Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yök. Viikonloppuvieraita tulossa.

Vierailija
11.07.2024 |

Joojoo ei ole pakko kutsua paitsi että joskus on vähän pakko. Pitää ajatella sitä toistakin ihmistä joka meillä asuu. Mutta siis viikonloppuvieraita tulossa ja ne on niin henkisesti rasittavia että olen sen jälkeen aina ihan puhki. Inhoan kun ei voi omassa kotonaan tehdä rutiineja ja pitää olla sosiaalinen. Joku kaupunkiloma ystävien kanssa on paljon helpompi kun voi vetäytyä välillä omaan hotellihuoneeseen olemaan ihan yksin eikä ole tavallaan vastuussa vieraiden viihtymisestä. 

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivojen vieraiden kohdalla en rasitu ja mielellään seurustelen heidän kanssaan. Juu, välillä käy meilläki  näitä vieraita, jotka eivät ole niin kivoja... 

Miksi näitä ei kivoja vieraita kutsutaan?

Meille oli änkeämässä puolituttuja yövieraita, siis ei kummankaan sukulaisia.

En ymmärrä, miten kukaan kehtaa edes kysyä kolmelle hengelle hotellimajoitusta toisten kodista. Varsinkaan kun ei edes oltu mitään hyviä ystäviä. 

Vierailija
82/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivojen vieraiden kohdalla en rasitu ja mielellään seurustelen heidän kanssaan. Juu, välillä käy meilläki  näitä vieraita, jotka eivät ole niin kivoja... 

Miksi näitä ei kivoja vieraita kutsutaan?

Meille oli änkeämässä puolituttuja yövieraita, siis ei kummankaan sukulaisia.

En ymmärrä, miten kukaan kehtaa edes kysyä kolmelle hengelle hotellimajoitusta toisten kodista. Varsinkaan kun ei edes oltu mitään hyviä ystäviä. 

No eihän tuossa ole mitään ongelmaan kieltäytyä, jos ette ole edes mitään hyviä ystäviä. Sanoo vaan, että sori ei nyt käy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kutsua ketään.

Parisuhteessa pitää mun mielestä välillä poistua omalta mukavuusalueelta toisen hyväksi. En voi omia meidän kotia vain itselleni vaan pitää kuunnella ja kunnioittaa toisenkin mielipiteitä. ap

Olen usein keksinyt itselleni muuta ohjelmaa kun puolisolle tulee vieraita, joista en itse niin välitä. Ja toisin päin. Yhdessä sitten silmät kirkkaina valehdellaan, että on joku tärkeä harrastusjuttu ja monesti on ihan oikeasti ollutkin kun sen on itse juuri siihen kohtaan järjestänyt.

Vierailija
84/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee kääntämään maailman nurin yöpyjien takia? Kuka määrää että pakko siivota ja ostaa kauhealla summalla syötävää ja kokata ja kattaa ja siivota monta kertaa? Ei kukaan määrää emäntää pyörittämään yksin täyshoitolaa ellei emäntä itse. Ei vieraiden takia tarvitse hylätä omia rutiineja ja leikkiä ohjelmatoimistoa. Meillä joskus käy yövieraita niiden realiteettien myötä mitä on. Ketään ei heitetä huoneestaan eikä meillä ole hotellia. Ei meille sellaisia tulekaan jotka olettavat että passataan ja isäntäväen elämä sekoaa. Emme oleta itsekään niin jos on pakko yöpyä muiden nurkissa. 

Miksi ja miten kenellekään voi syntyä pakko yöpyä muiden nurkissa?

Vierailija
85/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne pitää suoltaa negatiivisia aloituksia ihmisistä, kun voisi sanoa sen positiivinenkin puolen?

Vierailija
86/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa pitää mun mielestä välillä poistua omalta mukavuusalueelta toisen hyväksi. En voi omia meidän kotia vain itselleni vaan pitää kuunnella ja kunnioittaa toisenkin mielipiteitä. ap

Olen usein keksinyt itselleni muuta ohjelmaa kun puolisolle tulee vieraita, joista en itse niin välitä. Ja toisin päin. Yhdessä sitten silmät kirkkaina valehdellaan, että on joku tärkeä harrastusjuttu ja monesti on ihan oikeasti ollutkin kun sen on itse juuri siihen kohtaan järjestänyt.

Minkä takia? Onko tosiaan niin kamalaa tavata joskus puolison vieraita? 

Vierailija
87/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kakkoskoti ulkomailla ja puolitutut ottivat alussa yhteyttä kun halusivat ilmaiseksi mennä sinne lomailemaan. Miksi ihmeessä antaisin kotini käytettäväksi muille kun omat kulut juoksee koko ajan (vesi, sähkö jne). Vähän sama kun olettaisin että voisin mennä lomailemaan heidän mökille ilmaiseksi. Osa kavereistakin olettaa että sinne voi mennä ilmaiseksi asumaan. No ei voi. Jonkun pitää siivota asunto, pestä lakanat ja pyyhkeet etc heidän jäljiltään. Ihmettelevät kun kerromme viikko hinnan (johon kuuluu siivous). Ei kannata edes maksua vastaan vuokrata kenellekään. Omat lapset ovat tervetulleita, muut menkööt hotelliin.

Vierailija
88/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä minäkin, että, jos ihminen ei tuon vertaa kestä vierailevia ihmisiä, niin on kyllä itseensä vaan käpertynyt. Ei yhtään mitään haluaisi toisten eteen uhrautua. Jossakin se tulee elämässä vastaan hänelle. 

Vierailija
89/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse onko vieraat kivoja (ne on ihmisinä mukavia ja viihdyn heidän kanssaan), se on se että mun rutiinit muuttuu. Sen koen inhottavana. Ap

Hyi sua!

Vierailija
90/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasi mennyt aika mieleen. Muutimme taanoin Helsinkiin ja kesällä joka viikonloppu meille itsekutsuttuina tuli yövieraita. Linnanmäelle ja Korkeasaareen yms. Meillä tosi pienet tulot ja kokkasin aterioita noille perheille koko kesän.

5 v tätä kesti ja muutettiin pois ja kukaan ei halunnut tulla tylsään maaseutukaupunkiin. Ihanaa.😅

Vierailija
91/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasi mennyt aika mieleen. Muutimme taanoin Helsinkiin ja kesällä joka viikonloppu meille itsekutsuttuina tuli yövieraita. Linnanmäelle ja Korkeasaareen yms. Meillä tosi pienet tulot ja kokkasin aterioita noille perheille koko kesän.

5 v tätä kesti ja muutettiin pois ja kukaan ei halunnut tulla tylsään maaseutukaupunkiin. Ihanaa.😅

Olet kyllä ollut melkoinen idiootti Miksi et vaan sanonut, että ette ota vieraita vastaan? 

Vierailija
92/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n puoliso kuulostaa toksiselta jos väkisin haluaa tuoda vieraita yhteiseen kotiin vaikka oma puoliso ei halua. Ottaisin eron tai muuttaisin erilleen.

No en todellakaan ottaisi eroa tuon takia. Yksi viikonloppu aina silloin tällöin ei kuule maailmaa kaada, että sen takia pitäisi hyvä perusarki lopettaa. Mulla ei ole enää lähisukulaisia elossa, mutta kyllä siedän ne harvat puolison sukulaisten vierailut. Ei tulisi mielenkään erota tuon asian takia. 

Sinä voit sietää vaikka minkälaista alistamista jos haluat. Järkevät ihmiset eivät.

Mitä ihmeen alistamista siinä on, jos puolison sukulaisia käy joskus kylässä? Herranen aika sentään. Onko ihmiset nykyään ihan mettäläisiä, jotka pelkäävät vieraita? 

Vierailija
93/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee kääntämään maailman nurin yöpyjien takia? Kuka määrää että pakko siivota ja ostaa kauhealla summalla syötävää ja kokata ja kattaa ja siivota monta kertaa? Ei kukaan määrää emäntää pyörittämään yksin täyshoitolaa ellei emäntä itse. Ei vieraiden takia tarvitse hylätä omia rutiineja ja leikkiä ohjelmatoimistoa. Meillä joskus käy yövieraita niiden realiteettien myötä mitä on. Ketään ei heitetä huoneestaan eikä meillä ole hotellia. Ei meille sellaisia tulekaan jotka olettavat että passataan ja isäntäväen elämä sekoaa. Emme oleta itsekään niin jos on pakko yöpyä muiden nurkissa. 

Miksi ja miten kenellekään voi syntyä pakko yöpyä muiden nurkissa?

Ainakin meille tulee vieraita ihan vaan meitä tapaamaan. Vastaavasti käyn heidän luonaan yökylässä. Kun on pitkä välimatka, niin yövytään toistemme luona. 

Vierailija
94/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin suoraan etten halua toisia yöksi kotiimme

Sanoi että linjaus koskee kaikkia eikä siis henkilökohtaista

Kumppani ymmärsi, samoin yöksi tupeksijat

Terv. Introvertti

Vierailija
95/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv. Introvertti

Olet kamala ihminen. Riistät kumppaniltasi, ettei hänen läheiset voi tulla yökylään. Minäkin olen introvertti, mutta en ole tuollainen paskiainen kuin sinä. Minä kyllä jaksan pari viikonloppua vuodessa vieraita rakkaan puolison takia. O

Vierailija
96/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Introvertti

Olet kamala ihminen. Riistät kumppaniltasi, ettei hänen läheiset voi tulla yökylään. Minäkin olen introvertti, mutta en ole tuollainen paskiainen kuin sinä. Minä kyllä jaksan pari viikonloppua vuodessa vieraita rakkaan puolison takia. O

Ei ole tarve heidän jäädä yöksi kun samassa kaupungissa asutaan. Olemme lapsiperheellisiä ja ei muutenkaan sovi että väki tulee notkumaan nurkkiin vielä lasten nukkumaanmenoajan jälkeen, päihteitä ei kotonamme lainkaan. Tapaamiset voi tehdä päiväsaikaankin ilman että venyttää majoittaen 

Vierailija
97/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille kun tekee selväksi omat rajat ja rutiinit, saattaa löytyä jonkinlainen siedettävä kompromissi. Meillä ei ainakaan sukulaiset määrää miten ollaan. Jos sanon että tv kiinni 22.00 ja valot pois niin voivat miettiä ovatko valmiita elämään näillä ehdoilla pari päivää. 

Vierailija
98/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan muita yökylässä kuin lähimpiä perheenjäseniä. Käytännössä meidän vanhempia todella harvoin ja aikuiset lapset, miniä- ja vävyehdokkaita toki aikuisten lasten mukana.

Pieninä lapsilla oli kavereita yökylässä mutta lapset on jotenkin helpompia kuin aikuiset.

Suvussa on muutamia jotka tykkäävät lomalla majoittua sukulaisten nurkkiin, ikävintä että ovat kuin täysihoidossa eivätkä edes siivoa jälkiää ta käy kaupassa vaan loisivat toisten ruuilla. Meille näitä ei päästetä.

Vierailija
99/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko ja asialle ei voi mitään tehdä, mitä sä tällä palstalla teet? Luuletko asian sinun vinkumisella muuksi muuttuvan? Päiväkirjat on sitä varten, että voit oksentaa sinne nuppivikaista päänsisältöäsi.

Vierailija
100/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi mitkä ne sinun tärkeät rutiinisi ovat, joita ei tulisi häiritä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme