Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yök. Viikonloppuvieraita tulossa.

Vierailija
11.07.2024 |

Joojoo ei ole pakko kutsua paitsi että joskus on vähän pakko. Pitää ajatella sitä toistakin ihmistä joka meillä asuu. Mutta siis viikonloppuvieraita tulossa ja ne on niin henkisesti rasittavia että olen sen jälkeen aina ihan puhki. Inhoan kun ei voi omassa kotonaan tehdä rutiineja ja pitää olla sosiaalinen. Joku kaupunkiloma ystävien kanssa on paljon helpompi kun voi vetäytyä välillä omaan hotellihuoneeseen olemaan ihan yksin eikä ole tavallaan vastuussa vieraiden viihtymisestä. 

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi kerran niin, että miehen kaksi kaveria oli tulossa viikonlopuksi. Minulla oli tiedossa sille ajalle omaa menoa, jota en viitsinyt tämän spontaanin vierailun takia perua. Käytiin miehen kanssa yhdessä kaupassa ennen vieraiden tuloa. En tuntenut vieraita ennestään, mutta mies jostain syystä sitten minut halusi kauppaan mukaan ja kysyi, että mitä syödään ym. Sanoin, että hänen pitää päättää mitä he syövät ja onko vierailla jotain toiveita, koska minä en olisi syömään jäämässä enää. Ei kuulemma ollut muuta toivetta kuin, että kahvin kanssa pitää olla kauramaitoa. Lappasin kärryyn sitten lihaa ja mies maksoi. Vieraiden saapuessa meille selvisikin, että toinen vieraista on kasvissyöjä/vegaani ja ihan turhaan sitten oli kaapissa lihaa kolmelle ihmiselle. Siinä vaiheessa itsellä kyllä meinasi käämit palaa, kun mies yhtäkkiä heittäytyikin niin uusavuttomaksi ruokailujen suhteen. Yleensä hän on todella huolehtivainen ja ruoka on nimenomaan se ykkösjuttu, mitä hän vieraille haluaa aina kotona tehdä.

Vierailija
62/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivojen vieraiden kohdalla en rasitu ja mielellään seurustelen heidän kanssaan. Juu, välillä käy meilläki  näitä vieraita, jotka eivät ole niin kivoja... 

Miksi näitä ei kivoja vieraita kutsutaan?

No, sanotaan nyt vaikka, että kyllä mieskin saa kutsua omia kavereitaan ja omia sukulaisiaan, kuten minäkin... Näissä on jokunen ei niin kiva ihminen minun mielestäni. Meillä onneksi se passaa kenen vieraat on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heittäisin ulos tuollaiset vieraat"

Tilanne vähän sama kuin ap:lla, että nämä vieraat tulee miehen puolelta. Pakko vaan sietää, vaikka kaikin keinoin yritän saada tapaamiset järjestettyä muualle kuin meille, välillä on vaan silti myönnyttävä. Omissa kavereissani on yksi tällainen ja yritän myös hänen kohdallaan järkätä tapaamiset heille. 

Mies tietää tilanteen ja haluaa silti kutsu näitä moukkia kotiinsa?

No luuletko, että ne miehet mitään sisustuksia kattelee? Kyllähän ne on ne rouvat, jotka sen tupatarkastuksen hoitaa. Ukot juttelee työasioita ja mitä nyt puhuvatkaan. Naiset syynää sopiiko sohvatyynyt sohvan sävyyn ja onko sitten edellisen kerran hankittu jotain uutta/ tehty remonttia. 

Vierailija
64/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huushollissa toinen ei halua rasittavia pitkään viipyviä vieraita makoilemaan kotiinsa, niin se toinen samassa huushollissa asuva,joka haluaa tavata voi mennä yhtä hyvin makoilemaan niiden kotiin, joita haluaa nähdä.

Minun oli sanottava puolisolleni, että mene sinä niitten sun sukulaisten nurkkiin silloin, kun haluat viettää aikaasi heidän kanssaan. Oli nimittäin melko levotonta porukkaa hänen sukulaisperheet, joita näin ensimmäisen kerran koskaan, ja jotka vain pöllähti meille kutsumatta. Ei mitään käytöstapoja ollut heillä.

