Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yök. Viikonloppuvieraita tulossa.

Vierailija
11.07.2024 |

Joojoo ei ole pakko kutsua paitsi että joskus on vähän pakko. Pitää ajatella sitä toistakin ihmistä joka meillä asuu. Mutta siis viikonloppuvieraita tulossa ja ne on niin henkisesti rasittavia että olen sen jälkeen aina ihan puhki. Inhoan kun ei voi omassa kotonaan tehdä rutiineja ja pitää olla sosiaalinen. Joku kaupunkiloma ystävien kanssa on paljon helpompi kun voi vetäytyä välillä omaan hotellihuoneeseen olemaan ihan yksin eikä ole tavallaan vastuussa vieraiden viihtymisestä. 

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan muita yökylässä kuin lähimpiä perheenjäseniä. Käytännössä meidän vanhempia todella harvoin ja aikuiset lapset, miniä- ja vävyehdokkaita toki aikuisten lasten mukana.

Pieninä lapsilla oli kavereita yökylässä mutta lapset on jotenkin helpompia kuin aikuiset.

Suvussa on muutamia jotka tykkäävät lomalla majoittua sukulaisten nurkkiin, ikävintä että ovat kuin täysihoidossa eivätkä edes siivoa jälkiää ta käy kaupassa vaan loisivat toisten ruuilla. Meille näitä ei päästetä.

Meillä on kyläillyt ja yökyläillyt ainoastaan loisia, jotka odottaa sitä täysihoitoa. Tulivat aina tyhjin käsin. Se systeemi on nyt loppu totaalisesti ollut jo pitkään.

Vierailija
102/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kutsua ketään.

Parisuhteessa pitää mun mielestä välillä poistua omalta mukavuusalueelta toisen hyväksi. En voi omia meidän kotia vain itselleni vaan pitää kuunnella ja kunnioittaa toisenkin mielipiteitä. ap

Olen usein keksinyt itselleni muuta ohjelmaa kun puolisolle tulee vieraita, joista en itse niin välitä. Ja toisin päin. Yhdessä sitten silmät kirkkaina valehdellaan, että on joku tärkeä harrastusjuttu ja monesti on ihan oikeasti ollutkin kun sen on itse juuri siihen kohtaan järjestänyt.

Sama meillä. Olen esim harjoituksissa. Tai jos epämieluisa vieras soittaa että tulee kohta kahville niin painun hippulat vinkuen pariksi tunniksi metsään, puoliso sitten ihmettelee vieraalle, että ompas sillä pitkä retki... Ja jos joku tulisi viikonlopuksi niin lähtisin vanhan isoäitini avuksi, jos olisi töitä niin oho tuli tuplavuoroja eikä kotona näkyisi kuin nukkumassa. Onnea on ymmärtävä puoliso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin joku vetää herneet nokkaan kuinka olen kamala kun en halua tavata puolison sukulaisia, niin ei näitä ole kuin kaksi henkilöä joita en halua nähdä. Näen silti säännöllisesti ja tullaan toimeen mutta aina ei jaksa ja syyt on erittäin ymmärrettäviä.

102

Vierailija
104/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole koskaan muita yökylässä kuin lähimpiä perheenjäseniä. Käytännössä meidän vanhempia todella harvoin ja aikuiset lapset, miniä- ja vävyehdokkaita toki aikuisten lasten mukana.

Pieninä lapsilla oli kavereita yökylässä mutta lapset on jotenkin helpompia kuin aikuiset.

Suvussa on muutamia jotka tykkäävät lomalla majoittua sukulaisten nurkkiin, ikävintä että ovat kuin täysihoidossa eivätkä edes siivoa jälkiää ta käy kaupassa vaan loisivat toisten ruuilla. Meille näitä ei päästetä.

Meillä on kyläillyt ja yökyläillyt ainoastaan loisia, jotka odottaa sitä täysihoitoa. Tulivat aina tyhjin käsin. Se systeemi on nyt loppu totaalisesti ollut jo pitkään.

Miten kutsuit tuollaisia loisia teille kylään? 

Vierailija
105/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rutiinit" keskeytyy.... Kunnon autisti. Näkeehän sen jo parista vastauksesta, että ei täysillä käy ketjun aloittaja.

Vierailija
106/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista porukkaa täällä, kun pelkäävät vieraita ja lähtevät ihan pakoon muualle. 

Vierailija
107/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sama meillä. Olen esim harjoituksissa. Tai jos epämieluisa vieras soittaa että tulee kohta kahville niin painun hippulat vinkuen pariksi tunniksi metsään, puoliso sitten ihmettelee vieraalle, että ompas sillä pitkä retki... Ja jos joku tulisi viikonlopuksi niin lähtisin vanhan isoäitini avuksi, jos olisi töitä niin oho tuli tuplavuoroja eikä kotona näkyisi kuin nukkumassa. Onnea on ymmärtävä puoliso"

Kyllä minä puolisona miettisin, ettet sinä ihan täysillä käy. Sulla on todella ymmärtävä puoliso. 

Vierailija
108/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sama meillä. Olen esim harjoituksissa. Tai jos epämieluisa vieras soittaa että tulee kohta kahville niin painun hippulat vinkuen pariksi tunniksi metsään, puoliso sitten ihmettelee vieraalle, että ompas sillä pitkä retki... Ja jos joku tulisi viikonlopuksi niin lähtisin vanhan isoäitini avuksi, jos olisi töitä niin oho tuli tuplavuoroja eikä kotona näkyisi kuin nukkumassa. Onnea on ymmärtävä puoliso"

Kyllä minä puolisona miettisin, ettet sinä ihan täysillä käy. Sulla on todella ymmärtävä puoliso. 

Se minun ihana puoliso tuntee nämä hankalat vieraat paremmin kuin minä, tietää miten ne on minua kohdelleet ja siksi ymmärtää loistavasti. Ilmoittaa heti jos tämmöinen tapaus on tulossa käymään ja kysyy jos haluan keksiä muuta menoa. Onneksi nämä ymmärtää piipahtaa vain kahvilla, ei heitä ihan helposti yökylään luvattaisi.

Vierailija
109/111 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kutsua ketään.

Parisuhteessa pitää mun mielestä välillä poistua omalta mukavuusalueelta toisen hyväksi. En voi omia meidän kotia vain itselleni vaan pitää kuunnella ja kunnioittaa toisenkin mielipiteitä. ap

Olen usein keksinyt itselleni muuta ohjelmaa kun puolisolle tulee vieraita, joista en itse niin välitä. Ja toisin päin. Yhdessä sitten silmät kirkkaina valehdellaan, että on joku tärkeä harrastusjuttu ja monesti on ihan oikeasti ollutkin kun sen on itse juuri siihen kohtaan järjestänyt.

Minkä takia? Onko tosiaan niin kamalaa tavata joskus puolison vieraita? 

En nyt tiedä kamalasta, mutta minä ainakin arvostan vapaa-aikaani niin paljon, etten tuhlaa viikonloppujani ihmisiin, joiden seurassa en viihdy.

Vierailija
110/111 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä itseäni. Vaikka on kuinka kiva olla sosiaalinen, niin uuvun silti niinä viikonloppuina tms., kun näkee poikkeuksellisen paljon ihmisiä ym. Reissussa helpompaa, kun voi saada omaa aikaa ihan erilailla. Mutta ei sitä oikein isäntänä/emäntänä voi yhtäkkiä vetäytyä suljettujen ovien taakse omaa aikaa viettämään.

Vierailija
111/111 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käyttäisi ikinä tällaista termiä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä