Oletko pidempi kuin ikäisesi suomalainen - katso
"Suomalaisten keskimääräisestä pituudesta löytyy tarkkoja tietoja. Nyt voi verrata itseäsi muihin."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011708639.html
Olisi kiinnostavaa nähdä tuloksianne.
Kommentit (23)
Ihan just keskiarvopituus mulla. Nainen 44 v ja pituutta muutama milli päälle 165 cm.
Olen kuusi senttiä ikäisiäni miehiä pidempi, minkä olen tiennyt armeijasta lähtien.
Ikäryhmä 179 ja oon 190. Naisia on riittäny 42 v asti.
No Tämä oli mulle uutta:
olen keski-arvoa 8 cm pidempi 🥳
Nainen 33v. Olen 171cm, normaali on 165cm
Olen 8,5 cm pidempi kuin keskimääräinen ikäryhmäni nainen.
Ei tarvi edes katsoa, olen reilusti keskimittaista pidempi, nainen 176 cm, 52 v.
Ikäryhmäsi pituus on Suomessa keskimäärin 177,8cm.Pituutesi siis eroaa keskiarvosta 10,2cm.
Suomalaisten keskiarvopituus lyhenee nuorimmissa ikäluokissa koska maahan muuttaa lyhytkasvuistä väkeä etelästä.
42v nainen 162 tulos -3,5cm
Poikani 14v 188cm tulos +19cm
Olen juuri ikäryhmäni keskipituuden pituinen.
Olen ikäryhmäni keskipituutta 9,2 cm pidempi.
N65
3,5 cm lyhyempi kuin kuin naiset keskimäärin. Tämä nyt oli aika lailla tiedossakin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan just keskiarvopituus mulla. Nainen 44 v ja pituutta muutama milli päälle 165 cm.
Olen saman ikäinen ja sain tulokseksi: Ikäryhmäsi pituus on Suomessa keskimäärin 165,3 cm.
Pituutesi siis eroaa keskiarvosta 9,7 cm.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten keskiarvopituus lyhenee nuorimmissa ikäluokissa koska maahan muuttaa lyhytkasvuistä väkeä etelästä.
Joo, mutta alkuperäiset suomalaiset nuoret ovat pitkiä.
Ei minun tarvitse katsoa kuin katukuvaa ja sillä kulkevia ihmisiä niin tiedän erinomaisen hyvin olevai lyhyempi kuin moni muu täysi-ikänen mies tai nainen. Varmammaksi vakuudeksi olen saanut niin monta kertaa huomauttelua ja ns. vittuilua pituudestani tai oikeammin sen puutteesta, että varmaan pitää jotkut myös minua myös sokeana kun on asiasta tarvinnut huomauttaa ja ääneen ihmetellä; joskus myös aika ikävään sävyyn. Uteliaimmat ovat halunneet varmistua kysyen miksi olen niin pitkä korjaan niin lyhyt kuin olen,. Myös syntyperästäni on ollut hämmästyttvän paljon kysymymsiä. Röyhkeimmät ovat tivanneet (, joka on eriasai kuin tahdikas asiasta varovasiesti kysyminen) asiaa myös minua useamman centin pidemmiltä vanhemmiltani ja sisaruksiltani, että olenko esimerkiksi adpoptoitu vai ottivatko vanhemmat "vääränlapsen" mukaan synnarilla. - Epäilijöille voin heidän halutessa näyttää oikeusgeneettisen tutkimuksen tuloksen/ todistuksen, joka osoittaa minun olevan vanhempieni biologinen jälkeläinen kohtuu luolettavasti muistaakseni noin 99.99999999998% tarkkuudella.
Meneehänse eloni näinkin vai pitäikö tässä kohtaa nyt alkaa tai jatkaa ulinaani. että voitaisiin sanoa, että omaisin myös huomon itsetunnon? Siinä tuskin on mitään myöntämistä, että olem hieman kateellinen heille, jotka onnistuvat luomaan mielikuvam että muun ohessa sairauksiensa ja varallisuutensa lisäksi ovat valinneet itselleen sopivan pituudenkin.
T. Hiukset pystyssä alle 166 cm pituinen mies
Olen 17 cm ikäryhmäni keskiarvoa pitempi.
M
Ikäryhmäsi pituus on Suomessa keskimäärin 179,5cm.
Pituutesi siis eroaa keskiarvosta 9,5cm.