Puoliso ei kuitenkaan ole saanut kutsua niihin perheisiin vaikka niiden perheiden rynnäköstä uuden kotini tupatarkasukseen on kulunut jo 6 vuotta.

Vierailija
65/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala terveesti itsekkääksi ja älä ota omaan kotiisi vierasta sakkia, toisen mieliksi. Uupuminen ei ole mukavaa, sulla pitäisi olla loma ja ihana elämä. Mulle ei kävisi tuo toisen vieraat. Olis sitten kaksi asuntoa, sinne se toinen voisi kutsua vaikka joulupukin ja ponishown.

Uupuu yhdestä viikonlopusta 😂 raskas on elämä ja varmaan itsekin tekee siitä vielä raskaampaa... Ei luoja.

Sinä arvatenkin luuhaat muiden nurkissa päiväkausia täysihoitoa odottaen, kun  "eihän se ole kuin yksi viikonloppu".

Vierailija
66/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset mukana? Varmaan on ruokailtava Iina-Petterin aikataulujen mukaan? Juu ei. Pysyisivät kotonaan. 

Vierailija
67/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala terveesti itsekkääksi ja älä ota omaan kotiisi vierasta sakkia, toisen mieliksi. Uupuminen ei ole mukavaa, sulla pitäisi olla loma ja ihana elämä. Mulle ei kävisi tuo toisen vieraat. Olis sitten kaksi asuntoa, sinne se toinen voisi kutsua vaikka joulupukin ja ponishown.

Uupuu yhdestä viikonlopusta 😂 raskas on elämä ja varmaan itsekin tekee siitä vielä raskaampaa... Ei luoja.

Sinä arvatenkin luuhaat muiden nurkissa päiväkausia täysihoitoa odottaen, kun  "eihän se ole kuin yksi viikonloppu".

En todellakaan. Eihän ap edes puhunut mistään täyshoidosta.

Vierailija
68/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lapset mukana? Varmaan on ruokailtava Iina-Petterin aikataulujen mukaan? Juu ei. Pysyisivät kotonaan. 

Ei lapsia. Puoliso hoitaa kokkailut kuten aina meillä.

Ihmisillä lähti vähän laukalle tämä juttu. Selvennän: minusta ihan mukava että tulevat ja ovat kivoja ihmisiä (ei muuten ole kummankaan sukulaisista kyse, yhteisiä ystäviä ovat) mutta olen sen tyyppinen ihminen että koen tällaiset "lähivierailut" rasittavina. Siinä hetkessä kun ollaan yhdessä ja seurustellaan on mukavaa, mutta kun vierailu on ohi on päällimmäinen tunne helpotus että lähtivät. Ap

Vierailija
69/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n puoliso kuulostaa toksiselta jos väkisin haluaa tuoda vieraita yhteiseen kotiin vaikka oma puoliso ei halua. Ottaisin eron tai muuttaisin erilleen.

Höpö höpö, ap:n puolisolla luultavasti vaan on erilainen temperamentti, ja hän on sosiaalinen. Ymmärrän, että ap kuormittuu yövieraista, minulle taas kahdenkaan yön vieraat eivät ole ongelma, lasten yökylävieraitakaan en koskaan kieltänyt. Minusta seura on kivaa, samoin yhdessä tekeminen. Eikä haittaa vaikka omat rutiinit rikkoutuisivat, olen joustava. Mutta kuten todettu, oma temperamentini on tällainen, ja sen kanssahan synnytään.

Vierailija
70/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista rutiineistasi joudut luopumaan? 

On ehkä vähän vieraiden aliarvoimista, etenkin kun mainitsit heidän olevan kivoja, etteivätkö hekin ymmärtäisi miten eivät voi mitenkään olla teidän huomion keskipisteinä koko vierailun ajan? Olisiko kyse siitä, että suoritat liikaa vieraanvaraisuutta ja sinusta huokuu stressi, ärtymys, omien rutiinien kaipuu siinä mukana?

