Mikä juttu toi on, että nykyään lapset KIRKUVAT suoraa huutoa jopa sisätiloissa leikkiessään?
Kommentit (137)
En ymmärrä sellaisia ihmisiä kenelle on pakko olla jotain ääntä tai melua koko ajan. Eivät vam m aiset osaa muka olla, jos ei joku radio, televiso, mölytoosa pauhaa siinä vierellä koko ajan. Eivät muka pysty edes nukahtamaan, ellei ole joku melu siinä vierellä.
Hitto mitä vaja k k e ja !
Oikeasti laittavat telkkarin tai radion yöksi päälle, koska muuten eivät osaa nukkua.
Tuollaiset sitten lisääntyvät ja tekevät lapsia muiden riesaksi ja häiriöksi kirkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Somessa leviää meemi, että maksimaalinen äänenkäyttö on hyvä asia. Todella häiriintynyt asenne. Ajatelkaa, kun kaikki kaupungin ihmiset alkaisivat kiljumaan suoraa huutoa, tai maalla joku karjuisi ja kiljuisi koko ajan niin että maat ja mannut raikaisivat. Ajatelkaa, jos kaikki eläimet tekisivät näin. Ei ääni ole maksimaalista mölinää varten annettu
Noinhan ne Italiassa tekee. Porttikongit raikaa.
Kirkuu ja itkee naapurin hiekkalaatikolla ja mamma vaan selaa puhelintaan. Sitten ihmetellään jos lapsestaan ei pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan, että pienenä tyttönä kirkusin sydämeni kyllyydestä. Se oli hauskaa ja jännittävää tulla kuuluksi.Näin 70/80-luvulla.
Sisätiloissa ihmisten ilmoilla? Enpä usko.
Ap
Aina ne on kirkuneet, enemmän ja vähemmän riippuen siitä kuka niitä yrittää kasvattaa ja miten. Ennen vähemmän kun saivat remmiä perseelle. Sitäkö aikaa kaipaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodista ilmeisesti osaksi lähtee, jotta saavat äänensä kuuluville. Kaikki eivät, mutta iso osa.
Päiväkodin vieressä on niin kiva asua kun nuo kirkuvat koko ulkonaoloajan ja näin kesällä ulkoilevat melkein koko päivän. Pakko ihmetellä hoitajia, onko ne kuuroja? Eikö oikeasti voi sanoa kilpaa kirkuville että nyt alemmas volyymit? Yksikin pentu kuulostaa kuin suoraan Manaajasta.
Samanlaisia olette itsekin olleet, ette vaan muista. Lapset huutavat, se on tosiasia, eikä se muuksi muutu.
Ei oltu. 80-luvulla ei todellakaan kiljuttu ja juostu sisällä. Ulkonakaan ei ollut sallittua huutaa aivan rajattomasti vaikka siellä vapaammin saikin olla, aina vedottiin siihen, että ei tiedetä milloin joku oikeasti tarvitsee apua, jos kiljutaan turhasta tai huudetaan apuvaa huvin vuoksi.
Ap
vapaa kasvatus, mitään rajoja ei saa olla... tuli mieleen leffa missä vieras lapsi lyö raskaana olevaa naista vatsaan ja kun tämä sanoo lapselle ettei noin voi tehdä niin ko. lapsen äiti on kauhuissaan ei lasta saa kieltää tekemästä mitään... tähänhän on menty vapaassa kasvatuksessa...
Vierailija kirjoitti:
Sama, ärsyttää suunnattomasti. Miksi eivät komenna pershedelmiääb??!!😝🤬🤯😠😱😱😱😱
Ihminen joka puhuu "pershedelmistä" ei luultavasti pidä lapsista, ja siksi ärsyttää vielä enemmän.
Luulen että lapsista on aikaisemminkin lähtenyt ääntä, myös tästä tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodista ilmeisesti osaksi lähtee, jotta saavat äänensä kuuluville. Kaikki eivät, mutta iso osa.
Päiväkodin vieressä on niin kiva asua kun nuo kirkuvat koko ulkonaoloajan ja näin kesällä ulkoilevat melkein koko päivän. Pakko ihmetellä hoitajia, onko ne kuuroja? Eikö oikeasti voi sanoa kilpaa kirkuville että nyt alemmas volyymit? Yksikin pentu kuulostaa kuin suoraan Manaajasta.
Samanlaisia olette itsekin olleet, ette vaan muista. Lapset huutavat, se on tosiasia, eikä se muuksi muutu.
No itse asiassa ei olla oltu, ja kyllä muistetaan. Ja voit vaikka kysyä vanhemmiltani. Minä en kuulema riehunut tai kirkunut, vaan olin aina nätisti.
Kaikki lapset eivät käyttäydy kuin apinat. Tiedän monta lasta (nyky ajan) ketkä on rauhallisia ja hiljaisia, eivätkä itsekään tykkää muiden kakaroiden rääkynöistä.
Jotkut kasvattaa lapsensa. Niin ennen vanhaan kuin nykyäänkin.
Sinä et vaan sitä tajua, kun sinua ei ole kasvatettu, etkä sinäkään pentujasi osaa kasvattaa. Et edes huomaa niitä hyvin kasvatettuja lapsia, jotka sinun kakarasi rääkynästä kärsivät, he kun ovat nätisti ja hiljaa, sinun kakarasi rääkyy ja vie kaiken tilan ja huomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan, että pienenä tyttönä kirkusin sydämeni kyllyydestä. Se oli hauskaa ja jännittävää tulla kuuluksi.Näin 70/80-luvulla.
Ap
Aina ne on kirkuneet, enemmän ja vähemmän riippuen siitä kuka niitä yrittää kasvattaa ja miten. Ennen vähemmän kun saivat remmiä perseelle. Sitäkö aikaa kaipaat?
Oletpa tyhmä. Oikeasti tyhmät ihmiset vetävät aina jonkun ääripään esille, että tässä nyt on ainoa vaihtoehto tälle meidän ääripäälle, ihan niin kuin mitään välimuotoja ei olisi, vaan mustaa ja valkeaa.
Etkö mitään muuta keinoa keksi apinasi hiljetämiseen kuin remmi?
Siksikö et kykene kasvattamaan lastasi normaalisti käyttäytyväksi, kun sinulla on vain vaihtoehdot remmi tai ei minkään tekeminen?
Typerysten ei pitäisi lisääntyä ollenkaan.
Myös ennen vanhaan on ihmiset osannee kasvattaa lapsiaan ilman remmiä, ja nykyäänkin osa vanhemmista saa kuin saakin ihmeen kaupalla lapsensa kasvatettua ilman remmiä, ihan vaan verbaalisesti.
Oletko jotenkin heikkolahjainen kun et osaa keskustella lapsesi kanssa?
Porvoon yliopistossa on tutkimuksissa ja mittauksissa todettu, että yksi trampoliini aiheuttaa naapurustoon kolmen desibelin melutason nousun.
Siellä onkin esitetty, että uudeksi ärsyttävän melun yksikköä kuvaavaksi termiksi otettaisiin tramppa (Tr).
Samaisessa tutkimuksessa todettiin, että jo kahden trampan äänitaso aiheuttaa lähimmäisissä murhanhimoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, ärsyttää suunnattomasti. Miksi eivät komenna pershedelmiääb??!!😝🤬🤯😠😱😱😱😱
Ihminen joka puhuu "pershedelmistä" ei luultavasti pidä lapsista, ja siksi ärsyttää vielä enemmän.
Luulen että lapsista on aikaisemminkin lähtenyt ääntä, myös tästä tyypistä.
No minä pidän lapsista ketkä osaavat käyttäytyvä. Sinun kakarasi rääkynää en siedä. Enkä ole lapsena ollut sinun tai kakarasi kaltainen kirkuja.
Vanhempani ovat minulle kertoneet millainen olin, ja minä muistan itsekin lapsuuteni.
Sinun on turha sössöttää ja selitellä, että kaikki lapset aina kirkuu ja rääkyy, ja se on normaalia, ja ei minun siksi tarvitse pentuani kasvattaa, kun muutkin kirkuu.
No ei kilju kaikki pennut edelleekään! Niitä on vaikka kuinka paljon sellaisia lapsia, ketkä on nätisti, ja ketkä itseäänkin häiritsee toisten pentujen rääkynä.
Nykyään herkemmät lapset joutuvat käyttämään KUULOSUOJAIMIA että eivät tule hulluksi ja korvat eivät repeä.
Miettikää vähän te itsekkään pskavanhemmat miten paljon pieni lapsi kärsii, kun joutuu pitkät päivä kuuntelemaan hirvää kirkunaa hoitopaikoissa ja koulussa?
Et itsekään sitä kestäisi, niin pienen lapsen pitää sellaiseen altistua JOKA PÄIVÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Emme saaneet koskaan remmiä perseelle, emmekä kirkuneet/huutaneet sisällä. Vanhempani kykenivät kasvattamaan muut huomioon ottaen ja opettivat käytöstavat. Näin se meni muissakin perheissä tuolloin.
Usein ne, joita kuritettiin fyysisesti, oirehtivat sitten viimeistään koulussa häiriköimällä.
-ohis
Ihmettelen ap:n näkymystä, ettei aiemmin lapset oli kiljuneet sisätiloissa. Omat kokemukset alkavat 80-luvulta ja kyllä on juostu sekä kiljuttu kun on innostuttu.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ap:n näkymystä, ettei aiemmin lapset oli kiljuneet sisätiloissa. Omat kokemukset alkavat 80-luvulta ja kyllä on juostu sekä kiljuttu kun on innostuttu.
On toki, mutta se on myös hyvin nopeasti käsketty lopettaa. Nykyään sen annetaan jatkua eikä vanhemmat noteeraa asiaa millään tavalla.
Ap
Monia syitä.
Lapsia ei opeteta hillitsemään itseään.
Nykyajan viihdeohjelmat ovat täynnä kirkumista. Aikuiset kirkuvat kilpailuohjelmissa IIIK! OH MY GOD! ja niiden juontajat huutavat jopa kokkikilpailuissa.
Lastenohjelmissa on myös kovia ääniä, huutoa ja meskettä.
Vierailija kirjoitti:
Monia syitä.
Nykyajan viihdeohjelmat ovat täynnä kirkumista. Aikuiset kirkuvat kilpailuohjelmissa IIIK! OH MY GOD! ja niiden juontajat huutavat jopa kokkikilpailuissa.
Oman lapsen voi silti opettaa olemaan kirkumatta vaikka lastenohjelmia katsoisikin. Ei tartte olla apina.
Erityislapsia ne on. Ei tavallisten ihmisten tavalliset lapset noin käyttäydy.
Vierailija kirjoitti:
Monia syitä.
Tämä ! 80/90-luvun lasten ohjelmissa ei ollut koko ajan karmea meteli meno. Sen kerran kun nyt olen vilkaissut niin ne ovat kuin pelejä juoneltaan ja äänimaailmaltaan. Sama pätee lapsille suunnattuihin elokuviin. Oman lapsuuden Kieku ja Kaiku on se toinen ääripää, puuduttavan tylsää.
Lapsi oli päiväkodissa 90-luvulla enkä kyllä muista jatkuvaa huutoa tai kirkumista .
Ja todellakin viihdeohjelmissa huudetaan kuin mikrofonia ja vahvistinta ei olisi keksittykkään .
Olisiko ihmisllä lauennut jokin mölyapinageeni jonkin kemikaalin vaikutuksesta.