistä ei kyllä hänen kotimaassaan tapahdu. En sitten tiedä eikö suomalaiset ole tottuneet ihmisiin vai mistä johtuu. Mua myös usein jäädä tuijottaan, esim kerran laitoin pyörää lukkoon kaupan pihalla, eräs tyyppi jäi siihen viereen seisomaan ja seurasi koko sen tapahtuman ajan sanomatta mitään. Ahdisti .
Suomi oikeastaan avautui matkailuun/matkailusta tuli yleisempää tavallisen kansan keskuudessa vasta 70 -luvulla. Tuijottaminen vähenee huomattavasti kun edes se vuosisata on totuttu näkemään muunlaisia ihmisiä kuin omat porukat.
Näitä toljottajia on kahta eri tyyppiä. Ensimmäiset toljottavat todella pitkään suu auki sanomatta sanaakaan ja toiset toljottavat suu auki ja sormella osoittaen kommentoivat suureen ääneen Kato mikä tyyppi ja millaset vaatteet/hiukset ym ym ym.
Joskus katson suoraan eteenpäin ja vastaantulija selvästi luulee minun tuijottavan häntä. Joskus minua tuijotetaan suu auki. On jotenkin yllättävän vaikeita nämä sosiaaliset tilanteet varsinkin Suomessa.