Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, sääntö-Suomi iskee jälleen. Palautetuista pulloista pitäisi nyt muka maksaa veroa!

Vierailija
11.07.2024 |

"pullonpalautustulot ovat veronalaista tuloa. Tämä pätee kuitenkin vain pulloihin, joita on kerännyt muilta. Itse ostamiensa pullojen panteista ei tarvitse veroja maksella."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010551811.html

Kyllä minä rinnastan maassa lojuvan pullon metsämarjoihin, eli verovapaata tuloa.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tölkkien pantit on 0,15 senttiä kipale

10 tölkkiä on 1 euro 50 senttiä

100 tölkkiä on jo ruhtinaalliset päivän ruoka rahat eli 15 euroa!

En ole laskenut mahtuuko 100 tölkkiä 300 litran jätesäkkiin mutta huomautan että puhutaan niin tolkuttomasta määrästä tölkkejä että jos saa kerättyä tuon edes 15 euroa niin hyvä niin.

En ole kateellinen jos tuosta ei tarvitse maksaa veroja varsinkin kun näkee näiden sankarien dyykkaavan koirankakkaroskiksia paljain käsin.

Ei niitä pulloja ja tölkkejä enää löydy edes mistään. Keräilijöitä on niin paljon ja yleensä juojat vie ne mukanaan. Kun viimeksi kokeilin 9 h hommasta sain euro tai kaks.

Pitää mennä tapahtumien ulkopuolelle. Esim kun oli Tuska niin kerääjät palauttivat Rediin useita jätesäkillisiä tölkkejä jatkuvasti.

Mutta entäs festareiden palautus tuopit? Niillä tekee oikeasti rahaa jos niitä lähtee keräämään. Olin festareiden terassilla kun alkoi bändi soittamaan, katselin ympärilleni, niin siinä oli 50-100€ edestä panttituoppeja. Mitä pidemmälle ilta etenee sitä enemmän panttituoppeja ja tölkkejä löytyy kun ihmiset ei jaksa käydä palauttamassa. Flow festarilla tekisi hyvän tilin.

Vierailija
82/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut maksamaan veroa siitä, että siivoat ympäristöä. Hienoa Suomi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on niin tyhmiä, että heti kun näkevät tollasen kirjoituksen lehdessä... ne menee verotoimistoon ja heittää lompakon virkailijalle ottakaa niin paljon kun tarvitsette. Vähän kuin jotkut mummelit ja papappelit kaupassa heittää lompakon kassalle ota siitä kaikki mitä haluat.

Repesin nauruun täysin.......iloisia veronmaksajia.

Vierailija
84/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pantin saaminen takaisin ei voi olla tuloa, siitäkään huolimatta ettei ole itse maksanut panttia alunperin.

Hämmästelen myös niitä, jotka ilmoittavat pulloista saadut pantit veroilmoituksessa tuloina. Miksi ihmeessä?

Vierailija
85/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nykyään edes löydy mistään tölkkejä. On niin paljon kerääjiä. Otti pattiin kun näin yksi päivä miehen bränikällä sähköskuutilla tonkimassa roskiksesta tölkkejä. Jos on varaa sähköskuuttiin, niin sun ei tarvii kerätä tölkkejä. Jättäis ne meille, joilla on oikeasti taloudellisesti tiukkaa. Tyyliin pitäisi löytää edes euron edestä jotain että saisi paketin uunilenkkiä syötäväkseen. 

Vierailija
86/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täystollo maa 🤮

Vierailija
87/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nykyään edes löydy mistään tölkkejä. On niin paljon kerääjiä. Otti pattiin kun näin yksi päivä miehen bränikällä sähköskuutilla tonkimassa roskiksesta tölkkejä. Jos on varaa sähköskuuttiin, niin sun ei tarvii kerätä tölkkejä. Jättäis ne meille, joilla on oikeasti taloudellisesti tiukkaa. Tyyliin pitäisi löytää edes euron edestä jotain että saisi paketin uunilenkkiä syötäväkseen. 

Ehkä se on ostanut sen skuutin keräämillään pullorahoilla? Ei sitä paitsi kuulu sulle, kuka niitä kerää ja mistä syystä. Lopeta itse kerääminen, jos muut keräilijät ärsyttää sua noin paljon.

Vierailija
88/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä elät jo muutenkin muitten rahoilla ja se on vain huonoa taloudenpitoa sulta, jos et avustuksista saa makkarapakettia ostettua. Mene töihin.

Vierailija
89/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pantin saaminen takaisin ei voi olla tuloa, siitäkään huolimatta ettei ole itse maksanut panttia alunperin.

Hämmästelen myös niitä, jotka ilmoittavat pulloista saadut pantit veroilmoituksessa tuloina. Miksi ihmeessä?

Varmaan tosi yleistäkin, että ihmisillä on vuoden pullopanttikirjanpito tallessa verottajalle ilmoitettavaksi.  =D  Eriteltynä omat pullopantit ja kerätyt pullopantit.  Ou jeee!!  

Vierailija
90/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskee myös perheen sisäisiä pullopalautuksia. Jos lapsesi on ostanut ja juonut cokiksen, et voi palauttaa sitä tölkkiä yhdessä perheen muiden palautuspullojen kanssa kauppaan ja pitää hyvityksen itselläsi rikkomatta lakia.

Vierailija
91/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei palautetuista pulloista ei pidä maksaa veroja, jos ne pullot on itse ostanut, mutta jos keräät muiden kuin taloutesi ostamia pulloja niin kyse on veronalaisesta tulosta.

KAIKKI tulot ovat veronalaisia ellei laissa erikseen niin säädetty, pullopantteja ei ole erikseen säädetty verovapaaksi.

Kumma että täällä on taas lauma puolustelemassa veronkieroa ihme tekosyillä, mutta jos minä jättäisin pääomatuloni verottajalle ilmoittamatta (ihan sama asia), niin samat henkilöt olisivat naama punaisena huutamassa ja möyhkäämässä sikasijoittajasta ja veronkiertäjästä...

Ja kyllä, ilmoitan kaikki tuloni sentilleen, jopa joulukuun korkotuloni 8cnt...

Vierailija
92/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on ostanut sen skuutin keräämillään pullorahoilla? Ei sitä paitsi kuulu sulle, kuka niitä kerää ja mistä syystä. Lopeta itse kerääminen, jos muut keräilijät ärsyttää sua noin paljon.

Ehkä on, mutta pidän sitä itsekkäänä toimintana. Silloin kun itselläni meni paremmin (en uinut rahassa eikä ollut silloinkaan varaa ylimääräiseen), niin jätin aina tarkoituksella pulloja ja tölkkejä roskisten päälle köyhien noukittavaksi. Pientä hyväntekeväisyyttä. En kyllä silloinkaan olisi halunnut, että ne noukkii joku ahne paska joka haluaa shoppailla uusimpia vempeleitä itselleen. Ne oli tarkoitettu taloudellisessa pulassa oleville köyhille.

Vierailija
93/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä elät jo muutenkin muitten rahoilla ja se on vain huonoa taloudenpitoa sulta, jos et avustuksista saa makkarapakettia ostettua. Mene töihin.

Ei ole huonoa taloudenpitoa, että olen odottanut yhtä Kelan päätöstä ikuisuuden, että saan edes jotain tuloa. Minä en voi sitä päätöstä nopeuttaa vaikka kuinka olen yrittänyt. 

Vierailija
94/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja saa vähennyksiäkin tulosta tehdä.

Ei saa unohtaa ostokuitteja, keräillään siis niitäkin! Eihän se muuta vaadi kuin kaupan ovella kuitti muutamilta kaljasalkun ostajilta.

Vierailija
95/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska osa ihmisistä ovat REHELLISIÄ, eivät kusipäisiä valehtelijoita.

Vierailija
96/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koskee myös perheen sisäisiä pullopalautuksia. Jos lapsesi on ostanut ja juonut cokiksen, et voi palauttaa sitä tölkkiä yhdessä perheen muiden palautuspullojen kanssa kauppaan ja pitää hyvityksen itselläsi rikkomatta lakia.

Mutta voit lahjoittaa lapsellesi tai itseasiassa ihan kenelle tahansa henkilölle 4999 euroa 3 vuoden välein verottomasti. Rahana siis ok, mutta jos annat saman verran pulloina niin verottaja iskee.

Vierailija
97/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huonoa taloudenpitoa, että olen odottanut yhtä Kelan päätöstä ikuisuuden, että saan edes jotain tuloa. Minä en voi sitä päätöstä nopeuttaa vaikka kuinka olen yrittänyt. 

Mitä tuloa sä sitten aikaisemmin sait?

Vierailija
98/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjanostajat pyytävät kuitin maksamistaan marjoista, vaikka ne eivät ole verotettavaa tuloa. Mihinkään ei merkitä, kuka ne tölkit ja pullot palautti. Jos niitä alettaisi seurata, olisi ainakin sellaisilla nuorilla ja lapsilla hirmuisesti palautettavaa, joilla ei ole muita tuloja eikä siis verojakaan.

Vierailija
99/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Miksi sinulla ei ole vaihtoehtoisia tulonlähteitä ja puskurirahastoa tuon varalle? Jos olisit hoitanut talouttasi asiallisesti sinulla olisi vararahastoa ja myös muita tuloja.

Minä esimerkiksi voisin odotella kelapäätöstä talouden puolesta ikuisesti ja silti selviäisin.

Vierailija
100/129 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei palautetuista pulloista ei pidä maksaa veroja, jos ne pullot on itse ostanut, mutta jos keräät muiden kuin taloutesi ostamia pulloja niin kyse on veronalaisesta tulosta.

KAIKKI tulot ovat veronalaisia ellei laissa erikseen niin säädetty, pullopantteja ei ole erikseen säädetty verovapaaksi.

Kumma että täällä on taas lauma puolustelemassa veronkieroa ihme tekosyillä, mutta jos minä jättäisin pääomatuloni verottajalle ilmoittamatta (ihan sama asia), niin samat henkilöt olisivat naama punaisena huutamassa ja möyhkäämässä sikasijoittajasta ja veronkiertäjästä...

Ja kyllä, ilmoitan kaikki tuloni sentilleen, jopa joulukuun korkotuloni 8cnt...

Pankki tai muu koronmaksaja ilmoittaa maksamansa korot verottajalle, et sinä voisi niitä pimittää. Palautuksista ei kukaan ilmoita yhtään mihinkään eikä edes tiedä, kuka ne palautti. Jos niistä oikeasti vero maksettaisi, vain sellaiset palauttaisivat niitä, joiden tulot ovat niin pienet, ettei veroa mene.