Nirsoileva pojan tyttöystävä
Poika toi 1. kertaa tyttöystävänsä meille. Ovat siis 20+ ikäisiä ja toki ymmärrän tuohon ikään kuuluvia ehdottomuuksia ja ajatuksia. Tyttö on vegaani joka ei syö mitään eläinperäisiä. Kunnioitin tätä ja tein tarjoilut.
Keitin uudet perunat tuoreella tillillä, paistoin kasvispihvit jotka yleensä maistuneet kaikille. Kastike. Vihersalaatti.
Tyttö närkki tarjoilut. Ei syö perunaa. Kasvispihvit oli kuulemma mauttomia. Oli pettynyt kun ei ollut mansikoita tai sorbettia vaan olin ostanut valmiin vegaanien kakun.
Tässä kohtaa olisi tehnyt mieli heittää koko s..tanan Sesse ulos mutta nielin kiukun ja pahoittelin kun ruoka ei maistunut. Viinin puute myös närästytti. Kivennäisvettä joi sentään.
Nyt lähtivät kaupungille syömään ja poika pyysi minulta rahat. Olen sanaton. Minä olin se joka joutui pahoittelemaan!
En siis moiti vegaaniaatetta vaan käytöstapoja. Onhan niitä juntteja sekasyöjissäkin.
Tuli mieleen mitenhän tyttö kohtelee poikaani.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan, että tytöllä on jotain syömiseen liittyvää ahdistusta, joka pahenee sosiaalisissa tilanteissa. Ja sitten kun on tilanteessa, missä kiinnitetään erityistä huomiota, että syökö nyt varmasti ja kelpaako, niin ahdistaa niin että ei pysty syömään.
Kyselitkö, että onko hyvää, maistuuko? Toisin sanoen, tyrkytitkö tai tuputitko?
Joo mulla on myös. Jos en kylässä saa skumppaa, mansikkaa, sorbettia ja huippu intialaista vegesafkaa niin hajoan.
Oikeasti. Jos tuollainen ongelma olisi tytöllä, onhan siitä kerrottava. Muuten menee moukkamaisuuden piikkiin.
Kuinka moni haluaa kertoa ihan vieraille ihmisille vaikkapa syömishäiriöstään tai mielenterveysongelmista tai muista sairauksista? Sitten vanhat mammat ihmettelevät ääneen siinä, että oletpa hankala, ei mun nuoruudessa jne. Jos kerrot ahdistuvasi sosiaalisissa tilanteissa niin, ettei ruoka yksinkertaisesti mene alas, niin sitten ne mammat vasta ahdistavia tekevät niistä tilanteista joko hössöttämällä tai irvailemalla ilkeästi.
Ei kytätä kenenkään syömisiä. Vieraan velvollisuus ei ole syödä sinun ruokiasi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä kuule on. Täysin uskottava tarina ja taidat itse olla samanlainen.
Niitä? Tässähän on yhdistetty näppärästi palstakurppien suurimmat inhonkohteet; nuoret naiset, poikien tyttöystävät eli miniäkokelaat ja miniät, sekä vegaanit.
No et kai antanut rahaa? (Senkin tyhmä provoilija.)
Mä teen sitä ruokaa, mikä sattuu mulle sopimaan. Jos vieraille ei kelpaa, syököön sitten muualla tai kotonaan. Ei täällä kukaan nälkään kuole. Ei kannata ottaa paineita.
Kannattaisi varmaan erota. Mutta juu nuorena on kokeiltava monta kertaa ennen kuin löytyy se sopiva. Jotkut eivät löydä koskaan ja toiset kärsivät koko elämänsä väärän valinnan takia kun eivät osaa lähteä huonosta suhteesta. Sellaista elämä on. Jotkut syntyvät vähän heikommilla aivoilla kuin toiset.
Meillä oli hieman vastaavanlainen tilanne, pojan tyttöystävä oli kutsuttu syömään ja hän on omien sanojensa muukaan täysvegaani (???). Mikään tarjottu ei neidille kelvannut. Kunnes tyttäreni ei enää sietänyt kyseistä käyttäytymistä, niin paukautti, että jännä miten mäkkärihötöt ja pizzat kelpaa neidille bileiltojen jälkeen. Siihen loppui tyttöystävän vierailut. Ja onneksi pojallakin "aukesi" silmät ja heivasi tytön.
Koskare-eu-ii-eu-ii-mon-pala-eu-ii-uu-ii kirjoitti:
(Senkin tyhmä punavihervasuri provoilija.)
Uskon tuon jutun täysin. Nuoret aikuiset ovat niin ehdottomia ja suoria nykyään. Minä ,minä..... Voivat suoraan kyläreissulla toivoa mitä ruokaa pitää laittaa, mitä ei saa salatissa olla ( vaikka ei allergioita, ne ymmärrän), moneltako sopii syödä. Nyt on myös näitä, joilla joku dietti. Ei saa syödä klo 18 jälkeen, 2/5 dietti, tänään on paasto- tai tankkauspäivä. Ei saa yhdistellä sitä ja tätä ym.....rasittavia ruokittavia
Mitä väliä? Tärkeintä on tyttöystävän ulkonäkö ja halukkuus seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan, että tytöllä on jotain syömiseen liittyvää ahdistusta, joka pahenee sosiaalisissa tilanteissa. Ja sitten kun on tilanteessa, missä kiinnitetään erityistä huomiota, että syökö nyt varmasti ja kelpaako, niin ahdistaa niin että ei pysty syömään.
Joo mulla on myös. Jos en kylässä saa skumppaa, mansikkaa, sorbettia ja huippu intialaista vegesafkaa niin hajoan.
Oikeasti. Jos tuollainen ongelma olisi tytöllä, onhan siitä kerrottava. Muuten menee moukkamaisuuden piikkiin.
Kuinka moni haluaa kertoa ihan vieraille ihmisille vaikkapa syömishäiriöstään tai mielenterveysongelmista tai muista sairauksista? Sitten vanhat mammat ihmettelevät ääneen siinä
Olen eri mutta ihmettelen miksi sitten tullaan ruokavietaaksi jos ei pystytä ruokailemaan porukalla?
vegaaninen tyttöystävä on puhkikulutettu idea keksityissä tarinoissa.
Voin kouluttaa tyttöä suonikkaalla lihanuijalla!
Kertoiko tyttö nuo kaikki asiat sinulle vai päättelitkö itse?
Tyttöystävä on ilmeisesti lapsena ruokittu pitsoilla ja hampurilaisilla joten ei ole oppinut syömään perunaa. Vanhemmat eivät ole kasvattaneet syömään tavallista monipuolista kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen sitä ruokaa, mikä sattuu mulle sopimaan. Jos vieraille ei kelpaa, syököön sitten muualla tai kotonaan. Ei täällä kukaan nälkään kuole. Ei kannata ottaa paineita.
Mä pyrin tekemään ruokaa, mikä maistuu kaikille, myös vieraille
Mulla on samanlainen anoppi. Ei millään ymmärrä, kun sanon ei kiitos. Aina pitäisi selittää, miksen tykkää jostain ruoasta, ja sitten loukkaannutaan perään. En esimerkiksi tilliä pysty syömään ilman että tulee yrjö suuhun. Minusta tämä on asia, jota minun ei pitäisi joutua selventämään ruokapöydässä, ihan jo muidenkin ihmisten vuoksi.
Se, ettei joku tykkää juuri sinun suosikkiruoistasi, ei tee hänestä automaattisesti nirsoa tai epäkohteliasta. Teillä on vain eri maku. Toki jos hän on kyselemättä moittinut ruokaa mauttomaksi, niin se on töykeää. Ja yli parikymppisen pitäisi jo kustantaa ravintolasafkansa itse, mutta sinähän olet poikasi kasvattanut, ei tyttöystävä.
Minulle olisi kelvannut nuo antimet mieli hyvin: rakastan perunaa ja olisin auttanut ruoan laitossa mielelläni. Ja olen vegaani ja erään ihanan anopin miniä.
Toivon tosiaan että kyseessä on provo, tai sitten tällaisia käytöstavattomia ihmisiä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni haluaa kertoa ihan vieraille ihmisille vaikkapa syömishäiriöstään tai mielenterveysongelmista tai muista sairauksista
Olen eri mutta ihmettelen miksi sitten tullaan ruokavietaaksi jos ei pystytä ruokailemaan porukalla?
Kutsu on voitu hyväksyä kohteliaisuussyistä tai ei ole keksinyt sopivaa tekosyytä. Onko edes vielä kertonut sosiaalisesta ahdistuksesta yms haasteista vielä edes seurustelukumppanille vai yrittääkö optimistisena väkisin mennä ruokailemaan, mutta ei onnistukaan.
Kumppanille pitäisi olla avoin haasteistaan niin nopeasti kuin pystyy, mutta luottamukseen tarvitaan aikaa. On myös ok kieltäytyä kutsusta ja siitä ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa. Miellyttämisenhalu tekee vain omasta elämästä kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon tuon jutun täysin. Nuoret aikuiset ovat niin ehdottomia ja suoria nykyään. Minä ,minä..... Voivat suoraan kyläreissulla toivoa mitä ruokaa pitää laittaa, mitä ei saa salatissa olla ( vaikka ei allergioita, ne ymmärrän), moneltako sopii syödä. Nyt on myös näitä, joilla joku dietti. Ei saa syödä klo 18 jälkeen, 2/5 dietti, tänään on paasto- tai tankkauspäivä. Ei saa yhdistellä sitä ja tätä ym.....rasittavia ruokittavia
Minä sanoisin tuollaisessa tilanteessa, että jääkaappi on tuossa, katsokaa sattuuko olemaan mitään syötäväksi kelpaavaa. Ja jos ei löydy niin se on voi voi.
Ja sinä nielet kaiken 😂 kertoo paljon sinusta.