Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä

Vierailija
13.07.2024 |

Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.

Kommentit (511)

Vierailija
281/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneessä tulee ahtaan paikan kammo.

Vierailija
282/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten somepäivityksissä joissa mökkeillään tai haaveillaan mökkeilystä, toistuvat seuraavat asiat:

- mökki on todellisuudessa kakkosasunto kaikilla mukavuuksilla, usein sisustettuna kaupunkityyliin valkoiseksi ja avaraksi

- mökillä katetaan ateria ulos ja otetaan somekuvia. Viiniä on totta kai, ja kaikki on täydellistä

- sitten otetaan varvaskuva jossa näkyy idyllinen järvi. Ei ole itikoita ja ruoho on leikattu siististi roboleikkurilla

(lue: nämä ovat melkeinpä aina massimiesten vaimojen somepäivityksiä)

Kun nainen viedään mökille jolla ei ole täydellisiä mukavuuksia, ei nainen sellaisesta pidä.

Näinhän se tuppaa olemaan. Olen aina tarjoutunut hoitamaan oman osani 50/50 jaolla kaikista hommista mökillä, mutta jostain syystä silti suurin osa naisista on nyrpeillyt. Totuus on, että varsinkin kaupunkien hemmotellut pr

Ihmisiä on erilaisia. Jos itse esim. pitää mökkielämästä, ja haluaisi naisenkin pitävän, niin ei kannata etsiä naista kaupunkilaisten hemmoteltujen prinsessojen joukosta. 

Ja pätee myös toisinpäin. Mulla on kaupunkilainen, hemmoteltu mies joka ei vaan yksinkertaisesti osaa olla luonnossa tai mökillä. Häntä ahdistaa sääsket, epämukavuus, alkeelliset olot jne. Hän on elänyt koko elämänsä kerrostalossa, ja luonto sekä käytännön mökkityöt on hänelle ihan vieraita. No siispä en pakota häntä minnekään sähköttömälle korpimökille vaikka itse juuri sellaisesta mökkeilystä pidänkin. Toteutan tätä puolta yksinäni tai samanhenkisen ystävän kanssa, mieheni kanssa vuokrataan kerran kesässä hyvin varustettu huvila jossa voidaan vain nauttia olosta eikä tarvitse korjata tai nikkaroida mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosien mittaan olen tehnyt varmaan 50 mottia klapeja, joten haukut väärää puuta.

Suurin osa tämän palstan citynaisista mäkättää täällä, mutta ei ole varmaan edes kirvettä kädessään koskaan pitänyt.

Mökkeilen ja teen kaikkia mökkihommia, mutta halot ostetaan valmiina. Halon hakkaus ei onnistu mun käsivarsilla. 

Eikä onnistu 98% naisväestöstä. Mitä sitä kieltämään. Kalat ja polttopuut kannattaa ostaa mökille, samoin käyttää kertakäyttöastioita. Vieraita kutsutaan harvoin, joka kesä ei ollenkaan, säästyy aikaa passaamiselta ja "paskanjauhamiselta". Kaupunkiasuntoon ovat tervetulleita. Ruoka valmistetaan grillaamalla, ei monilajisia aterioita. Metsätontti järven rannassa, ei nurmikonleikkuuta, ei

Siis minkälaisia pöllejä teillä on polttopuiksi jos 98% naisista ei onnistu niitä halkomaan? Minä olen tehnyt polttopuita jostain 12-vuotiaasta tytöstä asti eikä mun käsivarret ole mitenkään yliluonnolliset. Tekniikka siinä on se juttu, ei voima.

Vierailija
284/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vihasin mökkeilyä jo paljon ennen älypuhelinaikaa. Haluan kunnollisen vessan ja suihkun ja haluan olla lähellä palveluita. Meillä on luontoa, metsää ja järvenranta lähellä kaupunkiasuntoamme. Ne kyllä riittää. Ja pahimpaan heinäallergia-aikaan joku mökki on ihan vihoviimeinen paikka, johon haluan kärsimään allergioideni kanssa.

Nykyisin aika monella mökillä on kunnollinen vessa ja suihku. Ja mökki voi olla myös lähellä palveluita. Mutta toki te ette mökkiä varmaan tarvitse, kun a) siihen ei ole kiinnostusta, b) asutte jo luonnonläheisessä paikassa.

Vierailija
285/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja nytkin mökillä, mökki on minun, alkeellinen mutta osaan kaikki mökin työt. En silti koskaan lähde esim pienten lasten kanssa yksin koska kaikki aika menisi ruuanlaittoon, puiden kantoon, lämmitykseen, siivoukseen, pesemiseen... Mies kun on mukana niin hommat on jaettu (myös ruuanlaitto ja siivous) ja jää oikeasti aikaa myös olla vaan ja löhöillä. 

Vierailija
286/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesistössä ei kannata peseytyä, koska siellä muhii erilaisia bakteereja, jotka voivat johtaa tulehdukseen. Lisäksi monet rannat ovat menneet käyttökieltoon paskabakteerien vuoksi. Pesuvedet imeytetään aina maahan. Pitäkää vesistöt puhtaina!

Ei uiminen pilaa vesistöä, ja tuo nyt on ihan vanhanaikaista tietoa, että kuukautisten aikana ei muka voisi uida. Ei kukaan asiantuntija sellaista ohjetta anna.

Vierailija
287/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja nytkin mökillä, mökki on minun, alkeellinen mutta osaan kaikki mökin työt. En silti koskaan lähde esim pienten lasten kanssa yksin koska kaikki aika menisi ruuanlaittoon, puiden kantoon, lämmitykseen, siivoukseen, pesemiseen... Mies kun on mukana niin hommat on jaettu (myös ruuanlaitto ja siivous) ja jää oikeasti aikaa myös olla vaan ja löhöillä. 

Moni mies on kuin pieni lapsi, mökillä on lomalla eikä tajua että se nainen sitten onkin työleirillä.

Vierailija
288/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten somepäivityksissä joissa mökkeillään tai haaveillaan mökkeilystä, toistuvat seuraavat asiat:

- mökki on todellisuudessa kakkosasunto kaikilla mukavuuksilla, usein sisustettuna kaupunkityyliin valkoiseksi ja avaraksi

- mökillä katetaan ateria ulos ja otetaan somekuvia. Viiniä on totta kai, ja kaikki on täydellistä

- sitten otetaan varvaskuva jossa näkyy idyllinen järvi. Ei ole itikoita ja ruoho on leikattu siististi roboleikkurilla

Kun nainen viedään mökille jolla ei ole täydellisiä mukavuuksia, ei nainen sellaisesta pidä.

Näinhän se tuppaa olemaan. Olen aina tarjoutunut hoitamaan oman osani 50/50 jaolla kaikista hommista mökillä, mutta jostain syystä silti suurin osa naisista on nyrpeillyt. Totuus on, että varsinkin kaupunkien hemmotellut pr

Minulle mökkeily tarkoittaa tällä hetkellä ajanviettoa huvilalla, sillä se nyt sattuu olemaan se mökki joka minulla on tällä hetkellä ilmaiseksi käytössäni. Kuitenkaan en pistäisi pahakseni askeettisempiakin olosuhteita - vietin suuren osan lapsuudestani sellaisella mökillä ja kivaa oli sekin. Isommista kaupungeista on muuten vaikea löytää myöskään miestä, jolle mökkeily olisi mieluista puuhaa. Tämä on itselleni jopa siinä määrin ongelma, että olen ajatellut mainita jo deittiprofiilissani mökkeilyn olen minulle tärkeää.

Vierailija
289/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän mielelläni aikaa mökillä, mutta oletuksena on juokseva vesi ja sisävessa, sähköt sekä mahdollisuus ruuanlaittoon liedellä/uunissa. Minnekään alkeelliselle mökille en lähtisi työleirille, jos edes perushygieniasta huolehtiminen ei onnistu esim. kuukautisten aikaan ja loma on yhtä raatamista lahoavan mökin tekohengittämiseksi. Veneilystä en tiedä mitään, itselläni olisi polkupyörä mukana, jolla kävisin tekemässä päivittäin pitkiä lenkkejä lähialueella.

Vierailija
290/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on parempi olla.Tavaroiden haaliminen ja roudaaminen alkaa lopulta väsyttämään  perheenäitiä. Nainen on se koko perheen piika ja huolehtija.

Vierailija
291/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet aina toivovat muuttavansa naisia :/ Halutaan kaupunkilainen instaprinsessa ja sitten valitetaan jos hän ei halua käydä ulkohuussissa ja moititaan ja syyllistetään naista kampaajalla ja kauneushoitolassa käymisestä.

Vierailija
292/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veneily nyt ainakin on ihan saakelin työlästä touhua. Huonolla säällä lähinnä vittumaista. Tavaran pakkausta, kantamista, purkamista. Tankkien tsekkausta, täyttämistä ja tyhjentämistä. Sään tarkkailua, navigointia, Ennen lähtöä kaikki irtain siivottava pois, rantautuessa taas kaikki esille. Ahtaat tilat.

Palatessa sitten samaa pakkaamista, kantamista, purkamista, pesemistä. Mökillä pääsee helpommalla. 

Vierailija
293/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä saa olla palkaton orja joka taikoo ruuat ja viihtyvyyden napsauttamalla sormiaan kun muut vaan nauttii olostaan ja häiriintyvät kun pyytää kantamaan, pesemään, sytyttämään tai poistamaan.

Vierailija
294/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa naisia ketjussa :D 

Yksi jopa rääkyy siitä jos mies kysyy  missä on talouspaperi. Ei saatana!!!

Et sitten ymmärrä, että kyse on vain pienestä yksityiskohdasta isossa kokonaisuudessa.

