Minulla on skitsofrenia. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (37)
Miten se alkoi? Onko harhoja ja jos on niin millaisia? Auttaako lääkkeet?
Olipa mielenkiintoinen kysymys. Toivon, että saan olla kotona eikä psykooseja enää tule. Toivon, että lapset pärjäävät elämässä äidin sekoiluista huolimatta ja välit säilyy hyvinä. En osaa olettaa mitään. Voi mennä hyvinkin, kun olen päässyt vihdoin tasapainoon tai sitten tulee takapakkia.
Vierailija kirjoitti:
Miten se alkoi? Onko harhoja ja jos on niin millaisia? Auttaako lääkkeet?
Harhoista alkoi. En voi tässä kertoa niistä enempää. Viime psykoosissa ääniharhoja oli koko valveillaoloajan. Lääkkeet auttaa. On ihan normaali olo.
Oletko ollut suljetulla osastolla sairaalassa? Miten jouduit sinne?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut suljetulla osastolla sairaalassa? Miten jouduit sinne?
Olen ollut monta kertaa. En muista enää kaikkea, kun sähköhoito vei osan muistista. Viimeksi oli niin pahoja ääniharhoja, että mies toimitti minut hoitoon. Ambulanssilla menin.
Vierailija kirjoitti:
Millaista on olla psykoosissa?
En osaa kuvailla. Se on erikoinen mielentila. Dataa tulee koko ajan lisää ja lisää päähän. Harhoja toisen perään. Se on hurjaa ja pelottavaakin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen lääkitys sinulla on?
Psykoosi-ja masennuslääkkeet sekä tarvittaessa rauhoittavia ja unilääkkeitä
Uskotko että joillain voi olla diagnoosi vaikka ovat terveitä?
Kohtaatko paljon ennakkoluuloja sairauteen liittyen?
Jos sulla ois oikeasti skitsofrenia aktiivisena et osais vastata näihin
Vierailija kirjoitti:
Hyvää jatkoa sinulle!
Kiitos!
Millä nimellä sitä tulisi kutsua jottei shokeeraisi sairastajia. Olisiko krooninen harhaluulo?
Käytkö avohoidossa tai psykoterapiassa? Onko vointisi tasainen vai aiheuttaako stressi harhoja yms.?
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ois oikeasti skitsofrenia aktiivisena et osais vastata näihin
Niin jos olisin psykoosissa. Ei skitsofreniasta olla koko ajan psykoosissa. Minulla on paranoidinen skitsofrenia, sosiaalisten tilanteiden pelko sekä estynyt ja eristäytynyt persoonallisuushäiriö.
Kauanko sinulla on ollut diagnoosi? Oliko oireita pitkään ennen sitä?
Montako tuntia päivässä nukut ja mihin aikaan, ts. valvotko öisin?
mitä toivot tulevaisuudelta, entä mitä oletat sen olevan?