Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisitko aina olla vaan kotona?

Vierailija
10.07.2024 |

Kyllä. Parasta. 

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ehkä. Riippuu vähän millainen ja missä se koti on, sekä ketä naapurissa. Nyt olen viihtynyt hyvin kotona, koko ajan löytyy jotain pikkupuuhasteltavaa ja taloyhtiö on rauhallinen. Kaupat lähellä. Nuristavaakin on, mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ja kiitollinen

Vierailija
2/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ei. Uudelle paikkakunnalle kun muutin, niin iski jotenkin kammo lähteä ulos edes kävelylle, vaikka aiemmin olin aktiivinen ulkoilija ja retkeilijä. Ihan kammotti autopaikalle meneminen ja se, kun olisi pitänyt etukäteen kartasta miettiä minne voi lähteä ulos. Siispä olin kotona tosi paljon ja kävin ulkona vain pakolliset kauppareissut tekemässä. Kotikaupungin tai naapuruston sijaan mielellään lähden sitten jonnekkin kauemmas reissuun autolla ja saatan käydä esim perjantaina töiden jälkeen tai viikonloppuna naapurikaupungissa "turistina". Sitten voi hyvin mielin nyhjöttää taas viikon kotona, kun ei kerta kaikkiaan työpäivän jälkeen huvita lähteä enää tutustumaan lähiympäristöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa haluan, ja olenkin järjestänyt työelämäni niin. Olen tehnyt kirjoitustyötä kotoa käsin jo 21 vuotta.

Viimeksi tänään mietin, kun sovin koiran lääkäriaikaa, miten hankalaa olisi, jos pitäisi ottaa työajat huomioon joka hemmetin ajan sopimisessa.

Vierailija
4/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten haluaisin. Ärsyttää kun pitää edes kaupassa käydä. Ja sitten keksitään jotain rientoja ihmiselle, pitäisi mennä kuuntelemaan milloin mitäkin artistia tai tutustumaan johonkin taidenäyttelyyn. Olen mieluummin kotona.

Vierailija
6/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Tykkään olla kotona. Pitäis käydä kaupassa, mutta koska lähtö on niin vaikeaa, olen jo pessyt yhden maton, siivonnut yläkerran, joogannut tunnin ja suunnitellut makuuhuoneeseen uutta kaappia. Mutta kai se on lähdettävä, että on huomennakin ruokaa.

Vierailija
7/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, ehkä. Riippuu vähän millainen ja missä se koti on, sekä ketä naapurissa. Nyt olen viihtynyt hyvin kotona, koko ajan löytyy jotain pikkupuuhasteltavaa ja taloyhtiö on rauhallinen. Kaupat lähellä. Nuristavaakin on, mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen ja kiitollinen

Taloyhtiö? Ei ole omakotitaloa?

Vierailija
8/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koti-ihminen, mutta joskus tekee mieli käydä jossain eli en halua olla aina kotona.

Vierailija
9/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tykkään kotoilusta. Mutta toki tykkään välillä tehdä muutakin. Tänäänkin menossa terassille kuuntelemaan livemusaa.

Vierailija
10/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako siis että olla aina vaan kotona neljän seinän sisällä, omalla tontilla? 

Vai niin ettei käy kodin ulkopuolella töissä tai matkusta mihinkään? 

Vierailija
11/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Haluan käydä töissä ja kulttuuritapahtumissa ja luonnossa ja tapaamassa ystäviä.

Vierailija
12/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ulkona haluan kävelyllä käydä ja kaupungillakin, mutta muuten on ihanaa olla kotona ja saankin olla eläkeläisenä. Matkustelusta en tykkää enää yhtään, yöksi on päästävä kotiin.

Vierailija
13/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä tänään ottamaan aurinkoa kun on niin hyvä sää, mutta äh tässä vaan istun. Väsyneenä en ole saanut aikaiseksi. Ei taida tulla mitään, ja sanon itselleni, että ei se haittaa. Eiköhän aurinko vielä paista. Viihdyn kotona, mutta välillä pitää toki käydä paikoissa.

Vierailija
14/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en, vaikka se koti kai aika turvallinen pesäpaikka onkin.

Mutta vaihtelua tässä kaipaa itse kukin. Ei aina jaksa yhtä ja samaa ympäristöä. Tai ehkä joku jaksaa, ehkä sillä on sitten jotain muuta puuhaa vaihtelun tuojana.

Mutta mun on ainakin pakko päästä muihin maisemiin tasaisin väliajoin, tai mä menetän hermot!

Vierailija
15/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on paras paikka. Siellä saat olla juuri sellainen kuin haluat. Minä viihdyn kotona parhaiten. En kaipaa uusiin maisemiin enkä ihmisiä ympärilleni. Joskus on toki lähes pakko osallistua joihinkin läheisten juhliin, jotta välit eivät katkeaisi kokonaan. Kun tulen juhlista, olen ihan poikki ja tuntuu kuin minusta olisi puristettu mehut pois.

Vierailija
16/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmiten haluaisin. Ärsyttää kun pitää edes kaupassa käydä. Ja sitten keksitään jotain rientoja ihmiselle, pitäisi mennä kuuntelemaan milloin mitäkin artistia tai tutustumaan johonkin taidenäyttelyyn. Olen mieluummin kotona.

Mä olen aika paljon kaikenmaailman tapahtumissa, teattereissa, näyttelyissä ym. ravannut ja melkein aina ne on jonkin sortin pettymys tai en vaan viihdy. Olenkin todennut että koti on paras paikka enkä todellakaan enää kaipaa juuri muuta kuin pyörä-ja kävelylenkkejä ja uintireissuja näin kesällä lähiympäristössä. Asun kerrostalossa, vielä paremmin viihtyisin jossain maalla, olisin ikionnellinen silloin varmaan. Hyvä näinkin. Kotini on linnani. 🙂

Vierailija
17/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa muutakun olla kotona mutta ei haittaa, viihdyn kotona yksikseni.

Vierailija
18/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ei. Uudelle paikkakunnalle kun muutin, niin iski jotenkin kammo lähteä ulos edes kävelylle, vaikka aiemmin olin aktiivinen ulkoilija ja retkeilijä. Ihan kammotti autopaikalle meneminen ja se, kun olisi pitänyt etukäteen kartasta miettiä minne voi lähteä ulos. Siispä olin kotona tosi paljon ja kävin ulkona vain pakolliset kauppareissut tekemässä. Kotikaupungin tai naapuruston sijaan mielellään lähden sitten jonnekkin kauemmas reissuun autolla ja saatan käydä esim perjantaina töiden jälkeen tai viikonloppuna naapurikaupungissa "turistina". Sitten voi hyvin mielin nyhjöttää taas viikon kotona, kun ei kerta kaikkiaan työpäivän jälkeen huvita lähteä enää tutustumaan lähiympäristöön.

Onpas jännä. Itse olen aina tosi utelias tutkimaan uutta kaupunkia. Olen vaihtanut kaksi kertaa paikkakuntaa.

19/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Välillä täytyy päästä ulos kävelylle. Niin ja voin maksaa siitä, että kotiinkuljetuspalvelu tuo ostokseni kotiovelle, mutta en maksaisi siitä, että joku kävisi tyhjentämässä mun roskikset. Viihdyn oikein hyvin kotona eikä mulla ole kovinkaan usein tarvetta lähteä kovin kauas kodistani, mutta välillä on päästävä ovesta uloskin. Muutama vuosi sitten en päässyt viiteen viikkoon viemään edes roskia eikä se mitään kivaa ollut, että katselee vaan ikkunasta. 

Vierailija
20/36 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan. Kotini on suunnilleen luokkaa "Suomen paras koti". Lähimpään naapuriin n. 300 metriä.