Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa miksi pitäisi hankkia yksityinen sairauskuluvakuutus. Mitä se korvaa?

Vierailija
10.07.2024 |

Viiden vuoden aikana olen joutunut käymään hoidossa vain piikkien (k ja muutama muu) ja verikokeiden takia.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan julkisen puolen hoitoihin menekään vakuutuksella vaan yksityisen puolen hoitoihin . Minut on aina leikattu yksityisellä ja hoidettu myös. Akuuteissa tilanteissa olen mennyt yksityisen puolen päivystykseen tikit ymv kun on tarvinnut.

Vierailija
62/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole kalliita ja hyvä kun kattavat leikkaukset ja saa parhaat lääkäritkin. Mun selkäleikkaus maksoi lähemmäs kymppitonnin ja käsileikkaus 4 tonnia. Julkisella olisin edelleen jonossa ja saikulla. Oma terveys on tärkeä asia.

Kannattaa muuten huomioida vakuutuksen enimmäismäärä! Yleensä vakuutukset ei korvaa rajattomasti vaan niillä on katto. Leikkaukset voi olla tosi kalliita ja siinä voi käydä niin, että vakuutus ei korvaa. Ei pidä kuvitella, että nyt kun minulla on vakuutus niin se kattaa kaiken.

Itsellä korvaa 40 000€:n edestä per sairaus. Toki tätäkin pystyy lääkäri pyydettäessä kiertämään, eli laittaa aiempaa diagnoosia sivuavan koodi

Kyllä pääsee. Tutkimukset saa heti. Tulokset saa viimeistään seuraavana päivänä.Sitten lähete ja hoitoon. Ei hoitoon jonottamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia hoidetaan myös ulkomailla yksityisesti, kaikkia hoitoja ei valtio kata ja kun suomessa ei ole kaikkea hoitoa edes saatavilla. Ei Suomi ole mikään vankila, omaa lasta voi hoidattaa ulkomailla jos niin haluaa. Ihme juttuja taas.

Vierailija
64/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono systeemi. 

Tyttärelläni on vakuutus, jossa elinikäinen katto on 200 000, joten jos elää pitkään ja on vaivoja, se tulee vastaan. 

Kannattaisiko siirtää varalle ennemmin ne rahat, joilla sitä vakuutusta kustantaa?

Vierailija
65/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niinkin tavallinen syöpä kuin kilpirauhassyöpä, eikä edes sitä pystytä hoitamaan Suomessa yksityisellä. Ei niillä ole resursseja. 

Vierailija
66/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on toki yliopistolliset sairaalat mutta kannattaa muistaa että kaikkea hoitoa mitä maailmalla on käytössä, ei verovaroin vaan kustanneta, ei edes lasten kohdalla.

Vierailija
67/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia hoidetaan myös ulkomailla yksityisesti, kaikkia hoitoja ei valtio kata ja kun suomessa ei ole kaikkea hoitoa edes saatavilla. Ei Suomi ole mikään vankila, omaa lasta voi hoidattaa ulkomailla jos niin haluaa. Ihme juttuja taas.

Mikä vakuutus kattaa hoidot ulkomailla?

Ja toisekseen julkinen kyllä lennättää lapsia nytkin ulkomaille jos jokin (oikea toimiva hoito) puuttuu Suomesta. 

Vierailija
68/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa , kyllä docrateksessa on monet syövät hoidettu. Enon vaimo hoidettiin siellä kun julkinen puoli nosti kädet pystyyn. Omaa kilpirauhas syöpäepäilyä nimenomaan tutkittiin siellä, ja olisi ollut myös hyvät hoidot. Työkaverin rintasyöpä hoidettiin myös siellä. 

Vierailija
69/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on toki yliopistolliset sairaalat mutta kannattaa muistaa että kaikkea hoitoa mitä maailmalla on käytössä, ei verovaroin vaan kustanneta, ei edes lasten kohdalla.

Mutta mikä ihme on se vakuutus joka kattaa "kaiken hoidon mitä maailmalla on käytössä". Kyllä niissä vakuutuksissa tuppaa olemaan rajoitus ulkomailla tapahtuvan hoidon suhteen. 

Vierailija
70/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vakuutus kattaa hoidot eu maissa suomessa todetun sairauden hoitoon lääkärin puoltaessa.

Vierailija
71/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on 120 000€ per sairaus ja 40 000€ per tapaturma enimmäiskorvaukset, omavastuut sairauksiin 1200€ ja tapaturmaan 0€ (taitaa olla yleisin vaihtoehto). Toi sairausosio on lähinnä oikeesti vakavia sairauksia ajatellen mietitty. Aattelin, että jotkut pienet influenssat, poskiontelontulehdukset yms yhdellä lääkärikäynnillä ja lääkekuurilla hoituvat pystyn kyllä maksamaan itse yksityisellä tai sit oottamaan aikaa julkiselle jos ei päivystykseen asti tarvi mennä. Ja tapaturmista aattelin, että ois kiva päästä nopeesti spesialistille ja tarvittaviin kuviin eikä joutuis kiertämään koko rulettia terkkarin yleislääkärin kiireajan kautta odotuksineen. Yleisimmin kuitenkin ei-akuutit tapaturmat (venähdykset yms) tarvii kuvata, mutta julkisella saa odottaa aikaa kuviin. Ja yksityisellä pääsee kuviin nopeammin, mutta se maksaa aika paljon rahaa.

Vierailija
72/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa , kyllä docrateksessa on monet syövät hoidettu. Enon vaimo hoidettiin siellä kun julkinen puoli nosti kädet pystyyn. Omaa kilpirauhas syöpäepäilyä nimenomaan tutkittiin siellä, ja olisi ollut myös hyvät hoidot. Työkaverin rintasyöpä hoidettiin myös siellä. 

Älä valehtele. Docrates ei pysty hoitamaan kilpirauhassyöpää koska niiltä mm. puuttuu säteilyturvalliset eristystilat radiojodihoidon antamiseen. Ultraäänitutkimuksen voivat toki tehdä, mutta hoito on silti julkisella.

Se, jolla oli oikeasti kilpirauhassyöpä. 

Vierailija
73/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä ja työnantajan tarjoama työterveyshuolto kattaa kaikki ongelmani. tätä ei ammattiliitot tarjoa.

Entäs eläkeläisenä? Et saa enää täysin kattavaa vakuutusta, aiemmat sairaudet rajataan pois. Jos siis ylipäätään iän puolesta silloin enää saa uutta vakuutusta. Aiemmin otettu vakuutus on kattavampi ja voimassa pidempään.

Vierailija
74/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaisissa perheissä on ollut yksityiset sairausvakuutukset koko perheellä 80-luvun alusta lähtien. Tiedän tämän, koska itsellä ja tuttavaperheillä oli.

Näin julkisella puolella on ollut ja on enemmän tilaa kun ihmiset käyttää yksityisiä lääkäripalveluita. Ymmärtäkää olla kiitollisia.

Vierailija
75/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aidosti ihan yksi lysti missä te muut hoidatte omat juttunne. Vakuutuksia on erilaisia erilaisille ihmisille ja itse olen kokemuksien takia jo moneen kertaan todennut että on todella onni että minulla ja kaikilla lapsillani on vakuutus joka on kattava myös ulkomailla. Jatkakaa te tuota typerää vänkäämistä, harmi kun ei ole vakuutusta sille, että äo on jäänyt noi alhaiseksi.

Vierailija
76/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole kalliita ja hyvä kun kattavat leikkaukset ja saa parhaat lääkäritkin. Mun selkäleikkaus maksoi lähemmäs kymppitonnin ja käsileikkaus 4 tonnia. Julkisella olisin edelleen jonossa ja saikulla. Oma terveys on tärkeä asia.

Kannattaa muuten huomioida vakuutuksen enimmäismäärä! Yleensä vakuutukset ei korvaa rajattomasti vaan niillä on katto. Leikkaukset voi olla tosi kalliita ja siinä voi käydä niin, että vakuutus ei korvaa. Ei pidä kuvitella, että nyt kun minulla on vakuutus niin se kattaa kaiken.

Itsellä korvaa 40 000€:n edestä per sairaus. Toki tätäkin pystyy lääkäri pyydettäessä kiertämään, eli laittaa aiempaa diagnoosia sivuavan koodin, mikäli tuo piikki on tullut täyteen jonkin koodin osalta.

Miksi lääkäri lähtisi tekemään vakuutuspetosta sinun hyödyksi? Vaarantaisi siinä ohimennen ammattinsa. Varmasti tulkinnanvaraisissa tapauksissa lääkäri voi "pyöristää asiakkaan eduksi", mutta ei tasan varmasi ala yksikään lääkäri yhteistyössä kavaltamaan vakuutusyhtiöltä kymmenien tuhansien eurojen korvauksia.

Vierailija
77/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä korvaa 40 000€:n edestä per sairaus. Toki tätäkin pystyy lääkäri pyydettäessä kiertämään, eli laittaa aiempaa diagnoosia sivuavan koodin, mikäli tuo piikki on tullut täyteen jonkin koodin osalta.

Miksi lääkäri

Usein samaan sairauteen sisältyy useita diagnooseja. Valitsee jonkun niistä. Ei lääkäri tee siinä mitään väärin.

Vähän sama kuin kun jostain lääkkeestä ei saa vielä Kela-korvausta, koska edellisestä ostosta liian lyhyt aika. Tästä sitten apteekissa muistuttavat. No ei se mitään, vakuutus korvaa senkin osuuden, jota Kela ei korvaa.

Vierailija
78/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aidosti ihan yksi lysti missä te muut hoidatte omat juttunne. Vakuutuksia on erilaisia erilaisille ihmisille ja itse olen kokemuksien takia jo moneen kertaan todennut että on todella onni että minulla ja kaikilla lapsillani on vakuutus joka on kattava myös ulkomailla. Jatkakaa te tuota typerää vänkäämistä, harmi kun ei ole vakuutusta sille, että äo on jäänyt noi alhaiseksi.

Samaa mieltä! Vaikka Sari ja Mikko eivät Prismassa käydessään Alkon ja apteekin välissä konttoria pitävästä vakuutusyhtiöstä tälläisestä hoidot ulkomaillakin korvaavasta vakuutuksesta kuulleetkaan, ei se tarkoita, etteikö näitä olisi olemassa. Pitää vain tietää mistä kysellä. Sen vakuutuksen kun voi valita niin monella tavalla, korvattavat asiat, hinta, omavastuu tai saako vihreällä kortilla bonusta. Toki pääasia on, että jokainen on tyytyväinen omaan vakuutukseensa mikäli sellaisen on ylipäätään päättänyt ottaa.

Vierailija
79/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro toki mikä on tuo vakuutus joka kattaa myös hoidot ulkomailla, siis myös hoidot (ei pelkät tutkimukset). 

Vierailija
80/86 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Vaikka Sari ja Mikko eivät Prismassa käydessään Alkon ja apteekin välissä konttoria pitävästä vakuutusyhtiöstä tälläisestä hoidot ulkomaillakin korvaavasta vakuutuksesta kuulleetkaan, ei se tarkoita, etteikö näitä olisi olemassa. Pitää vain tietää mistä kysellä. Sen vakuutuksen kun voi valita niin monella tavalla, korvattavat asiat, hinta, omavastuu tai saako vihreällä kortilla bonusta. Toki pääasia on, että jokainen on tyytyväinen omaan vakuutukseensa mikäli sellaisen o

Heh, muttet kerro mistä tällainen kaiken kattava vakuutus löytyy, koska jäisit valheesta kiinni?