Miten pitkän tauon jälkeen teillä on taas ilmestynyt
Kuukautiset?
Itselläni edelliset oli viime marraskuussa eli alkaa olla 6kk niin ettei niitä ole ollut, mietin vain vieläkö ilmestyvät ja jos niin milloin..
1v jälkeenhän se ei enää olisi "suotavaa" vaan syy asioida gynekologilla.
Kommentit (10)
Mulla ilmestyi kerran yli vuoden päästä. Kävin lääkärissä, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Olin saanut koronarokotteen alle kuukauden aikana, joten itse epäilin sitä syyksi.
(Koronarokotteet voivat aiheuttaa tilapäisiä muutoksia kuukautiskiertoon, kuten runsaampia, niukempia, epäsäännöllisiä tai poisjääneitä kuukautisia sekä välivuotoja.)
Lienee syytä tarkentaa, että tarkoitan teitä naisia joilla ikää 45-55v eli esivaihdevuodet/vaihdevuodet ajankonkohtaiset ja oletettava syy asiaan.
Ap
Täällä ei siis palstaile kys ikähaarukassa olevia naisia?
Ap
Mulla piteli parin kuukauden pausseja ja sitten tulikin niin runsaat, että tuntikin jossain, missä ei pääse vessaan oli liikaa. Gynekologilla totesi kohdussa isot myeemat. Kun ne ja kohtu poistettiin, la dolce vita, kunnes jouduin tämän päivän työelämähelvettiin, mutta se on sitten eriasia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla piteli parin kuukauden pausseja ja sitten tulikin niin runsaat, että tuntikin jossain, missä ei pääse vessaan oli liikaa. Gynekologilla totesi kohdussa isot myeemat. Kun ne ja kohtu poistettiin, la dolce vita, kunnes jouduin tämän päivän työelämähelvettiin, mutta se on sitten eriasia.
Jaa-a, mikähän logiikka tuossa sitten on, että jäävät pois, koska "ikä ja hormonit" ja sitten tulevat valtaisina..onkohan se automaattisesti niin? Mietin vain mitä itsellä mahtaa olla edessä, koska tosiaan tässä kuussa tulee jo 6kk ilman vuotoa. Ja mitä töihini tulee niin en todellakaan ole siellä kykenevä olemaan, jos vuotaa kuin kurkku auki leikatulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, mikähän logiikka tuossa sitten on, että jäävät pois, koska "ikä ja hormonit" ja sitten tulevat valtaisina..onkohan se automaattisesti niin? Mietin vain mitä itsellä mahtaa olla edessä, koska tosiaan tässä kuussa tulee jo 6kk ilman vuotoa. Ja mitä töihini tulee niin en todellakaan ole siellä kykenevä olemaan, jos vuotaa kuin kurkku auki leikatulla.
Ap
Itse olen päätellyt, että ne muoomat omalta osaltaan aiheutti vuotoa. Toisaalta, jos se kohtu ei poista kuukausitten niitä peitteitä, jotka odottaa hedelmöittyvää munasolua, niin niitä poistuu sitten kerralla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meinaan vaan että kannattaa käydä gynegologilla, jos alkaa olee poikkevan runsaat kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse olen päätellyt, että ne muoomat omalta osaltaan aiheutti vuotoa. Toisaalta, jos se kohtu ei poista kuukausitten niitä peitteitä, jotka odottaa hedelmöittyvää munasolua, niin niitä poistuu sitten kerralla enemmän.
Mutta jos peli onkin ns kerralla selvä, ei ole mitään mikä odottaa mitään eli ei kerry mitään minkä olisi tultava ulos...näin toivon.
Kai niitäkin naisia on joilla homma, eli kuukautiskierto, loppunut naps ja nips kerralla?
Itsestäni sen verran, että kierron jonkinlaista heittelyä (päivien heittoa) oli n.1v ajan ja jopa 2-3kk taukoja 2x (vuoto ei mitenkään häiritsevän massiivista ollut senkään jälkeen) ennen viime elokuuta+ns kuumia aaltoja jonkin verran ja kovia nivelkipuja.
Ap
Nosto