Mies olettaa naisen hallinnoivan kaikkea.  Jopa se, että on talouspaperia ja että nainen tietää, missä sitä on.  Plus miljoona muuta vastaavaa asiaa.  Miehen tarvitsee vain kysyä, missä on...?  Ja nainen kiikuttaa tarvittavan elementin tai neuvoo yksityiskohtaisesti sijainnin.

Eli edelleen oletetaan naisen olevan miehelle eräänlainen palvelija, joka huolehtii miehen ja lasten arjen sujuvuudesta.  Jos mies tarvitsee vaikkapa saksia eikä niitä näy siinä samassa hänen näkökentässään, ensimmäinen reaktio on, että " Minna  missä on sakset?"

Tämä kun toistuu lähes kaikissa vastaavissa tilanteissa, se antaa kyllä selkeän viestin siitä, miten miehen ajatus on rakentunut.  Hän voi keksiä siellä mökilläkin vaikka mitä itselleen mukavaa tekemistä, koska vaimohan huolehtii siitä, että hänellä on siihen mahdollisuus.  Lapsillekin on helppo sanoa, että menkääs nyt siitä sinne äidin luo!

Vierailija
295/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies mökkeilee ihan yksinkin, joten mistä kumpuaa tämä käsitys siitä, että miehet eivät tekisi siellä mökillä yhtään mitään.

Joo, miehiä ei ehkä kiinnosta pitää sitä mökkiä siinä kunnossa, että sinne voi tulla yhtä aikaa paikalle Glorian ja Strömsöön kuvausryhmät tekemään juttua ihanasta sisustuksesta. Mies haluaa sinne mökille muista syistä, ja jos nainen haluaa sinne ihanan sisustuksen, saa laittaa sen ihan itse.

Tiedän myös naisia, jotka veneilevät ja purjehtivat ihan itse, jopa valtamerillä. Vähän reippaampia tapauksia, ei mitään kotinyhveröitä.

Vierailija
296/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä miehet selvästi ei tajua tuota sukupuolijakautunutta työnkuvaa alkeellisella mökillä. 

Itse hoidan kalahommat, puiden pilkkomiset, saunan lämmittämiset ja ulkohuussin tyhjennyksen ihan helposti. Ne ovat pääosin helppoja hommia joita ei muualla voi tehdä.

Ne on ne muut kotityöt jotka on rankkoja. Miehet voisi vahtia sillaikaa lapsia ja kantaa ja lämmittää vedet, tiskata, keittää perunoita ja pestä käsin pikkupyykkiäkin tarvittaessa.

En ikinä suostunut kaveriporukoiden kanssa mökkeillessä noihin perinteisiin kuvioihin vaan jaettiin porukka puoliksi ja vaihdettiin porukan hommia päivästä toiseen.

Vierailija
297/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veneily on tappavan tylsää. Selvästi sun seurakaan ei paranna tilannetta.

En mä kaipaa mitään kännykkäriippuvaisen seuraa. Voin syödä ne ongitut kuhat ja ahvenetkin ihan itse. Sä voit vaikka selailla sitä tinderiä ja etsiä sieltä itsellesi seuraa, minua et löydä sieltäkään. Jaxuhalit

Vierailija
298/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mökit,tulisin hulluksi jossain mökillä koko kesäloman,veneily ei kiinnosta eikä sisävesijärvien kalat,ovat pahoja ja maistuvat mudalta. Mökkeily kuuluu samaan sarjaan kuin potkupallo,mopoilu,moottoripyöräily aivan raivostuttavia pikkupoikien intohimoja.

Vierailija
299/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat mökkikansaa, joten kyllä meitä mökillä viihtyviä naisia täällä piisaa. Itsekin olen aina rakastanut mökkeilyä, mutta olen teinistä asti halunnut olla siellä nimenomaan yksin. Silloin saa parhaiten rentoutua. Onneksi vanhempani eivät koskaan yhtä paljon mökillä viihtyneet, eikä ikääntyessään enää pärjänneet siellä, joten olen saanutkin olla siellä enimmäkseen yksin.

Veneilystä en välitä. Vene on minulle vain kulkupeli, jolla ajan mökille. Joskus saatan ajella muutenkin, mutta enimmäkseen viihdyn mökillä ja ihan soutuveneellä soutelen huvikseni. Se on paljon mukavampaa kuin mölisevä moottorivene.

Vierailija
300/511 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se tuppaa olemaan. Olen aina tarjoutunut hoitamaan oman osani 50/50 jaolla kaikista hommista mökillä, mutta jostain syystä silti suurin osa naisista on nyrpeillyt.

Kyllä, ei niitä mökkeilystä tykkääviä miehiäkään ole ihan helppoa löytää. Mökkeily siis tarkoittaa, että siellä tehdäänkin jotain. Toki sellaisia mökkimiehiä löytää helposti, jotka tulevat sinne vain saunomaan ja juomaan aamusta iltaan kaljaa. Sitä voi tehdä kotonakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän