Nirsoileva pojan tyttöystävä
Poika toi 1. kertaa tyttöystävänsä meille. Ovat siis 20+ ikäisiä ja toki ymmärrän tuohon ikään kuuluvia ehdottomuuksia ja ajatuksia. Tyttö on vegaani joka ei syö mitään eläinperäisiä. Kunnioitin tätä ja tein tarjoilut.
Keitin uudet perunat tuoreella tillillä, paistoin kasvispihvit jotka yleensä maistuneet kaikille. Kastike. Vihersalaatti.
Tyttö närkki tarjoilut. Ei syö perunaa. Kasvispihvit oli kuulemma mauttomia. Oli pettynyt kun ei ollut mansikoita tai sorbettia vaan olin ostanut valmiin vegaanien kakun.
Tässä kohtaa olisi tehnyt mieli heittää koko s..tanan Sesse ulos mutta nielin kiukun ja pahoittelin kun ruoka ei maistunut. Viinin puute myös närästytti. Kivennäisvettä joi sentään.
Nyt lähtivät kaupungille syömään ja poika pyysi minulta rahat. Olen sanaton. Minä olin se joka joutui pahoittelemaan!
En siis moiti vegaaniaatetta vaan käytöstapoja. Onhan niitä juntteja sekasyöjissäkin.
Tuli mieleen mitenhän tyttö kohtelee poikaani.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen oma kokemus vähän päinvastaisesta tilanteesta. *Meiän koko perhe on kasvsisyöjiä ja tietty sitten kasvisruokaa tarjotaan. Mun eka poikaystävä ei pitänyt kasvisruoasta vaan kaipas aina vaan lihaa. Onneksi valitti tästä vaan mulle, eikä sentään mitään *sanonu mun *isälle joka varsinkin kokkasi paljon kasvisruokia. *Mutta ärsytti kyllä itteäni tollanen nirsoilu ja ennakkoluuloisuus.. *Ja oltiin tosiaan *sillon 18-21 vuotiaita. Ei tosiaan *kuullu hyviin käytöstapoihin!
*Meidän
*sanonut
*isälle, joka
*Sujuva, kielioppisesti korrekti lause ei ala "mutta" -sanalla
*silloin
*Sujuva, kieliopillisesti korrekti lause ei ala "ja" -sanalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen oma kokemus vähän päinvastaisesta tilanteesta. *Meiän koko perhe on kasvsisyöjiä ja tietty sitten kasvisruokaa tarjotaan. Mun eka poikaystävä ei pitänyt kasvisruoasta vaan kaipas aina vaan lihaa. Onneksi valitti tästä vaan mulle, eikä sentään mitään *sanonu mun *isälle joka varsinkin kokkasi paljon kasvisruokia. *Mutta ärsytti kyllä itteäni tollanen nirsoilu ja ennakkoluuloisuus.. *Ja oltiin tosiaan *sillon 18-21 vuotiaita. Ei tosiaan *kuullu hyviin käytöstapoihin!
*Meidän
*sanonut
*isälle, joka
*silloin
*kuulu
Kyllä niitä kuule on. Täysin uskottava tarina ja taidat itse olla samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakskymppiselle kuoria perunat? Menee samaan kastiin kun se itkijä joka valitti kun armeija ei tue hänen parisuhdettaan
Ne perunat kuoritaan ennen keittämistä. Miksi kukaan rupeaisi sorkkimaan käsin ruokaansa ja likaamaan ne kädet, vain tyhmät.
hoh-hoijaa
Vanhojen tyyppien muka niin hienoa sanahelinää. Hieman yksinkertainen on mielestäni "kaikki käy" ihminen ja mahdollusimman halvalla pitäisi aina syödä ja juoda.
Toki ei saa aiheuttaa liikaa haittaa ruokailun suhteen ja vaatia, että muut järjestävät, mitä haluaa, mutta jos pääasiassa itse pitää huolen ja kustantaakin omat sapuskat ei ole niin muiden asia, mitä syö ja juo.
Itseäni on pidetty nirsona ja hankalana, tuhlarina syömisten suhteen, mikä on naurettavaa, koska vielä nirsompi ja hankalampi on ollut kyllä mieheni. Sitä ei moni tiedäkään buhahaa vaan. Ja erona se, että hän on aina vaatinut että hänelle järjestetään juuri mitä haluaa eikä kyseessä mitkään peruspöperöt sitten.
Itse en odota sitä välttämättä muilta, muuta kun toki pyydän kaupasta mitä haluan, ihan niinkuin ostan miehellekin tai lapsille, mitä haluavat, jos toivomuksia on. Onneksi myös joitain samoja ruokamieltymyksiä on meillä, joten ei tarvitse aina miettiä ja kysellä.
Ja mitä tulee tuhlaukseen, jos nyt ei sitä minimiä käytä mitä voisi käyttää, onko se hirveää tuhlausta?
Mikä on kohtuullinen summa yhden aikuisen kohtuullisiin ruokailukuluihin kuussa? Siitä voidaan olla montaa mieltä, mutta ei kannata sitä laskea myöskään sen mukaan, mikä on halvin millä vatsansa saa täyteen.
Ja of course auta armias jos olet joskus 40 v. sitten kärsinyt syömishäiriöstä, olet ikuisesti muka sellainen, (muka täysin pielessä syömiset) vaikka et mitenkään hirveän erityisiä syö tai juo, jos nyt verrataan johonkin muuhun kun sellaiseen, joka syö keskinkertaisen keskinkertaisesti. Kai se on Ihan normaalia, että kaikilla omat ruokailumieltymykset.
Huhuja joita olen kuullut itsestäni:
- Ei laita "oikeaa ruokaa" .
Bs, joka päivä oikeaa ruokaa ja kaikkea muutakin osaa kyllä laittaa kun se pasta bolognese. Ja kyllä salaattia hoka päivä tarjolla.
Syödään herkkuja ruuan sijaan:
Bs, jos joskus on joku napannut jotain ruuan sijaan, se ei ole sama kun usein tai lähes aina. Naurettavaa jos joku on suunnilleen hysteerinen, jos lapsi saa vaikka pannaria aamiaiseksi. Ihmiset on hulluja.
- Syö sipsejä ruuaksi
Bs, ei koskaan.
Syödään hirveästi herkkuja.
Riippuu kehen vertaa. Niihin jotka ei syö paljon koskaan, kyllä,
Syö todella epäterveellisesti
Enpä usko verrattuna taas johinkin keskivertoon
Juo ruokajuomaksi limsaa. Kyllä sellainen "tupakka pahe on".
Lapset ei juo, muuta kun harvoin ja syövät ihan oikeaa terveellistä ruokaa ja salaattiskin kun aina käännetään huoliksi lapsista aikuisen ruokailutottumukset. Huvittavaa. Toki pizzaa ja karkkki saavat joskus. Miksi ihmeessä eivät saisi.
Mutta hei nuo on vain ihan pientä verrattuna kaikkiin valheisiin, mitä on ollut liikkeellä muka "terveysongelmia" tirskahdus kun kyseessä jopa toisten järjestämät vakavat rikokset ja pervoilut, jotka yritetty vierittää ihan muiden syyksi. No mitäpä ei ihmiset tekisi, jotta saataisiin mustamaalatuksi joku ja epäilyksen alaiseksi uhri itse tai ihan muut
Vain fiksut tajuavat totuudet kaikesta ja aina on niitä, jotka siitä huolimatta ovat ok sen kanssa, koska mukana tekijäroolissa asiattomuuksissa. Osat taas tietää vain valheista ja väärennyksistä luullen niiden olevan totuus.
