Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun tori myyjää ei kiinnosta myydä?

Vierailija
10.07.2024 |

Miksi myyjä ei vastaa viestiin, vaikka ilmoitan selvästi haluavani ostaa. Näen, että viesti on luettu, mutta ei tule vastausta. Ihme touhua, itse vastaisin myyjänä hyvinkin pikaisesti.

Sitten toisaalta jotkut myyjät yrittävät olla turhankin "ammattimaisia"; kun olen ostamassa jotain, niin he  yrittävät tyrkyttää vielä sitä ja tätä muuta valikoimistaan ihan kuin olisin aivoton enkä tajuaisi itse ilmaista jos haluaisin ostaa samaan kyytiin heitlä jotain muuta. Tämä vähän ärsyttää. Työskentelen myyjänä ja nostaa vähän niskahaituvia kohdata tälläistä tuputtavaa myyntikäytöstä privaattipuolella. Ymmärrän entistä paremmin olla itse toimimatta samoin.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla myyjä ei ole edes lukenut viestejä. Menevätköhän enää edes sähköpostiin? 

Ei ainakaan minulla tule enää sähköpostiin mitään siitä, että torissa on uusia viestejä. 

Vierailija
62/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myy kenelle vain. Myyn vain sellaiselle, jonka mielelläni kohtaan noutotilanteessa. Eli lähinnä vain naisille, ja niistäkin vain kohteliaan oloisille. En halua joutua mihinkään riskiin siitä, että noutotilanne on epämiellyttävä. Joten sori vaan miehet, vaikka suurin osa teistä on fiksuja ja asiallisia, niin muutama mätä omena on pilannut koko korin, en uskalla myydä noudolla miehille. Ei minulla ole nimittäin mitään pakollista tarvetta myydä niitä tavaroita, myyn niitä vain aikani kuluksi ja vain jos se on mukavaa ja helppoa ja riskitöntä. Siksi vastaan vain niille, joille koen mukavaksi myydä. 

Suurin osa mun ostajista on miehiä. Ilmeisesti sulla on vaan on jotain naisten juttuja. Miehet todella helppoja ja ne tulee ja ostaa. Ei sulla kaikki rullaa. Isoin kauppani on 650 euroa ja ostaja oli mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistailen a tai o -kirjaimilla kunnes tajuaa että lopettaa. Yhdelle myyjälle jouduin valehtelemaan että olen linnassa enkä siksi voi ostaa. Valintoja.

Vierailija
64/71 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ihan vaan unohtunut vastata. Olen siis lukenut viestin ja ajatellut, että vastaan kohta tai myöhemmin illalla ja sitten olenkin unohtanut. Tosin olen kyllä sitten aina pahoitellut ja vastannut vaikka myöhässäkin.

Vierailija
65/71 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin odotan myyjältäkin jonkinmoista kommunikointitaitoa. Jos tulee hoonosoomea tai yhden sanan lauseella kuittaus, niin en osta mitään.

Niin mitähän pitäisi ajatella myyjästä, jonka ihan J-O-K-A-I-S-E-S-S-A  sanassa on kirjoitusvirhe? Onko autisti vai sokea vai mitä? Tosi vaikea lukea hänen viestejään tai yrittää johdonmukaisesti kommunikoida, kun pitää joka sana tulkita erikseen, että mitähän sanaa hän on tässä hakenut. Ja samaten tuntuu, että hän ei ihan täysin ikinä ymmärrä mitä itse yrität omassa viestissäsi tarkoittaa ja sanoa. Ihan uskomatonta.

Vierailija
66/71 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on ihan vaan unohtunut vastata. Olen siis lukenut viestin ja ajatellut, että vastaan kohta tai myöhemmin illalla ja sitten olenkin unohtanut. Tosin olen kyllä sitten aina pahoitellut ja vastannut vaikka myöhässäkin.

Voihan näinkin toki käydä,  mutta väistämättä tulee ostajana fiilis, että ei ole suurta mielenkiintoa myydä. Vähän kurjaa odotella ja sitten väkisinkin arveluttaa tuleeko sitä tuotettakaan ikinä maksun jälkeen perille asti...

Vierailija
67/71 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin odotan myyjältäkin jonkinmoista kommunikointitaitoa. Jos tulee hoonosoomea tai yhden sanan lauseella kuittaus, niin en osta mitään.

Niin mitähän pitäisi ajatella myyjästä, jonka ihan J-O-K-A-I-S-E-S-S-A  sanassa on kirjoitusvirhe? Onko autisti vai sokea vai mitä? Tosi vaikea lukea hänen viestejään tai yrittää johdonmukaisesti kommunikoida, kun pitää joka sana tulkita erikseen, että mitähän sanaa hän on tässä hakenut. Ja samaten tuntuu, että hän ei ihan täysin ikinä ymmärrä mitä itse yrität omassa viestissäsi tarkoittaa ja sanoa. Ihan uskomatonta.

Ehkä suomi ei ole hänen äidinkielensä, hän voi olla esim. ruotsinkielinen tai kuuro tai venäläinen.

Vierailija
68/71 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin aina vastaamaan, vaikka ostajatarjokkaan viesti olisi kuinka tyly ja typerä. Joskus vaan kestää keksiä ystävällinen vastaus.

On tosi paljon ostajia, jotka pitävät myyjiä jonain köyhäläisiltä, jotka ilahtuvat heidän vähäisistä hintatarjouksistaan. Ei se niin mene. 

Tänään juuri yksi ehdotti, että ostaisi myymäni esineen jos aivan heti tuon sen 20 km päähän.  No jaa. Joku ehkä pystyy siihen, en minä.

Jos ostotarjous on niin älytön, että näkee ettei ostajalla ole edes tarkoitus ostaa - on ns. renkaanpotkija - niin saatan jättää vastaamatta.

Sitten on niitä, jotka eivät oikeasti ole ostamassa mutta haluavat käydä kirjeenvaihtoa, eli ovat ehkä yksinäisiä. 

Jos viestien vaihdossa ei yhtään mennä lähemmäs kaupan clousaamista, niin noin 3 viestin jälkeen laitan ostajan estoon. 

Vierailija
69/71 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselijät harvoin ovat ostajia. Ostaja sanoo: ostan tämän, mihin maksan.

Onhan tietysti hyvä, että ostaja kysyy: "onko tämä punainen"  koska ilmoituksessa lukee "tämä on valkoinen", niin ei sitten tule pettymystä pakettia avatessa.

Vierailija
70/71 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla myyjä ei ole edes lukenut viestejä. Menevätköhän enää edes sähköpostiin? 

Ei ainakaan minulla tule enää sähköpostiin mitään siitä, että torissa on uusia viestejä. 

Laittakaa asetukset kohdilleen, niin tulee ilmoitukset s-postiin. S-postissa voi myös lukea koko viestin, eikä tarvitse mennä sovellukseen/palveluun.

Vierailija
71/71 |
14.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen aivan kypsä ostajiin, aivan liian usein kaava on tämä:

hei onko tämä tuote ehjä / vihreä / käyttämätön?

minä: kyllä, aivan kuten ilmoituksessa kerron, tuote on virheetön / vihreä/ uusi.

kiva juttu voisitko vielä ottaa tarkemman kuvan leimasta / mitata x-pituuden tms

minä: ok ja välitän uutta kuvaa tms

kiva, kiitos. Haluaisin ostaa

minä: ok tässä tilitietoni, ehdin viedä huomenna postiin.

kiva, käykö x-summa (10e hintaa vähemmän) tai ostaisin ilman postimaksua?

Hohhoijaaa. Minulla on halvat hinnat ja selkeästi mainittu postimaksu. Jos meinaat yrittää tinkiä, tee se heti, jotta säästyy ihan turhaa vaivaa viestien vaihtelulta, uusilta kuvilta ym.