Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä

Vierailija
13.07.2024 |

Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.

Kommentit (511)

Vierailija
421/511 |
17.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun haaveeni on pikkarainen mökki pienellä saarella jossa mäntyä ja kalliota. Minimiltään 500km etäisyydellä lähimmästä sukulaisesta ja tuttavasta. Voi olla vaikka koivua, kuusta, leppää ja vaikka soraa, kunhan on kaukana. Sukumökit 😱 Arvatkaa kuka lottoaa ja voitolla ostaa pikkaraisen oman mökin. 

Vierailija
422/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen pienen lapsen kanssa sähköttömällä ja vedettömällä mökillä olo on sellainen työleiri että oksat pois! Mies kyllä todellakin mielellään veneilee ja kalastaa, minä huolehdin kaikesta muusta. Sais myydä koko torpan pois.

Bonus asiaan tulee kun mökille tulee miehen 1-2 kaveria kaljoittelemaan tuohon kuvioon. Ja toki yöpyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan. Sain tarpeeksi mökkeilyä lapsuudessa kun juopot vanhempani raahasivat joka kesä sinne väkisin. 

mies

Vierailija
424/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun haaveeni on pikkarainen mökki pienellä saarella jossa mäntyä ja kalliota. Minimiltään 500km etäisyydellä lähimmästä sukulaisesta ja tuttavasta. Voi olla vaikka koivua, kuusta, leppää ja vaikka soraa, kunhan on kaukana. Sukumökit 😱 Arvatkaa kuka lottoaa ja voitolla ostaa pikkaraisen oman mökin. 

Meillä on tuollainen "Pikkarainen" lääkärinä. Tarkoitat varmaan pikkuruista. "Haaveeni on pikkuruinen mökki"

Pitemmän päälle voi käydä kovinkin yksinäiseksi, jos ei ikinä ole yhtään ystävää käymässä, ainakin, jos omaa perhettä ei ole. 

Vierailija
425/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tuollainen "Pikkarainen" lääkärinä. Tarkoitat varmaan pikkuruista. "Haaveeni on pikkuruinen mökki"

Pitemmän päälle voi käydä kovinkin yksinäiseksi, jos ei ikinä ole yhtään ystävää käymässä, ainakin, jos omaa perhettä ei ole. 

Ehei. Pystyn istumaan tuntikausia tuijottamassa merta ja lukemaan kirjoja, yksin. Sosiaalinen elämä vietetään talvella.

Vierailija
426/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan vihannut kumpaakaan, päinvastoin! 

Lomakoti on ulkomailla, vietän siellä useita kuukausia vuodessa. Suomen kesien hyttysiä ja ulkovessaa en kaipaa, ne jäi lapsuuden kesiin. 

Lapsena vietin kaiket päivät vesillä. Teininä olin sm-tason kilpapurjehtija ja aina kepaa vene/purhehdusreissut yhä näin mummonakin

Vierailija
427/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rakasta mökkeilyä, mutta en nyt vihaakaan. Nyt kun lapset on teinejä, niin pari päivää on oikein leppoisaa mökkeillä heidän kanssa. Silloin kun oli vauva ja taapero, niin pelkkä huussissa käyminen oli seikkailu, jos olin yksin lasten kanssa. 

Kauan en oikein viihdy, koska joko hyttyset, sade, allergiat tai astma alkaa tehdä olosta enemmän epämukavaa kuin rentoutunutta. Usein vielä käy niin, että näin keväällä ajattelen, että on ihana päästä mökille kesällä ja sitten paikan päällä vasta muistuu mieleen totuus. On vaikea olla positiivisella mielellä, kun nenä vuotaa, silmiä kutittaa ja hyttysen puremat kutittaa päiväkausia. Joo, lääkkeet on totta kai, mutta eivät ne ainakaan minulla vie oireita kokonaan pois. 

Vierailija
428/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin uskoa miksi naiset eivät välitä mökkeilystä on se, että miehet jättää naiset yksin mökille ja itse painelevat kalaan, puun kaatoon, nikkarointiin yms.

Jos ollaan yhdessä ja tehdään yhdessä niin mikä jottei mökillä viihtyisi.

Vierailija
429/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn kyllä mökillä, mutta seuran pitää olla mieluista. Veneessäkin on kivaa, mutta selkä kipeytyy kököttämisestä, jos ei saa olla soutaja. 

Vierailija
430/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokramökillä vuosittain viikko, jossa ei vesille mennä kertaakaan. Veteen mennään vain uimaan. Itikoita yleensä aika vähän, paitsi tyynellä säällä metsässä. Viikko riittää mökkeilyä.

Veneily ei innosta pätkääkään. Siinä ei ole mitään mukavaa, ainoastaan kärsimystä. Soutaminen pilvisellä ja tyynellä säällä on ainut veneily, joka on edes hiukan mukavaa.

Vierailija
431/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monet miehet kyllä regressoituu ryyppääviksi miestaaperoiksi mökillä. Joku perunoiden keittokin on aivan liian suuri vaikutus. Sitten vittuillaan kännissä naiselle, jos sauna ei syty heti ensimmäisellä tulitikulla ja soutamisen ilo ja rentous viedään älyttömällä neuvomisella. Nauti siinä sitten olostasi, kun totta kai eläinrasvaisten grillilautasten tiskaaminen on sinun hommaasi.

Vierailija
432/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja monet miehet kyllä regressoituu ryyppääviksi miestaaperoiksi mökillä. Joku perunoiden keittokin on aivan liian suuri vaikutus. Sitten vittuillaan kännissä naiselle, jos sauna ei syty heti ensimmäisellä tulitikulla ja soutamisen ilo ja rentous viedään älyttömällä neuvomisella. Nauti siinä sitten olostasi, kun totta kai eläinrasvaisten grillilautasten tiskaaminen on sinun hommaasi.

Siis liian suuri vaatimus, ei vaikutus.

Vierailija
433/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on se että monesti naiselle mökki on vain suurempi työleiri ja epämukavammassa ympäristössä kuin mitä koti (ei välttämättä juoksevaa vettä, sähköä jne.). Eli kun mies haluaa lähteä lomailemaan mökille, alkaa naisen työ pakkaamisesta ja ruokahuollon järjestämisestä koko perheelle ja mahdollisesti vieraillekin, ja se työ loppuu vasta mökin loppusiivoukseen ja tavaroiden palauttamiseen paikoilleen kotona (ja siitä siirrytään suoraan takaisin kodin työleirille), sillä välin kun mies on lepäillyt koko mökkireissun, max ajanut autoa, grillannut pihvin kuin se olisi joku spektaakkeli tai lämmittänyt saunan. Ihmetellyt miksi nainen on niin kiukkuinen kun se ruokakin manifestoituu tyhjästä eteen.

Jos olet koskaan miettinyt miksi nainen pakenee puhelimellaan nettiin niin se johtuu varmasti siitä että todellisuus on niin karu ettei nainen löydä siitä mitään iloa. Ei ole aikaa tehdä mitään mitä oikeasti haluaisi, kun pitää olla koko ajan valmiina täyttämään muiden vaatimuksia. Puhelin/netti on siitä kätevä että sen voi laskea heti kun pitää nousta tekemään jotain muuta ja palata asiaan kun ehtii istahtaa minuutiksi, ei jää varsinaisesti mitään kesken.

t: yksin mökkeilevä nainen

Vierailija
434/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä. Mökkeily on naiselle pelkkää raatamista, mutta kaupungissa jaetaan työt tasan? Miksi niitä ei siellä mökillä jaeta? Itse tykkään puuhastella mökillä omaan tahtiini. 

Harvemmin niitä kaupungissakaan ihan tasan jaetaan, mutta siellä on tiskikone ja lähikauppa ja juokseva vesi ja imuri, osalla käy jopa siivooja.

Herää kysymys, mitä tämän kirjoittaja puuhastelee. Tuskin ruoanlaittoa, tiskejä tai siivousta. Tapahtuvatko ne hänen kannaltaan niin itsestään, ettei asia tule edes mieleen?

Okei, tämä selittää paljon. Itse tiskaan kotonakin käsin ja teen liki päivittäin ruokaa (en harrasta eineksiä tai wolttailua) eikä tosiaan käy siivoojaa eli ei näistä tule mökilläkään mitään extrapuuhaa normaaliin verrattuna. Pi

Porukan koko tuo vaikeusastetta töihin. Meillä ydinperhe on 4 henkilöä, mutta mökillä on sukua lähellä, lapsilla on kavereita vieraana tai meille omia ystäviä käymässä niin usein, että harvoin syödään vaan nelistään muuta kuin aamiaista. Toki meitäkin sitten vuorostaan pyydetään välillä kylään. Jotenkin vaan kun meidän mökki on isoin ja tykkään laittaa ruokaa, niin useammin meillä on ruokavieraita, kuin me muilla, mutta se on itse aiheutettu ongelma. Kun rakennettiin uusi mökki, niin haluttiin kaikki mukavuudet mm. tästä syystä, on tiskikone ja juokseva vesi. Keittiö ei ole kovin iso, mutta ainakin moderni.

Tekemistä enemmän alkaa kesän mittaan rasittaa suunnittelu ja sopiminen. Ruokakauppa on sen verran kaukana, että pitää ostaa monen päivän ruuat ja yrittää arvioida kuinka monelle grillataan perjantaina ja kutsutaanko appivanhemmat sunnuntaina lounaalle vai mennäänkö heille, uskaltaako ostaa kalaa neljälle, jos miehen veli tuleekin paikalle lapsineen juuri ruoka-aikaan. 

Kaupunkiin palatessa on iso helpotus, kun tietää että vartissa voi hakea lähikaupasta päivän ruuat omalle perheelle, eikä tarvitse suunnitella viikoksi palapeliä aterioista ja ruokailijoista. 

Vierailija
435/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas naisena ihmettelen, että miksi etenkin omakotitalossa asuvat ihmiset jaksaa mökkeillä. Kun kotipiha on siisti, niin sitten halutaan lähteä mökille raapimaan lehtiä ränneistä ja ulkohuussiin itikoiden syötäväksi. Meillä siis ok-talo ja perintömökki jossa en jaksa käydä.

Veneily on mukavaa, sillä tehdään päiväretkiä merelle. Eväät mukaan ja jonnekin ulapalle tai autiosaareen nauttimaan kauniista kesäpäivästä. 

Vierailija
436/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä. Mökkeily on naiselle pelkkää raatamista, mutta kaupungissa jaetaan työt tasan? Miksi niitä ei siellä mökillä jaeta? Itse tykkään puuhastella mökillä omaan tahtiini. 

Harvemmin niitä kaupungissakaan ihan tasan jaetaan, mutta siellä on tiskikone ja lähikauppa ja juokseva vesi ja imuri, osalla käy jopa siivooja.

Herää kysymys, mitä tämän kirjoittaja puuhastelee. Tuskin ruoanlaittoa, tiskejä tai siivousta. Tapahtuvatko ne hänen kannaltaan niin itsestään, ettei asia tule edes mieleen?

Okei, tämä selittää paljon. Itse tiskaan kotonakin käsin ja teen liki päivittäin ruokaa (en harrasta eineksiä tai wolttailua) eikä tosiaan käy siivoojaa eli ei näistä tule mökilläk

Porukan koko tuo vaikeusastetta töihin. Meillä ydinperhe on 4 henkilöä, mutta mökillä on sukua lähellä, lapsilla on kavereita vieraana tai meille omia ystäviä käymässä niin usein, että harvoin syödään vaan nelistään muuta kuin aamiaista. Toki meitäkin sitten vuorostaan pyydetään välillä kylään. Jotenkin vaan kun meidän mökki on isoin ja tykkään laittaa ruokaa, niin useammin meillä on ruokavieraita, kuin me muilla, mutta se on itse aiheutettu ongelma. Kun rakennettiin uusi mökki, niin haluttiin kaikki mukavuudet mm. tästä syystä, on tiskikone ja juokseva vesi. Keittiö ei ole kovin iso, mutta ainakin moderni.

Tekemistä enemmän alkaa kesän mittaan rasittaa suunnittelu ja sopiminen. Ruokakauppa on sen verran kaukana, että pitää ostaa monen päivän ruuat ja yrittää arvioida kuinka monelle grillataan perjantaina ja kutsutaanko appivanhemmat sunnuntaina lounaalle vai mennäänkö heille, uskaltaako ostaa kalaa neljälle, jos miehen veli tuleekin paikalle lapsineen juuri ruoka-aikaan. 

Kaupunkiin palatessa on iso helpotus, kun tietää että vartissa voi hakea lähikaupasta päivän ruuat omalle perheelle, eikä tarvitse suunnitella viikoksi palapeliä aterioista ja ruokailijoista. 

No nyt kuvailit kyllä hirveimmän mökkeilyn mitä voin kuvitella. Itse mökkeilen vain oman perheen kesken. Joskun joku tuttavapariskunta on ollut KUTSUTTUNA yön tai pari. 

Vierailija
437/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettet ole olevinasi miekkonen. Kukaan normaaliaivoinen ei jaksa sitä loputonta miekkoroolipelaamista naikkosten palstalla. Minä en ole suuri mökkifani, koska siellä ei ole kaikkia mukavuuksia. Maaseudulla viihdyn kyllä ja muutenkin sinne. Tosin silloinkin haluan, että kotsan läheisyydessä on jokin kuppila, johon voi mennä joskus harvoin parille, jos siltä tuntuu. Vaikka vartin ajomatkan päässä jokin kauppakeskus (sellainen kunnollinen, jossa on kymmeniä kauppoja.) Kotsan läheisyydessä pitää olla myös pakettien noutopaikka. Lapsuudessa olikin vähän per seestä, kun mökille mennessä rakasti sitä rauhaa, mutta inhosi hienouksien puuttumista. Vaikkei meillä mikään täysin alkeellinen mökki ollutkaan (olekaan), vaan ihan tavallisen moderni mutta esimerkiksi sisävessaa ei ollut. Kotsaan palatessa sai takaisin hienoudet, mutta menetti sen ihanan rauhan. Siksi koti maaseudulla on minulle paras paikka asua.

Vierailija
438/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekkosroolipelaamista*

Vierailija
439/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole normaalia mökkielämää. Kerran pari kesässä voi olla kutsuttuja vieraita mökillä.

Vierailija
440/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily on kivaa. Mulla ei ole mökkiä. Ei ole vanhemmillakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme