Lapsi heitellyt sorsia kivillä ja mua oikeasti KUVOTTAA
Sain lapsen luokkakaverin äidiltä eilen viestin, että oli nähnyt meidän pojan yhden kaverinsa kanssa lammella heittelemässä sorsia kivillä. Lapsi ei kiellä, ei kyllä varsinaisesti myönnäkään, sanoo vaan että "ei me niitä heitelty vaan sinne veteen".
Tämä tuntuu musta aivan järjettömän pahalta! En ole mikään sellainen "eläintensuojelija", mutta jos olen jotain yrittänyt lapselle opettaa, niin sitä, että eläimiä ei kiusata ja luontoa pitää kunnioittaa. Luulin, että yön yli nukkumalla tunteet vähän helpottaisi, mutta suoraan sanoen mua edelleen vaan v*tuttaa nähdä tuo lapsi ja se, että sen mielestä asiassa ei ole mitään ihmeellistä ja kaduttavaa. En ole koskaan ennen tuntenut tällaista suoranaista vastenmielisyyden tunnetta omaa lasta kohtaan!
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä sitä lapset ei tulsistymisen vuoksi ei keksisi
Niin. Toiset heittää pullaa sorsille ja toiset kiviä...
Pullakaan ei ole hyväksi sorsille. Parempi ajatus toki siinä.
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät että on medialukutaidotonta porukkaa. Tällä palstalla menee aivokuolleimmatkin provot niiiiiin helposti läpi massoille, että oikein kutsutte näitä trolleja tänne sepittelemään. xD
Älä yleistä liikaa ;) av mammoille menee trollit läpi ;)
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia kenelläkään?
ai mistä? palstalla trollailusta ilmiselvin feikkitarinoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai hän kadu kun heitti vain veteen eikä kohti sorsia.
Vie lapsi uimaan ja heittele kiviä veteen...
Ihan hyvin voisin tehdä niin. Koska heitän kivet veteen, enkä lasta päin.
Vierailija kirjoitti:
Jos käytät hermomyrkkyjä hyttysten pitämiseen loitolla tai kammoat hämähäkkejä, niin miksi oletat, että saalistajalapsi ei kävisi saaliin eli sorsan kimppuun?
Mitenkäs me rajoittaisimme näitä saalistajalapsia? Aika iso ongelma jos maailmassa on 4mrd saalistajaihmistä
Aikuisen pitää ohjata lapsia ja selittää asioita. Opetella. Asiat täysin uusia maailmassa lapsille. Myös tunteet ja etiikka. Ehkä miettiä missä on itsenäisyyden ja turvallisuuden raja. Mitä ikää, pitääkö vahtia vielä paikoin.
Eikö niitä sorsia voida yksinkertaisesti vain ampua, jotta päästään niistäkin?
Mä sörkin lapsena kepillä käärmeitä. Silti pidän itseäni eläinrakkaana.
Voi tosiaan olla että heittelivät veteen...jabehkä ihan pikkusen yrittivät säikytellä sorsiakin. Mutta pienet tekee tuollaista. Minäkin aikoinaan - nyt en haluaisi edes ampiaispesää pudottaa. Olen lisäksi kohtalaisen hyvä koiraihminen.
Vierailija kirjoitti: Eikö niitä sorsia voida yksinkertaisesti vain ampua, jotta päästään niistäkin?
Kvaakk!!! kvaaak!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Eikö niitä sorsia voida yksinkertaisesti vain ampua, jotta päästään niistäkin?Kvaakk!!! kvaaak!!!
*Tähtää ja laukaisee*
Mahdoinko osua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä revin paarmalta siivet irti tuossa iässä. Älä sinä usko vihervassupropagandaa mitä tunkee nykyään joka tuutista.
Ja moni tappaa hyttysiä. Lintujen kivittäminen on aika lailla eri asia.
Toisaalla ei sinustakaan kovin herttaista ihmistä tainnut kasvaa?
Miten se on eri asia? Kummatkin tuntee kipua. Miksi päätät että joku elävä olento on toista arvokkaampi?
Joo kamalaa ja äijät ampuu syksyllä haulikolla niitä sorsia joille tulee takuuvarma kuolema.Ihminen juoksi taas pois luonnosta kerrostalon suojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käytät hermomyrkkyjä hyttysten pitämiseen loitolla tai kammoat hämähäkkejä, niin miksi oletat, että saalistajalapsi ei kävisi saaliin eli sorsan kimppuun?
Mitenkäs me rajoittaisimme näitä saalistajalapsia? Aika iso ongelma jos maailmassa on 4mrd saalistajaihmistä
Me katselimme lapsen kanssa, kun kissa leikki linnunpoikasen kanssa. On saalistajia ja saaliita, molempia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä revin paarmalta siivet irti tuossa iässä. Älä sinä usko vihervassupropagandaa mitä tunkee nykyään joka tuutista.
Eli yritätkö sanoa että eläinten kiusaajista tulee persuja?
Ei Mikkel Näkkäläjärvi ole persu vaan demari.
Toki mutta ehdokaslistoilla eläinsuojelurikoksista tuomitut on useimmiten persuja.
Vierailija kirjoitti:
Olennaista lienee ovatko sorsat olleet "tulilinjalla" vai eivät. Aina aikuiset eivät puhu totta. Naapuri kertoi äidilleni minun kiusanneen heidän koiraansa vaikka en ollut niin tehnyt. Valitettavasti totuutta voi olla vaikea saada varmuudella selville koska iso osa lapsista osaa valehdella myös.
Minun naapurini kertoi myös äidilleni että olin kiusannut heidän koiraansa, omasta mielestäni olin vain yrittänyt leikkiä koiran kanssa. Ymmärrän kyllä näin aikuisena että toimintani vaikutti kiusaamiselta, mutta olin tosi noloissani ja hämmentynyt kun naapuri ilmestyi raivostuneena ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja moni tappaa hyttysiä. Lintujen kivittäminen on aika lailla eri asia.
Toisaalla ei sinustakaan kovin herttaista ihmistä tainnut kasvaa?
Miten se on eri asia? Kummatkin tuntee kipua. Miksi päätät että joku elävä olento on toista arvokkaampi?
Selkärangattomien kipu on erilaista, hermosto on kehittymätön. Eikä niillä ole samanlaisia tunnetiloja, esim. pelko.