Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen opettaja ja talouteni alkaa olla todella tiukalla kaikkien hintojen nousujen myötä

Vierailija
11.07.2024 |

Elän ruuhkavuosia. Lapseni harrastavat ja harrastusmaksuja on nostettu roimasti. Ruokalasku kasvaa kasvamistaan vaikka syömme melko samoja perusruokia. Asumiskustannukset nousevat. Aivan kaikki nousee ja palkkani ei. 

Pitkällä kesälomallani emme ole käyneet yhdessäkään huvipustossa, elokuvissa emmekä lomamatkalla, 

En käytä alkoholia enkä polta tupakkaa. 

Olisi mielenkiintoista, jos joku ottaisi kantaa meihin tavallisiin työssä käyviin keskituloisiin ja meidän pärjäämisiin hintojen noustessa aivan joka saralla.

Kommentit (463)

Vierailija
461/463 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lumipallota vain puolella summalla. Toinen puolisko jää säästöön pahan/hyvän päivän varalle"

Jos lainaa ei ole paljon, niin itse pistäisin all-in lainaan. Jokainen maksettu laina helpottaa sitä elämää. Kun autot olisi maksettu, alkaisin syytää rahaa asuntolainaan, jotta pääsisi siitäkin.

Toki jos sitä autolainaa on vielä monta vuotta, voisi olla järkevämpää pistää kaikki asuntolainaan tai sitten tuo että vain 1/2 siihen toiseen autolainaan.

Vierailija
462/463 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ope mietipäs hetki meitä ohjaajia, jotka teemme kanssasi töitä. Meidän palkkamme on paljon, paljon pienempi, täysillä tunneillakin, jotka aniharva ohjaaja saa.

Ymmärrämme toki, että sinä kannat huomattavasti suuremman vastuun, mutta te opettajat itse vaaditte apuamme, koska tarvitsette meitä. 

Meidänkin pitää voida elää hyvää elämää ja perheenjäsentemme myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/463 |
15.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ope mietipäs hetki meitä ohjaajia, jotka teemme kanssasi töitä. Meidän palkkamme on paljon, paljon pienempi, täysillä tunneillakin, jotka aniharva ohjaaja saa.

Ymmärrämme toki, että sinä kannat huomattavasti suuremman vastuun, mutta te opettajat itse vaaditte apuamme, koska tarvitsette meitä. 

Meidänkin pitää voida elää hyvää elämää ja perheenjäsentemme myös.

En minä ainakaan halua tai tarvitse avustajaa luokkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme