Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yök. Viikonloppuvieraita tulossa.

Vierailija
11.07.2024 |

Joojoo ei ole pakko kutsua paitsi että joskus on vähän pakko. Pitää ajatella sitä toistakin ihmistä joka meillä asuu. Mutta siis viikonloppuvieraita tulossa ja ne on niin henkisesti rasittavia että olen sen jälkeen aina ihan puhki. Inhoan kun ei voi omassa kotonaan tehdä rutiineja ja pitää olla sosiaalinen. Joku kaupunkiloma ystävien kanssa on paljon helpompi kun voi vetäytyä välillä omaan hotellihuoneeseen olemaan ihan yksin eikä ole tavallaan vastuussa vieraiden viihtymisestä. 

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan sitä, että sen oman kodin joutuu asettamaan toisten arvostelun alaiseksi. Meillä on vanhaa ja kulunutta eikä edes joka kohdassa niin nättiä tai aina edes ihan täysin siistiä. Mulle ei ole vaan naisena suotu jotain solua, joka naisilla yleensä on, ja joka saisi kiinnostumaan kodin laittamisesta. Koti on kuitenkin aina koti ja tärkeä itselle. Tuntuu pahalta, että toiset tulee katselemaan nenät nirpasssa ja jakelemaan sisustusvinkkejään. Se tuntuu olevan naisilla myös jonkinlainen arvon mittari, että miten hyvin koti on laitettu ja kuinka hyvä leipuri ja kokki olet. 

Ilmeisesti jotain "soluja" sulla sitten on, kun haluaisit olevan jotain muuta kuin vanhaa ja kulunutta... Ehkä laiskuutta vaan?

Vierailija
42/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään jaksa yövieraita. Se että joku tarvii ilmaisen majoituksen sotkee toisen perheen arjen täysin. En halua kotiin lojumaan ylimääräisiä ihmisiä passattavaksi. Hyväksikäyttöä. 

Siis yksi päivä ja koko arki pilalla? Voi v i t t u mitä elämänhallinnan ongelmia.

Siivoa asunto. Aja teini pois huoneestaan että vapautuu vierashuone jota ei ole. Petaa sänky vieraalle. Mene kauppaan. Osta herkkuja monella satasella. Leivo, valmista monta kattausta. Siivoa jäljet. Valvo myöhään. Herää kattamaan aamukahvit. Viihdytä vierasta. Keksi ohjelmaa. Laita taas monta kattausta ja siivoa ne. Nuku huonosti. Herää aamukahvin keittoon. Sama ohjelma. Illalla rättipoikki. Mene aamulla töihin.

Ei. Menköön hotelliin.

No ei kuule ole pakko siivota. Meille vieraat tulevat kauppakassien kanssa ja ihan kokkaavat meille. Ikinä en ole leiponut yhtikästä mitään. Minä menen aikasin nukkumaan, mutta puoliso jatkaa seurustelua vieraiden kanssa, kun puoliso muutenkin tykkää valvoa myöhään. Appivanhemmat tulevat meille kaksi kertaa vuodessa yökylään ja se on vaan lepolomaa, kun he itse haluavat touhuta keittiössä tai vievät meidät ravintolaan syömään. Olen sanonut puolisolleni, että saa ne appivanhemmat useammankin kerran käydä kylässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu fiilis. Jos itselläni ei ole töiden suhteen pakollista olla kotikaupungissa, niin lähden miehen vieraiden ajaksi sitten muualle esim mökille. Syön vieraiden kanssa tyyliin ruuan ravintolassa tai kotona ja lähden sitten omiin oloihin, niin saa mies kestitä vieraitaan kuten tahtoo. Meillä siis kaveripiirit ovat kovin eriävät. Mielestäni on täysin ok ottaa sitä aikaa itselleen! "Omat" vieraat toki kestitsen tai jos miehen sukulaisia tulee, niin silloin pyrin olemaan kotona. He tosin harvemmin jäävät yöksi asti.

Vierailija
44/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan sitä, että sen oman kodin joutuu asettamaan toisten arvostelun alaiseksi. Meillä on vanhaa ja kulunutta eikä edes joka kohdassa niin nättiä tai aina edes ihan täysin siistiä. Mulle ei ole vaan naisena suotu jotain solua, joka naisilla yleensä on, ja joka saisi kiinnostumaan kodin laittamisesta. Koti on kuitenkin aina koti ja tärkeä itselle. Tuntuu pahalta, että toiset tulee katselemaan nenät nirpasssa ja jakelemaan sisustusvinkkejään. Se tuntuu olevan naisilla myös jonkinlainen arvon mittari, että miten hyvin koti on laitettu ja kuinka hyvä leipuri ja kokki olet. 

No hommaa nyt parempi itsetunto. Mitä ihmettä tuollaisia ylipäätänsä mietit. 

No onko sun kotiin/ pihaan tultu sanomaan, että kun tekisit niin ja näin, niin näyttäisi paremmalta? Siis toki niin, että et ole itse edes kysynyt neuvoja. Tai onko sanottu, että tuohan on ihan hirveä, eikä käy ollenkaan tänne? Tai huomautettu, että ai, teillä on vieläkin tuo matto/ verhot/ tyynynpäälliset? Tai muuta vastaavaa!? Ja ei vaan yhden ihmisen suusta vaan useampi vieras käyttäytyy näin ja ihan koulutettuja ihmisiä, että ne wt huutelut voi jättää.

Aikamoinen itsetunto pitää olla, jos ei missään tunnu... 

Vierailija
45/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hommaa nyt parempi itsetunto. Mitä ihmettä tuollaisia ylipäätänsä mietit. 

No onko sun kotiin/ pihaan tultu sanomaan, että kun tekisit niin ja näin, niin näyttäisi paremmalta? Siis toki niin, että et ole itse edes kys

Heittäisin ulos tuollaiset vieraat. 

Vierailija
46/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin yksi syy asua erillään naimisissakin.

Vierailija
47/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No onko sun kotiin/ pihaan tultu sanomaan, että kun tekisit niin ja näin, niin näyttäisi paremmalta? Siis toki niin, että et ole itse edes kysynyt neuvoja. Tai onko sanottu, että tuohan on ihan hirveä, eikä käy ollenkaan tänne? Tai huomautettu, että ai, teillä on vieläkin tuo matto/ verhot/ tyynynpäälliset? Tai muuta vastaavaa!? Ja ei vaan yhden ihmisen suusta vaan useampi vieras käyttäytyy näin ja ihan koulutettuja ihmisiä, että ne wt huutelut voi jättää.

Aikamoinen itsetunto pitää olla, jos ei missään tunnu... "

Siis miten päästät tuollaisia ihmisiä toista kertaa kotiisi? 

Vierailija
48/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jotain "soluja" sulla sitten on, kun haluaisit olevan jotain muuta kuin vanhaa ja kulunutta... Ehkä laiskuutta vaan?

Multa puuttuu kai joku muukin "solu", kun en ymmärrä tätä viestiä...? Miten niin haluaisin?? Mutta siis, tässäpä juuri tuli todistettua se mistä puhun. Ei tarvitse kuin kirjoittaa, että en ole kiinnostunut kodin laittamisesta, niin heti jo joku piikittää. Juuri tästä syystä en haluaisi päästää (nais)vieraita kotiini. 

Vierailija
49/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota jatkossa, että hän joka haluaa tavata niitä muita/vieraita menisi itse niiden ihmisten kotiin kyläilemään. Onko ne, jotka ovat tulossa teille kutsuneet vastavuoroisesti käymään heillä vierailulla?

Vierailija
50/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ap. Yritä jaksaa. Se tunne, mikä tulee, kun taas vieraiden lähdettyä saa olla aivan rauhassa. Tuntuu hyvältä, vaikka olisivat olleet ihan kivoja ihmisiä.

Äitini ei kestänyt lainkaan sukulaisia, jotka tulivat tunnin varoitusajalla yökylään. Hän menetti niin hermonsa, että potkaisi lattialla olleen ruukkukasvin nurin. Ruukku tietenkin särkyi ja mullat levisivät. Kiva oli siinä teininä yrittää saada hommaa jonkinlaiseen kuosiin. Itse en ota yllätysvieraita vastaan. Jos sellaiset tupsahtaisivat, en kuitenkaan potkaisisi mitään.

Vierailija
51/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ruma sinkkumies joten vieraita ei käy koskaan.

Vierailija
52/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kutsua ketään.

Parisuhteessa pitää mun mielestä välillä poistua omalta mukavuusalueelta toisen hyväksi. En voi omia meidän kotia vain itselleni vaan pitää kuunnella ja kunnioittaa toisenkin mielipiteitä. ap

Joojoo ei ole pakko kutsua paitsi että joskus on vähän pakko. Pitää ajatella sitä toistakin ihmistä joka meillä asuu. 

Olen aivan samaa mieltä, välillä on siedettävä myös puolison sukua, kavereita tms. Mutta orjaksi ei tartte kuitenkaan ryhtyö. Joten jos ukko/akka haluaa vieraita kutsua niin siinäpä sitten hoitaa siivouksen, kauppareissut, kokkaamiset, tarjoilut, tiskit, vieraiden viihdyttämisen, petipaikkojen valmistelun ja myöhemmin petivaatteiden pyykkäyksen. Ei puherttakaan että häivytään pihalle "kattomaan autoa/traktoria" tai jotain "poikien juttuja" tekemään. Ei, vaan hoidetaan vieraitten tarpeet, seurustellaan ja korjataan jäljet. Minä en välttämättä ole paikalla, etenkään jos olen jotain muuta itselleni  jo suunnitellut tai sopinut. En ole epäsosiaalinen mutta en myöskään hyväksikäytettävissä. 

Nimimerkillä eksä-kuvitteli-heittelevänsä-tikkaa-ja-juovansa-kaljaa-pihalla-koko-päivän. Se harhaluulo korjaantui hyvin äkkiä XDD

Vierailija
53/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa pitää mun mielestä välillä poistua omalta mukavuusalueelta toisen hyväksi. En voi omia meidän kotia vain itselleni vaan pitää kuunnella ja kunnioittaa toisenkin mielipiteitä. ap

Kyllä. Näin toivottavasti myös sinun puoleltasi.

Vierailija
54/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi yäk, en syä!

Vierailija
55/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieraat tuskittelee puolestaan että voi kun se yksi kutsui pakko mennä vaikka se toinen on niin ikävä tyyppikin. 

Vierailija
56/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Välillä on emännöitävä/isännöitävä toisen hyvän mielen vuoksi hänen ystäviään/sukulaisisaan. Silloin ollaan edustavia että vieraat viihtyy ja kumppani on ylpeä että on valinnut niin hyvän tyypin. Kun ne vieraat on kuitenkin kutsuttu niin yhtä hyvin voi antaa parastaan kun mököttää yrmynä sohvan nurkassa hampaitaan kiristellen.

Karjalaiset ja etelä-pohjalaiset osaa tuon vieraanvaraisuuden aivan vimpan päälle!!! Se on ihan ylenpalttista kestitsemistä ja hyvää meininkiä!

Vierailija
57/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heittäisin ulos tuollaiset vieraat"

Tilanne vähän sama kuin ap:lla, että nämä vieraat tulee miehen puolelta. Pakko vaan sietää, vaikka kaikin keinoin yritän saada tapaamiset järjestettyä muualle kuin meille, välillä on vaan silti myönnyttävä. Omissa kavereissani on yksi tällainen ja yritän myös hänen kohdallaan järkätä tapaamiset heille. 

Vierailija
58/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joojoo ei ole pakko kutsua paitsi että joskus on vähän pakko. Pitää ajatella sitä toistakin ihmistä joka meillä asuu. 

Olen aivan samaa mieltä, välillä on siedettävä myös puolison sukua, kavereita tms. Mutta orjaksi ei tartte kuitenkaan ryhtyö. Joten jos ukko/akka haluaa vieraita kutsua niin siinäpä sitten hoitaa siivouksen, kauppareissut, kokkaamiset, tarjoilut, tiskit, vieraiden viihdyttämisen, petipaikkojen valmistelun ja myöhemmin petivaatteiden pyykkäyksen. Ei puherttakaan että häivytään pihalle "kattomaan autoa/traktoria" tai jotain "poikien jutt

Joo, no tämä on sitten jo toinen ongelma, jos sattuu miehenä olemaan itsekeskeinen laiska mulkvisti.

Vierailija
59/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Heittäisin ulos tuollaiset vieraat"

Tilanne vähän sama kuin ap:lla, että nämä vieraat tulee miehen puolelta. Pakko vaan sietää, vaikka kaikin keinoin yritän saada tapaamiset järjestettyä muualle kuin meille, välillä on vaan silti myönnyttävä. Omissa kavereissani on yksi tällainen ja yritän myös hänen kohdallaan järkätä tapaamiset heille. 

Mies tietää tilanteen ja haluaa silti kutsu näitä moukkia kotiinsa?

Vierailija
60/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivojen vieraiden kohdalla en rasitu ja mielellään seurustelen heidän kanssaan. Juu, välillä käy meilläki  näitä vieraita, jotka eivät ole niin kivoja... 

Miksi näitä ei kivoja vieraita kutsutaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi