Kun tori myyjää ei kiinnosta myydä?
Miksi myyjä ei vastaa viestiin, vaikka ilmoitan selvästi haluavani ostaa. Näen, että viesti on luettu, mutta ei tule vastausta. Ihme touhua, itse vastaisin myyjänä hyvinkin pikaisesti.
Sitten toisaalta jotkut myyjät yrittävät olla turhankin "ammattimaisia"; kun olen ostamassa jotain, niin he yrittävät tyrkyttää vielä sitä ja tätä muuta valikoimistaan ihan kuin olisin aivoton enkä tajuaisi itse ilmaista jos haluaisin ostaa samaan kyytiin heitlä jotain muuta. Tämä vähän ärsyttää. Työskentelen myyjänä ja nostaa vähän niskahaituvia kohdata tälläistä tuputtavaa myyntikäytöstä privaattipuolella. Ymmärrän entistä paremmin olla itse toimimatta samoin.
Kommentit (71)
En myy kenelle vain. Myyn vain sellaiselle, jonka mielelläni kohtaan noutotilanteessa. Eli lähinnä vain naisille, ja niistäkin vain kohteliaan oloisille. En halua joutua mihinkään riskiin siitä, että noutotilanne on epämiellyttävä. Joten sori vaan miehet, vaikka suurin osa teistä on fiksuja ja asiallisia, niin muutama mätä omena on pilannut koko korin, en uskalla myydä noudolla miehille. Ei minulla ole nimittäin mitään pakollista tarvetta myydä niitä tavaroita, myyn niitä vain aikani kuluksi ja vain jos se on mukavaa ja helppoa ja riskitöntä. Siksi vastaan vain niille, joille koen mukavaksi myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa sellaisille, jotka tarjoavat jotain rupuhintaa. Esimerkiksi, olin ilmoittanut hinnaksi 35 € plus postikulut niin joku tarjosi 15 € sisältäen postit.
Joo sama homma. En vastaa tinkaajille ollenkaan. Myyn 150 euron tuotetta eikä minulla ole kiire päästä siitä eroon. Vaikka kuinka monta tarjousta sen alle on tullut. "Tarjoan 110 e". Lol. Vastaan aina heti kun ostaja maksaa sen mitä pyydän. Muille tulee deleteä.
Minullekin yksi pelle tarjosi 30 euron kohteesta 10 euroa posteineen. Siitähän olisi jäänyt minulle n. 3 euroa. En vastannut mitään, pistin estoon. Pari viikkoa myöhemmin meni pyydetyllä hinnalla. Torissa riittää noita kepillä jäätä kokeilevia, typerillä tarjouksilla pilaavat vain mahdollisuuden jatkossa ostaa minulta millään hinnalla.
Juu 😁 Ihan käsittämättömiä tarjouksia tullut mullekin. Tuollainen 3 e ei riittäisi edes niihin kuluihin kun kiikuttaa tuotteen postiin. Vitja mitä urpoja. Sitten on niitä, jonka kanssa sovit jo kaupat ja sitten alkaa tinkaus ovella. Mulla menee ovi kiinni ja heipat.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi pitkään kun tekee torissa kauppaa, voi päätellä jo ensimmäisestä yhteydenotosta, tuleeko tästä kauppoja vai onko vain aikaa kuluttamassa siellä. Yleensä arkiöinä 1-3 välillä lähetetyt viestit ei johda kauppoihin.
Joo tai "onko vielä?" Ne on melkein aina ihan turhia. "Onko vielä, voisin ostaa, miten maksan?" Johtaa useimmiten kauppoihin.
Ostajat liikaa katselleet huutokauppakeisaria. Kuvittelevat että tuollainen typerä tarjoilu anonyyminä netissä johtaa hyviin kauppoihin ja sillä tavalla elättävät itsensä hyvillä ostoilla ja Kelan etuuksilla. Haluaisin olla kärpäsenä katossa, kun nuo elätit menee Alepan kassalle ostostensa kanssa ja sitten alkaa hirveä vänkääminen siitä, kun 30 euron ostoksista ei muka voi yhtään tinkiä...
Millä sanoilla ap otat yhteyttä? "Onko vapaa?" "Tarjoan 5 e posteineen?" "Saako tälle kotiinkuljetuksen ilmaiseksi?"
Vierailija kirjoitti:
Millä sanoilla ap otat yhteyttä? "Onko vapaa?" "Tarjoan 5 e posteineen?" "Saako tälle kotiinkuljetuksen ilmaiseksi?"
Ja tärkeimpänä: Ei sulla olis asiaa Helsinkiin lähiaikoina...seuraavalla kerralla vastaan että on, mutta tuon vain Lahteen asti.
