Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä
Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.
Kommentit (511)
Täh? Mä haaveilen mm. matkaveneilystä. Harmi, kun on niin kallista, vapaa-aikaa on niin vähän ja veneilykausi on niin lyhyt.
N30
Jos ruokahuolto , siivous, vaatehuolto on naisen vastuullla, on mökki- ja vene-elämä raskasta. Jaettuna ihan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet etsinyt vääränlaisia naisia ! Citypimuja !
Ap:lle sopii joku 80-vuotias koulun keittäjä. Match made in heaven.
Koska tiskaaminen käsin hellalla keitetyllä vedellä, joka on haettu ämpärillä kaivosta, on työlästä ja sinä et sitä kuitenkaan tee. Keittiöhomnat on yksi aliarvostetuimmista ja tärkeimmistä töistä. Et sinä raa'alla hauella elä.
Myös omasta hygieniasta huolehtiminen on vaikeaa paskahuusimiljöössä. Nainen haluaa pestä ahterinsa joka kerta tarpeilla käytyään, on kuukautiset ym.
Laita mökki tip top, juokseva lämmin vesi ja bidee. Ja homeiset laverit vaihtoon. Uutta ja puhdasta vuodevaatetta.
Veneilystä pidän, mutta mökkeilyä en käsitä. Raahataan selkä vääränä kamaa jonnekin korpeen ja tehdään samoja arkisia asioita huonommissa olosuhteissa kuin kotona.
Viimeksi olin pari yötä mökillä muutama vuosi sitten, ja se riitti taas muutamaksi vuosikymmeneksi :D
Haluan käydä sisävessassa, pestä kädet lämpimällä vedellä, käydä helposti iltasuihkussa jne.
En ole koskaan ymmärtänyt mökkeilyn iloa. Työtä riittäisi aamusta iltaan, mutta mukavuudet sitten aikalailla minimissä.
Vierailija kirjoitti:
Veneilystä pidän, mutta mökkeilyä en käsitä. Raahataan selkä vääränä kamaa jonnekin korpeen ja tehdään samoja arkisia asioita huonommissa olosuhteissa kuin kotona.
Jep. Saman saat kotona kun katkaiset sähköt ja vedet. Raahaat juomavedet lähikaupasta kanistereissa, peseydyt jossain lätäkössä ja käyt p*skalla pusikossa. Ruoan valmistat pihagrillissä.
Illalla istut pimeässä keittiössä kynttilänvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni peri vaatimattoman mökin ja viettää siellä alkaa kesällä lomalla ja joskus viikonloppuisin, itse en mökillä viihdy koska siellä on todella tylsää. Kaikki lapsuuden kesät olin vanhempieni mökillä saaressa missä ei ollut mitään, ei vettä, ei sähköä eikä tv:tä, olen siis aivan kyllästynyt mökkeilyyn. Miehen perimä mökki on pieni siis yksi huone ja pieni keittonurkkaus ja kaukana kaikesta siis mökiltä ei voi lähteä käymään missään eikä mökillä ole mitään tekemistä eikä edes suihkua ja ulkovessa. Uskoisin että eri asia on jos sellainen mökki mitä lehdissä näkee haastatteluissa juttuja missä on kaikki mukavuudet vähän kuin omakotitalossa ja palvelut lähellä.
Ja jos se mökki on kuin omakotitalo, niin mitä sillä sittenkään tekee. Kaksi taloa huolehdittavana.
Ihmettelin tätä, kun olin naimisissa. Miehen sukulaisperhe asui omakotitalossa syrjäseudulla. Kerran kuulin heidän sanovan, että nyt lähdetään mökille! Se tuntui oudolta, kun he asuivat jo valmiiksi kaukana kaikesta. Mökki sijaitsi muutaman kilometrin päässä heidän talostaan ja ainoa ero oli, että se oli pieni ja siellä oli alkeellisemmat olot.
Minä en lähde alkeelliselle mökille. Pitää olla vähintään sähköt ja sisävessa. Miehen kanssa en enää suostu veneeseen, se lyhyt keikkakin on vähintään 8 tuntia uistelua. En saa edes olla rauhassa vaan pitää koko ajan puljata vapojen ja vieheiden kanssa. Pissallekin pitäisi päästä eikä se onnistu veneessä.
Asun maalla enkä voi jättää eläimiäni enkä kasvejani hoitamatta mökkeilyn tai veneilyn vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähde alkeelliselle mökille. Pitää olla vähintään sähköt ja sisävessa. Miehen kanssa en enää suostu veneeseen, se lyhyt keikkakin on vähintään 8 tuntia uistelua. En saa edes olla rauhassa vaan pitää koko ajan puljata vapojen ja vieheiden kanssa. Pissallekin pitäisi päästä eikä se onnistu veneessä.
