Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, sääntö-Suomi iskee jälleen. Palautetuista pulloista pitäisi nyt muka maksaa veroa!

Vierailija
11.07.2024 |

"pullonpalautustulot ovat veronalaista tuloa. Tämä pätee kuitenkin vain pulloihin, joita on kerännyt muilta. Itse ostamiensa pullojen panteista ei tarvitse veroja maksella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010551811.html

Kyllä minä rinnastan maassa lojuvan pullon metsämarjoihin, eli verovapaata tuloa.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jos jotenkin pärjäätte itse taloudellisesti, niin älkää ottako pulloja ja tölkkejä mukaanne vaan jättäkää ne maahan. On monia ihmisryhmiä, jotka tarvitsevat pientä lisätuloa pantillisten tölkkien keräilystä. Työttömiä, opiskelijoita, sairaita, eläkeläisiä. 

Ihan varmasti otan. Kaikille pieni lisätulo kelpaa.

Vierailija
122/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa..ite saan kyllä vastaavasta tuntimäärästä vähintään 15 -20 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Italiassa on pullonpalautusautomaatit joihin tarvitaan smartphone ja pullonpalautusappi. Ei tule rahaa ei kuitteja vaan palutus näkyy sitten puhelimessa. Miten aiotte turisteina palauttaa pullonne täällä, vai heitättekö mereen?

Vierailija
124/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että nykyisin tulee tällaisia ihmeellisiä juttuja milloin mistäkin.

Onko näillä vaan tarkoitus ärsyttäätai herättää hämmennystä?

Tarkemmin ajateltuna tavallisia lööpejä. Välillä tuntuu, että olisi olemassa isompiakin asioita mistä uutisoida. Ehkä kuitenkin olisi asiallisempaa keskittyä enemmän itse ketjun aiheeseen.

Vierailija
125/129 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli sateenkaarihallitus, joka laittoi pullonpalutuksen verolle.  

Ei kai sitä kukaan missään kysele, mistä olet pullosi löytänyt vai oletko ihan itse ostanut. En minä ainakaan säilyttele mitään kaupan kuitteja joista näkisi montako pulloa olen kaupasta ostanut 

PULLONPALAUTUSTULOJA koetettiin vuonna 2016 saada pois veronalaisesta tulosta. Lakialoitteen teki sdp:n Tytti Tuppurainen. Suomisen mukaan aloite ei kuitenkaan edennyt eduskunnassa.

Oma kansa ensin ajattelu on vahingollista, totesi tuppurainen hiljattain ja panttipullot verolle lakialoite tuppuraisen toimesta, tää akkahan on pelkkä katkera kommunisti Suomen kansalaisia kiusaamaassa ja Suomea tuhoamassa. Eikä sovi unohtaa Uniperi-tappioita jotka on tuppuraisen vastuulla.

Vierailija
126/129 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella että veroviraston asiantuntijat saavat palkkaa tällaisten keksimisestä. Veronmaksajan kustannuksella tietysti.

Kuitenkaan yritysten huomattavan suuriakaan rahansiirtoja veroparatiiseihin verojen välttely tarkoituksessa ei saada (haluta saada?) kuriin. Vuosien varrelta muistuu mieleen ainakin Mehiläinen ja Intrum jotka tätä harrastavat, eli ei haittaa vaikka yritys olisi tunnettukin, jotenkin kummasti menee verohallinolta ohi nämä vaikka voivat näistä kahvipöydässä lehdestä lukea. Marja-, sieni- ja käpytuloveroa odotellessa.

Vierailija
127/129 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maksetaan veroja, jos saat rahaa. Jos et ole tyytyväinen tähän sääntöö, lähde muualle. Maailmassa on melkein 200 maita, valitse niistä.

Vierailija
128/129 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän suuri bisnesidea saada valtiolle lisää rahaa. Kaikesta muusta säästettiin mutta köyhiltä piti vielä niistää.

Porvarien ahneus on pohjaton 

Vierailija
129/129 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihme ettei ne ulkomaiset osaajat viihdy tällaisessa maassa...