Miten toimitte riitatilanteessa?
Miten sinä naisena toimit entä mies? Lentääkö astiat vai syntyykö mykkäkouluasetelma?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumalla.
Entä jos puoliso ei halua puhua? Puhutko silloin seinille?
Ei, puhun puolisolle. Vaikka toinen ei haluaisi puhua, niin hän saattaa silti kuulla, mitä sanon. Toisaalta meillä ei ole sellaisia riitoja, joissa huudetaan ja raivotaan, joten puolisolla ei ole tarvetta vetäytyä kuoreensa.
Yksinäsi saat puhua, koska en halua nähdä ärsyttävää pärstääsi ja painun ovet paukkuen pihalle. Palaan asiaan kahden viikon aikalisän jälkeen mutta onneksi sellaista tapahtuu kerran viidessä vuodessa. Ei meilläkään huudeta eikä raivota mutta hiljaiseksi mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap itse toimii?
Kävelen ulos huoneesta ja otan oman aikani. En tykkää riitelystä.
Olisit painajaismainen vastinpari minulle, joka kivahdan äkkiä suunniltani ja saatan paiskoa ovia ym, mutta lepyn äkkiä.
Kuulostat exältä ja tämän nyxältä, jotka molemmat kilahtelevat ja viskovat tavaraa sekä paiskovat ovia. Minä en vaan poistuin paikalta ja nyt on rauhallinen aviomies, jota ei tartte pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ap itse toimii?
Kävelen ulos huoneesta ja otan oman aikani. En tykkää riitelystä.
Olisit painajaismainen vastinpari minulle, joka kivahdan äkkiä suunniltani ja saatan paiskoa ovia ym, mutta lepyn äkkiä.
Kuulostat exältä ja tämän nyxältä, jotka molemmat kilahtelevat ja viskovat tavaraa sekä paiskovat ovia. Minä en vaan poistuin paikalta ja nyt on rauhallinen aviomies, jota ei tartte pelätä.
Ne tuliset ja fyysiset suuttujat taitavat olla juuri niitä, joilla on turvaton olo. He koettavat näin saada kumppanista edes jonkinlaisen reaktion, kun kokevat ettei tämä välitä. Todisteen, että toinen ei suhtaudu asiaan kylmän tunteettomasti.
Ei lentele astiat, eikä mökötetä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyttöystävälle sanonut että jos tulee riitaa niin sitten pitää heti alkaa harrastamaan seksiä niin se riitä unohtuu. Että jos se haluaa riidellä niin käsken ottaa vaatteet pois, muuten en kuuntele sitä.
Mutta miten te selvitätte sen riidan aiheen niin että se ei jää kalvamaan mieltä ja katkeroittamaan suhdetta?
Selvitän asiat puhumalla ja kuuntelemalla, selvittämällä miten toinen on kokenut asian ja toivon että toinen kuuntelee myös minun kantani. Joskus saatan itkeä, jos aihe on vaikea.
Huutamista, haukkumista, uhkailua en kuuntele. Sellaisen jälkeen ei tarvitse enää riidellä koska parisuhde/ystävyyssuhde päättyy siihen. Jos kyseessä on joku tuntematon esim. työpaikalla, niin pyydän poistumaan tai soitan poliisit selvittämään asiaa.
Puhutaan ja kuunnellaan toista niin että molemmat saavat asiansa sanottua. Jos toinen tarvitsee aikalisän niin sen saa, mutta asiaan palataan hengähdyksen jälkeen. Harvoin me tosin riidellään. Huutamista, haukkumista tai solvaamista ei minun lähelläni saa harrastaa, sitten saa lähteä tappelemaan jonkun muun kanssa. Vihaisenakin täytyy säilyä kunnioitus.
On vaarallista nauraa sellaiselle, joka on niin vihainen että jo huutaa.