Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tori myyjää ei kiinnosta myydä?

Vierailija
10.07.2024 |

Miksi myyjä ei vastaa viestiin, vaikka ilmoitan selvästi haluavani ostaa. Näen, että viesti on luettu, mutta ei tule vastausta. Ihme touhua, itse vastaisin myyjänä hyvinkin pikaisesti.

Sitten toisaalta jotkut myyjät yrittävät olla turhankin "ammattimaisia"; kun olen ostamassa jotain, niin he  yrittävät tyrkyttää vielä sitä ja tätä muuta valikoimistaan ihan kuin olisin aivoton enkä tajuaisi itse ilmaista jos haluaisin ostaa samaan kyytiin heitlä jotain muuta. Tämä vähän ärsyttää. Työskentelen myyjänä ja nostaa vähän niskahaituvia kohdata tälläistä tuputtavaa myyntikäytöstä privaattipuolella. Ymmärrän entistä paremmin olla itse toimimatta samoin.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ostajana  tehtiin rikosilmoitus, koska en ollut maksanut 9h sisällä maksutiedoista - yöllä. En ollut kerennyt edes viestiä vielä lukea, jossa oli maksutiedot kun jo seuraavaksi ukaasit oli tulille laitettu. Asialliset pahoittelut jätin, mutta en tee enää kauppoja hänen kanssaan, estoon myös laitoin ettei enää törmätä koskaan. Poliisista nyt odottelen sitten soittoa että mistä syytetään, kun en edes omaa osoitettani kerennyt antaa, joten myyjäkään ei menettänyt muuta kuin aikaa ja ostajan..

Vierailija
22/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen myy yhtä hyvin kuin saa työhakemuksen lähettämisen jälkeen töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että on toinen ostajaehdokas ostattelemassa ja yrittää hoitaa asiaa hänen kanssaan ensin. Toinen vaihtoehto on että odottaa että se tuttu, joka lupasi ostaa, ostaa tuotteen. Kolmas vaihtoehto on että ei ole oikein varma uskaltaako myydä, jos kuvittelee että olet huijari.

Onkohan monella oikeasti näinkin hyvä tilanne, että saa oikein valikoida ostajia. Tuntuu pikemmin, että onni osuu kohdalle, jos yksikin ilmoittautuu ostamaan jotain.

No sehän riippuu siitä mitä myy. Itse olen myynyt hyväkuntoisia talonpoikaishuonekaluja sopivaan hintaan niin kyllä, kiinnostuneita on ollut paljon. Ja alle viikossa on ollut kaikki myyty.

Vierailija
24/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisimmin kyse on siitä, että joku ehti ensin ja vastaa sitten, jos kauppaa ei synny ensimmäisen kanssa.

Itse kyllä laitan viestiä tästä kysyjälle ja lupaan palata asiaan, jos sitä ei sovittuun aikaan ole tultu hakemaan. Ei maksa paljon aikaa, eikä vaivaa. 

Vierailija
25/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen moni tuntuu tekevän niin ettei poista ilmoitusta, vaikka tuote on jo myyty. Eivätkä siten vastaa kyselyihinkään mitään.

Itse kun olen myynyt ja kyselyitä on tullut paljon ja joku tulossa jo sovitusti katsomaan/hakemaan tuotteen, olen kaikille kyselijöille vastannut ja luvannut ilmoittaa tiettynä päivänä, mikäli sovittu ostajaehdokas ei tuotetta jostain syystä otakaan. Ja olen sitten myös ilmoittanut.

Ymmärrän toisaalta sen, että myyjä pitää ilmoituksen voimassa kunnes raha kilahtaa tilille. Näin teen itsekin, mutta siinä ei yleensä mene arkisin kuin se vuorokausi - joskus viikonlopun yli. Ja tiedotan tästä ostajalle myös. Muuten poistan aina ilmoituksen heti.

Vierailija
26/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ostajana  tehtiin rikosilmoitus, koska en ollut maksanut 9h sisällä maksutiedoista - yöllä. En ollut kerennyt edes viestiä vielä lukea, jossa oli maksutiedot kun jo seuraavaksi ukaasit oli tulille laitettu. Asialliset pahoittelut jätin, mutta en tee enää kauppoja hänen kanssaan, estoon myös laitoin ettei enää törmätä koskaan. Poliisista nyt odottelen sitten soittoa että mistä syytetään, kun en edes omaa osoitettani kerennyt antaa, joten myyjäkään ei menettänyt muuta kuin aikaa ja ostajan..

Ei kai tälläinen ole todellista? MobilePay:llä ehkä mutta jos käyttää tilisiirtoa, niin menee hyvinkin vuorokausi jos on eri pankki. Sekopää myyjältä kuulostaa.

Vierailija
27/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis... onko Torissa nykyään tällainen systeemi? En ole aikoihin käyttänyt, mutta lukenut olen muutoksista. 

Vierailija
28/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on monenlaista myyjää ja monenlaista ostajaa. Alkujärkytyksen jälkeen pudotin odotukseni ihmismäisestä käytöksestä nollaan enkä enää odota vastauksia myyjänä tai ostajana, saa sitten iloisesti yllättyä jos vastapuoli onkin normaalit käytöstavat omaava henkilö joka ei lähtökohtaisesti kohtele toista huijarina tai kasvottomana yrityksenä, jonka voi ghostata ja jättää roikkumaan tai jolle voi lähetellä yksisanaisia tai muuten töykeitä viestejä ja esittää kaikenlaisia vaatimuksia.

Vierailija
29/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisimmin kyse on siitä, että joku ehti ensin ja vastaa sitten, jos kauppaa ei synny ensimmäisen kanssa.

Itse kyllä laitan viestiä tästä kysyjälle ja lupaan palata asiaan, jos sitä ei sovittuun aikaan ole tultu hakemaan. Ei maksa paljon aikaa, eikä vaivaa. 

Kunpa kaikki toimisivat näin.

Vierailija
30/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... onko Torissa nykyään tällainen systeemi? En ole aikoihin käyttänyt, mutta lukenut olen muutoksista. 

Mikä systeemi ? Eihän myyjän ja ostajan väliset viestit liity mitenkään torin uudistuksiin.

Vierailija
31/71 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä torissa saa kaikenlaista viestiä. Täysin naurettaviin tarjouksiin ja pelkkiin "onks vapaana" viesteihin en enää vastaa koska kokemuksesta tiedän ettei tuollaiset ole ostamassa mitään.

Vierailija
32/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näin loma-aikana hermostuisi ihan pieneen viivästykseen. Ihan sama, olisinko myyjä tai ostaja.

Vierailija
33/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hei, vieläkö tuote myynnissä?

-Kyllä se vielä löytyy.

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

.......

Jos ei 2 viikkoa tämän jälkeen ole kauppa edennyt tuota pidemmälle, laitan estoon.

Vierailija
34/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa sellaisille, jotka tarjoavat jotain rupuhintaa. Esimerkiksi, olin ilmoittanut hinnaksi 35 € plus postikulut niin joku tarjosi 15 € sisältäen postit.

Joo sama homma. En vastaa tinkaajille ollenkaan. Myyn 150 euron tuotetta eikä minulla ole kiire päästä siitä eroon. Vaikka kuinka monta tarjousta sen alle on tullut. "Tarjoan 110 e". Lol. Vastaan aina heti kun ostaja maksaa sen mitä pyydän. Muille tulee deleteä.

Vierailija
35/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo minä ajattelin, että onpahan outo torimyyjä. Pystyttää ensin kojunsa torille, eikä sitten viitsikään myydä kenellekään mitään, möllöttää vain. Laittakaa kirjoittajat iso etukirjain erisnimiin, jottei tule sekaannuksia, jokaisella on se shift-näppäin kirjoitusalustallaan, eikä vaadi kuin yhden nappulan painamista. Netin kauppapaikan nimi on Tori, ei tori. Mitenkä sinä Ap saat muut arkipäivän asiat hoidettua, kun noin yksinkertainen asia kuin iso etukirjain on noin vaikeaa?

Vierailija
36/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämmöinen toiminta liity mitenkään toriin. Myyjä vaan melko dille.

Vierailija
37/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ostohousut jalkaan ja lähetä sitten vasta se viesti. En vastaa mitään niille, jotka kysyvät 'onko vapaa?'

Yksi kestosuosikki on kanssa kysellä jotain mihin löytyy vastaus myynti-ilmoituksesta.

Vierailija
38/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa sellaisille, jotka tarjoavat jotain rupuhintaa. Esimerkiksi, olin ilmoittanut hinnaksi 35 € plus postikulut niin joku tarjosi 15 € sisältäen postit.

Joo sama homma. En vastaa tinkaajille ollenkaan. Myyn 150 euron tuotetta eikä minulla ole kiire päästä siitä eroon. Vaikka kuinka monta tarjousta sen alle on tullut. "Tarjoan 110 e". Lol. Vastaan aina heti kun ostaja maksaa sen mitä pyydän. Muille tulee deleteä.

Minullekin yksi pelle tarjosi 30 euron kohteesta 10 euroa posteineen. Siitähän olisi jäänyt minulle n. 3 euroa. En vastannut mitään, pistin estoon. Pari viikkoa myöhemmin meni pyydetyllä hinnalla. Torissa riittää noita kepillä jäätä kokeilevia, typerillä tarjouksilla pilaavat vain mahdollisuuden jatkossa ostaa minulta millään hinnalla.

Vierailija
39/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt torissa vuosien varrella aika paljon, nyt taas myynnissä noin 100 eri tuotetta. Vastaan on tullut todella monenlaista ostajaa, hyvin moni lähettää viestin, että ostan, mutta kun vastaan, että kiva, kävisikö nouto tällä viikolla joku päivä vai haluatko että postitan, niin ostaja ei vastaa enää ikinä mitään. Vastaan enää niille, jotka lähettävät kunnollisen viestin, jossa selkeästi käy ilmi, että ovat oikeasti ostamassa. Pelkkä ostan ei riitä, niin monta ghostaajaa tullut vastaan. Myöskään en vastaa niille, jotka yrittää tingata hinnan todella alas (vähän voi tinkiä). Tai niille, joilla on todella outo nimimerkki, joka herättää epäilykseni hankaluuksista.

Vierailija
40/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo minä ajattelin, että onpahan outo torimyyjä. Pystyttää ensin kojunsa torille, eikä sitten viitsikään myydä kenellekään mitään, möllöttää vain. Laittakaa kirjoittajat iso etukirjain erisnimiin, jottei tule sekaannuksia, jokaisella on se shift-näppäin kirjoitusalustallaan, eikä vaadi kuin yhden nappulan painamista. Netin kauppapaikan nimi on Tori, ei tori. Mitenkä sinä Ap saat muut arkipäivän asiat hoidettua, kun noin yksinkertainen asia kuin iso etukirjain on noin vaikeaa?

Hei kalkkis, tervetuloa nykyaikaan. Ihmiset ei kirjoita isolla jos asia ei ole tärkeä. Voi kirjoittaa tarkoituksella Mikko tai mikko.