Viikonloppu on pitkä aika, joten vierailusta voi sopia niinkin että koska olet tottunut lauantaisin klo 8 nousemaan ja fillaroimaan 50 km juuri siihen aikaan teet sen? Vieraatkin saattavat arvostaa sitä, että jos kotisi toinen osapuoli on halunnut heidät kylään, että voivat rauhassa olla hänen kanssaan sen rutiinisi ajan? Miksi sinun pitäisi pomppia mukana joka hetki? Osoitat fiksuutta ja huomaavaisuutta siinäkin, ettet ole toisessa osapuolessasi koko ajan kiinni  ja he voivat rauhassa jutella vaikkapa yhteisistä muistoista/tekemisistä ennen sinua?

Ylipäätään, jos vierailu kestää kaksi yötä täytyy pystyä aikuisten (?) ymmärtämään myös hetken huokaisu omissa oloissaan. Se ei ole epäkohteliasta.

Vierailija
71/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n puoliso kuulostaa toksiselta jos väkisin haluaa tuoda vieraita yhteiseen kotiin vaikka oma puoliso ei halua. Ottaisin eron tai muuttaisin erilleen.

No en todellakaan ottaisi eroa tuon takia. Yksi viikonloppu aina silloin tällöin ei kuule maailmaa kaada, että sen takia pitäisi hyvä perusarki lopettaa. Mulla ei ole enää lähisukulaisia elossa, mutta kyllä siedän ne harvat puolison sukulaisten vierailut. Ei tulisi mielenkään erota tuon asian takia. 

Sinä voit sietää vaikka minkälaista alistamista jos haluat. Järkevät ihmiset eivät.

Vierailija
72/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla se sama valopää-ap, jonka sukulaiset eivät kysele hänen raskausajan voinnistaan vaan siitä, onko hän töissä. Samanlainen kusipäinen, äkkiväärä kirjoitus- ja vastailutyyli.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5650365/olen-raskaana-loppusuoralla-ja-…

Vierailija
73/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä niin ymmärrän ettet voi tajutakkaa. todella kuin lingon läpi käynyt sen jälkeen, yöpyvätkin teillä vai? päiväselti kakkukahville max. eiks se riittäis....voiko sumplii niin vielä... kerro lisää kun h hetki ohi ,miten män 

Vierailija
74/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos nuo olisi 2vko sun tykö, mitäs sitten, ite hyppäisin jo ikkunasta v..tuuuun

Vierailija
75/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin tykkään lähinnä omista siskoista tai parhaasta kaverista yökylässä. Voi osoittaa keittiötä että ota mitä haluat, ei tarvitse erikseen passata. Mutta muita ei kauheasti käy yökylässä, kun asutaan miehen kotiseudulla.

Vierailija
76/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi kerran niin, että miehen kaksi kaveria oli tulossa viikonlopuksi. Minulla oli tiedossa sille ajalle omaa menoa, jota en viitsinyt tämän spontaanin vierailun takia perua. Käytiin miehen kanssa yhdessä kaupassa ennen vieraiden tuloa. En tuntenut vieraita ennestään, mutta mies jostain syystä sitten minut halusi kauppaan mukaan ja kysyi, että mitä syödään ym. Sanoin, että hänen pitää päättää mitä he syövät ja onko vierailla jotain toiveita, koska minä en olisi syömään jäämässä enää. Ei kuulemma ollut muuta toivetta kuin, että kahvin kanssa pitää olla kauramaitoa. Lappasin kärryyn sitten lihaa ja mies maksoi. Vieraiden saapuessa meille selvisikin, että toinen vieraista on kasvissyöjä/vegaani ja ihan turhaan sitten oli kaapissa lihaa kolmelle ihmiselle. Siinä vaiheessa itsellä kyllä meinasi käämit palaa, kun mies yhtäkkiä heittäytyikin niin uusavuttomaksi ruokailujen suhteen. Yleensä hän on todella huolehtivainen ja ruoka on

Pitää olla kauramaitoa viittaa vahvasti siihen, että joko on maitoallergiaa tai sitten ideologinen dieetti. 

Vierailija
77/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla se sama valopää-ap, jonka sukulaiset eivät kysele hänen raskausajan voinnistaan vaan siitä, onko hän töissä. Samanlainen kusipäinen, äkkiväärä kirjoitus- ja vastailutyyli.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5650365/olen-raskaana-loppusuoralla-ja-…

Mulla ei ole lapsia eikä tule. Hyvä ettei sinun kirjoitustyyli vaikuta yhtään kusipäiseltä😄 Ap 

Vierailija
78/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi kerran niin, että miehen kaksi kaveria oli tulossa viikonlopuksi. Minulla oli tiedossa sille ajalle omaa menoa, jota en viitsinyt tämän spontaanin vierailun takia perua. Käytiin miehen kanssa yhdessä kaupassa ennen vieraiden tuloa. En tuntenut vieraita ennestään, mutta mies jostain syystä sitten minut halusi kauppaan mukaan ja kysyi, että mitä syödään ym. Sanoin, että hänen pitää päättää mitä he syövät ja onko vierailla jotain toiveita, koska minä en olisi syömään jäämässä enää. Ei kuulemma ollut muuta toivetta kuin, että kahvin kanssa pitää olla kauramaitoa. Lappasin kärryyn sitten lihaa ja mies maksoi. Vieraiden saapuessa meille selvisikin, että toinen vieraista on kasvissyöjä/vegaani ja ihan turhaan sitten oli kaapissa lihaa kolmelle ihmiselle. Siinä vaiheessa itsellä kyllä meinasi käämit palaa, kun mies yhtäkkiä heittäytyikin niin uusavuttomaksi ruokailujen suhteen.

Käytän kahvin kanssa kauramaitoa, vaikkei ole mitään allergioita tai ideologisia dieettejä käytössä. Minusta se on vain parempaa kuin tavallinen maito tai kerma. Muuten ihan sekasyöjä olen ja maitoa käytän muuten.

Vierailija
79/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen introvertti ja mun mies extrovertti. Mä ymmärrän miehen kaipuun saada usein seuraa ja viihtyä ystävien ja vieraampienkin ihmisten parissa. Mies ymmärtää sen että mä kuormitun noista pidemmistä vierailuista ja yökylään en haluaisi kuin paria läheisintä ystävää. 

Ollaan juteltu näistä ja päädytty siihen että mies saa varsin vapaasti käydä kavereiden kanssa reissuissa ja kylässä. Mä lähden mukaan jos jaksan ja haluan. Mä en nalkuta miehelle siitä että hän on aika paljon poissa. 

Mies saa kutsua myös meille kotiin vieraita, mutta tekee sen mua ajatellen. Ei yllätysvieraiksi muita kuin parhaimpia ystäviä, jos kyse miehen omista kavereista hän järjestää itse tarjoilut ja laittamiset sekä hoitaa viihdyttämisen niin ettei vierailu ole mun vastuulla. Silloin mun on helpompi jaksaa seurustella kun nämä järjestelyt on poissa. Mä saan myös halutessani vetäytyä omaan huoneeseen. Jos vieraita tulee pidemmäksi aikaa mulla on mahdollisuus mennä vanhemmilleni siksi aikaa jos tuntuu etten jaksa. 

Mies myös siivoaa jäljet kavereidensa vierailujen jälkeen. Näin meillä homma toimii kivasti. 

Vierailija
80/111 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käskee kääntämään maailman nurin yöpyjien takia? Kuka määrää että pakko siivota ja ostaa kauhealla summalla syötävää ja kokata ja kattaa ja siivota monta kertaa? Ei kukaan määrää emäntää pyörittämään yksin täyshoitolaa ellei emäntä itse. Ei vieraiden takia tarvitse hylätä omia rutiineja ja leikkiä ohjelmatoimistoa. Meillä joskus käy yövieraita niiden realiteettien myötä mitä on. Ketään ei heitetä huoneestaan eikä meillä ole hotellia. Ei meille sellaisia tulekaan jotka olettavat että passataan ja isäntäväen elämä sekoaa. Emme oleta itsekään niin jos on pakko yöpyä muiden nurkissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä