Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä

Vierailija
13.07.2024 |

Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.

Kommentit (511)

Vierailija
441/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla melkoinen kummajainen.  Olen perheetön nainen ja eläkkeellä.  Olen kesäisin paljon mökillä yksikseni.  Miesystäväni ei ole kovin innostunut mökkeilystä, mutta viettää toki kanssani viikonloppuja siellä.  Tykkään kovasti järvellä soutelusta ja kalastelusta ja pienellä painostuksella saan ystäväni mukaan.  Perkaan itse kalani ja savustan tai paistan ne ruoaksi.  Toki joskus tuntuu yksinäiseltä mökilläolo.  Silloin ajelen kotiin pariksi päiväksi.

Vierailija
442/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan mökillä olemista. Veneilyä en niin koska en osaa uida. Viihdyn hyvin yksin alkeellisella mökillä, vieraita en kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vene ja salarakas,viihdyn hyvin mökillä. Hän auttaa myöskin muissa asioissa.

Tokihan jännää ettei ukko pyyhkäse mökille3[

Likkojen juttuja niin uskoo paremmin.

Saa rauhassa temuta siellä.Sitten palaan kotiin muina mimmeinä.

Vierailija
444/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni peri vaatimattoman mökin ja viettää siellä alkaa kesällä lomalla ja joskus viikonloppuisin, itse en mökillä viihdy koska siellä on todella tylsää. Kaikki lapsuuden kesät olin vanhempieni mökillä saaressa missä ei ollut mitään, ei vettä, ei sähköä eikä tv:tä, olen siis aivan kyllästynyt mökkeilyyn. Miehen perimä mökki on pieni siis yksi huone ja pieni keittonurkkaus ja kaukana kaikesta siis mökiltä ei voi lähteä käymään missään eikä mökillä ole mitään tekemistä eikä edes suihkua ja ulkovessa. Uskoisin että eri asia on jos sellainen mökki mitä lehdissä näkee haastatteluissa juttuja missä on kaikki mukavuudet vähän kuin omakotitalossa ja palvelut lähellä.

Vierailija
445/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni peri vaatimattoman mökin ja viettää siellä alkaa kesällä lomalla ja joskus viikonloppuisin, itse en mökillä viihdy koska siellä on todella tylsää. Kaikki lapsuuden kesät olin vanhempieni mökillä saaressa missä ei ollut mitään, ei vettä, ei sähköä eikä tv:tä, olen siis aivan kyllästynyt mökkeilyyn. Miehen perimä mökki on pieni siis yksi huone ja pieni keittonurkkaus ja kaukana kaikesta siis mökiltä ei voi lähteä käymään missään eikä mökillä ole mitään tekemistä eikä edes suihkua ja ulkovessa. Uskoisin että eri asia on jos sellainen mökki mitä lehdissä näkee haastatteluissa juttuja missä on kaikki mukavuudet vähän kuin omakotitalossa ja palvelut lähellä.

Ja jos se mökki on kuin omakotitalo, niin mitä sillä sittenkään tekee. Kaksi taloa huolehdittavana.

Vierailija
446/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies puolikännissä kokoajan. Passattavaa riittää. Seksiä ei ole alkoholin vuoksi. Ruokaa syödään kokoajan. Olen naimisissa nelikymppisen papparaisen kanssa. N43

Vierailija
447/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ehkä siitä samasta syystä, mistä monet miehet vihaa ruuanlaittoa ja siivoamista.

Monet miehet tuntuvat myös vihaavan lasten kanssa olemista

Tämä. 

Vierailija
448/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se on jo sanottu moneen kertaan ketjun ensimmäisissä kommenteissa. Koska mökkeily ei naisille ole rentouttavaa olemista vaan loputon ja raskas työleiri alkeellisissa olosuhteissa itikoitten kiusattavana. Koko kurjuus tietenkin alkaa jo paljon ennen kuin päästään reissuun. Pitää suunnitella mitä pakataan mukaan (vaatteet, petivaatteet, ruoat, juomat, jne.), mitä pitää pestä talven säilömisen jälkeen, ruokalista ja juomat pitää suunnitella ja hakea kaupasta. Bussilla tietnekin koska Pertsan pitää päästä perheen autolla 5km päähän töihin. Pertsahan ei julkisilla tai pyörällä kulje., Kun kaikki on hankittu, pakattu ja kakarat laskettu ja vyötetty paikoilleen päästään matkaan. Valmisteluajan Pertsa makaa sohvalla katsoen formuloita, välillä jaksaa nostaa päätään ja narista "tarttis päästä jo lähtemään". Persettään Pertsa ei nosta sohvalta edes vahingossa. Pertsa ei myöskään pakkaa omia tavaroitaan vaan olettaa Lissun pakkaavan hammasharjan matkaan. Kaikesta muusta puhumattakaan.

Perillä Pertsa lyöttäytyy yhteen naapurimökin Kalen kanssa ja sopii kalastusreissusta seuraavalle päivälle. Sillä välin Lissu purkaa autosta yksin kakarat ja muut matkatavarat ja alkaa tuulettaa mökkiä talven jäljiltä asuttavaan kuntoon. Pertsa käy nappaamassa olusen itselleen ja Kalelle, huikkaa viipyvänsä vielä hetken,. Kun auto on varmuudella purettu Pertsa ilmestyy paikalle kyselemään lounaasta. Lissu hakee puita liiteriistä puuhellaan ja alkaa viritellä tulta. Kakarat tappelevat nälkäkiukkuisena, Pertsa on löytänyt sohvan ja selaa puhelintaan. Huutelee keittiön suuntaan Lissulle että alkaa olla nälkä tosissaan, eikö vieläkään ole ruokaa. Ja niin edelleen. Kun lopulta on syötuy, Lissu korjaa pöydän ja tiskaa astiat, yksin tietenkin. Sama toistuu päivän edetessä, Lissu pääsee puolilta öin vihdoin hetkeksi istahtamaan ja sitten onkin aika mennä nukkumaan. Viimeisenä ajatuksenaan ennen nukahtamista Lissu vannoo itselleen että seuraavana viikonloppuna Pertsa ja kakaraat saavat lähteä ilman häntä mökkeilemään. Saavat hoitaa alusta asti aivan kaiken keskenään. 

Näin keväästä innostuneena tarina on ajoitettu ensimmäisiin mökkipäiviin talven jälkeen. Jokainen osannee lukea tarinan myös kesään sovellettuna.

Vierailija
449/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies puolikännissä kokoajan. Passattavaa riittää. Seksiä ei ole alkoholin vuoksi. Ruokaa syödään kokoajan. Olen naimisissa nelikymppisen papparaisen kanssa. N43

Riittää seksiä ja viiniä Naapurin puolella.

Vierailija
450/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies viihtyy mökillä, taantuu luolamieheksi. Pitäisi kaverina istua nuotiolla, jossa olevinaan laittaa ruokaa. Minä tuo korissa mökistä esivalmistellut raaka- aineet ja välineet, juomat, mausteet ym. Hän on sytyttänyt nuotion. Minä siivoan mökin,   pyykkään savunhajuiset vaatteet,  käyn kaupungissa välillä ajamassa rivitalon nurmikon, ja tultuani takaisin mökille luulee minun olevan kauppa-auto, josta löytyy kaikkea. Hoputtaa koko ajan marjaan, sieneen, ongella. Illat saunoo, josta minä  en  tykkää. Yöt huudattaa telkkaria.....taitaa olla viimeinen yhteinen  kesä?

Rivitalon postimerkin kokoisen pihan ruohonleikkuu ei ole kuin parin minuutin homma.

Vierailija
451/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökki on pieni ja miehellä täysin eri vuorokausi rytmi kuin minulla siis menee viikonloppunakin klo20 nukkumaan ja herää 4-5 aikaan kun minä menen puolilta öin nukkumaan ja nukun pitkään, en siis viihdy mökillä kun mies herää viideltä ja alkaa keittämään kahvia avokeittiössä ja kolistelee ovella kun lähtee ulkovessaan.Keittiö ja tila missä nukutaan on samaa avointa tilaa.

Vierailija
452/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvatkaa olenko kävelyttänyt x kappaletta hesalaisia Ladyja mutaojaan, kun piti astua kiven pääll ja ampiaispesään, kun piti seurata minua ja nyrjäytänyt nilkansa vaikka nbäki miten kivi heilui jalkani alla ja MITEB SAADA MÖKKI TÄYTEEN SAVUA SIJOITAMALLA HALOT SIISTISTI RINNAKAIN! 

Kyllä ne Ladyt nautii kesäisistälämpimistä auringonlaskuista kunhan se joku ohjastaa Ladyn pikku polkua pitkin ja oikeillA askelmilla sinne niemenkärkeen. 

Vierailija
453/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työleiri. Kotonakin riittävästi tekemistä, lomalla ja viikonloppuna haluaa tehdä muutakin kuin ylläpitää ja kunnostaa mökkiä.

Vierailija
454/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, onneksi ei nykyisessä suhteessa ole vaaraa joutua noita harrastamaan. Ihan riittävästi nähty sitä laatua. Ei kiitos puristaville pelastusliiveille, rasittavalle veneen sitomiselle ja laituriin parkkeeraamisille, kanavissa odottelulle ja tuulen riepottelemassa tukassa.

Vierailija
455/511 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työleirille ötököitten syötäväksi en suostu, välimerellä sielu lepää,se on lomailua.

Vierailija
456/511 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmen pienen lapsen kanssa sähköttömällä ja vedettömällä mökillä olo on sellainen työleiri että oksat pois! Mies kyllä todellakin mielellään veneilee ja kalastaa, minä huolehdin kaikesta muusta. Sais myydä koko torpan pois.

Bonus asiaan tulee kun mökille tulee miehen 1-2 kaveria kaljoittelemaan tuohon kuvioon. Ja toki yöpyy...

Kotiin palatessa mies voi olla sen verran krapulassa ettei voi ajaa. Lisäksi pitkä automatka aiheuttaa pahoinvointia joten pysähdytään tiensivuun joitakin kertoja oksentaan. Huonolla tuurilla ykät tulee jo autossa. 

Vierailija
457/511 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sen naisen rooliksi siellä mökillä muodostuu siellä mökissä alkeellisilla välineillä ruuan värkäämääminen ja kontillaan jossain laiturin nokassa astioiden tiskaaminen, kun samalla vahtii, että lapset eivät huku. Kun mies istuu sen ongen kanssa siellä veneessä tuntikausia. Siksi.

Vierailija
458/511 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin. Anna osoite.

Vierailija
459/511 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kaukana mistään se mökki on jos sieltä ei voi minnekään mennä ennen kotimatkaa? 

Vierailija
460/511 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä miellyttävää aktiviteettia, muttei toisen ihmisen tekemänä. Ei kiinnosta katsoa kun mies tekee noita asioita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän