Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö on vanhempia, jotka eivät ota lapselleen vakuutusta?

Vierailija
02.02.2007 |

Tuosta korvatulehdus-viestistä tuli vaan mieleen, että vieläkö tosiaan joku jättää vakuutuksen ottamatta?

Mä luulin, ettei ole enää mahdollista.

Meillä on kaikilla kolmella ja jokaisella meidän tuttavalla/ystävällä on, eikä kukaan ole katunut. Aina on tauteja ja on niin paljon mukavampi mennä suoraan yksityiselle asiantuntijalle. Sinne pääsee heti ja hoitoa saa saman tien.

Hui, aika pelottavaa ja riskaabelia jättää vakuutus ottamatta.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla sen sijaan on kummallinen tarve tulla toistelemaan sanomaasi, ilman, että siihen on mitään tarvetta. Kyllä kaikki ymmärsivät ensimmäisen kirjoituksesi, eikä kukaan epäile sen todenperää.

Ehkä käyt liian herkillä, kun koet tarpeeksesi puolustella omia kirjoituksiasi?

Vastasin sinulle myöhemmin, että emme ole tässä nyt keskustelleet YKSINOMAAN teidän perheestänne! Keskustelua käydään siis ihan yleisellä tasolla. Ehkä voisit lisätä kirjoitustesi perään, että ei saa lainata?

t. 58

Vierailija:

Vastaan tähän ketjuun kerran (joka on muka toistoa) ja nyt minä olen sitten sekaisin kun kommentoin saamaani vastausta, kun luulen sen olevan minulle, koska vastaukseen on kopioitu minun kirjoitukseni?

Aika huterat diagnoosintekotavat sinulla, 66. Kääntyisit sinäkin sinne yksityislääkärin puoleen.

57

Vierailija
62/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolme vuotta toista samanmoista. Nyt olen tullut järkiini ja aion irtisanoa molemmat. Pian syntyvälle vauvalle vakuutusta ei ole otettu. Luojan kiitos, lapseni ovat olleet todella terveitä (koputan puuta) ja molempien kanssa lääkärissä on käyty yhden kerran. Halvemmaksi tulee käydä yksityisellä omavastuisesti ja saahan siihenkin jotain pientä korvausta Kelalta.

Ja vaikka asumme pk-seudulla, en ole kuullut julkisesta puolestakaan mitään kovin kummoisia valituksia. Suomessa on laadukas terveydenhuoltojärjestelmä, vakuutukset ovat vain rahastusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

57

Vierailija
64/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ollut terveistä lapsia , ei omavastuun verran edes ole mennyt.

Vierailija
65/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa alle sata euroa vuodessa.

Vierailija
66/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat allergia-diagnoosit voi jäädä saamatta, mutta se voi olla myös etu.

Vierailija
67/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikaa vierähtää.

Mikä sinusta on _turha_ allergiadiagnoosi? Onko sellainen esim. minun kuopukseni vilja-allergia, jonka seurauksena hänen kasvunsa pysähtyi, kun ravintoaineet eivät imeytyneet?

Vierailija
68/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaupungissakaan tuolla lähistöllä ei ole yksityistä viikonloppu-tai iltapäivystystä, joten sellaista tilannetta ei oikein tule että olisi mahdollista päästä yksityiselle. Eikä se haittaa koska oma terveysasema toimii oikein hyvin.

Vierailija
69/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko hesarista kuinka joka neljännellä lapsella on vanhempien mukaan ruoka-aineallergia, kun todellisuudessa ruoka-aineallergisia on 1/40. Jos kiertää riittävän monta yksityistä lääkäriä niin varmasti joku sanoo että " kyllä tuo nyt varmaankin saattaisi olla allergiaa" .

Vierailija
70/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen sijaan yritin melkein vuoden saada julkisen terveysasemamme neuvolaa ottamaan lapseni kasvuongelmat tosissaan. Lopulta soitin ylilääkärille ja lapsi pääsi testeihin ja vilja-allergia löytyi. Että kyllä se helpomminkin voisi se asia järjestyä.

79

Vierailija
71/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja lienee viitannut niihin?

Vierailija:

mutta aikaa vierähtää.

Mikä sinusta on _turha_ allergiadiagnoosi? Onko sellainen esim. minun kuopukseni vilja-allergia, jonka seurauksena hänen kasvunsa pysähtyi, kun ravintoaineet eivät imeytyneet?

Vierailija
72/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mulla eikä miehellänikään.

Meillä on vain kotivakuutus ja auton vakuutukset.

Hyvin ainakin meillä pelaa ihan kunnallinen lääkäri.. Omalääkärille (ja hyvä lääkäri onkin) pääsee aina samana päivänä kun aamulla soittaa.

Ja jatkotutkimuksiin pääsee aina nopeasti lähikaupungin lastenpolille / tai muulle polille.

Koskaan ei ole ongelmia ollut.

Asutaan pikkupaikkakunnalla Pohjois-Kymenlaaksossa.

Vierailija
73/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jokainen on vuorollaan joutunut olemaan sairaalassakin ja on tehty tutkimuksia ja monenlaista kremppaa on ensimmäisinä elinvuosina ollut, niin silti vakuutukset olivat turhia. Hoito julkisella puolella on jokseenkin halpaa, ja tosiaan, lapset saavat ilmaisen sairaalahoidon 7 vuorokauden jälkeen. Nyt on nuorimmaisella alkamassa tutkimuskierre outojen vaivojen takia. Lääkäriaika lastenpolille saatiin alle kuukaudessa ja tutkimuksista (labra, röntgen, magneettitukimus) ei tarvitse erikseen maksaa, vain polikäynneistä. Yksi lapsistamme on allerginen, mutta kun pyytää halvat lääkkeet - jotka siis toimivat yhtä hyvin kuin kalliitkin - ei allergiankaan hoito kallista ole. Uskalsimme irtisanoa jopa allergisen lapsen vakuutuksen.

Vierailija
74/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vakuutusta. Asutaan hus-alueella ja tutkimuksiin päästy aina viikon sisällä. Lastenklinikalla loistavat lääkärit ja muu henkilökunta.

Sairaus niin harvinainen, että lääkärit kyselleet neuvoja lääkäreiltä muista maista.

Miten vakuutus olisi meitä hyödyttänyt??

ps olisin ottanut vakuutuksen mutten saanut odotusaikana koska vauva perätilassa ja hyvä niin säästyi helvetisti rahaa

Vierailija
75/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei älytty ottaa ennen lapsen syntymää. Poika syntyi sitten keskosena ja yritettiin sitten myöhemmin ottaa vakuutus. Mistään yhtiöstä ei myönnetty vakuutusta. Vedottiin keskosuuteen.

No onneksi poika on ollut terve muutamia flunssia ja vatsatautia lukuunottamatta.

Vierailija
76/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin juuri vakuutuksesta takaisin noin 900 e viime vuodelta, sillä lapsellamme on ollut pitkiä sairaalajaksoja - ihan kunnallisella puolella. Tehohoito, vuodeosastohoito, poliklinikkakäynnit + lääkkeet maksaa vaan aika sikana meille pienituloisille, vaikka niissä maksukatto onkin.

Eli aika paljon saatiin omiamme takaisin, vaikka vakuutusmaksut isoja onkin.

Vierailija
77/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päätynyt toimimaan itse omana vakuutusyhtiönä. Eli keskimäärin vakuutusmaksut ovat aina isommat kuin maksetut korvaukset, muuten vakuutusyhtiöt menisivät konkkaan. Meillä ei ole mitään erityisiä riskejä ja jos käy huonosti, meillä on varaa maksaa hoitokulut itse.

Todennäköisesti jäämme voitolle ilman vakuutusta.

Vierailija
78/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä: tuon maksun lisäksi poliklinikkakäynnit (22 e/kerta, näitä voi olla jopa pari kertaa kuussa) ja kalliit lääkkeet maksavat erikseen.

Lisäksi jouduimme maksamaan tuon 7x26e kahteen kertaan, koska vuosi vaihtui hoitojaksojen välissä.

Vierailija
79/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kalenterivuoden aikana lapselta menee sairaalamaksuja vain viikosta, vaikka olisi sairaalassa kuukausikaupalla. Poliklinikkamaksuista en puhunut mitään. t. 89

Vierailija
80/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama korvatulehduskäynti jälkitarkastuksineen, pari kovaa kuumetta ja muuta sellaista tavallista päiväkotilapsen sairastapausta. On se hemmetin paljon helpompaa lampsia suoraan yksityiselle, sen sijaan että jonottaisi illalla tai yöllä kaiken maailman kulkijoiden kanssa terveyskeskuspäivystyksessä. Mikä siinä muuten onkin, että lasten sairauden puhkeavat aina illalla tai yöllä?

No, vakuutuksen tarpeellisuudenhan näkee aina vasta jälkikäteen, joten jokainen omalla riskillään ja oman harkintansa mukaan.

Jk. Meillä on myös tähän asti tarpeettomat koti-, henki-, ja tapaturmavakuutukset. Enpä silti niitä irtisanoisi, vaikkei vielä olla niiden eduista päästy ' nauttimaankaan' ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi