Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Naapurin puita ei saa kaataa ilman lupaa

Vierailija
11.07.2024 |

Iltalehdessä muistutetaan että vaikka se kuinka kismittäisi että naapurin pihalla kasvava mäty tai koivu kurottaisi oksia omalle pihamaalle niin naapurin puita ei saa mennä ominpäin parturoimaan tai kastelemaan ja vastuu niistä puista on tontin haltijalla.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/8cb164b4-ffc9-4348-a9d0-bca…

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusta ei saa tehdä lähemmäs kuin 4 metriä rajaan.

Vierailija
22/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On molempien etu, että rajalla kasvaa joku aita ja mieluiten vielä sellainen joka tarjoaa näkösuojaa. 

Suomalainen on kyllä maailman tyhmin ihminen, kun haluaa väkisin olla naapurien pällisteltävänä ja itse tuijottaa naapuria 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Mun naapuri on aina leikannu rajalla olevasta puusta oksat mitkä menee niiden puolelle. Eikä se sitä puuta tapa. Päinvastoin, on vaan tuuheenpi mun puolella. Miksi noin mitättömästä asiasta pitäis alkaa ritelemään...

Hyvä vaan että siistii, jos on kattoremontti edessä.

Vierailija
24/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grannen är i dessa fall väldigt nära. Vad hindrar er från att kräva att grannen tar hand om problemet?

Grannen, ägaren till tomten, ansvarar för sina egna träd som växer på deras mark och de kan fint uppmanas att trimma sina grenar.

Vierailija
25/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakennusta ei saa tehdä lähemmäs kuin 4 metriä rajaan.

Paitsi jos on rasitesopimus, niin sitten saa. Tällainen voi tulla kysymykseen, jos esimerkiksi tontin alla jossain kohtaa kulkee kaupungin tai kunnan runkovesilinja.

Vierailija
26/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan naapuri kuvitteli vissiin että meidän koirat on sikoja, koska heitti aina ruuan tähteet meidän puolelle. Ei kuulema tarvitse kompostoida kun meidän koirat syö ne..No totta joo kelpashan ne, mutta en halua muiden silti heittävän ruokaa meidän puolelle, kun ei ne koiratkaan koko aikaa ole ulkona. Ei auttanut vaikka viikottain siitä sanoi, aina ne ruuat oli maassa.

Vierailija
27/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikä on omalla puolella pihaa on luonnollisesti omaa. Myös ne naapurin puun oksat jotka tunkee omalle pihalle.

Suomen laki on eri mieltä.

Saako naapuri tuoda romujaan myös minun asuntooni sisälle enkä saa niitä sieltä poistaa, jos kerran saa levitellä ulkona rojuaan minun pihalleni? Esimerkiksi on iskenyt jonkun romunsa köyden päähän ja ankkurilla omalle pihalleen kiinni ja heittää sen romun minun pihalleni. Silloinhan tämä romu on teknisesti naapurin pihalla mutta laajenee puun oksien tavoin minun pihalleni enkä saisi siihen koskea.

Vierailija
28/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinin hallituksen vika (?)

Vierailija
29/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kesäkeittiö? Jutussa ei sanottu mitä kesäkeittiöistä. Olen nimittäin huomannut että naapurin savut ja käryt eivät pysy heidän omalla tontillaan vaan tunkeutuvat myös meidän tontin puolelle eivätkä kunnioita tonttirajoja vaikka ovatkin rakentaneet grillikatoksensa metsän laitaan tonttinsa toiselle laidalle.

Osta teollisuuspuhellin puhaltamaan heidän suuntaansa.

Vierailija
30/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan naapuri kuvitteli vissiin että meidän koirat on sikoja, koska heitti aina ruuan tähteet meidän puolelle. Ei kuulema tarvitse kompostoida kun meidän koirat syö ne..No totta joo kelpashan ne, mutta en halua muiden silti heittävän ruokaa meidän puolelle, kun ei ne koiratkaan koko aikaa ole ulkona. Ei auttanut vaikka viikottain siitä sanoi, aina ne ruuat oli maassa.

Mikset paiskannut niitä aidan yli takaisin? Mielellään naapurin terassille, terassin alle tai ikkunaan? Tai katolle. 

Vierailija
31/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grannen är i dessa fall väldigt nära. Vad hindrar er från att kräva att grannen tar hand om problemet?

Painu sinä helvettiin.

Skönt att du är någon annans granne.

Dra åt handen. Suomessa puhutaan suomea.

Pärkkele!

Vierailija
32/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset paiskannut niitä aidan yli takaisin? Mielellään naapurin terassille, terassin alle tai ikkunaan? Tai katolle. 

Ruokasota!

Vierailija
33/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On molempien etu, että rajalla kasvaa joku aita ja mieluiten vielä sellainen joka tarjoaa näkösuojaa. 

Suomalainen on kyllä maailman tyhmin ihminen, kun haluaa väkisin olla naapurien pällisteltävänä ja itse tuijottaa naapuria 

Täysin samaa mieltä. Olen kasvattanut rajalle omalle puolelleni näkösuoja puskat ja jos naapuria haittaa hänen puolelle tulevat oksat niin saa oksasahalla vetää pois. Kysyy tietenkin ensin ettei ala ihan ominpäin tietämättäni karsimaan.

Vierailija
34/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako naapurin tontille rakentaa? Paalutinko turhaan.

Vierailija
35/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutin nykyiseen taloon, huomasin että naapuri on istuttanut oensasaidan tasan keskelle tonttien rajaa niin että puolet pansaasta tulee meidän tontin puolelle. Ajateltiin että voitaisiin hieman "trimmata" pensaita tuossa syksymmällä.

Siis sait ilmaiseksi vehreän raja-aidan ja ajattelit nyt sitten perseillä perseilemisen ilosta?

Vai mikä se haitta nyt tarkalleen on mikä sai urpoilusolut aivoissa liikkeelle? Haluat että välillänne ei ole näkösuojaa koska olet exhibitionisti?

Vierailija
36/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadoin aidan koska se oli kaksi milliä meidän tontin puolella. Naapuri veti tästä herneet nenäänsä.

Vierailija
37/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös toimia niin, että naapurin ollessa poissa käy katkomassa oksat tai kaatamassa koko puun. Vähän voi tulla sakkoja ja korvauksia mutta mitä sitten? Maksaane pois ja nauttii elämästä ilman sitä häiritsevää puuta.

Ja sodanjulistus vuosikymmenten naapurisotaan edistää stressitöntä elämästä nauttimista miten?

Vierailija
38/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin Tammi on kasvanut meidän kuistille ja talon päälle. Saan leikata oksia, mutta jollen saisi leikata ikkunaan hakkaavia oksia niin miten velvottaisin naapurin tekemään sen

Kuka toi Tammi on? Puulaji nimeltään tammi kirjoitettaisiin pienellä kirjaimella.

Vierailija
39/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparinaula puun rungossa hoitaa homman. Kestää aikansa mutta siinähän naapuri ihmettelee, kun puu kuolee pystyyn.

Vierailija
40/116 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun kerrostalossa. Kuulostaa aivan perseeltä tuollainen omakotinaapuruus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme