Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö on vanhempia, jotka eivät ota lapselleen vakuutusta?

Vierailija
02.02.2007 |

Tuosta korvatulehdus-viestistä tuli vaan mieleen, että vieläkö tosiaan joku jättää vakuutuksen ottamatta?

Mä luulin, ettei ole enää mahdollista.

Meillä on kaikilla kolmella ja jokaisella meidän tuttavalla/ystävällä on, eikä kukaan ole katunut. Aina on tauteja ja on niin paljon mukavampi mennä suoraan yksityiselle asiantuntijalle. Sinne pääsee heti ja hoitoa saa saman tien.

Hui, aika pelottavaa ja riskaabelia jättää vakuutus ottamatta.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 vuotiaana todettiin astma ja nyt kaikki astmaan liittyvät lääkärikulut (yksityisellä, myös kontrollit koko elämän ajalta) sekä astmaan liittyvät lääkkeet menevät vakuutukseen. Ja siis yhden kerran maksettiin 50 euron omavastuu ja saatiin vakuutusnumero, jolla maksavat tästä lähin kaikki astmakulut.

Vierailija
22/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Meillä tehdään näin ja se on ainoa oikea vaihtoehto!"

Tällaisia on oikeastaan hauska lukea välillä ja naureskella, miten jonkun pitää yrittää päteä tällaisella asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvaa syntymävikoja...

Vierailija
24/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sellaiset joilla vakuutukset on, käyttävät joka pikkuvaivastakin lapsiaan lääkärissä. Minä normaalijärjellä varustettu äiti osaan lääkitä ja hoitaa pikku nuhat ja flunssat itsekin. Kertaakaan ei ole vielä tarvinut edes lasta käyttää lääkärissä sairauden takia (2,5v) ja jos tarvii, sen kerran voi maksaa yksityisestä itsekin. Olisi vakuutus mennyt täysin hukkaan meillä.

Vierailija
25/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä käydään aina, kun se tuntuu helpoimmalta tai parhaalta. Yhtenäkään vuonna ei ole mennyt sen vakuutuksen hintaa yksityiselle. Eli ollaan voitolla, vaikka yksityistä käytetäänkin.

Vierailija
26/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen pitkittynyt korvatulehdus ja astmaepäilyt saatiin hoidettua ihan hyvin julkisella puolella. Ei menty konkkaan, ollaan ihan normaalisti tienaava perhe.

Vierailija
27/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuosta hyödystä oli puhetta. Poikamme vakuutusmaksu on noin 150 euroa vuodessa eli ollaan hänen elinaikanaan maksettu 450 euroa siitä. Pelkästään astmatutkimuksiin on nyt kulunut allergiatesteineen noin 400 euroa ja astma todettiin vasta viime vuoden marraskuussa. Astma- ja allergialääkkeet on tähän mennessä maksaneet ehkä noin vajaa 50 euroa. Joten ihan hirveästi ei vakuutusyhtiö ole tähän mennessä pojallamme rikastunut. :-)

Eri asia tietty on, jos haluaa jonottaa kuukausia julkiseen terveydenhuoltoon. Jos me olisi sitä kutsua jääty odottamaan, niin poikamme olisi ollut sairaalahoidossa keuhkokuumeen vuoksi. Joten onneksi on vakuutus! Olisi ollut viime loppuvuodesta ja tässä alkuvuodesta pikkusen kauheata repiä tuollanen 400 eskoo rahaa jostain..

Niin ja toinen esimerkki. Veljentyttöni korvien putkitus maksoi about 1000 euroa, joten tuli saman ikäisen tytön vakuutukselle siinäkin katetta. Eikä tarttenut jäädä kutsuja julkiselle puolelle odottelemaan, ne kun meidän kaupungissa tuppaavat viipymään.

Vierailija
28/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettiin kyllä, että sillä vuosimaksulla kävisi aika monta kertaa yksityisellä. Meidän terveysasema toimii todella takkuisesti ja lääkärit vaihtuvat koko ajan (keikkalaisia tosi paljon). Ajatus siitä, että voidaan mennä yksityiselle silloin kun meille sopii ja vakuutus korvaa kulut -47e/vuosi (Tapiolan omavastuu) helpottaa kummasti. Maksan mieluusti tuon vuosimaksun, koska olen perheenjäsenteni sairastelun myötä huomannut, että Suomessa julkinen terveydenhuolto alkaa olla hyvin eriarvoista eri puolilla maata. Sitäpaitsi esim. korvatulehduksen diagnosointi on yksi haasteellisimpia tehtäviä, ja toivon siihen hommaan erikoislääkäriosaamista. Kollegiaalisuuteen en halua vedota, asiat tulisi sitä kautta hoidettua vasemmalla kädellä. Ja itse olen päättänyt olla hoitamatta omia lapsiani pikkuvaivoja lukuunottamatta.

t. lääkäri

Vierailija
29/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ydinhän on se, että mitä kukakin arvostaa. Mä arvostan vaivattomuutta ja varmuutta ja erikoislääkäriosaamista. Mielelläni siitä sitten jonkun kympin ylimääräistä vuodessa maksankin. Meidän terveyskeskus on ihan sieltä ja syvältä ja käytän lastani siellä vain, jos tiedän itse diagnoosin. Esim. tässä meidän astmatapauksessa tk-lääkäri diagnosoi pojallemme korvatulehduksen (?) ja puhtaat hengitysäänet, kun yksityinen lastenlääkäri, allergologi seuraavalla viikolla diagnosoi atooppisen astman ja alkavan keuhkokuumeen.. :-(

Vierailija
30/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lapsi saa sairastaa todella paljon, jotta kannattaa ottaa vakuutus. Jotkut taas puolustavat, että saivat enemmän kuin maksavat, mutta kuinka moni niistä lääkärikäynneistä on oikeasti tarpeellinen? Itse en halua maksaa siitä, että joku rahtaa lastaan lääkäriin jokaisesta nuhatipasta ja tottakai lääkärit haluaa tehdä tarkastuksia tarkastuksen päälle, kun kerran vakuutus maksaa. Todellakin alle puolet maksetuista rahoista saadaan takaisin, koska välistä viedään vielä vakuutusyhtiön katteet.

- Kelan lääkekatto on 500 vai 600 Euroa ja sen jälkeen kuitenkin yhteiskunta maksaa.

- Jos lapseni on todella vakavasti sairas, hänet hoidetaan yhteiskunnan laskuun kuitenkin. Ja päästään pienemmistä sairauksistajulkiseen hoitoonkin ja joskus kiiretilanteessa voidaan käydä yksityisellä, joka kustantaa täällä päin peräti 42 Euroa/krt eli vakuutusmaksulla voi käydä aika monta kertaa!

Vierailija
31/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan luota julkiseen terveydenhuoltoon pätkääkään. Terveyskeskuksemme on surkea.

En käytä lapsiani turhaan lääkärissä, mutta toinen sairastelee paljon. Olen yrittäjä ja jokainen hukkaan mennyt työtunti maksaa lisää. Ei ole paljon haluja istua tehottoman terveyskeskuksen jonossa kuutta tuntia ja jäädä sittenkin vaille apuja...

Vierailija
32/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kumpaakaan ei ole käytetty kertaakaan.... lapset ovat nyt 9 v ja 11 v ja ainoat sairaudet ovat olleet flunssa ja mahatauti.

Mutta eipä sitä etukäteen tiennyt ja ei viitsi keskeyttää vakuutusta koska varmasti sitten heti tapahtuisi jotain

Vierailija
33/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tutkimukset ovat. Ja julkisella puolella taas niihin pääseminen ja jonottaminen kestää.

Vierailija
34/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaikki isot ja vaikeat asiat hoidetaan joka tapauksessa Suomessa julkisella sektorilla. Pikkuasiat taas eivät yleisesti ottaen ole kovin kalliita, jollei sitten halua rampata lääkärillä joka nuhatipan takia.

Itse en todellakaan lähtisi rikastuttamaan vakuutusyhtiötä sillä lotto-periaatteella, että meitä " onnistaisi" niin että saisimme harvinaisen sairaan lapsen.

Vierailija
35/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän julkisella puolella saa hyvää hoitoa, ongelma vaan on hyvin pitkät jonotusajat. En nähnyt mitään ideaa odotella kuukausikaupalla putkitusaikaa ja samalla syöttää lapselle antibiootteja. Niinpä oli helpottavaa kun homma hoitui yksityisellä nopeasti.

Vakuutushan korvaa myös julkisen puolen hoitokulut, kuten sairaaloiden poliklinikkamaksut ja lääkemaksut. Niistäkin voi tulla yllättävän suuri kuluerä kun laskee vuoden kuitit.

Vierailija
36/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutuksistakaan ei ole ollut mitään hyötyä. Pitää olla todella allerginen tai jatkuvasti sairas tms. Ja esikoisen vakuutusmaksuihin on tosiaan mennyt sen verran, että sillä hinnalla olisi maksanut jo monet hoidot + lääkkeet....Kaikki lapsemme ovat kuitenkin perusterveitä, joten ihan turha tuo sairasvakuutus. Tapaturmavakuutuksista en kyllä luovu.

Vierailija
37/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat, jotka veivät lapsensa terveyskeskukseen ja menettivät lapsensa epäpätevän lääkärin käsittelyssä.

Minä " lottoan" kernaasti, jos pelissä on lasteni henki.

Vierailija
38/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Me olemme laskeneet, että vakuutuksen hinta + omavastuu on niin suuri, että samalla rahalla käyttää lasta jo aika monta kertaa omalla kustannuksella yksityisellä. Lapsen täytyy sairastaa aika paljon ennen kuin vakuutus tulee kannattavaksi.

Ei ole siis meidänkään lapsilla (4,5v ja 2,5v) vakuutuksia.

Vierailija
39/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tarvittaessa saatu akuuttiaika läheiselle kunnalliselle terveysasemalle jo samaksi päiväksi. Mitään korvatulehdusta kummempaa kremppaa ei ole ollut, joten kai on hyvä tuurikin kyseessä. En kuitenkaan suostu uskomaan, ettei suomalaisessa terveydenhoitosysteemissä voisi pärjätä ilman vakuutustakin. Maksuthan ovat niin kalliit, että kyllä niillä pelkän kelan omavastuunkin kanssa muutaman erikoislääkärikäynnin vuodessa hoitaa.

Vierailija
40/87 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat todella kalliita ja minä olen aina ollut tyytyväinen julkisen puolen hoitoon. Meillä kuitenkin on kaikilla lapsilla vakuutukset koska mies on ne halunnut mutta jos olisin ollut yksin päättämässä (tai etenkin jos rahasta olisi tiukkaa) niin en pitäisi niitä erityisen tärkeinä. Niin, ja kertaakaan ei olla vakuutuksiamme jouduttu käyttämään mikä on tietysti ihan hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi