Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi heitellyt sorsia kivillä ja mua oikeasti KUVOTTAA

Vierailija
12.07.2024 |

Sain lapsen luokkakaverin äidiltä eilen viestin, että oli nähnyt meidän pojan yhden kaverinsa kanssa lammella heittelemässä sorsia kivillä. Lapsi ei kiellä, ei kyllä varsinaisesti myönnäkään, sanoo vaan että "ei me niitä heitelty vaan sinne veteen". 

Tämä tuntuu musta aivan järjettömän pahalta! En ole mikään sellainen "eläintensuojelija", mutta jos olen jotain yrittänyt lapselle opettaa, niin sitä, että eläimiä ei kiusata ja luontoa pitää kunnioittaa. Luulin, että yön yli nukkumalla tunteet vähän helpottaisi, mutta suoraan sanoen mua edelleen vaan v*tuttaa nähdä tuo lapsi ja se, että sen mielestä asiassa ei ole mitään ihmeellistä ja kaduttavaa. En ole koskaan ennen tuntenut tällaista suoranaista vastenmielisyyden tunnetta omaa lasta kohtaan! 

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on barbaari pienestä pitäen.

Vierailija
2/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen pikku psykopaatti sulla kasvamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
4/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koita kasvattaa sitä!

Vierailija
5/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella muuten taipumusta epäempaattisuuteen?

Moni väkivallantekijä on pienenä kiusannut eläimiä. 

Vierailija
6/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hän kadu kun heitti vain veteen eikä kohti sorsia.

Vierailija
7/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä sitä lapset ei tulsistymisen vuoksi ei keksisi 

Vierailija
8/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä revin paarmalta siivet irti tuossa iässä. Älä sinä usko vihervassupropagandaa mitä tunkee nykyään joka tuutista.

Ja moni tappaa hyttysiä. Lintujen kivittäminen on aika lailla eri asia.

Toisaalla ei sinustakaan kovin herttaista ihmistä tainnut kasvaa? 

Vierailija
9/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie metsälle ja pyydä nylkemään jänis. Ja monelta raavaalta mieheltäkin tekemättä.

Vierailija
10/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä revin paarmalta siivet irti tuossa iässä. Älä sinä usko vihervassupropagandaa mitä tunkee nykyään joka tuutista.

Eli yritätkö sanoa että eläinten kiusaajista tulee persuja? 

Vierailija
11/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakota se järveen kaulaa myöten ja ole alkavinasi heittelemään nyrkin kokoisia kiviä.

Vierailija
12/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä sitä lapset ei tulsistymisen vuoksi ei keksisi 

Niin. Toiset heittää pullaa sorsille ja toiset kiviä... 

Vierailija
13/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yritätkö sanoa että eläinten kiusaajista tulee persuja? 

Ei ainakaan mitään hyy zäreitä.

Vierailija
14/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista lienee ovatko sorsat olleet "tulilinjalla" vai eivät. Aina aikuiset eivät puhu totta. Naapuri kertoi äidilleni minun kiusanneen heidän koiraansa vaikka en ollut niin tehnyt. Valitettavasti totuutta voi olla vaikea saada varmuudella selville koska iso osa lapsista osaa valehdella myös.

Vierailija
15/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin taidettiin säikytellä lintuparvia. Eri asia tosiaan kun pommittaa itse lintuja

Vierailija
16/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytte taas uudesaan keskustelun asiasaa. Pane lapsi miettimään, jos joku heittäisi häntä, tai han vain siihen lähellä kiviä, jos siitä jotain tajuaisi.

Vierailija
17/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paiskaa penska lampeen sorsien seuraksi, ehkä oppii jotain, luultavasti ei mitään.

Vierailija
18/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen empatiakyky vasta kehittyy. Asioita tehdään ajattelemattomasti ja sitten vanhempana voidaan kauhistella kuinka sitä nuorena käyttäytyikin typerästi. Enemmän olisin huolissani sinun omista inhon ja vihan tunteista omaa lastasi kohtaan.

Vierailija
19/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinua sentään kiinnostaa lapsesi törppöilyt. Tuossa pari viikkoa sitten näin uimarannalla, kuinka joku oman elämänsä sankari sukelteli pohjamudista simpukoita ja availi niitä ja jätti rannalle. Vanhemmat siinä vaan toljotti. Kun kävin sanomassa, että noin ei saa tehdä kersa ei reagoinut siis mitenkään. Katsoa möllötti siinä niin kuin joku ymmärtämätön.

Vierailija
20/99 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika sanoi, ettei heitellyt sorsia kivillä. Hän kertoi ihan selvästi, että olivat heitelleet kiviä veteen, mutta eivät heitelleet sorsia. On asia erikseen, arveletko lapsesi valehtelevan, mutta älä nyt väitä, ettei ole kieltänyt asiaa. Lue oma kirjoituksesi ja selvitä pääsi. Meni vähän tunteisiin, koska tämä on tuttu ilmiö. Joillekin naisille ei riitä, että kysymykseen vastaa kyllä tai ei. Ajatellaan, että eihän se tarkoittanut OIKEASTI sitä, koska vastasi vain lyhyesti eikä samalla selittänyt tarkemmin, heilutellut käsiään, korottanut ääntään ja piirtänyt kuvaa tilanteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi