Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näytän todella hyvältä oman vessan peilissä, sitten esimerkiksi bussin etupeilissä kauhealta

Vierailija
07.07.2023 |

Tapahtuuko muilla tätä, että ihmisten ilmoilla ulkonäkö vajoaa yhtäkkiä? Näytin ihan ikäiseltäni tai jopa vanhemmalta. Kotona taas -10 vuotta oikeasta iästä pois. Mikä tähän on syy? Valaistus ja peili-ilmekö ne sen kaiken tekee? Kauheaa ajatella, jos se rumuus onkin totuus.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon huomannut täysin saman asian itse., täysin sama tunne.. Toki itsellä kaupan peilissä huonompi tulos. 

Vierailija
2/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on ihan kamalaa kun näkee itsensä peilistä vahingossa esim. kaupassa. Totuus masentaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vaikea ymmärtää miltä näytän oikeasti. 

Vierailija
4/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi kaiken aloituksessaan. Piste.

Vierailija
5/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olet oppinut pitämään itsellesi edulliset kulmat ja ilmeen.

Vierailija
6/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se on ihan kamalaa kun näkee itsensä peilistä vahingossa esim. kaupassa. Totuus masentaa

Olen ihmetellyt että minusta kuitenkin jostain syystä kiinnostuu aika hyvännäköiset ihmiset. Senkin perusteella olen miettinyt, että olen kuitenkin ihan hyvää tasoa ulkonäön kannalta. Ja valokuvissakaan en näytä yleensä sentään aivan karsealta. Omituista, kun ei tosiaan tiedä miltä näyttää:/ ja vaihtoehdot ovat hyvin tyytyväinen ja todella kamala. Ap

Vierailija
7/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän Keira Knightleyltä peilistä ja kuvissa romukauppias transvestiitti Markus Kuotesaholta

Vierailija
8/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän Keira Knightleyltä peilistä ja kuvissa romukauppias transvestiitti Markus Kuotesaholta

Tää oli hyvä :D

Vierailija
9/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen vaikuttaa myös ilmeisesti se, että näköaisti syntyy oikeasti aivoissa. Eli aivot tulkitsevat nåköhermon viestin. Se tulkinta voi vääristyä aivoissa paljokin eli sitä voi nöhdä itsensä omasta tutusta peilistä ihan erilaisena kuin vieraasta peilistä,on ikäänkuin opettanut näkemään itensä tietyllä laila siinä tutussa peilisä. Korvienvälijuttuja.

Vierailija
10/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistus muuttaa ulkonäköä.

Hyvä valaistus kaunistaa, huono valaistus tekee kauniistakin surkean näköisen. Valaistuksen suunta ja valon värisävy vaikuttaa paljon.

Vierailija
11/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se vaihtelee tosi paljon. Minulla on yksi peilikaapin ovi, jossa näytän aina ihan karmealta (pitäisi hankkiutua tuosta kaapista eroon!). Sitten taas eteisen peilissä näytän hyvältä. Siis saatan kävellä ensin peilikaapin ohi kaamealta näyttäen, eteiseen missä näytänkin muka sitten hyvältä.

Ihmisten ilmoillakin se vaihtelee koko ajan. Näytän karmealta bussin peilissä, bussin ikkunassa heijastus näyttää kuitenkin hyvältä, työpaikan vessassa näytän järkyttävältä, ruokakaupan peilissä näytän hyvältä, hississä kamalalta, näyteikkunoiden heijastuksissa hyvältä.

En tiedä yhtään, miltä oikeasti näytän, ja tämä on hyvin väsyttävää. Olisin ehkä paljon itsevarmempi ulkonäöstäni jos en koskaan näkisi kuvaani ollenkaan.

Vierailija
12/27 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla se vaihtelee tosi paljon. Minulla on yksi peilikaapin ovi, jossa näytän aina ihan karmealta (pitäisi hankkiutua tuosta kaapista eroon!). Sitten taas eteisen peilissä näytän hyvältä. Siis saatan kävellä ensin peilikaapin ohi kaamealta näyttäen, eteiseen missä näytänkin muka sitten hyvältä.

Ihmisten ilmoillakin se vaihtelee koko ajan. Näytän karmealta bussin peilissä, bussin ikkunassa heijastus näyttää kuitenkin hyvältä, työpaikan vessassa näytän järkyttävältä, ruokakaupan peilissä näytän hyvältä, hississä kamalalta, näyteikkunoiden heijastuksissa hyvältä.

En tiedä yhtään, miltä oikeasti näytän, ja tämä on hyvin väsyttävää. Olisin ehkä paljon itsevarmempi ulkonäöstäni jos en koskaan näkisi kuvaani ollenkaan.

Sama. Kerran elämässäni olin noin kuukauden juuri katsomatta peiliin (vuooosikausia sitten Kaakkois-Aasiassa minimibudjetilla, huoneissa oli harvoin peili) ja todellakin itsetunto nousi kohisten, kun en itse häirinnyt itseäni arvioimalla ulkonäköäni, vaan keskityin vain olemaan itseni ja näin muiden reaktiot itseeni. Kumpa tuon voisi tehdä uudestaan, mutta en millään keksi miten onnistuisin. 

Muistelisin juuri lähipäivinä lukeneeni, että jonkun artistin kotona ei ole peilejä. Koitan muistella kuka. 

Vierailija
13/27 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuihan se mieleen! Tom Odell has no mirrors: 

https://timesofindia.indiatimes.com/entertainment/english/music/news/to…;

Tom Odell on laulanut mm. superhitin Another Love.

Vierailija
14/27 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi kaiken aloituksessaan. Piste.

Huomasit siis totuuden itsestäsikin. (ja kaikista.) Piste. 

Vierailija
15/27 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaistuksesta on kyse. Toiset valot ovat armollisia.

Vierailija
16/27 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissahan ja vaateliikkeissä on tarkoituksella tietynlaiset peilit mitkä laittaa ihmisen näyttämään paremmalta ja laihemmalta ja tällee, se on sen takia että vaatteet näyttäis paremmilta ihmisen päällä ja niitä tulis ostettua...

Tää on todella hämäävää koska itse oon mennyt pari kertaa siihen että oon sen takia ostanut liian pieniä vaatteita, oon tullut kotiin ja kattonut että mitäs elvettiä

Vierailija
17/27 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selfiekuvaruudussa livenä näyttää siinäkin aina ihan toiselta kuin peilissä. 

Vierailija
18/27 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Prisman vessan peili kertoo sekin totuuden.

Vierailija
19/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda peilit ja ulkonäkö. Käy vaikka kirjakaupassa.

Vierailija
20/27 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun katson itseäni peilistä eteisen peilistä, näytän ihan hyvältä. Mutta kun otan kännykän etukameran ja katson itseäni sitä kautta, näytän hirveältä. 

Vaatekauppojen sovituskoppeissa näytän aina tosi hnyvältä. Johtunee valaistuksesta ja varmaan peilillekin tehty jotain, että ihminen näyttää mahdollisimman hyvältä. 

Ulkomailla olin ja siellä hotellin vessassa näytin tosi hyvältä. Lähdin kävelemään kaduille ja vilkaisin itseäni peilistä ulkoilmassa ja voi kamala mikä hirviö taas olin. 

:D