Nirsoileva pojan tyttöystävä
Poika toi 1. kertaa tyttöystävänsä meille. Ovat siis 20+ ikäisiä ja toki ymmärrän tuohon ikään kuuluvia ehdottomuuksia ja ajatuksia. Tyttö on vegaani joka ei syö mitään eläinperäisiä. Kunnioitin tätä ja tein tarjoilut.
Keitin uudet perunat tuoreella tillillä, paistoin kasvispihvit jotka yleensä maistuneet kaikille. Kastike. Vihersalaatti.
Tyttö närkki tarjoilut. Ei syö perunaa. Kasvispihvit oli kuulemma mauttomia. Oli pettynyt kun ei ollut mansikoita tai sorbettia vaan olin ostanut valmiin vegaanien kakun.
Tässä kohtaa olisi tehnyt mieli heittää koko s..tanan Sesse ulos mutta nielin kiukun ja pahoittelin kun ruoka ei maistunut. Viinin puute myös närästytti. Kivennäisvettä joi sentään.
Nyt lähtivät kaupungille syömään ja poika pyysi minulta rahat. Olen sanaton. Minä olin se joka joutui pahoittelemaan!
En siis moiti vegaaniaatetta vaan käytöstapoja. Onhan niitä juntteja sekasyöjissäkin.
Tuli mieleen mitenhän tyttö kohtelee poikaani.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä ihmettelemistä tuossa on? Kenellä tahansa voi tulla iänikuiset perunat jo korvista ulos.
vaikka,mutta ne sesongin uusia,niitä ei talvella saa. joka laji syötävää. kohteliaisuus,kuitenkin pystyy kuolemattasyömään. veen nolo pikku paskiainen. rouva hyvä, kerran jo kustansiy kivan lounaan kotonasi, mua ottaa aivoon,että annoit rahaa viedä kimuli uudelleen safkaamaan kaupungille. sun tehtvä ei ole pyydelä anteeksi ja madella. täst edes sanot-kyökki sun, tehkää teille kahdelle ruokanne. ja sanot sä teet senjälkeen muille. tai syökööt muualla. tuon ikäsillä jotain omaakin rahaa.
vastaa pliis;-toiko kimuli tuliaisia, toiko. oliko ensivierailu sentäs. miltä hänestä olisi tuntunut,jos sinä- emmäää tykkää tästä kukan väristä,hei tää haiseekin oudolle..tuskin saat uudet kukat. tuokaa omat ruokanne ja keittiö käytössä.lopeta paapominen.
Ap:
Ei tuonut tuliaisia. Ei edes sitä keksipakettia.
En voi mitään poikani valinnalle ja kaduttaa se että nöyristelin ja annoin rahaa heille. Menin niin hämilläni että käyttäydyin oudosti antamalla rahaa pojan tilille.
Kysyin etukäteen ruokrajoitteet. Vegaani ja eräs allergia. Muuta ei ilmoitettu. Mistään autismista ei ole kyse siis, tai ruuan rakenteesta.
Olisi mullakin pinna kireällä. On miniäkokelaalla vähän sosiaalinen koodisto hukassa, ei noin puhuta emäntäväelle. Jos viiniä tarjotaan, hyvä, jos ei, ei sitä pyydetäkään. Jos pitää mansikoista, voisi tuoda muutaman litran tuliaisina eikä sittenkään voi odottaa, että niitä laitettaisiin tarjolle.
Avainsana on kunnioitus, pidän, miten alkuperäinen kertoi kunnioittavansa vieraansa vegaaniutta ja teki tarjoilut sen mukaan. Vieras puolestaan ei osoittanut mitään kunnioitusta toisten aikaa, vaivaa tai taloudellista panostusta kohtaan.
Nirso ja rajoitteinen ei sinänsä ärsytä, huonot käytöstavat ja kunnioituksen puute kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mullakin pinna kireällä. On miniäkokelaalla vähän sosiaalinen koodisto hukassa, ei noin puhuta emäntäväelle. Jos viiniä tarjotaan, hyvä, jos ei, ei sitä pyydetäkään. Jos pitää mansikoista, voisi tuoda muutaman litran tuliaisina eikä sittenkään voi odottaa, että niitä laitettaisiin tarjolle.
Avainsana on kunnioitus, pidän, miten alkuperäinen kertoi kunnioittavansa vieraansa vegaaniutta ja teki tarjoilut sen mukaan. Vieras puolestaan ei osoittanut mitään kunnioitusta toisten aikaa, vaivaa tai taloudellista panostusta kohtaan.
Nirso ja rajoitteinen ei sinänsä ärsytä, huonot käytöstavat ja kunnioituksen puute kyllä.
Minun anoppini sanoi, ettei voi syödä meillä edes normiruokaa, koska hänen mielestään se, että minä olen kasvissyöjä pitää ruokailun kokonaan. Hänelle siis tarjolla ihan tavallista sekaruokaa. Sitten pyörittiin neljä tuntia kaupungilla etsimässä ravintolaa, joka kelpaisi hänelle, lopulta yksi kelpasi ja hän tilasi kasvismunakkaan.
Appi taas ei voi syödä mitään muuta kuin perunaa ja lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on taas tarinat. Sellaista idioottia ei olekaan joka tulee tutustumaan ensimmäistä kertaa ja käyttäytyy noin nolosti. Vai onko ne jotain 15-vuotiaita? Ja mistäs se vegaani sitten mieleisensä ruuat löytää kaupungilta?
Keksi vähän uskottavampi juttu ensi kerralla.
Onhan noita ollut ja tulee olemaan.
Moni nuori jättää perunat syömättä mutta jos kuorii ne heille niin jo menee. Vinkkiä meille äideille ja anopeille. Kokemus on.
Voi hellanduudeli kun joutuu perunaa kuorimaan. Mihin on kadonnut uudisraivaajageenit, kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Lasten kumppaneita ja kavereita on pöydän ääressä istunut koko joukko vuosien varrella. Periaate on selvä: rajoitteet, ml.vegaani, otetaan aina huomioon. Jos pöydässä on vegaani keliaakikko, kaikki syövät riisiä ja kasviscurrya kookosmaidossa. Ja niin edelleen. Yritän myös mielihalut huomioida, en tee kaalilaatikkoa, jos tietty kaveri tulossa.
Melkein aina on vaihtoehtoja, mutta jokaiselle jotain, joka on turvallista syödä. Yli 10-vuotiaana kukaan ei ole ääneen valittanut, jos näin kävisi, sama kohtelu kuin aikanaan lapsena: kukaan ei pakota syömään. Tässä on tarjottavat, jos ei maistu, odota seuraavaa ateriaa tai mene kotiin syömään.
Tai, toki, saa mennä ravintolaankin syömään, mutta omilla rahoilla.
Tuosta miniästä kuulemme vielä monta juttua, luulen. Tuo sorbettia tai mansikoita-vaade on kyllä aikamoinen osoitus röyhkeydestä, meillä edes pikkulapset eivät ole kehdanneet mankua ERI jälkkäriä
Sorbetti ja mansikat. Uusi palstakäsite tyyliin raikkaat voileivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun anoppini sanoi, ettei voi syödä meillä edes normiruokaa, koska hänen mielestään se, että minä olen kasvissyöjä pitää ruokailun kokonaan. Hänelle siis tarjolla ihan tavallista sekaruokaa. Sitten pyörittiin nel
Viimeiseen lauseeseesi viittaan; onko appesi Pate Mustajärvi? Hehheh joo oli hyvä heitto multa.. No joo.
Lihaa ja perunaa lähti vaan heti soimaan päässä kun luin tuon.
On ihmisiä jotka ei vaan tykkää perunasta. Minä kyllä rakastan perunaa. Itse en enää tee ruokaa kun omalle perheelle koska ronkeleita on paljon. Meillä perhe syö kaikki mun tekemät ruuat. Teinit jo täysikäisiä ja nuorin on ollut haastava ruuan kanssa. Nykyään tuo vaiva on mennyt ohi.
Esimerkkinä grillaisin lihaa, perunaa ja salaattia sekä silliä. Punaviiniä olisi tarjolla niin eipä tuo kaikille edes kelpaa.
Tutun ruoka on paistetut vihannekset ja munat ja siinäpä se.
Mikä ihmeen mikki hiiri poikasikin on, kun ei laita tyttöystäväänsä ruotuun.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen oma kokemus vähän päinvastaisesta tilanteesta. Meiän koko perhe on kasvsisyöjiä ja tietty sitten kasvisruokaa tarjotaan. Mun eka poikaystävä ei pitänyt kasvisruoasta vaan kaipas aina vaan lihaa. Onneksi valitti tästä vaan mulle, eikä sentään mitään sanonu mun isälle joka varsinkin kokkasi paljon kasvisruokia. Mutta ärsytti kyllä itteäni tollanen nirsoilu ja ennakkoluuloisuus.. Ja oltiin tosiaan sillon 18-21 vuotiaita. Ei tosiaan kuullu hyviin käytöstapoihin!
Minullakin oli tuossa iässä juuri tuollainen lihasta pitävä poikaystävä ja minun vanhemmat taas söivät kasvispainotteisesti. Poikaystävä monesti vilpittömästi kehui vanhemmilleni heidän valmistamiaan kasvisruokia ja vaikka jostain ei pitänyt niin paljoa, niin silti maistoi ja söi edes vähäsen.
Ap:n pojan kannattaisi hankkiutua eroon moisesta nirppanokasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä tarjoa ruokaa jatkossa, sanoa että tekee itse ja ostaa tarvikkeet itse.
Kuka siivoaa keittiön jälkeenpäin.. Keittiön joka on täynnä kattoon asti curry ja tomaattisotkuja ja 30 astiaa sotkettuna ja roskaappi kuin Hiroshiman jäljiltä.. En päästäisi tuollaista pissistä keittiööni.
Jos tarjottu ruoka on pahaa, niin se on pahaa. Toki sitä ei tarjoajalle pidä sanoa tai näyttää. Joskus se ruoka vaan on sitten sellaista, että sen oksentaa ulos, ei vaan pysty syömään, se on niin ällöttävää. Sitten on pakko olla syömättä edes kohteliaisuussyistä. En itsekään pidä perunasta enkä sitä ikinä syö ja jotkut eineskasvispihvit kyllä oksentaisin ulos, Hyi helvete.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka ei vaan tykkää perunasta. Minä kyllä rakastan perunaa. Itse en enää tee ruokaa kun omalle perheelle koska ronkeleita on paljon. Meillä perhe syö kaikki mun tekemät ruuat. Teinit jo täysikäisiä ja nuorin on ollut haastava ruuan kanssa. Nykyään tuo vaiva on mennyt ohi.
Esimerkkinä grillaisin lihaa, perunaa ja salaattia sekä silliä. Punaviiniä olisi tarjolla niin eipä tuo kaikille edes kelpaa.
Jos jostain syystä ei syö perunaa niin tää tulee sitten ilmoittaa emännälle siinä kohden kun kysytään rajoitteet. On näet kohtuusuuri riski saada päivällispöydässä perunaa jossain muodossa! Jos on niin vaikeaa kun ap:n tapauksessa tää neiti niin olisi helpompi ilmoittaa mikä käy. Mansikka, sorbetti viini ja nähtävästi mausteinen vegeruoka.
Ei se lihaa ota sisälleen alakauttakaan, niin sano vaan pojalle, että unohtaa koko ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen mikki hiiri poikasikin on, kun ei laita tyttöystäväänsä ruotuun.