Ap voisi harjoitella anopintaitojaan. Onko syytä arvioida nuorta naista vain hänen syömistensä perusteella? Ehditkö yhtään jutella jostain muusta kivasta ja tutustua tyttöön? Nykynuorten ruokakulttuuri on hieman erilainen kuin keski-ikäisillä, ei se ole jonkun yksittäisen nuoren vika. Eikä kaikki elämässä pyöri ruoan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
wt jo noin nuorena
Taitaa ennemmin olla snobihtava kuin wt. Ei wt:t mitään vegaaneja ja viininjuojia ole, vaan perunat, kalja ja makkara kelpaavat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakskymppiselle kuoria perunat? Menee samaan kastiin kun se itkijä joka valitti kun armeija ei tue hänen parisuhdettaan
Ne perunat kuoritaan ennen keittämistä. Miksi kukaan rupeaisi sorkkimaan käsin ruokaansa ja likaamaan ne kädet, vain tyhmät.
hoh-hoijaa
No kuka on niin tyhmä,että lähmii käsillään ruokaansa? Se joka ei kuori perunoita ennen keittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttö ottaa suihin loppuun asti ja nielee, niin kyllä poika on tyytyväinen, vaikka tyttö olisi muuten erikoinen
Vegaanit on hyviä suihinottajia 😃
Mä veikkaan, että tytöllä on jotain syömiseen liittyvää ahdistusta, joka pahenee sosiaalisissa tilanteissa. Ja sitten kun on tilanteessa, missä kiinnitetään erityistä huomiota, että syökö nyt varmasti ja kelpaako, niin ahdistaa niin että ei pysty syömään.
Kyselitkö, että onko hyvää, maistuuko? Toisin sanoen, tyrkytitkö tai tuputitko?
Ehkä on parempi tarjota jatkossa vain kahvit tai teet. Menee muuten niin vaikeeks.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan juu. Miniä-/naisvihasatu vol 1000000000 jotain.
Ottaako sinulla todellakin sellainen noin koville, että samoilla sukupuolielimillä varustettu ihminen voi käyttäytyä typerästi tai olla ihan vaan typerä? Tämä sinun kommenttisi kertoo vain ja ainoastaan sinusta.
Uskon että tuo pimu ei ole poikasi pitkäaikainen tyttöystävä, harjoituskappale !
Vierailija kirjoitti:
Mä veikkaan, että tytöllä on jotain syömiseen liittyvää ahdistusta, joka pahenee sosiaalisissa tilanteissa. Ja sitten kun on tilanteessa, missä kiinnitetään erityistä huomiota, että syökö nyt varmasti ja kelpaako, niin ahdistaa niin että ei pysty syömään.
Kyselitkö, että onko hyvää, maistuuko? Toisin sanoen, tyrkytitkö tai tuputitko?
Joo mulla on myös. Jos en kylässä saa skumppaa, mansikkaa, sorbettia ja huippu intialaista vegesafkaa niin hajoan.
Oikeasti. Jos tuollainen ongelma olisi tytöllä, onhan siitä kerrottava. Muuten menee moukkamaisuuden piikkiin.
Toivottavasti nielee ja antaa kakkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Meidän
*sanonut
*isälle, joka
*silloin
Pahoittelut kun en tajunnut että tämä on äidinkielen oppitunti kielioppisäännöistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoh-hoijaa
No kuka on niin tyhmä,että lähmii käsillään ruokaansa? Se joka ei kuori perunoita ennen keittämistä.
Varmaan suurin osa kuorii perunat vasta keitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan juu. Miniä-/naisvihasatu vol 1000000000 jotain.
Ottaako sinulla todellakin sellainen noin koville, että samoilla sukupuolielimillä varustettu ihminen voi käyttäytyä typerästi tai olla ihan vaan typerä? Tämä sinun kommenttisi kertoo vain ja ainoastaan sinusta.
Näitä keksittyjä satuja on täällä joka päivä. Tämä varmaankin yksi niistä.
-eri