Laiton tori. fi ilmoituksen, että annetaan ilmaiseksi omenoita. Suurin osa ihan hyvin käyttäytyviä, mutta osa alkaa arvostelemaan, että jätit sitten tuon yhden mädän omenan maahan? Tai kukat jääneet kastelematta, kun oikeasti sade ne piiskasi alas, kun ovat pitkiä varreltaan tai et ole leikannut omenapuita ym. Miten voi käytöstavat olla niin hukassa, että jos lahjoittaa ilmaiseksi, niin tulet toisen pihamaalle arvostelemaan. Laitoin näiltä tiedot ylös ja heille en enää vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä torissa saa kaikenlaista viestiä. Täysin naurettaviin tarjouksiin ja pelkkiin "onks vapaana" viesteihin en enää vastaa koska kokemuksesta tiedän ettei tuollaiset ole ostamassa mitään.
Tottakai mahdollinen ostaja kysyy onko tuote vielä saatavilla. Ostajalla ei ole mitään mahdollisuutta tietää onko tavara myyty vai ei. Huutonetissä ilmoitus katoaa näkyviltä nopeasti sen jälkeen, kun joku on ilmoittanut ostavansa tuotteen. Itse kysyin kerran Torin myyjälltä, jonka ilmoitus oli ainakin 6kk vanha. Totta ihmeessä kysyin onko ilmoitus vielä ajankohtainen. Se oli ja sain ostettua kirjasarjan, jota ei saanut muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo minä ajattelin, että onpahan outo torimyyjä. Pystyttää ensin kojunsa torille, eikä sitten viitsikään myydä kenellekään mitään, möllöttää vain. Laittakaa kirjoittajat iso etukirjain erisnimiin, jottei tule sekaannuksia, jokaisella on se shift-näppäin kirjoitusalustallaan, eikä vaadi kuin yhden nappulan painamista. Netin kauppapaikan nimi on Tori, ei tori. Mitenkä sinä Ap saat muut arkipäivän asiat hoidettua, kun noin yksinkertainen asia kuin iso etukirjain on noin vaikeaa?
Hei kalkkis, tervetuloa nykyaikaan. Ihmiset ei kirjoita isolla jos asia ei ole tärkeä. Voi kirjoittaa tarkoituksella Mikko tai mikko.
Annapa linkki, missä tuo kerrotaan virallisesti, pölkkypää. Ihmiset kyllä yleensä kirjoittavat oikein, sinunkaltaiset ääliöt koulupudokkaat sitten kirjoittavat mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjänä torissa saa kaikenlaista viestiä. Täysin naurettaviin tarjouksiin ja pelkkiin "onks vapaana" viesteihin en enää vastaa koska kokemuksesta tiedän ettei tuollaiset ole ostamassa mitään.
Tottakai mahdollinen ostaja kysyy onko tuote vielä saatavilla. Ostajalla ei ole mitään mahdollisuutta tietää onko tavara myyty vai ei. Huutonetissä ilmoitus katoaa näkyviltä nopeasti sen jälkeen, kun joku on ilmoittanut ostavansa tuotteen. Itse kysyin kerran Torin myyjälltä, jonka ilmoitus oli ainakin 6kk vanha. Totta ihmeessä kysyin onko ilmoitus vielä ajankohtainen. Se oli ja sain ostettua kirjasarjan, jota ei saanut muualta.
Suurin osa kysyjistä vain kysyy, onko tuote vielä myynnissä. Minun kohdalla tuolla kysymyksellä aloitettu keskustelu on yleensä 8/10 kerrasta päättynyt vastauksen "on vielä myynnissä". Eli kysyjää vain kiinnostaa, onko se myynnissä. Voihan se olla että haluaa tietää vain siksi, että millä hinnalla itse kannattaa laittaa samanlaisen myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ostohousut jalkaan ja lähetä sitten vasta se viesti. En vastaa mitään niille, jotka kysyvät 'onko vapaa?'
Yksi kestosuosikki on kanssa kysellä jotain mihin löytyy vastaus myynti-ilmoituksesta.
Kysyjällä voi olla keskittymishäiriö tai adhd, jolloin osa luetusta katoaa heti mielestä. Joistakin ihmisistä huomaa tämän, kun kohdataan ja jutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla että on toinen ostajaehdokas ostattelemassa ja yrittää hoitaa asiaa hänen kanssaan ensin. Toinen vaihtoehto on että odottaa että se tuttu, joka lupasi ostaa, ostaa tuotteen. Kolmas vaihtoehto on että ei ole oikein varma uskaltaako myydä, jos kuvittelee että olet huijari.
Ilmeisesti tämä. Nyt sitten parin päivän jälkeen tulee yhtä-äkkiä viestiä kuin ei mitään, että ostanko. Tekisi mieli viivytellä ja sitten laittaa, että "valitettavasti" sain jo saman tuotteen muualta. Siitäs saa kun ei heti vastaa (käy vain lukemassa viestin). Hävettää myöntää, että toisten "opettamat" huonot tori-tavat tarttuvat.
Vierailija kirjoitti:
En myy kenelle vain. Myyn vain sellaiselle, jonka mielelläni kohtaan noutotilanteessa. Eli lähinnä vain naisille, ja niistäkin vain kohteliaan oloisille. En halua joutua mihinkään riskiin siitä, että noutotilanne on epämiellyttävä. Joten sori vaan miehet, vaikka suurin osa teistä on fiksuja ja asiallisia, niin muutama mätä omena on pilannut koko korin, en uskalla myydä noudolla miehille. Ei minulla ole nimittäin mitään pakollista tarvetta myydä niitä tavaroita, myyn niitä vain aikani kuluksi ja vain jos se on mukavaa ja helppoa ja riskitöntä. Siksi vastaan vain niille, joille koen mukavaksi myydä.
Tätä kompaten yksi mies rupesi myös käyttäytymään viesteissä tosi oudosti. Blokkasin hänet ja vaikka olisin mieluusti ostanut häneltä tietyn tavaran, niin en uskaltanut, koska oston myötä hän saisi nimi- ja osoitetietoni (lähetystä varten). Ei siis pystynyt tekemään kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä aloita tuolla "onko vielä saatavilla" koska jos ilmoitus on näkyvillä, OLETAN, että tavara on edelleen myynnissä. Ja maksan aina postituksen, koska asun hevon kuusessa eikä täältä lähdetä noutamaan yhtään mitään. Osoitan selvästi viestissä olevani kiinnostunut ostamaan. Kuitenkin jos myyjä käyttäytyy tökerösti, niin homma jää siihen. Onneksi valtaosa torissa kohtaamistani myyjistä ja ostajista on ollut aivan tavallisia tolkun ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa sellaisille, jotka tarjoavat jotain rupuhintaa. Esimerkiksi, olin ilmoittanut hinnaksi 35 € plus postikulut niin joku tarjosi 15 € sisältäen postit.
Tämä. Tuote maksaa 12 e, ostaja tarjoaa kahvipaketin korvaukseksi, tuote pitäisi viedä sunnuntaina läheiselle ABC:lle, josta se noudetaan klo 15 - 19 välisenä aikana. Miksi ihmeessä en vastaa näihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ostohousut jalkaan ja lähetä sitten vasta se viesti. En vastaa mitään niille, jotka kysyvät 'onko vapaa?'
Yksi kestosuosikki on kanssa kysellä jotain mihin löytyy vastaus myynti-ilmoituksesta.
Kysyjällä voi olla keskittymishäiriö tai adhd, jolloin osa luetusta katoaa heti mielestä. Joistakin ihmisistä huomaa tämän, kun kohdataan ja jutellaan.
Pakko myöntää, että itsellä usein käynyt näin, että olen lukenut ilmoituksen liian "hätäisesti" tai sitten missannut mitat, jotka ovat esim. otsikossa... suuret pahoittelut, että olen kysellyt tyhmiä viesteissäni. Olen kuitenkin ollut ihan vilpittömin mielin.
Itselläni ei ole ollut tuota ongelmaa, vaan kaiken olen myynyt nopeasti ja ongelmitta. Samoin ostaminen on toiminut.
Ehkä omassa viestinnässäsi on vikaa, kun täältä kyselet etkä myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla että on toinen ostajaehdokas ostattelemassa ja yrittää hoitaa asiaa hänen kanssaan ensin. Toinen vaihtoehto on että odottaa että se tuttu, joka lupasi ostaa, ostaa tuotteen. Kolmas vaihtoehto on että ei ole oikein varma uskaltaako myydä, jos kuvittelee että olet huijari.
Ilmeisesti tämä. Nyt sitten parin päivän jälkeen tulee yhtä-äkkiä viestiä kuin ei mitään, että ostanko. Tekisi mieli viivytellä ja sitten laittaa, että "valitettavasti" sain jo saman tuotteen muualta. Siitäs saa kun ei heti vastaa (käy vain lukemassa viestin). Hävettää myöntää, että toisten "opettamat" huonot tori-tavat tarttuvat.
Mä olen useamman kerran joutunut laittamaan viesteihini (= ilmoitan haluavani ostaa tuotteen jos se on saatavilla ja postittaminen onnistuu ja pyydän tarvittavat maksutiedot) mitään vastaamattomille myyjille lopulta viestin etten enää tarvitse enkä ole enää ostamassa tuotetta koska olen löytänyt sen jo muualta. Olisin monesta tuotteesta maksanut pyydetyn hinnan postikuluineen mutta vaikea on ostaa kun myyjästä ei kuulu mitään. Miksi pitää edes laittaa tavaraa myyntiin jos kaupanteko ei oikeasti kiinnostakaan?
Mun kohdalla myyjä ei ole edes lukenut viestejä. Menevätköhän enää edes sähköpostiin?
Tarpeeksi pitkään kun tekee torissa kauppaa, voi päätellä jo ensimmäisestä yhteydenotosta, tuleeko tästä kauppoja vai onko vain aikaa kuluttamassa siellä. Yleensä arkiöinä 1-3 välillä lähetetyt viestit ei johda kauppoihin.