Taitaa olla poju joku kiltti perhepoika ja tyttis räväkkä ja pahis tyttö joka on kuin huumetta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarjottu ruoka on pahaa, niin se on pahaa. Toki sitä ei tarjoajalle pidä sanoa tai näyttää. Joskus se ruoka vaan on sitten sellaista, että sen oksentaa ulos, ei vaan pysty syömään, se on niin ällöttävää. Sitten on pakko olla syömättä edes kohteliaisuussyistä. En itsekään pidä perunasta enkä sitä ikinä syö ja jotkut eineskasvispihvit kyllä oksentaisin ulos, Hyi helvete.
Ap:
Ethän ole tää tyttö? Kysyin etukäteen rajoitteet eikä perunasta mainittu. Tarjoamani pihvit eivät olleet eines vaan minun tekemiä joita kyllä muut syö ja ottaa lisää.
Jos joku ei voi syödä perunaa niin maintkaa nyt hyvä ihme siitä etukäteen. Sitä on niin usein tarjolla ja tosi moni nuorikin melkein elää ranskalaisilla.
Et kuulosta kovin sydämelliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain syystä ei syö perunaa niin tää tulee sitten ilmoittaa emännälle siinä kohden kun kysytään rajoitteet. On näet kohtuusuuri riski saada päivällispöydässä perunaa jossain muodossa! Jos on niin vaikeaa kun ap:n tapauksessa tää neiti niin olisi helpompi ilmoittaa mikä käy. Mansikka, sorbetti viini ja nähtävästi mausteinen vegeruoka.
Peruna on mautonta. Maailmassa on muitakin lisukkeita kuin pahvinmakuiset keitetyt perunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:
Ethän ole tää tyttö? Kysyin etukäteen rajoitteet eikä perunasta mainittu. Tarjoamani pihvit eivät olleet eines vaan minun tekemiä joita kyllä muut syö ja ottaa lisää.
Jos joku ei voi syödä perunaa niin maintkaa nyt hyvä ihme siitä etukäteen. Sitä on niin usein tarjolla ja tosi moni nuorikin melkein elää ranskalaisilla.
Et kuulosta kovin sydämelliseltä.
Se, ettei halua syödä jotain ruokaa, ei ole mikään allergia tms. Jos jokainen luettelisi kaikki inhokkiruokansa kylään mennessä niin sitten valittaisit siitä. "Onpas ihmisillä paljon inhokkiruokia, kun minä olin nuori niin plaaplaa". Suomalaiset voisivat myös miettiä, pitääkö sitä ainaista perunaa mussuttaa, kun muutakin on olemassa, ja mausteitakin voisivat opetella käyttämään, että ruuassa on kunnolla makua.
Pahaa ruokaa en syö. Kenenkään ei tarvitse niin tehdä. Asia pitää vain hoitaa tahallaan loukkaamatta. Jos joku loukkaantuu siitä, etten hänen kesäkeittoaan syö, niin loukkaantukoot. N37
Vierailija kirjoitti:
No jo on taas tarinat. Sellaista idioottia ei olekaan joka tulee tutustumaan ensimmäistä kertaa ja käyttäytyy noin nolosti. Vai onko ne jotain 15-vuotiaita? Ja mistäs se vegaani sitten mieleisensä ruuat löytää kaupungilta?
Keksi vähän uskottavampi juttu ensi kerralla.
En tiedä ap:stä, mutta meillä kävi joskus muinoin tuttavia (ihan keski-ikäisiä, ei 15-vuotiaita) syömässä. Äitini sanoi "toivottavasti maistui" ja pariskunnan mies vastasi "no... ainakin vesi oli hyvää". :D (Oli siis lähdevettä tarjolla ruuan kanssa.)
Kakskymppiselle kuoria perunat? Menee samaan kastiin kun se itkijä joka valitti kun armeija ei tue hänen parisuhdettaan
Älä tarjoa ruokaa jatkossa, sanoa että tekee itse ja ostaa tarvikkeet itse.