Meillä veneily on sitä, että tehdään eväät ja lähdetään ajelemaan. Kun on sopiva paikka tai ulappa niin nautitaan eväät merta katsellessa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ehkä siitä samasta syystä, mistä monet miehet vihaa ruuanlaittoa ja siivoamista.
Monet miehet tuntuvat myös vihaavan lasten kanssa olemista🤔
Vaikeaahan siihen on syytä ulkopuolisen syytä tietää. Ehkä ne naiset ei vaan tykkää veneillä tai mökkeilyä ja miehet ei tykkää siivota.
Ja ennen kuin joku tulee parkumaan, että miesvihaa, niin sanoa vaan, että ihmiset on erilaisia, niin miehet, kuin naisetkin ja voi olla, että joku nainen rakastaa mökkeilyä ja veneilyä ja joku mies on intohimoinen siivooja.
Naisetko muka tykkää siivota??? Kyse on vain siitä, että joku joutuu siivoamaan, jotta vältytään sairauksilta ja onnettomuuksilta.
Vierailija kirjoitti:
Aaaaaaaaaaah, ai että olepa mökillä kun on menkat päällä ja toosa vuotaa kuin seula ja kramppaa ja on äkäinen 😊 sit kun ei pääse edes peseytymään, on kuuma ja mies on päättänyt että ruuaksi on vaan itse pyydystettyä ja kalaa ja sitä kalaa ei saakaan 🤗
Tulppa ei riitä, siteistä vuotaa läpi joka paikkaan, vaikka miten pakkaa ne käytetyt siteet muovipussiin roskiin niin ne lemuaa ja ötököitä lentelee.
Mökilläolo onkin helpompaa ja mukavampaa sitten, kun kuukautiset on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tylsempää olla?
Eikö se ole juuri se tarkoitus?
Työleiri tylsässä paikassa ei ole se, mitä elämääni kaipaan.
Miksi naiset elävät ihmisen kanssa joka mökkeilee, kalastaa, golffaa, kaljottelee, katsoo jääkiekkoa ynnä muuta jos naiset näitä asioita inhoavat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset elävät ihmisen kanssa joka mökkeilee, kalastaa, golffaa, kaljottelee, katsoo jääkiekkoa ynnä muuta jos naiset näitä asioita inhoavat?
Joku hyvä ominaisuus kompensoi huonon. Liika inhotus johtaa eroon. Ja toisessa päässä me hurahtaneet harrastajat etsitään samaan hurahtanut kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on miehen olla naisen kanssa mökillä tai veneellä kun on täysihoito. Mies lämmittä saunan, nainen hoitaa kaiken muun, suunnittelusta alkaen.
Joo. Sauna ja pihvit grilliin. Sitten ryyppäämään 😁
No, tota . . . miehille riittää vähempikin ja nainen täyttää ihan itse ne päivänsä metatöillä ja muulla turhalla krääsällä. Älkää miehiä syyttäkö jos te haluatte syödä Villeroy & Bochin lautasilta, yms 7 eri sorttia.
Kuka pakkka tarvikkeet mökille? Kuha siivuaa mökillä hiirenpspanat ja muut, ettei tule mitään raivotautia? Kuka purkaa kassit? Kuka tuskaa, pyyhkii ruoantahteet ym, ettei tulisi niitä hiiriä ja rottia jätöksineen,kun mökiltä lähtee? Tai jo sitä ennen.. Ne järsii mökin seiniä, purkua, sähköjohtoja. Kai se on tärkeetä estää, vaikkei muusta välittaisikaan? Mies on kai liian tottunut äidin passaukseen,eikä edes tiedä mitä kaikkea elämän ja omaisuuden ylläpitoon sisältyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukan koko tuo vaikeusastetta töihin. Meillä ydinperhe on 4 henkilöä, mutta mökillä on sukua lähellä, lapsilla on kavereita vieraana tai meille omia ystäviä käymässä niin usein, että harvoin syödään vaan nelistään muuta kuin aamiaista. Toki meitäkin sitten vuorostaan pyydetään välillä kylään. Joten
Juu ei varmaan useimmille olekaan. Mutta on sitä muitakin, joiden mökki on järvenrantatontilla, joka on aikanaan lohkottu suvun maatilasta. Siinä sitten on mökkejä ja läheisempiä ja kaukaisempia sukulaisia melkein kylki kyljessä.
Pääasiassa oikein mukavaa meille sosiaalisille ihmisille, mutta aikansa kaikkea. Ja toisten sukulaisten kanssa viihtyy aina paremmin kuin toisten.
Jos mökki on joku itikoiden saartama tönö ulkohuussilla ja uimakelvottomalla rannalla niin ei kiitos.
Jos taas löytyy kunnon ranta,sisävessa ja muut mukavuudet niin voihan siellä viettää viikonlopun.
Kyllä jos siihen suostuu. Lapsuuden perheessä tehtiin porukalla ja niin tehdään omassa perheessänikin. Kukaan ei makaa tai puuhaa vain omiaan tullen valmiille.