Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Naapurin puita ei saa kaataa ilman lupaa

Vierailija
11.07.2024 |

Iltalehdessä muistutetaan että vaikka se kuinka kismittäisi että naapurin pihalla kasvava mäty tai koivu kurottaisi oksia omalle pihamaalle niin naapurin puita ei saa mennä ominpäin parturoimaan tai kastelemaan ja vastuu niistä puista on tontin haltijalla.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8cb164b4-ffc9-4348-a9d0-bca…

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme uunoja, vai pitäisikö sanoa Tulppuja. Ei ole mikään ihme että kaikilla on jatkuvasti hermot kireänä ja kärhämää kun mitään naapurisopua ei ole enää olemassa.

Vierailija
82/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun kommenteista tulee mieleen sarjistarinat Aku Ankasta ja Teppotulpusta. <3 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös toimia niin, että naapurin ollessa poissa käy katkomassa oksat tai kaatamassa koko puun. Vähän voi tulla sakkoja ja korvauksia mutta mitä sitten? Maksaane pois ja nauttii elämästä ilman sitä häiritsevää puuta.

Sitten saatkin häiritsevän ja vit tumaisen naapurin

Entä sitten? Osaan olla tarvittaessa -huom: tarvittaessa- vielä paskamaisempi ja v-tumaisempi.

Olet ylpeä siitä että et ole päässyt ihmisenä pohjamutien lähtötasolta mihinkään?

Kaikenlaista.

Naapurin oma vika jos ei tee kuten sanon.

Vierailija
84/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kesäkeittiö? Jutussa ei sanottu mitä kesäkeittiöistä. Olen nimittäin huomannut että naapurin savut ja käryt eivät pysy heidän omalla tontillaan vaan tunkeutuvat myös meidän tontin puolelle eivätkä kunnioita tonttirajoja vaikka ovatkin rakentaneet grillikatoksensa metsän laitaan tonttinsa toiselle laidalle.

Et ole muuten huomannut sitä ,että Keski-Euroopan ja Venäjän savut tulee sinunkin tontillesi.Siinä sinulle on tekemistä.

Vierailija
85/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi myös toimia niin, että naapurin ollessa poissa käy katkomassa oksat tai kaatamassa koko puun. Vähän voi tulla sakkoja ja korvauksia mutta mitä sitten? Maksaane pois ja nauttii elämästä ilman sitä häiritsevää puuta.

Sitten saatkin häiritsevän ja vit tumaisen naapurin

Entä sitten? Osaan olla tarvittaessa -huom: tarvittaessa- vielä paskamaisempi ja v-tumaisempi.

Olet ylpeä siitä että et ole päässyt ihmisenä pohjamutien lähtötasolta mihinkään?

Kaikenlaista.

Naapurin oma vika jos ei tee kuten sanon.

Hyi hemmetti 

Vierailija
86/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutin nykyiseen taloon, huomasin että naapuri on istuttanut oensasaidan tasan keskelle tonttien rajaa niin että puolet pansaasta tulee meidän tontin puolelle. Ajateltiin että voitaisiin hieman "trimmata" pensaita tuossa syksymmällä.

Niin teki meidän naapuri ilman mitään ilmoitusta kun oltiin lomalla. Tosin emme itse ole itse istuttaneet pensaita vaan edellinen naapuri. Saas nähdä miten pensaat kestää kun puolet niistä on nyt poissa. Hänen mielikseen ollaan kaadettu jo pari puuta.

Vierailija
87/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei. Joku oli naapurin poissaollessa katkonut kauniit pensaat rajalta juuria myöten.

Tuskin enää sanoivat yhtään mitään toisilleen  tuon toimenpiteen jälkeen.

Näin siinä sitten käy kun introvertti ja arka suomalainen ei uskalla puhua toiselle ihmiselle vaan kyräilee itsekseen luolassaan.

Jos naapurin rehu ärsyttää niin olisiko mahdollista ehdottaa hänelle rauhallisesti ja normaalisti ihminen-ihmiselle puhuen jotain parannusta?

Minkä vuoksi vihollisen kanssa pitä

Kuitenkin haluat möllistellä sitä vihollistasi leikkaamalla kaiken kasvillisuuden rajalta pois?

