Miksi niin monet naiset suorastaan vihaavat mökillä oloa ja veneilyä
Tärkeintä elämässä tuntuu olevan että missä on kännykän laturin johto.
Kommentit (511)
Meillä on tosin päin. Miestä ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen pienen lapsen kanssa sähköttömällä ja vedettömällä mökillä olo on sellainen työleiri että oksat pois! Mies kyllä todellakin mielellään veneilee ja kalastaa, minä huolehdin kaikesta muusta. Sais myydä koko torpan pois.
Ostan heti. Missäs on ja paljonko pyydät? Ei mökillä pidäkkään olla samanlaista kuin kotona ja se juuri onkin parasta. Asuisin ympäri vuoden jos mahdollista.
Mulla onkin sellainen _mies_, joka ei myöskään tykkää mökkeillä. Veneilyä en edes pidä kovin tavallisena, joten en osaa sanoa tykättäisiinkö siitä.
Ei edes lähdetty Kreikkaan kun mieheni kuuli ettei siellä saa heittää vessapaperia pönttöön. Hän ei niin alkeellisiin oloihin lähde :) Kiva kun me ei-mökki-ihmiset ollaan löydetty toisemme. Molempien puolilta perittiin mökit ja pistettiin eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
En ole vaan koskaan oppinut ymmärtämään mikä on veneilyn idea.
Eikö se ole kalastaminen? Dubaissa kenties jokin muu.
Veneily, etenkin purjeveneily on tylsää. Odotin aina vain satamaan pääsyä. Minulla oli lapsena leikkimökki, en kaipaa sitä enää aikuisena.
Jos ei tykkää kotihommista ilman koneita ja partiolaistyyppisestä toiminnasta niin onhan tuo suomimökkeily ihan järkyttävän kamalaa.
Naiset myös usein joutuu niihin ikävämpiin hommiin kuten tiskaamaan käsin ja siivoamaan perusvälineillä. Ruoan laittokin on hankalampaa jos ei ole juoksevaa vettä. Miehet usein karkaa järvelle kalastelemaan ja vahtimaan tulta olutpurkin kanssa. Eli ainoa keino selviytyä mökkeilystä olisi karata noista ikävistä hommista ja keskittyä hauskoihin.
Mun unelma on oma mökki ja vene. Mutta täällä me mädännytään velkaisessa rivarissa keskustan vieressä. Tällä palkalla ei tule ikinä olemaan varaa ostaa kumpaakaan. Joten ei kaikki naiset ole samanlaisia. Olet vain niiden pinnallisten ripsipidennys prinsessojen kanssa ollut. Terkuin N 40
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen pitää saada mökille? Menkää äijäporukassa niin ei tarvitse kuunnella nalkutusta. Ottakaa lapset toki mukaan! Nainenkin alkaa tykätä mökkiviikonlpuista kun ne voi viettää yksin kotona.
Paras idea ikinä. Tosin ei sitten mitään saunakaljoja, kun on kakarat mukana.
Samasta syystä kuin monet miehetkin. Itse tykkään kyllä mökkeilystä, mutta porukalla mökkeily on kamalinta ikinä. Miehen kaverit olettavat aina jotakin täyshoitoa eivätkä tee elettäkään auttaakseen ruoan laitossa, tiskaamisessa tai saunan lämmityksessä ellei erikseen käske ( ja sitten saat pirttihirmun leiman otsaasi ensimmäisen illan aikana).
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tulin juuri töistä ja mietin että taidanpa lähteä mökille ja huomenna sitten menen sieltä töihin. Ei ole ongelmaa.
Ostin itse oman mökkini, en ole miehestäni riippuvainen vaikka semmoinen onkin. Viihdyn mökillä mainiosti vaikkei olekaan kaikkia mukavuuksia.
Mies voi olla missä haluaa, enhän minä häneen kettingillä sidottu ole. Nyt aikoo jäädä kaupunkiin. Fine by me.
En tunnista itseäni palstan naiskuvasta muutenkaan. Miehetkin palstan mukaan ihan urpoja. Tosielämä on onneksi ihan muuta kaikin puolin.
Ihmisen pitää tulla toimeen kaikin puolin itsekseenkin, jotta voisi edes ajatella parisuhteen onnistuvan. (Miten voi jakaa elämänsä jos semmoista ei edes ole?)
Tämä oli taas sellainen "olen parempi kuin muut naiset" teksti. Aloituksessahan ihmeteltiin, miksi naiset eivät halua mökille ja veneilemään. Ilmeisesti siinä tarkoitettiin lähinnä puolison ja lasten kanssa mökkeilyä tai veneilyä. Monille naisille mökki on työleiri, etenkin jos perheessä on lapsia. Miehet sanovat, että ei mökillä tarvitse elää kuin kaupungissa, mutta lapsille ei voi tarjoilla päivästä toiseen HK;n sinistä ja limsaa. Mökki tarkoittaa samoja töitä kuin kotonakin, mutta alkeellisemmissa oloissa. Ei se ole ihme, jos lasten kanssa moinen homma ei aina jaksa innostaa. Varsinkin jos mies katoaa omille teilleen kalaan tai mihin lie, kun "ei ole kettingillä naiseensa sidottu".
Kaikki eivät pidä mökkeilystä tai veneilystä. Miksi et etsi sellaista seuraa, joka pitää niistä mikäli ne ovat sinulle tärkeitä?
Itse en mökkeile kuin pakon edessä muutaman tunnin edestä ehkä kerran kolmessa vuodessa. Siitäkin luopuisin mieluusti kokonaan, sillä mökkiolosuhteissa ei ole mitään, mistä pitäisin. Veneilyä harrastan vieläkin vähemmän. Puolisoni on samanlainen.
Kyllä naiset on kamalia. Miesporukalla mökkeiltiin ja syötiin lihaa kertiksilt. Saunottiin, grillailtiin, paljuiltiin ja käytiin uimassa. Poissa huolet, salaatin valmistelut, stressaamiset, kaikki ylimääränen paska. Olis naiset kelvannu sänkyseuraks, mut siivous stressi, ruokapelleily ym loisti poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun unelma on oma mökki ja vene. Mutta täällä me mädännytään velkaisessa rivarissa keskustan vieressä. Tällä palkalla ei tule ikinä olemaan varaa ostaa kumpaakaan. Joten ei kaikki naiset ole samanlaisia. Olet vain niiden pinnallisten ripsipidennys prinsessojen kanssa ollut. Terkuin N 40
Mökkeilystä pitämättömyys ei tarkoita että olisi pinnallinen ripsipidennysprinsessa. Toki sitä en kiellä, että ap:sta saatu vaikutelma on, että hänen kiinnostuksensa kohteena ovat "instamallit".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tulin juuri töistä ja mietin että taidanpa lähteä mökille ja huomenna sitten menen sieltä töihin. Ei ole ongelmaa.
Ostin itse oman mökkini, en ole miehestäni riippuvainen vaikka semmoinen onkin. Viihdyn mökillä mainiosti vaikkei olekaan kaikkia mukavuuksia.
Mies voi olla missä haluaa, enhän minä häneen kettingillä sidottu ole. Nyt aikoo jäädä kaupunkiin. Fine by me.
En tunnista itseäni palstan naiskuvasta muutenkaan. Miehetkin palstan mukaan ihan urpoja. Tosielämä on onneksi ihan muuta kaikin puolin.
Ihmisen pitää tulla toimeen kaikin puolin itsekseenkin, jotta voisi edes ajatella parisuhteen onnistuvan. (Miten voi jakaa elämänsä jos semmoista ei edes ole?)
Tämä oli taas sellainen "olen parempi kuin muut naiset" teksti. Aloituksessahan ihmeteltiin, miksi naiset eivät halua mökille ja veneilemään. Ilmeisesti
Aika käsi saa nainen olla jos ei muuta pysty ilman hienoja kodinkoneita tarjoamaan kuin HK:n sinistä. Kuolevat varmasti lapsineen nälkään jos tulisi pidempi sähkökatkos kun ei voi uunia, liettä tai mikroa käyttää.
Rakastan molempia! Veneilin yksin ja nykyään mökkeilen yksin jotta saan tehdä ihan mitä huvittaa!
Tykkään olla mökillä mutta olen tehnyt selväksi että muiden sotkuja en siivoa enkä passaa.
Kai se ruoanlaitto mökillä on vaikeaa jos siitä sellaisen tekee. Sisällä on keittiönurkka jossa jääkaappi sekä sähköliesi ja tiskipöytä. Vesi tulee tontille josta haetaan ämpäreihin eikä sitäkään alvariinsa tarvi tehdä. En kyllä tiedä miten on vaikeampaa ottaa vettä sangosta kattilaan kun hanasta ja laittaa kiehumaan. Uunia ja hellaa käyttää kuten kotona. Ulkona on kesäkeittiö jos haluaa hankalammin kokata, yleensä ei kukaan halua. Kertiksiä ja laseja käytetään uudelleen. Saunassa lämpiää pesuvesi eikä yhtään puutteellista puhtautta vaikkei suihkua olekaan. Hyvä huussi. Minä en ole kotiorja ja kaikki osallistuvat hommiin. Ihan kun aikoinaan lapsuudessa mökillä koko perhe osallistui ja enemmän olleet vieraat. En myöskään suuremmin kuluta energiaa johonkin metatyöhön ja suunnitteluun ja säätämiseen. Yhdessä ostoksille ja mietitään mitä kukin haluaisi syödä. Minä pärjään mökillä itse ja samoin muut meillä.
Minä nautin mökkeilystä, mutta oletuksena on, että kaikki osallistuu ruuanlaittoon ja/tai tiskaamiseen. Jos ei osaa kokata, voi ainakin pestä perunoita, ja tiskivuorot menee vuorotellen. Poikkeuksena, jos tekee selvästi enemmän ruokaa kuin muut, saa vapautuksen tiskistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli taas sellainen "olen parempi kuin muut naiset" teksti. Aloituksessahan ihmeteltiin, miksi naiset
Aika käsi saa mies olla, jos ei noita hommia itse tee fasiliteettien puutteellisuudesta huolimatta.
Mikään ei ole mökkeilyä parempaa. Kun on lapsesta saakka ollut kesäisin ja talvisin isovanhempien mökillä niin kyllä nauttisin jos vielä olisi mahdollisuus mennä. Luonnon rauha, sauna, järvi ja kalastus on ihan parasta kaupunkielämän ja stressin nollaajaa.