Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset toljottaa suu auki ja näyttävät siltä kuin eivät olisi ihmistä koskaan aiemmin nähneet?

Vierailija
13.07.2024 |

Tuijotetaan näkyvästi suu ammollaan ja pää kääntyy 180 astetta kuin pöllöllä. Mikä teitä niin kiinnostaa muissa ihmisissä?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli vammautui liikenneonnettomuudessa ja kyllä sitä toljotetaan. Sen takia on erakoitunut. Kun itse olin lipunmyynnissä niin parhaat toljotukset oli että rypistetään naamaa tai ollaan monttu auki.;) Juu, ja jos tapahtuma on loppuunmyyty niin siellä ei ole edes sitä yhtä paikkaa.;)

Vierailija
42/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu sinusta. Aina kun omasta mielestä moni ihminen tekee jotain itseen kohdistuvaa outoa niin aloita syyn etsintä itsestäsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungeissa näitä vielä enemmän. Mulla oli täällä kerran vieraana ulkomaalainen ystävä ja hän pukeutui erilailla ja persoonallisesti ja hänen perään ikäänkuin käännyttiin katsomaan. Hän itsekin huomasi sen ja sanoi että tälläistä ei kyllä hänen kotimaassaan tapahdu. En sitten tiedä eikö suomalaiset ole tottuneet ihmisiin vai mistä johtuu. Mua myös usein jäädä tuijottaan, esim kerran laitoin pyörää lukkoon kaupan pihalla, eräs tyyppi jäi siihen viereen seisomaan ja seurasi koko sen tapahtuman ajan sanomatta mitään. Ahdisti .

Vierailija
44/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan nykyisin naurattaa tuo. Mutta joskus niillä on myös tosi vihainen katse. Ihmisen perusilme joillain kai tuollainen ja sitten niillä on mahdollisesti tylsä elämä ja eivät ole nähneet useita ihmisiä elämänsä aikana, mikä on kummallista koska nämä toljottajat ovat usein vanhempia ihmisiä

Vierailija
45/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan nää suu auki tuijottajat ovat kasvaneet jossain harvaanasutussa paikassa. Eivät ensinnäkään ole altistuneet monimuotoisuudelle ja sosialisointikin tapahtunut eri tavalla kuin stadissa: Täällä jos käyttäydyt oudosti ja hitaanoloisesti niin luokkakaverit kyllä pistää ruotuun. Väkijoukossa kun kasvaa, niin oppii olemaan koko ajan vähän varuillaan ja tietoinen siitä, että joku saattaa katsoa sinua, eli älä näytä urpolta suu auki.

Vierailija
46/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin monttu auki joskus riippuen reaktiosta. Jos reagoi niin voimakkaasti tunteella johonkin että se tulee itelle ihan puskista miten voi yli korostua jokin asia mikä on täysin vähäpätöinen omasta mielestä tai asiassa ei ole päätä eikä häntää ja olen ihan kujalla asian suhteen niin kyllä siinä leuat loksahtelee.

Vierailija
47/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan nää suu auki tuijottajat ovat kasvaneet jossain harvaanasutussa paikassa. Eivät ensinnäkään ole altistuneet monimuotoisuudelle ja sosialisointikin tapahtunut eri tavalla kuin stadissa: Täällä jos käyttäydyt oudosti ja hitaanoloisesti niin luokkakaverit kyllä pistää ruotuun. Väkijoukossa kun kasvaa, niin oppii olemaan koko ajan vähän varuillaan ja tietoinen siitä, että joku saattaa katsoa sinua, eli älä näytä urpolta suu auki.

Sehän on ihmettelemisen merkki. Hahmottamisessa tapahtuva aineiston kerääminen jonka avulla ihminen tekee johtopäätelmiä kaventuu putkinäköisyydeksi, eli sama tapatuu esim huonon paineensietokyvyn omaavalla ihmisellä jota ei ole altistettu haasteille riittövästi.

Vierailija
48/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla neonväriset hiukset ja lävistyksiä naamassa?

Yleensä riittää että on siististi pukeutunut. Meneppä puku päällä bussiin tai paikallisjunaan niin kyllä tuulipukujengi tuijottaa kuin lehmä laitumelle laskeutunutta ufoa.

Tästä syystä en käytä julkisia töihin kulkiessa koska joudun työni johdosta pukeutumaan siististi (puku ja kravatti). Kuulostaa ehkä pikkuasioita, mutta kun joka aamu toistuu sama suu auki toljottaminen ja ihmettely niin se vain alkaa ahdistamaan.

Tässä näkyy hyvin kansan sivistymättömyys. Lontoossa on ihan normaalia että metrossa istuu vierekkäin punkkari ja cityyn matkaava liituraitahemmo eikä kukaan tuijota tai ihmettele. 

Vierailija
49/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa suomalaisista on metsäntonttuja, jotka eivät ole tottuneet muihin ihmisiin. Samasta syystä monet ovat myös rasisteja.

Helsingissä on muutama asuinalue (esimerkiksi Kruununhaka ja Töölö), joissa asuu sivistyneitä kaupunkilaisia, joiden ei tarvitse toljottaa vastaantulijoita. Muualla heitä ei sitten olekaan.

Vierailija
50/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun kaveri kertoi, että kun hän meni siskonsa kanssa paikalliseen lähiöpubiin, oli siellä joku vaki juoppoporukka joka tuijotti heitä hiljaa koko sen ajan kun he istuivat siellä. 

Aivan kuin suoraan suoraan kohtaus taivaan tulista :D

Vierailija
51/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu sinusta. Aina kun omasta mielestä moni ihminen tekee jotain itseen kohdistuvaa outoa niin aloita syyn etsintä itsestäsi. 

Myönnän olevai kaunis ja pukeudun laadukkaasti, mutta ei kuulu hyviin käytöstapoihin tuijottaa suu auki. Ymmärrän jos tuijottaja on sairas tai kehitysvammainen, mutta aloitus ei koske heitä.

Vierailija
52/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukaupungeissa näitä vielä enemmän. Mulla oli täällä kerran vieraana ulkomaalainen ystävä ja hän pukeutui erilailla ja persoonallisesti ja hänen perään ikäänkuin käännyttiin katsomaan. Hän itsekin huomasi sen ja sanoi että tälläistä ei kyllä hänen kotimaassaan tapahdu. En sitten tiedä eikö suomalaiset ole tottuneet ihmisiin vai mistä johtuu. Mua myös usein jäädä tuijottaan, esim kerran laitoin pyörää lukkoon kaupan pihalla, eräs tyyppi jäi siihen viereen seisomaan ja seurasi koko sen tapahtuman ajan sanomatta mitään. Ahdisti .

Olen kokenut samaa kuin sinä.

Vierailija
53/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nyt toljottajat kerro täällä palstalla, että miksi toljottavat?!

Vierailija
54/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin ihmetellyt samaa, jos huomaan että joku tuijottaa pitkään niin yleensä alan tuijottamaan takaisin tai menen viereen ja moikkaan heitä niin tuijotus loppuu.

Vierailija
55/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me maalla asuvat miehet saatetaan vilkaista jopa toljottaa todella pitkään suu ammollaan kauniita naisia ja mielessä jokainen maalla asuva uros kamppailee hiljaa mielessään että saisipa tollasen kauniin morsiammen itselleen. Anteeksi mulkoilu. Nyt hävettää.

Vierailija
56/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maalla asuvat miehet saatetaan vilkaista jopa toljottaa todella pitkään suu ammollaan kauniita naisia ja mielessä jokainen maalla asuva uros kamppailee hiljaa mielessään että saisipa tollasen kauniin morsiammen itselleen. Anteeksi mulkoilu. Nyt hävettää.

Ei tämä koske vain kauniita naisia, toljottaa vaikka on esim pukeutunut erilaisesti

Vierailija
57/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin ihmetellyt samaa, jos huomaan että joku tuijottaa pitkään niin yleensä alan tuijottamaan takaisin tai menen viereen ja moikkaan heitä niin tuijotus loppuu.

Sitten jos näille toljottajille yrittää puhua tai edes tervehtii, niin menevät ihan mykäksi ja koko keho katseineen painuu alas lattiaan eikä suusta tule mitään. Olen päätellyt olevan ujoja.

Vierailija
58/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nämä kerrostalon pihoilla istuvat tyypit jotka tuijottaa vaikka näytät aina samalta? XD

Vierailija
59/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi oikeastaan avautui matkailuun/matkailusta tuli yleisempää tavallisen kansan keskuudessa vasta 70 -luvulla. Tuijottaminen vähenee huomattavasti kun edes se vuosisata on totuttu näkemään muunlaisia ihmisiä kuin omat porukat.

Vierailija
60/86 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lapset ja vanhat ihmiset tuijottaa vieraita ihmisiä. Se on ihan luonnollista heille, haluavat tietää mitä tapahtuu eivätkä huomaa itse olevansa mitenkään outoja. Suodaan se heille. 

Miksi se alkaa jo aikaisessa vaiheessa joillakin 40v. Pitäisi olla joku käytöstapa "vanhallakin". Ellei ole muistijuttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän