Tuleeko huoli-ilmoituksesta kirjaus kotiin?
Kommentit (112)
Jos hakee kelasta rahaa ruokaan tai asumiseen käymällä, jotkut virkailijat ottaa työkseen tehdä huoli ilmoituksia. Yksi harjoittelija jopa paljasti tämän suoraan. Ei siis tarvitse edes olla päihteiden käyttöä, jos on köyhä. Mitään ei saisi pyytää ja rahat ei saa olla loppu. Kuitenkin koko ajan kallistuu ruoka, vuokrat yms. Jos tekee hakemuksen netissä, eivät yleensä tee huoli ilmoituksia helposti. Systeemi ei toimi kuten pitäisi, ei kaikkia tarvitse ohjata sossun mt palveluihin jos rahat loppuu/lähes loppu laskujen takia.
Minulle ehdotettu sossussa asuntola paikkaa ja syynä oli huoli - ilmoitus ja työttömyys. Muita työttömiä ei Suomessa kai sitten ole. Muutin pois eri alueelle. Noinkin pieni syy riitti. Olisin voinut aloittaa sen virkailijan työn häneltä se työ ei oikeen sujunut. Ne lienee niitä samoja jotka huutelee mene työhön, palstoilla. Moni menisi jos otettaisiin.
Aikuista ei edelleenkään voi sossut pomottaa ja niille voi vaikka haistattaa pitkät tai ignoorata kokonaan. Huolihöpinöillä ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään.
Ihana kuulla, että täällä on muitakin, minäkin olen joutunut yhden kyylänaapurin kohteeksi. Olen leimaantunut hulluksi, taloyhtiössämme, vaikka en mikään todellinen hullu kyllä ole, pientä järjestyshäiriötä tullut vaikeissa elämäntilanteissa.
Viime kerralla taphtui näin, kun seisoin keväällä keskellä kerrostalon pihaa huutelemassa ilman kenkiä ja housuja, pelkkä t paita ja alushousut päällä. Tietenkin minut silmätikuksi ottanut naapuri osui paikalle ja sanoi, että mikä ikinä minulla onkaan menossa niin voinko lopettaa tuon. Lähdin mitään sanomatta pois ja menin sisälle. Tähän tilanteeseen oli järkevä selitys, vieraani lähtivät suuttuneina ja juoksin heidän perään, he olivat ehtineet jo häipyä näkökentästä. En selittänyt tätä naapurille, koska mielestäni tämä ei kuulu hänelle. Viikko pari siitä tuli huoli-ilmoitus postissa.
Kyllä ihmiset todellakin laittavat näitä aika kevyin perustein.
Ilmoitukset pitäisi laittaa nimellä ja pakolliseksi. Ei anonyymejä!!
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla, että täällä on muitakin, minäkin olen joutunut yhden kyylänaapurin kohteeksi. Olen leimaantunut hulluksi, taloyhtiössämme, vaikka en mikään todellinen hullu kyllä ole, pientä järjestyshäiriötä tullut vaikeissa elämäntilanteissa.
Viime kerralla taphtui näin, kun seisoin keväällä keskellä kerrostalon pihaa huutelemassa ilman kenkiä ja housuja, pelkkä t paita ja alushousut päällä. Tietenkin minut silmätikuksi ottanut naapuri osui paikalle ja sanoi, että mikä ikinä minulla onkaan menossa niin voinko lopettaa tuon. Lähdin mitään sanomatta pois ja menin sisälle. Tähän tilanteeseen oli järkevä selitys, vieraani lähtivät suuttuneina ja juoksin heidän perään, he olivat ehtineet jo häipyä näkökentästä. En selittänyt tätä naapurille, koska mielestäni tämä ei kuulu hänelle. Viikko pari siitä tuli huoli-ilmoitus postissa.
Kyllä ihmiset todellakin laittavat näitä aika kevyin perustein.
Niin unohtui se pointti. Tämä on esimerkki siitä, ettei kannata puuttua toisten asioihin. Josta ei tiedä. Naapuri varmaan luuli, että olen juossut pihalle ilman syytä noin metelöimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset tode
Ihan sama mitä luuli, ei tuo ole missään tilanteessa mitenkään normaalia käytöstä. Oikeastaan on ihan sama, mitkä ne syysi tuohon on. Normaali ihminen ei vain käyttäydy noin.
Näkee, että palstalaisten ajattelu on pahasti katkonaista. Aloittaja kysyy huoli-ilmoitukseen liittyen niin tänne säntää liuta aggressiivisia ihmisiä jauhamaan omista "aiheettomista" ilmoituksista. Toki osa saattaa selvästi olla trolleja tai jotain muita vihakommenttaja aiheeseen liittyen, mutta onko sekään normaalin ihmisen käytöstä 🤔
Niihin nämä on. Huoli-ilmoitukset pitäisi kieltää. Sitten on niitä mukavia esittäviä ihmisiä joilla muka huoli/hoivavietti herää ja tehdään ilmoitus, vaikka todellisuudessa kysymyksessä on kaksinaamainen ilkeily.
Ihan silkkaa hurkastelua, että ihmiset tekee näitä muka huolesta. Haluavat vain oudosti käyttäytyvän tyypin johonkin hoidon piiriin. Siinä kaikki.
Heh heh. Nauran vain ja heitän kirjeen roskiin jos minusta joku ilmoittelee. Eipä tullut vielä.
Älkää laitelko ainakaan turhia ilmotuksia.
Älkää laittako nimettömiä. Haluamme tietää kuka niitä tekee.
Huoli-ilmoitus ei auta mitään jos ihminen ei ota apua vastaan ja sanoo olevansa kunnossa. Sossulla ei ole oikeutta terveystietoihin. Vaikka siellä lukisi mitä, jotka vahvistaisi avun tarpeen.
Siis voitteko kuvitella. Minusta tehtiin huoli-ilmoitus, kun olin erään ihmisen perässä. Hän itse oli antanut aihetta sille. Mutta hänen mukaan vainosin ja ahdistelin häntä.
Tämä todellakin oli piilo ilkeä ihminen, hän ei kertonut omaa osuuttaan
Kovin paljon trolleja liikenteessä tai sitten täällä on valtavasti oikeasti mielisairaita.
Mun dementoituneesta äidistä tehtiin huoli-ilmoitus eivät mitään voineet, kun äiti ei omien sanojensa mukaan tarvinnut apua. Täysin hyödytöntä.
Kyllä niitä jotkut tekevät tahalteen huvikseen jos osuu kohdalle ikävä ihminen. Minulle tehty noin eräässä toimistossa, syynä oli työttömyys ja tuen haenta. Ja naps, huoli- ilmoitus menemään. Sitten ihmeellisiä kyselyitä täysin aiheettomia mm. Alkoholista jota en juo. Varmaan jäi tuossa joku tärkeä tapaus pois, kun aika meni väärässä! Joo työtön ei saa Suomessa olla, mutta ei kaikille jaeta työtä edes hakemalla osa-aikaista. Luulisi että kunta tarjoaisi jotain, ei tarjota kun ei ole. Onneksi en asu enää samassa kunnassa.