Vierailija
88/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutin nykyiseen taloon, huomasin että naapuri on istuttanut oensasaidan tasan keskelle tonttien rajaa niin että puolet pansaasta tulee meidän tontin puolelle. Ajateltiin että voitaisiin hieman "trimmata" pensaita tuossa syksymmällä.

Pyydä joltain maajussilta pikku purkkiin MCPA:ta tai glyfosaattia ja ruiskuta pensasaita reppuruiskulla. 

Vierailija
89/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää naapurin trampoliini ja meluavat ja kirkuvat lapset eikä ole tapahtunut muutosta vaikka olen sanonut että pitäisivät melunsa oman tonttinsa puolella.

Vierailija
90/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kaatoi tonttien rajalta puun ja työnsi sen minun puolelle n. 3 v, sitten sillä aikaa kun olin poissa. En tiedä kuka alun perin on puut istuttanut, eikä tiedä naapurikaan. Puu on vieläkin siellä koska en hentona naisena pysty sitä sahaamaan tai raahaamaan poiskaan. Naapurissa asuu pariskunta. 

Vierailija
91/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkon oksat ja haravoin itse lehdet, sitten palautan ne naapurin puolelle.

Aku lappoi lehdet Tulpun puolelle. Tulppu työnsi lehdet tykkiin ja ampui lehtipanoksella Akua.

Vierailija
92/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää naapurin trampoliini ja meluavat ja kirkuvat lapset eikä ole tapahtunut muutosta vaikka olen sanonut että pitäisivät melunsa oman tonttinsa puolella.

Varmaan ääniin auttaa, jos sinäkin olet kyninyt kaiken ääniä vaimentavan kasvillisuuden rajalta pois 

Vierailija
93/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan tuijottaa tonttien rajaa, eivätkä voi iloita omasta pihastaan. Ottakaa rennommin.

Vierailija
94/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kaatoi tonttien rajalta puun ja työnsi sen minun puolelle n. 3 v, sitten sillä aikaa kun olin poissa. En tiedä kuka alun perin on puut istuttanut, eikä tiedä naapurikaan. Puu on vieläkin siellä koska en hentona naisena pysty sitä sahaamaan tai raahaamaan poiskaan. Naapurissa asuu pariskunta. 

Sellainen mukava pikkutarina taas. Jos se puu ja maa kuuluu sulle niin olisit jo tilannut metsurin eli eipä taida kuulua.

Vierailija
95/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään naapurin kasvillisuutta  vastaan. Mulla on muutakin ajateltavaa.

Vierailija
96/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mukava pikkutarina taas. Jos se puu ja maa kuuluu sulle niin olisit jo tilannut metsurin eli eipä taida kuulua.

Puut ovat rajalla. Ei ole varaa kutsua metsuria joka puun hakemiseen. Mielestäni naapuri olisi voinut edes paloitella rungon. Tai viedä sen itse isona miehenä pois. Tuntuu ikävältä kun tunki sen minun puolelle sanomatta mitään.

Vierailija
97/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökkinaapuri teki frisbeegolfradan metsäämme. Perusteluna oli se, että tontille ei mahtunut eikä se ketään haittaa siinä heidän vieressä. Sovittelussa saimme hieman yli 3000 e puuston tuhoamisesta ja melkein 1500 e alueen ennallistamisesta.

Vierailija
98/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puut ovat rajalla. Ei ole varaa kutsua metsuria joka puun hakemiseen. Mielestäni naapuri olisi voinut edes paloitella rungon. Tai viedä sen itse isona miehenä pois. Tuntuu ikävältä kun tunki sen minun puolelle sanomatta mitään.

Rajakasvillisuus hoidetaan yhdessä, naapurinko se pitää kaikki tehdä? Valittaja ja uhriutuja naapurina, jippii.

Vierailija
99/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jo pysyvät siellä omalla tontillaan. Naapuri aloitti sodan antamalla omalla maalla kasvavan puun kaatua myrskyssä meidän pihalle. Edelleenkin tyhjenän biojätteet naapurin pihaan kunnes myöntää että puun kaatuminen oli hänen vikansa kun ei poistanut lahoavaa puuta ennen myrskyä.

Vierailija
100/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurin tontilla oleva 150 vuotta vanha laho pihtakuusi kaatuu uudenkarhean Rolls Royceni päälle, on naapurini korvausvelvollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi